Csak sajna az új töltettel kb. 15%-ot vesztett a hatásfokából.
Amúgy, csak érdekesség okán, a ezt a fajta hűtést a NASA fejlesztette ki az APOLLO programhoz, az ötlet tulajdonosa egy ott dolgozó ferdeszemű japó mérnök volt, Külön érdekessége a dolognak, hogy a Hi-Fi iparba a Pioneer emelte be, kb fél év mulva, az összes "Kékkorszakos" erősítőjükbe ez volt, készülékeknként átlag több mint 2 Kg-os súlymegtakarítást értek el.
Nem gúnyoltam, tök jó dolog. Amúgy meg csinyálják a mai napig, laptopokban el sem lehet nagyon képzeni mást már 10 éve kb, asztali gépeknél, processzoron videokártyán is széleskörűen használt.
Ha neked kéne építeni egy ilyen erölködőt, majmeggondolnád a dolgot kőcségügyileg.... megasztán ami tény és való, műxik mint roppant hatékony hűtőrendszer, bár a hangot nemigen befolyásolja.
Persze ma már nem csinálják, mert a leglényegesebb részét - a freont - betiltották.
Az időzítővel bajban vagyok, mert hogy abban mi tud megszólalni és high end lenni, azt nem tudom, de talán a tápvonalak kábelezése lehet aranyozott-árnyékolt (ha megnézed, a hátsó dugaljak sötétek, tehát árnyékoltak!). A kazettás részre biztosan nem értette a high endet, ennyire azért nem lehet félreérteni egy ipart :-D .
Az erősítő kérlek, persze, hogy high end, hiszen folyadékhűtése (helytakarékos okokból, és heat pipe, de mindegy) van, amitől sikamlósabban áramlanak az elektronok.
A lemezjátszóhoz kétség sem fér, ebben a mai, korszerűtlen világban bármi, ami tányéron forog és látható módon produkál hangot, high end. Még a fakanál a pörköltben is: Hol tudsz te reprodukálni olyan tiszta, egyenes átvitelű, felharmonikusokkal gazdagon átszőtt és zajoktól mentes hangot, amit a zománcozott fémen, Marika néni keze által elforduló, 30 éves, zsírral-purral átszivatott fa produkál? Zárójelben javaslom a Tesla NZC431 hasonló szintre felterjesztését, megérdemli.
Sony deck. 5 sávos spektrumanalizátor, hol láttál te ilyet máshol, tuti hájend. Meg rajta van a varázslatos ES, ami a Sonynál azt jelenti, hogy két dollárral többet költöttek alkatrészre, megvették a zene Mozartját és beleengedték a szellemét a CX20188-as dolbydekóderbe.
Most már én is kezdek azon gondolkodni hogy valamiféle jelzőt oda kéne nekem is biggyesztenem ha eladok valamit,mert lassan csak ugy megy el. A legjobban a "LEGENDA" tetszik nekem.
Ne keverd a szezont a fazonnal. Oda van irva olvashatóan, hogy a valós adat az 10 Hz- 40 kHz. Leistungsbandbreite.
A többi adat az parasztvakitás. Ami neked dc-100k az nulla hangerőn értendő. Ezt nem is adják meg sehol, mert értelmetlen.
Van egy erősitőm, ami korántsem hájend, de ugyanez a hangerő nélküli adat dc-400k, és teljes kivezérlésnél 5 Hz - 100 kHz, a tozitás 0,004%. Ez nagyságrendekkel jobb, mégsem hájend.
Legalább itt ne "Csabaiskodj" :-) Van erre megfelelő topic :-)
Az User Manual-jából való a legalsó specifikációs tábla, (az említett rövidebb egy prospektus) ott a DC-100 kHz. De ha ez nem lenne elég, - magán az erősítőn -, előlap jobb alsó sarok, ott virít a fém embléma: DC. :)
Azért nem tudom ő vajon "hivatásos" sznész volt? Magyarul végzett-e szinművészetit, vagy csak amatőr szinész volt? Egyedi egy karakter az biztos, de mindig hasonló karaktereket játszott.
Persze minden japán gép tele volt hangszínszabályzókkal meg filterekkel. Ettől még lehet jó. Azért megfülelnék egy ilyen gépet, vagy az Akai nagyobb elő- és végfokait.
A hangszínszabályzók áramköre ki és bekapcsolható, innentől szerintem midegy, hogy van-e vagy nincs. Mégiscsak integrált erősítő, nem végfok, bár bontható.
A retro csúcskategóriát úgy érzem nevezhetjük high-end-nek némi túlzással, a maga korában és kategóriájában mindenképp az volt, azért nézzük meg a specifikációját, freki érzékenység 0-100 kHz, jel-zaj viszony 100 dB..stb, Phono 80 dB, egy "átlagos" erősítő azért nemigen hozza ezeket az értékeket, főleg nem ami ilyen teljesít tud leadni.
Csak az a baj, hogy az előlapi nyomogombos AKAI kapcsolók zártak, egbe pattintott házuk van, mely elvileg bontható, de ennek ellentételezésére tobb tarab van összegyógyítva, és eccere kell kiforrasztani... brrr
Igen, csak egy pici fújás a kontaktos kapcsolóba, utánna vársz pár percet és mégegyszer befújod, a feloldott korróziót nem árt sűrített levegős sray vel is kifújni, már amennyire nyitott a kapcsoló.
Oké, de használjatok Kontakt60 at, a varázsa abban rejlik, hogy olyan oldószert használ ami az évek alatt lerakódott oxidációt feloldja és újra hibátlan lesz a kontakt, nem occsó de jó !
Nem kókányolunk, egyszerű hibakeresés van. Amit beírtam, az egy gyakori, de alap hiba, megoldása a nyomkodás-kapcsolgatással való ellenőrzés, majd kontkatspray.
Néha még a készülégház kocogtatására is bereccsen.
Nyomogassad a piros REC gombot leállítva is, meg felvétel közben is.
A fejeket takaró fekete idomot szedd le, akkor jobban látod, hogy mit is csinálsz a szalaggal. Ha ujjal megnyomod a szalagot a fejek között és erre javul a felvétel minősége, akkor nagy gond nincs, csak a fejet kell finoman beállítani, vagy tisztítani.
Spacci egészen közel él Budapesthez, egy Békásmegyer nevű elővárosban :-)))