Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Ahol a helyközi buszok megállnak, annak a végén van a helyi járatoknak is megállója, Máv-rendelő néven. Ha ott leszállsz, csak előrébb kell sétálni és felszállhatsz a helyközi buszokra. Ez az utolsó előtti megállója, az utolsó a Nagyállomás, ha ott szállsz le, akkor már visszafele kellene sétálnod, és messzebb is van.
Még egy kérdésem van: a 10-es busznál a Nagyállomás megálló a vasútállomás bejárata előtt van, vagy ahonnan a buszok mennek Békéscsaba, Hajdúnánás stb felé (mert nekem az utóbbi nagyon király lenne)?
A 10-es busz lesz a te embered. Mindkét helyen felszállhatsz rá. Ha a Klinikák fele mész, a buszállomásnál most a Széchenyi utcai megállóban áll meg, nem a Nyugati utcán, arra vigyázz.
Troli legfeljebb akkor jöhetne szóba ha a Köztemető végállomásról sétálsz be a Klinikákhoz, de az szerintem nagyobb távolság lenne, mint a villamosos séta. :)
Mivel ugye most a Kossuth tér egy részén cserélik a síneket, jövő héten nem lesz kedvem átszállni átgyalogolni a két megálló közti sávot, van valami trolis alternatíva, hogy elinduljak a buszvégállomásról (de nekem a nagyállomás is megfelel!) és eljussak a Klinikára?
Illetve ugyanez visszafele, onnan indulva eljussak a buszvégállomásra (Mechwart előtt, vagy Széchenyi utca közepe/vége is megfelel)?
Igen ott valóban meg van kutyulva, viszont kíváncsiságból néztem a menetrend.appban indulási időt a Széna térről onnan viszont 20 perc csúcson kívűl csúcsban meg 15 percenként járnak. Ott legalább ütemes
Érdemes megnézni a Monostorpályi út környékét is, a 18/18Y/48-as hármassal, ott is sikerült elég érdekes dolgokat alkotni. A 48-as maradt szép ütemes , mint eddig, de abba már nem sikerült beilleszteni a másik kettő óránkénti 1-1 indulását.
Eddig a Nagyállomástól délelőtt 00 15 30 40 voltak az indulások, ez lett most 00 20 30 55.
A 18-as álldogál a Széna téren 8 percet, de minek? Emiatt például egyszerre ér a Konzervgyárhoz a 48-assal óra 20-kor és 21-kor a Nagyállomás felé. Eddig 00 21 51 volt, ha jól emlékszem, most lett 20 21 51.
Állhatna csak 3 percet a Széna téren, sőt ha 10 perccel korábban indulna a Nagyállomásról, akkor pont felezné a két 48-ast mindkét irányban, de nem, inkább mennek párban.
Az is elég gáz,hogy a 18Y-os indul hétköznap 10-kor, 15-kor, 20-kor meg 25-kor is össze-vissza. Hétvégén tud mindig 10-kor indulni, akkor hétköznap minek így megkavarni? A másik kedvencem, hogy hétvégén a Nagyállomásról a 18/18Y pont félóránként indul 10-kor és 40-kor, de visszafele a Széna tértől már 00-kor és 25-kor indulnak, mert a 18-asnak akkor is 8 percet kell ott állnia. Megint minek?
Ezt a három vonalat elég jól össze lehetne hangolni, itt nincs annyi változó, mint a Mikepércsi úton, eddig egész jó is volt, de most szerintem rosszabb lett.
Igazából, így hogy a 47Y kapott egy plusz megállót nem sok értelme van a 47-esnek a 47Y mondhatni teljesen lefedi cserébe bővebb szolgáltatási területen. Ha jövőre átadják az Epres lakóparkot méginkább indokolt lesz a 47Y hisz elég sok lakás fog oda épülni.
Az időpontokban nem szerepelt a 18/18Y, azokat kihagytam. A Leiningen utcát azért választottam, mert ott találkozik az összes vonal visszafele, a közleményben is így együtt szerepelnek. Azt tartom továbbra is, hogy a megfogalmazás így eléggé megtévesztő.
Abban igazad van, hogya 44/47Y/R1 így jobban fog kinézni a Mikepércsi úton, pl.hétköznap 14 óra után ilyen lesz a Nagyállomástól:
08 13 25 33 38 53, a mostani 10 10 15 30 50 helyett. Ez jobban néz ki, 20 perces helyett csak 15 perces lyukak vannak, és nincs egyszerre indulás sem, és van egy plusz járat is.
Visszafele a Hun utcától 10 21 30 37 50 55 lesz a mostani 07 27 37 40 47 helyett, ez is egész jó.
Egyébként nekem van egy olyan érzésem, hogy a 47-es szépen lassan meg fog szűnni, és csak 47Y lesz. A 47-esek nagyon sokszor szinte azonnal a 14 -es után indulnak, így majd feltűnésmentesen lehet egy kicsit optimalizálni. Pl. délután a Tégláskert utcától 14:34-kor indul a 14Y, majd 14:36-kor a 47-es.
Szerintem az, hogy 47 vagy 47Y visszafele az teljesen mindegy hisz megálló szempontjából 47-es esetén nem marad ki.
A te esetedet nézve a Tégláskert városrész menetrendje kerül kiemelésre, ami valóban kicsit zavaros, de a Déli városrészt érintő változásokhoz a 14/14Y, 44, 47/47Y, R1 van írva.
Így a 18/18Y-t én ebbe bele se kavarnám. Mivel a 47Y több lesz feltételezem, hogy nem is a Leiningen utcától érdemleges ez az összehangolás hanem inkább a 44-47Y-R1 tekintetében és ehhez van igazítva pluszba a 14/14Y és 47-es is.
Na most ezt az elvet nézve jelenleg a 44-47Y-R1 így indul a Nagyállomásról 10-11 között:
10,15,25,55
Az új indulások szerint
08,23,30,45,53
Nyilván ez sem ütemes de nem egyszerre megy el minden és 15 percen belül jön is valami.
Visszafele a Hun utca megállót nézve ebben az időben:
Jelenleg 12,37,40,42
Az új indulások szerint
10,25,40,45,56
Itt is megfigyelhető az, hogy nagyjából egy 15 perces követés van, így a Mikepércsi úton lévő lakótelepek mindenképp pozitív változást kapnak csúcson kívűl és hétvégén is.
Tégláskert esetében pedig
Jelenleg 10,33,50
Új indulások szerint 08, 29, 45 tehát javulás az előzőekhez képest nincsen, pár perc eltéréssel jön ki a 20 percezés, de még mindig jobb, mintha egyszerre mennének.
Jelenleg 05 28 46
Holnaptól 13 33 47 az új időpontok a város fele, ott nem tudom mi okozza, hogy a 14/14Y nem 53-kor megy és akkor lenne 20 perces egyenletes követés onnan is, de biztos van valami oka a 47-es indulásnak.
Szóval összességében nézve nem látni a rendszert, de így szétszedve látszik valami akaratféleség.
Nem sok javulást látok csúcson kívül sem. Inkább úgy túnik, hogy mindent eltologattak egy pár perccel, de érdemi változás itt nincs. Bár amíg gyakorlatilag mindegyik járat más követési idővel megy, nem is lehetne rendes hangolást csinálni, plusz ott van a nagy forgalom csúcsban, ami úgyis szétver mindent.
Hétköznap délelőtt 10-11 óra között így néznek ki az indulások a Nagyállomástól
jelenleg:
10 15 25 33 50 55
jövő héttől:
08 23 29 30 45 53
Leiningen utcától a Nagyállomás felé:
jelenleg:
15 19 39 43 45 55
jövő héttől:
13 27 43 47 54 57
Megnéztem a hétvégét is, ott nagyjából egész nap egyformák az indulások
Nagyállomástól 11-12 óra között az indulások:
jelenleg:
00 06 15 25 46 55
jövő héttől :
08 23 29 35 48 53
Leiningen utcától a Nagyállomás felé:
jelenleg:
02 14 17 38 39 44
jövő héttől:
01 13 27 43 47 55
Ha csak a 14 és 47-eseket nézzük külön, a 3 indulásból ott hétvégén úgy látom kijön a 20 perces ütem, de hétköznap se csúcsban, se azon kívül már nem.
A másik furcsaság, hogy Nagyállomástól délutánonként 15 percenként imdul felváltva a 47-es és a 47Yos, de a Tégláskerttől már nem felváltva jönnek vissza, hanem eljön egymás után két 47-es, majd utána két 47Y-os. Így ráadásul a 47Y-os önálló szakaszán 15-45 perces követés lesz a Nagyállomás felé. Hol van itt az ütem?
És csúcsidőn kívül sincs javulás? Mintha ott az R1, 44, 47Y nagyjából ütemesen menne, míg a 14/14Y és 47/47Y a Tégláskertből szintén 20 perces ütemben jönne (főleg hétvégén, hétköznap a 14/14Y ver bele az ütembe)
Csúcsidőben mivel viszonylag sűrű a követés nehezebb összehangolni őket úgy, hogy minden városrésznek jó legyen (Tégláskert, Epreskert, Kerekestelep)
Jövő héten újabb menetrendváltozás jön, már úgyis régen volt, épp itt volt az ideje. :)
Van benne pár pozitívum, 1-1 új indulás itt-ott, néhány 37A meghosszabbodik 37-esnek, a 47Y sokkal sűrűbb lesz.
Azt írják, hogy összehangolják a 14/14Y, 44, 47/47Y, R1-es járatokat, hogy javuljon a déli városrész ellátottsága. Hát én nézegettem most, és nem nagyon látom ezt a fenenagy összehangolást.
PL. 14-15 óra közti indulások most a Nagyállomástól:
10 10 15 18 25 30 40 50 50 55
jövő héttől:
08 13 18 23 25 33 38 50 53 53
A Leiningen utcától a Nagyállomás fele ez így néz ki jelenleg:
04 10 14 19 30 39 43 43 49 50
Jövő héttől:
04 13 13 24 33 40 42 44 53 57
Olyan nagy javulást én nem látok, cserébe a 18/18Y-ost is jól megkavarják, főleg az utóbbi lett valami véletlenszám generátorral kitalálva. A Tégláskerti indulásokat meg hagyjuk is, az is marad ugyanolyan katyvasz , mint most.
I betűk a Külsővásártér-Szoboszlói út felújítási munkálatai miatt lehetnek, a terelt útvonalat mutatják mind a térképen, mind a megállóhely kiosztásban. Gondolom azt a célt szolgálja az "I" jelzés, hogy ne akadjon össze az eredeti viszonylatjelzésekkel a rendszer.
A tavaly novemberi frontális karambolban összetört AE HC-620-nak mi lesz/lett a sorsa? Meg fogják csinálni (tekintve, hogy 1 éves mindössze), vagy selejt?