Egy az egyben nem, mivel a mechanikájukban kb. annyi a hasonlóság, hogy Alps gyártmányúak. Amúgy szinte bármilyen két magnóból lehet Dr. Frankenstein módra harmadikat szabni, "mindössze" tudás, felkészültség, gyakorlat és idő kérdése;))
288 volt a családban, így kénytelen voltam foglalkozni vele, mert eredeti állapotában büntetés hallgatni
Az orion magas az éppen kéznél lévő Linn magasra, a váltó elkók remix fóliára lettek cserélve, a rikácsolós középtölcsér soros ellenállást a "reflex" nyílás meg egy szoros dugót kapott;Đ
A "következetesség" ott kezdődik, hogy egy teljesen analfabétával - aki annyira hülye a témához, hogy két párhuzamos ohmos ellenállás eredőjéhez sem ér fel ésszel -, nem kezdünk el egy másik dilettáns hályogkovács mindentjobbító hókuszpókuszáról társalogni, és még nagyobb baromságokat javasolni a remélt tutihoz. Ez tényleg Audioland lealacsonyítása a békapicsája alá. (Szívdd mellre nyugodtan - odaszántam ;Đ)
"...minden változat esetében legalább egy napot járatnám a hangfalat valamelyik zajjal..."
Ügyes, nagyon ügyes!;Đ De ha már ilyen rafináltan csuklóztatod Einsteint a kb. 40 éves punnyadt hangszórók "bejáratásával", ne egy napig, legalább egy hétig csinálja minden létező verzióban, minden létező zajjal, addig se landnak vernyog dollerakos helyett;)
Akkor sztem az elkészült váltón már ne változtass (ne cserélj benne egyelőre alkatrészt), hanem próbáld végig a lehetőségeket! Viszont ezek a próbák mindenképpen több napon át tartsanak, ne az legyen, hogy bekötsz egy változatot, ráengedsz egy fehér zajt vagy rózsa zajt, megállapítod, hogy ez sz@r, aztán nem foglalkozol vele, kötöd a következő változatot! Ez sztem azért nem szerencsés, mert a hsz-ok mozgó részeinek feltétlen szükséges némi bejáródás egy-egy változtatás után - semmiképp nem szerencsés azonnal véleményt alkotni, ahogy megszólal. Én a helyedben minden változat esetében legalább egy napot járatnám a hangfalat valamelyik zajjal (egymással szembe fordítva a dobozokat, szorosan egy máshoz tolva és az egyik dobozon ellenfázisba bekötve) és csak ezután hallgatnék rá. Ez se tutti, de az itt talán nincs is, legfeljebb rossz és kevésbé rossz!:) A 4 lehetőség közül választ ki a számodra legjobbat és csak utána nyúlj bele alkatrészt cserére, de ekkor már ne változtass a bekötési változaton!
Igazából ez nekem sem tiszta, de ezt találtam vele kapcsolatban:
"Mint a rajzokon látható, az eredeti verzió szerint a közép ellenfázisban volt bekötve - ezt a bekötést nem tartom szerencsésnek a módosítás után, kipróbáltam, teljesen tönkremegy a térhatás és a hangzási egyensúly is romlik, talán a magasakat ki lehet próbálni ellenfázisban, én ki is próbáltam, úgy valamivel jobb a térhatás, de a hangzási egyensúly romlik - esetleg érdemes elszórakozni vele..."
Engem azért elgondolkodtatott, hogy mitől fordult meg a polaritás a módosított rajzon, az eredetihez képest a magas és a közép sugárzónál! Ez tipikuson okozhat ilyen jelenséget a hangnál, amit Te leírtál!
Nem olyan egyszerű egy gyári, jól beálított, szépen zenélő hangdobozba csak úgy belepiszkálni ám! Történetesen az Isophone korabeli hangszóróinak, dobozainak teljes katalógusa megvan a 70-es, 80-as évekből, konkrétan a kk dómok ajánlott váltóinak kapcsolásai is.
Ha egy ilyen dobozban vagy váltóban kicserélek valamit, akár egy darab drótot is, felborul az egész hangkép, még akkor is, ha elvileg jobb minőségű alkatrészre cserélek bármit.
Ha pl. egy finomabb hangú fóliakondit teszek a gyárilag beállított, összefésült hangképbe, szubjektíve még szarabbul is szólhat, hiszen egy karcos hangú bipolásishoz képest a simább hangú fóliakondi hangját szubjektíve magashiányosnak érezzük. Ilyenkor nyilván a szintillesztésbe is bele kell nyúlni, de erre már egy akármilyen lelkes hifista teljességgel alkalmatlan, nem fogja még sejteni sem, hogy mire kellene figyelni. Ennyit a hályogkovácsok hangfal barkácsolásáról és a modifikálásról.
Jobban járt volna, ha a KK10 karakteréhez illő hangú fóliakondit keres, a magasszekció vezetékezésénél pedig vékony litze kábelezéssel kísérletezik, ami a szűrőtekercs veszteségi ellenállásához adódva a szintillesztést soros ellenállás beiktatása nélkül is megoldaná, dehát a saját dobozaival mindenki azt csinál, amit akar tud...))
Nem hinném, hogy hibásan mérne....🤪 A hangszórón pedig sajna nincs már semmipyen felirat☹️ ezért is voltam teljesen tanácstalan.
"A HS400 nem legenda, és nem is hifi, így magam sem értem, miért válaszok"
Amivel igazából egyet kell, hogy értsek nagyon nagy részben, de pl. ahogy te is, ugyan úgy más hozzáértők a hangszórók topikban is bent vagytok, így igazából ugyan úgy megkaptam volnanl a választ, DEEEE teljesen igazad van, mert én hibáztam, hogy jó helyen tettem fel a kérdésimet. A hangfal gyártásából adodóan gondoltam hátha itt nagyobb eséllyel kapok releváns választ. Ami hellyel közzel sikerült is.
Ezért írtam itt alább valahol, hogy az orion a hangszórói közül a pd207-tel megfoghatta volna az isten lábát, ha nem botfülű, zenei analfabéták szorgoskodnak a szaros dobozaik körül, és felismerték volna a papírmembránjuk zenei viselkedését... Ehelyett lefejezték a saját elbaszott váltóikkal.
ezt az oldalt már olvastam, mikor rákerestem eccer, hogy kiafaxom az a dollerakos... emlékszem, napokig visítva röhögtem a 47 nanoval patkolt kondiján, amit egy hs40 váltóba rakott, "hogy a legmagasabbak is átmenjenek" - a KK dómon, wazze!;)))... Na erre az Androvics, a nagy hangszórómágus is bexólt neki, hogy lófax van a kk-ban, nem magas...
Dióhéjban: a HS40-et sikeresen modifikáló Ákos megmutatja megmutatta váltókapcsolását egy ún. szakinak (shalafing), aki nem egyszerűen kiröhögte, hanem még jól ki is oktatta. Szerinted melyik szakbakternek adjunk hitelt?:):))