Igazából konkrétabb észrevételekre, legfőképp tapasztalatokra gondoltam: pl. a nyeregcsős rögzítés kanyarban nem jó/jó/jobb mint a tengelyes, a rugós kocsi nem rázza szét annyit a cókmókot (ha egyáltalán), de nagy a méret/súly stb.
Ha a nyeregyőhöz rögzíted, az utánfutó azt fogja rángatni ami extra terhelés. Hogy rugós legyen, vagy sem az a csomagtól függ. De a gyerekszállító utánfutók nagy többségén sincs, elegendő amit a gumi rugózik pedig ott 1,75" széles a külső.
Nem kell félned. Ezek az ufók a tengelyen/villán vannak megfogatva és megfelelő szabadságfokkal rendelkeznek, hogy normál körülmények közt ne okozzanak problémát.
Persze egy extrém szűk kanyar, egy esés/borulás nincs beletervezve.
Nem kell félned. Az utánfutók kerekei szabadonfutóak, Így bármilyen kanyarodás könnyeden történik. Tapasztalatból beszélek.
A karbon bringa erősebb, mint egy acél, vagy ötvözött alu bringa. A forma-1-es gépkocsik túlélő "fülkéje" is karbon szálas, a vitorlás hajók árbocai is karbonszálas anyagból készülnek.
Szóval nyugodtan vedd csak meg, ha a hátsó villához csatlakozik.
Szeretném a két éves gyerekemet húzgálni magam mögött. Úgy vettem észre, minden gyermekszállító utánfutó a hátsó villa/váz környékén csatlakozik, nyeregcsőhöz csak a teherszállító utánfutók.
Azért szeretném mindenképpen a nyeregcsőhöz rögzíteni, mert karbon a bringa, félek, hogy pl. a kanyarodáskori erőbehatástól eltörne a váz.
Tudtok erre valmilyen megoldást? Kell ettől félnem egyáltalán, és ha igen, és tényleg az a "leosztás" valamiért, hogy így gyártják ezeket, ismertek esetleg valamilyen adaptert vagy hasonlót, amivel a nyeregcsőhöz kapcsolhatom?
Ugyanitt érdekel persze az is, ha valaki ilyesmit igényesen meg tud csinálni kisiparilag.
Köszönöm a tanácsokat! ...és elnézést, ha valakit megbántott a részemről sporttársi tegeződés.
kutya1878: Amikor kipróbáltam - ha jól emlékszem - úgy 20-25km/órára gyorsult föl sík úton. Nem akarok megválni tőle, főleg azért, mert még nem tökéletes, folytatnám - gyártani meg végképp nem tudnám...
Nagyon igényesen kivitelezett darab! Tapasztalatom szerint nem baj, ha van kellő öntömege a futónak, mert igy üresen sem pattog a magyar utakon. Talicska vagy molnárkocsi kerekei vannak? Utóbbival gondom volt normál tempó mellett. A kiegyensúlyozottlansága miatt eléggé rázott. Elegendő a hasmagassága?
Nem akarlak megsérteni, de nem értem, hogy hogyan gondolod komolyan, hogy egy 600x400x300 mm méretű ládát biztonságosan fel lehet rögzíteni egy hagyományos kerékpár csomagtartóra. Csak üres tömege értelmetlenné tenné a használatát a csomagtartón. Arról nem beszélve, hogy a súlypontja nagyon magas lenne, és megpakolni sem lehetne biztonsagosan. Egy hagyományos utólag felrakható csomagtartó általában 10-20 kgra van tervezve. A futóba 40 kg- ot el lehet húzni, úgy hogy nem akarja felborítani a kerékpárt. Nem mellesleg a lenti kis futó elsősorban könnyű, egykezes molnárkocsiként hazsnáljuk. 40 kg-os zsakokat lehet vele huzigalni, lepcsőn es szűk ajtókon keresztül.
Üdvözlök mindenkit ! Új emberke vagyok e fórumon , igaz már vagy 1 éve figyelem a hozzászólásokat .
A 80 évek második felében már építettem egy bringa futót ,még a ht olajt hoztam vele (1db 60 l-es és 2db 40 l es kis hordót tudtam bele rakni . 20" os 36 küllős keréken gurult .
S most megint lehet a kényszer rá visz ,hogy megint csináljak egy kis futót . Melyet megint csak 20 " os kerékre szerelnék ( ez meg is van ,egy mongoose kerék )
Nos a váz és az oldalait még nem döntöttem el teljessen , de az alja az csak deszkázva lenne ebben a formában . Aztán az oldala alsó rész talán lemez s a felsőt pedig 5 mm es réteget bükkből csinálnám . . Valami ilyesmit gondoltam összehozni .
XNC: Szerintem te nem vagy jó helyen. Neked a "Nagy plató a kerékpár csomagtartójára" című topicba kellene írnod! Itt azok vannak, akik bicikli utánfutókat barkácsolnak - te meg az összeset fikázod, mert te a csomagtartóra pakolsz, nem utánfutóba...
Üdv. Mivel rátaláltam erre az oldalra,gondoltam bemutatom a munkámat. Alumínium, de súlya üresen is 20kg felett van. A csatlakozás egy tv antenna bilincséből készült. Nagyjából 20-25000 forintomba került az egész.
Szerencsére jól megy. Először CAD-ben meg lett rajzolva. Arra kellett odafigyelni, hogy a súlypontja mindig a tengely előtt legyen, de a vonóhorogra se jusson túl nagy teher, de ne is legyen nulla akkor sem ha üres és akkor sem, ha tele van.