A Műegyetem vezetőit azonban nem tájékoztatták a szemléről, ezért panaszt tettek.
...
A CH épület eddig 4-6 centimétert süllyedt. A Műegyetem információi szerint 6,5 centiméteres süllyedésnél kell haváriatervet készíteni, amely akár az épület átmeneti lezárását is tartalmazhatja. Az egyetem hetente küld listát a bekövetkezett károsodásokról a beruházónak, de eddig még választ sem kapott.
A kritikus határra ért a Műegyetem vegyészmérnöki és biomérnöki kara CH épületének süllyedése, amit a 4-es metróvonal és peron alatta történő építése okoz. "Az épület ugyan statikailag valószínűleg stabil, de a repedések és a süllyedések miatt bármikor balesetveszélyhez vezethet az álmennyezet beszakadása, egy erkély vagy közbülső falak leomlása, esetleg egy közművezeték eltörése" - mondta lapunknak Rózsás Péter gazdasági és műszaki főigazgató és Péhl Gábor, a beruházási és karbantartási osztály igazgatója.
Már a DBR Metró Projekt Igazgatóság is elismerte, hogy az építés kihatással van az egyetem épületére, de egy közelmúltban a műegyetemi szakértőkkel tartott helyszíni szemlére hivatkozva állították: nincs veszély.
a kedves demszki baratok latom jol kinevettek a gellert hegy becsuszaszt, egyelore errol meg nincsnenek hirek, meg csak a Muegeyetm sullyed. be is zarjak.
Az Index úgy tudja, hogy újra elindult a 10 napja leállított fúrópajzs a Gellért térnél, anélkül, hogy a kivitelező cég megkapta volna a hatóság jóváhagyását. A DBR Metró Projektigazgatóság megerősítette az értesülést. Az igazgatóság bejelentette a jogszerűtlen magatartást a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak. A tét több százmillió forintnyi álláspénz.
Elismerte a DBR Metró Projektigazgatóság az Index érdeklődésére, hogy valóban, a hatóság felszólítása ellenére a szükséges bányakapitánysági jóváhagyás nélkül a BAMCO konzorcium újraindította hétfő este 10 óra körül a déli alagútépítő pajzsot és kedd délelőtt behatolt vele arra a területre, ahol a majdani átkötő alagútnak kell elkészülnie.
A DBR Metró Projekt Igazgatóság levélben bejelentette a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak a jogszerűtlen magatartást, kérve, hogy az ellen a szükséges intézkedéseket soron kívül tegye meg. Az Index keresi a hatóságot, hogy milyen lépést tervez.
Mint arról a napokban az Index beszámolt, a Nemzeti Közlekedési Hatóság felfüggesztette a 4-es metró alagútjának az építését, a fúrópajzsoknak ezért határozatlan ideig le kell állniuk. Klados Gusztáv, a DBR Metró Projektigazgatóság operatív projektmenedzsere az Indexnek elmondta, azért függesztették fel a munkát, mert egy átkötő alagútnak (ez tartartalmazza azt a váltót, amivel át lehet vinni a szerelvényt az egyik alagútból a másikba) nem volt engedélye. A cikk a hirdetés után folytatódik h i r d e t é s
Arra a kérdésre, hogy fordulhatott elő, hogy nem volt engedély, Klados Gusztáv azt válaszolta: a Bamco nem gondolta, hogy az átkötő alagút építéséhez engedélyt kell kérnie. A hatóság viszont a DBR álláspontjával értett egyet, és úgy döntött, hogy kell az engedély. A fúrópajzsoknak a hatósági jóváhagyásig állni kellene, a hatóságnak pedig két hónapja van az engedély kiadására.
A Fővám téri állomás építésének csúszása miatt a pajzsok várhatóan a Duna alatt is állnak 2-4 hónapot. A két leállás között az a hatalmas különbség, hogy a Gellért téri leállás miatt a Bamcónak nem jár álláspénz, hiszen ő nem építette meg a felfüggesztést okozó átkötő alagutat, a Duna alatti állás után viszont költségtérítést kap, ami becslés szerint elérheti akár az egymilliárd forintot is. A
Úgy tudjuk, hogy a kivitelezőnek az az érdeke, hogy a fúrópajzs ne álljon meg a Gellért téren, hanem menjen be a Duna alá, és közelítse meg a Fővám teret. Ha ott áll meg ugyanis a pajzs, akkor az alagútépítő költségtérítést, azaz álláspénzt követelhet a BKV-tól. Minél hamarabb ér oda, annál többet.
Alapfogalmak
A 4-es metró építtetője, más néven a beruházó a BKV Zrt. A beruházást a BKV-n belül felállt önálló DBR Metró Projektigazgatóság bonyolítja. A metró alagútjának az építője, a kivitelező, a francia vezetésű Bamco konzorcium. Az állomásokat külön erre a célra szerződött cégek vagy konzorciumok építik. A Gellért téri állomást éppen a Bamco, a Fővám térit pedig a Hídépítő Rt (amely korábban a Bamco-t vezető francia Vincy cégcsoporthoz tartozott) építi. A szerződések szerint a kivitelezőnek kötbért kell fizetnie, ha az építkezés nem lesz kész a vállalt határidőre, kivéve, ha a csúszást a szerződésben meghatározott állapotoktól eltérő állapotok okozzák, vagy más, a cég részére nem felróható okból történik. A beruházó BKV-nak is kell kötbért fizetnie, jobban mondva költségtérítést, ha az építési területet nem tudja időben a kivitelező rendelkezésére bocsátani. Ilyen esetben a vállalkozó felszámíthatja az állásból fakadó költségeit, például a munkabért, a munkagépek költségeit.
...A Gellér téri állomás becslések szerint 3-6 hónapot késhet.
Egyelőre nem tudni, hogy az állomás építésének a késése milyen hatással lesz a tervezett 2011-es véghatáridőre, mert jelenleg tart az ütemtervek optimalizálása, ami a várakozás szerint akár fel is gyorsíthatja a teljes metróberuházást.
Bazel! Ha egy 3-6 honapos keses felgyorsitja a teljes beruhazast, akkor a teljes leallitas lehet hogy rogton kessze is varazsolja.
A kivitelező azt szerette volna, hogy a metróalagutat építsék meg az állomásig, és utána alakítsák ki az átkötő alagutat, de a projektigazgatóság mérnökei szerint ez nagyobb kockázatot jelentene. Az alagútfúrás fölött ugyanis meglazul a talaj szerkezete és megnő az omlásveszély.
Már nem először kérdőjelezik meg William Shakespeare szerzőségét, ám egy amatőr kutató eddig ismeretlen elmélettel bővítette a mítoszok listáját: azt állítja, hogy a reneszánsz kori angol drámaíró valójában egy olasz zsidó költőnő volt. Amelia Bassano Lanier - John Hudson amatőr Shakespeare-kutató szerint valójában így hívják azoknak a drámáknak a szerzőjét, amelyeket mindenhol úgy tanítanak és olvasnak, mint a világhírű reneszánsz kori író műveit.
Az olasz származású Bassano Angliában élt, és ezideáig arról volt híres az irodalmárok körében, hogy ő az első nő, aki verseskötetet jelentetett meg 1611-ben. John Hudson szerint viszont ennél jóval többet ért el: ő ugyanis a Shakespeare-nek tulajdonított színdarabok valódi szerzője.
A kutató egy színházi társulatot is alapított a Sötét Hölgy Színdarabjai néven, hogy az előadásokon keresztül bizonyítsa be a drámák valódi jelentését - ahogy Bassano eredetileg megírta őket.
Hudson teóriáját elsősorban Bassano életkörülményeire alapozza: az olasz származású költőnő életének történései ugyanis szerinte jobban beleillenek az eredetileg Shakespeare-nek tulajdonított szövegek tartalmába.
A kutató ezen kívül technikai hasonlóságokat is felfedezett a Bassano költeményeinek és Shakespeare drámáinak nyelvezete között.
Hudson pedig nem tudatlan sarlatán, több tekintélyes akadémiai intézetnél szerzett tudományos fokozatot. (inforadio.hu)
Egy rendőr mentette ki szorult helyzetéből azt a balszerencsés horgászt, aki gumicsónakkal evezett ki a Velencei-tóra, ám a vízijármű a férfi saját horgától léket kapott - értesült a HavariaPress.
A gárdonyi kapitányság egyik körzeti megbízottja kedden délután, nem sokkal négy óra után figyelt fel arra, hogy a Templom-tisztás nevű vízterületen egy ember gumicsónakba kapaszkodva segítségért kiabál. A rendőr a szolgálati hajóval a bajba jutott fehérvári férfi segítségére sietett, majd őt is, és a csónakját is biztonságosan a partra segítette. Mint kiderült, a kimentett férfi azért kért segítséget, mert horgászat közben a horogtól kiszakadt a gumicsónakja, és süllyedni kezdett.
____
(Add fel! Lásd be, hogy a "szolgálati hajó" überelhetetlen...)
A makákók híresek arról a képességükről, hogy mesterien szerzik meg élelmüket, legyen szó akár a dzsungel gyümölcseinek felkutatásáról, akár a meglepett turisták hátizsákjának megdézsmálásáról. Indonéziában most a szemtelen főemlősök egy csoportját halászni látták.
Az ország Kelet-Kalimantán és Észak-Szumátra tartományaiban az elmúlt nyolc év során kutatók legalább négy alkalommal látták a majmokat, amint kézzel apró halakat fognak folyókból; ezt korábban még sosem tapasztalták. Ráadásul nem is egyedi jelenségről van szó: két, egymástól elszigetelt csoport tagjai halásztak."Nagyon érdekes látni egy új viselkedésforma feltűnését ilyen hosszú idő után. Ez is azt mutatja, hogy mennyire keveset tudunk a fajokról - mondta Erik Meijaard, az International Journal of Primatology című folyóiratban megjelent tanulmány egyik szerzője.
A kutatók nem tudtak egyelőre rájönni, hogy mi késztette az eddig csak gyümölcs-, rovar- és rákgyűjtögetésből élő majmokat az új típusú élelemszerzésre. Meijaard szerint mindez kiválóan illusztrálja az állatok eddig is ismert bámulatos képességét a környezet változásaihoz való alkalmazkodásra. Adott esetben ok lehetett például a hirtelen jött táplálékhiány vagy a szárazság, ami a kulcsélelemhez való hozzájutást gátolta. "Túlélő faj, amely megbirkózik a nehéz körülményekkel. Ez a viselkedés (a halászat) az ökológiai rugalmasság bizonyítéka" - tette hozzá. (MTI)
Tízéves kisfiút martak meg a hódok a napokban a Magas-Tátra alatt fekvő Kézsmárk közelében. A kisfiú a Tátra alatti kisebb folyón épült "hódvár" közelében játszott, s talán incselkedett is a hódokkal, amikor - pontosan nem tudni milyen körülmények között - egy vagy több állat megmarta.
A "fahegyezésről" ismert, takaros fogú állat a gyermeket a kezén és a lábán sebesítette meg. A fiút kórházba kellett szállítani, ahol megfelelő orvosi ellátásban részesült, majd hazaengedték.
A kórház fertőző osztálya nem szolgáltat ki információkat azzal kapcsolatosan, vajon a gyerek nem kapott-e valamilyen fertőzést, nem áll-e fenn a veszettség veszélye.
Az "éjszakai életet élő" és rendszerint éjszaka is táplálkozó állatok a Tátra alatti vizekben is igen elszaporodtak.
Stefan Solava, az ottani természetvédelmi övezet, a PIENAP nevű nemzeti park vezetője a TASR szlovák hírügynökség érdeklődésére azt nyilatkozta: meglepő és szokatlan, hogy az egyébként félénk hódok ilyen rendhagyó módon viselkedtek. Soha korábban nem tapasztaltak hasonlót. Valószínű, hogy az állat "szorult helyzetbe került" és ezért támadott - utalt a szakember arra, hogy a srác esetleg ijesztgette az állatokat.
A körülmetélésnek eredetileg egészségügyi okai voltak jelzem, és azóta vallási hagyománnyá vált a zsidó-iszlám vallásoknál. Nem tudom Indonéziában tulajdonképpen milyen az általános vallás... de a fitymaszűkület nagyon kellemetlen a fériaknál az biztos.
Ingyenes körülmetéléssel kedveskedik több mint ezer fiúnak egy indonéz önkormányzat, további száz felnőttnek pedig a nyúlszáját és a szürkehályogját operálják meg ingyen...
A metélős "szülinapi ajándékot" olyan szegény gyerekek kapják, akinek családja nem engedheti meg magának a fityma műtéti eltávolíttatását. Mindezt Kotabaru indonéz város alapításának 58. évfordulója alkalmából kapják "ajándékként" a rászorulók.
"Reméljük, hogy a tömeges körülmetélés segít az embereknek egészségük megőrzésében" - mondta a sajtónak a helyi egészségügyi hatóság vezetője.