Keresés

Részletes keresés

JarnoTrulli Creative Commons License 3 napja 0 0 21512

WEC után gondoltam megnézem a mai TCR futamot, úgyis rövidke

 

Első 7 körből talán fél ment le zöld alatt, többinél SC mögött köröztek. (elején rendesek voltak, mert hozzáadtak +2 kört az eredeti távhoz, de az első SC után szinte rögtön be kellett küldeni újra, így nagyjából a táv első fele ennyi is volt)

Utána se volt nagy izgalom csak most egy másik Hyundai kocogott be elsőnek a célba. 

 

Norbi meg szerintem semmi kockázatot nem vállalt, előtte még közben ketten hátra is csúsztak

 

Nekem még mindig fura, hogy az időmérőre ennyi pontot osztanak itt. 

itt a hétvége példának: Norbi pole - kapásból 15 pont, itt ezek szerint nagy csaták nincsenek az első helyről ha nem vágják ki, biztos a mezőny elején zár. 

Jön a második futam a fordított rajtrács, ott meg szépen behozza az autót így mint most, és ott a 14 pont. 

 

szvsz a túlpontozott kvalival akarják kompenzálni a fordított rajtrácsot, de így a pole és a fordított rajtrácsos 7. helyével majdnem annyit kapott (29) mint a vasárnapi győztes Girolami (30), így tényleg nem is kell erőltetni itt másnap semmit, főleg ennyire kevés indulónál olyannak, akinek jól alakul a szombatja

 

Ez a pontrendszer akkor lenne életképes ha lenne 25-30 állandó World Tour induló és tényleg számítana minden helyezés

 

 

JarnoTrulli Creative Commons License 4 napja 0 0 21511

Abban jó, hogy ilyen elrejtett széria lett ez a TCR World Tour, hogy a futam után órákkal se jött velem szembe az eredmény, így valami perverzióból adódóan úgy voltam vele megnézem ha már szezonnyitó.

Hivatalos YT csatorna adja élőben így bármikor vissza lehet nézni.

 

Lotti szerintem kicsit el van varázsolva, nagyon emlegeti ezt az FIA rangot amiben vannak, de csak nagy mágus ha ezt az egészet még életben tudja tartani.

 

Semmi értelme, hogy egy másik szériát is versenyeztettek itt, főleg hogy nem is a Europe ment velük. Tényleg csak látványelem, hogy sok autó van a rajtrácson semmi más. Őket meg talán 1x mutatták a végén ami a teljes mezőnyben egy 12. helyes csatát jelentett.

 

Versenytáv 15 kör, de ezek sose arról voltak híresek hogy túlzásba vinnék

Most direkt visszatekertem az időkre. Maga a felvezető pofázástól, interjúkig stb. egészen a felvezető kör kezdetéig 20 perc telt el. Norbi versenyideje 25 perc volt. Azaz 20 perc felvezető a 25 perces versenyre. 

 

Ami számomra fura, hogy a kvalis eredményeket ennyire felülértékelik. Egy pole 15 pont? Miközben a győzelem itt 30.

 

Norbi itt teljesen más liga volt, mint a többiek. Mint egy játékban, amikor gyengére van állítva az AI. Kamera persze pont arról maradt le, hogy a rajt után átvette tőle a vezetést Ehrlacher, mert azt mutogatták hogy hátul valamelyik lefulladt. Majd azzal se nagyon foglalkoztak, amikor 1 vagy 2 kör után Norbi az élre került. Persze visszajátszásban már leadták ezeket.

Meg abból is látszik más szint volt itt, hogy amikor elöl ment pár kör után már 3 mp előnye volt, onnantól fogva meg ezt az időt tartotta. Végén zárkózott fel rá egy kicsit a francia, de biztos visszavett már MN minek erőlteti alapon. Profin lehozta a mait. 

Ehrlacher, Guerrieri tehát a TOP3 kényelmesen autókázott.

 

 

Azcona szépen zárkózott fel, nem tudom miért került hátra kvalin, de előrébb rajtolva biztos TOP3-as. Ő meg Butti vitt valami eseményt az egészbe. Táv elején ott a 4.-5.-6. helyeken volt adok kapok néhány körig. Amikor 3 Cyan került egymás mögé ott ért véget a dolog, mert 3 csapattárs nem fog egymással keménykedni

JarnoTrulli Creative Commons License 2024.04.14 0 0 21510

12 autós lett a World Tour. Link&Co jön 4 autóval, de beesett a végére egy 2 autós Audis csapat is

 

JarnoTrulli Creative Commons License 2024.04.14 0 1 21509

Tom Coronel makes GT switch – out of touring cars for the first time in 24 years

 

Reigning TCR Europe champion Tom Coronel will not be back on the grid as the season starts next weekend at Vallelunga. The touring car veteran will instead race a Porsche 911 GT3 Cup for Max Kruse Racing in the Nürburgring Langstrecken Serie.

 

https://www.touringcartimes.com/2024/04/11/tom-coronel-makes-gt-switch-out-of-touring-cars-for-the-first-time-in-24-years/

 

lehet nem döntött rosszul, 50+ már, tavaly bajnok lett így nem is eredménytelenül hagyja ott ezt a közeget

 

 

JarnoTrulli Creative Commons License 2024.04.11 0 0 21508

Túl is vannak a 2 tesztnapon, innentől akkor csak a szezonnyitó jön. Teszteredményekkel itt felesleges foglalkozni, BOP meg a többi úgyis átírja a képet. Első napot vitte a Porsche (Güven - Preining), a másodikat a BMW 1-2-3-ban Rast vezetésével. 

Mclarennek most volt az első éles bevetése Dörrnél, de elégedettek, mindkét emberük tudta a tervezett programot teljesíteni. 

Teszt végén még szimuláltak egy rajtot is a mezőnnyel.

 

Igazából a szériának volt fontos ez a kedd és szerda, mert ilyenkor tudják le a fotózásokat meg videókat a közvetítésekhez és a többihez amik kellenek.

 

Egy változás van, Lausitzringen a szombati futamot 17 órára tolták át, a hoki vb miatt, a tévések kérésére. Azon a nap rendezik az elődöntőket. (ráadásul foci is lesz, igaz más csatornán de a Kaiserslautern - Leverkusen kupadöntőt is ekkor tartják Berlinben) Csapatokkal még megy az egyezkedés, hogy a vasárnapi időmérővel mi legyen másnap. Mert nagyon kevés idejük lenne felkészülni, főleg ha egy nagyobb törés után kellene rendezni a soraikat. 

 

Közvetítéshez egy mai hír: a tévés csapathoz csatlakozik majd David Schumacher is, mint szakértő így ott lesz Kaiser mellett. Lausitzringen meg beül Mielke mellé közvetíteni is. 

 

 

 

, mert

JarnoTrulli Creative Commons License 2024.04.11 0 0 21507

néhány éve özvegy, elvileg szabad a pálya

 

Előzmény: Generic Jingle (21506)
Generic Jingle Creative Commons License 2024.04.09 0 0 21506

Streames nénit nagyon szeretem.

Előzmény: JarnoTrulli (21503)
JarnoTrulli Creative Commons License 2024.04.05 0 0 21505

Futamhétvége lebonyolításában érdemi változás nincs. (Zandvoortban sem hallani semmi változást a Le Mansban tesztelők miatt, hogy lenne csúsztatás a menetrendben miattuk ott)

 

20 perces kvali, 60 perc (+1) körös versenytáv, és a 20-40. perc közti időablakban kötelező kerékcserék maradnak

 

Első szabadedzés lesz 10 perccel hosszabb, a második ugyanúgy 45 lesz mint eddig. Mivel bevezették a tesztkorlátozásokat, és nem lesz csütörtöki tesztnap ezzel a 10 perccel kárpótolják a csapatokat. 

 

Nagyobb változás viszont, hogy teljes pályás sárgánál ill. SC alatti kiállás már nem játszik.  Ez nem számít bele a kötelező cserébe, akkor sem ha a megadott időben a már említett 20.-40. perc közt történik.

Tavaly a kvali TOP5-nek kellett ugyanazokkal a gumikkal indulni a futamon amivel időmérőn is mentek, ezt most kitolták a TOP10-re. 

 

Betétfutamokról:

 

BMW M2 kupát az ADAC átveszi majd a csődöt jelentett Project1-től, de kisebb változásokat majd csinálnak

 

ADAC a Road to DTM programját kibővítette gokarttal is. DKM győztesének (amiről azt mondják a mostani mezőny fele is itt kezdte) állnak majd egy 2025-ös teljes GT4 szezont és így lépésenként mindig az adott széria bajnoka feljebb léphetne a köv. évben. - DKM bajnok mehet az ADAC GT4-ben - ottani bajnok mehet majd az ADAC GT-ben és az ottani legjobb párosból a magasabban rangsorolt pedig a DTM-be. 

 

Mezőnyben már nem lesz változás, 7 gyártó lesz 20 autóval. 

 

nicko Creative Commons License 2024.04.05 0 1 21504

Egy kis kényszerű kihagyás után újra vagyok. ;)

Előzmény: nicko (21488)
JarnoTrulli Creative Commons License 2024.04.05 0 0 21503

németeknél nem ütötte egymást a stream és a tévés közvetítés, elérhető volt mindkettő. Youtube nem korlátozott le, hiszen én is ott nézem német földön 

úgy hogy a ProSieben adja a tévében németül, a hivatalos streamen meg ment angolul mindkét helyen saját csapattal. 

 

(két egyenszőke riporter MILF-et is úgy lehet megkülönböztetni, hogy Kaiser -aki Ogier felesége- a tévés szőke, Verena Wriedt meg a stream-es szőke)

 

 

ott is szidják sok felületen a maguk kommentátorát Mielkét és írják, hogy streamen nézik inkább angolul a nemzetközin ahol nem ő van, meg emiatt is esett vissza tavaly a tévés nézettség. Persze nyilván nem kizárólag az ő bűne minden

 

Marad az öreg idén is, ráadásul MotoGP-re meg a Sky viszi (Norisringet ezért hagyja ki, mert akkor motorversenyt közvetít a Sachsenringről és a szerződésében a Motogp van előrébb)

Előzmény: bendeguz90 (21501)
JarnoTrulli Creative Commons License 2024.04.05 0 0 21502

bendeguz90 Creative Commons License 2024.04.05 0 0 21501

A network4  többek között a MATTCh4-et üzemeltető társaság.

 

 

"Ennek se látom értelmét, úgy hogy a DTM idén is mindent ingyen ad a Youtube-on a legelső szabadedzéstől kezdve, de sok háztartásban még a német tv adón is fogható"

 

 

 

Szerintem ennek búcsút lehet majd mondani :((

Előzmény: JarnoTrulli (21498)
JarnoTrulli Creative Commons License 2024.04.05 0 0 21500

Feltéve ha lesz mit adni 

 

5 autó van a World Tourra nevezve és 2 hét múlva szezonkezdet 

 

 

Előzmény: DanGer88 (21499)
DanGer88 Creative Commons License 2024.04.05 0 0 21499

A Sport TV meg újra megpróbálja a TCR-t Michelisszel.

Előzmény: bendeguz90 (21497)
JarnoTrulli Creative Commons License 2024.04.04 0 0 21498

Ez a network4 micsoda most otthon? Match4 az övék ha jól tudom, valamelyik nap otthon ott néztem Luton meccset ezt is csak azért tudom mert hazajöttem rövid időre koncert meg húsvét miatt

 

Fogalmam sincs kik ott az autós kommentátorok, nekem annyira kiesnek az évek, ami a hazai televíziózást illeti, hogy azt se tudom megmondani most ez jó vagy rossz. M4-es arcokkal vagyok csak képben úgy ahogy és a Spíleren tudom, hogy B. Varga ott van. (online világban ismerjük egymást vagy 10 éve, rendes fazon meg felkészült, már akkor kommentátor akart lenni)

 

DTM ráadásul 2 futam/1 hétvége menetrendes, délután majd a sok foci mellett kapnának szabad teret? Vagy berakják időkitöltőnek valamikor felvételről? Ennek se látom értelmét, úgy hogy a DTM idén is mindent ingyen ad a Youtube-on a legelső szabadedzéstől kezdve, de sok háztartásban még a német tv adón is fogható

 

Szujó már kikerült ebből a kommentátor szerepből tőle csak nem kell tartani már a sokéves ámokfutására viszont emlékszem sajnos. De remélem valami olyan figura közvetít aki nem csak annyit tesz hozzá hogy Aitken ment 1 futamot a Williamsnél, meg hogy Vermeulen apja Verstappen menedzsere, Auer pedig Berger unokaöccse vagy ki tesztelt x éve F1-es autót. 

 

Ha nincs idő felkészülniük vagy leszarják az egészet én ígérem ingyen és anonimként maradva de minden hétvége előtti pénteken én állítok össze nekik valami csomagot amiből már le tudják hozni a hétvégét, állandó F1-es offoknál az is jobb. 

 

 

 

Előzmény: bendeguz90 (21497)
bendeguz90 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 21497

A tv mustra alapján úgy néz ki, hogy az idei DTM-szezont a network4 csatornáin lesznek láthatóak.

JarnoTrulli Creative Commons License 2024.04.01 0 0 21496

Audi will continue to supply select works drivers to customer teams in 2024 despite curtailing its GT3 programme.

 

https://www.motorsport.com/dtm/news/audi-will-continue-to-use-works-drivers-in-2024-despite-gt3-exit/10593726/

 

 

JarnoTrulli Creative Commons License 2024.03.10 0 0 21495

Heti fejlemény, hogy Frey (Ferrari) is adott életjelet. Marad a 2 autó, és az Aitken - Vermeulen kettős.

Aitken most teljes szezont fut, egyéb GT-s programmal most nem lesz ütközése. Vermeulen mögött is marad a Verstappen/RedBull támogatás.

 

Harmadik autó tervben volt náluk, de ott a kiszemelt versenyző szponzora visszalépett.

 

Nem fognak unatkozni, mert több szériában is jelen lesz Frey alakulata:

DTM, ADAC GT, GTWC Europe Sprint, Olasz GT.

 

Egyetlen nagyobb változás, hogy a sok éve a csapatnál versenyző Albert Costa távozott. ELMS-ben folytatja LMP2-es kategóriában. 

JarnoTrulli Creative Commons License 2024.02.29 0 0 21494

😆

 

FIA hivatalos FB oldalán van ez a kép 

Előzmény: toto92 (21493)
toto92 Creative Commons License 2024.02.29 0 0 21493

Tényleg annak a Tony D'Albertónak az autója szerepel a képen illusztrációként aki abban a TCR Ausztráliában versenyez amit most hajítottak ki a naptárból? :D

Előzmény: JarnoTrulli (21492)
JarnoTrulli Creative Commons License 2024.02.29 0 0 21492

túlgondoltuk, marad a 7

a brazil helyszín pedig Interlagos lesz

 

 

hivatalosan bejelentve eddig 1 csapat van, és 0 versenyző

Előzmény: toto92 (21478)
JarnoTrulli Creative Commons License 2024.02.29 0 0 21491

Grasser a második autójába szerződtette Luca Engstlert, aki hozza magával a "szokásos" Engstlerhez járó szponzort a Liqui Molyt is, ami 1988 óta támogatja őket (így szerintem az is eldőlt, hogy az apja nem fog jönni a csapatával egy újabb szezonra)

 

Engstlert a Mercedeshez pletykálták erősen, ha kilépne a családi csapatból, hiszen eredményes tesztprogramot is futott velük, de nem jutott hely, így a Lambo lecsapott rá). Ma olvastam egy cikket a HRT Mercedes csapatfőnöke Fritz ki is mondta, hogy Maini helyére Engstler esélyes volt, de az indiait megtartották és kap utolsó esélyt és a csapat támogatni fogja mindenben hogy fejlődjön ill. a HRT szponzora a Mannol nehezen passzolt volna a Liqui Molyval így nem bonyolították túl. 

 

 

JarnoTrulli Creative Commons License 2024.02.29 0 0 21490

én a nagy átlagról írtam, nem személy szerint rólad.

Emlékszel te is, a többség mást nem írt 10 éve, hogy tetős F1, meg mi értelme ennek, vegyék le a túraautó nevet stb. Merem állítani a legtöbb, aki visszasírja most azt a korszakot, ők akkor Alfa 155, Opel Calibra és többiről nosztalgiáztak és a 2014-es szériára dobtak volna atomot. 

 

 

Az a baj, jól tudod, hogy a TO benne van az autósportban. Ha már ennyi pénzt beleöntenek a gyártók, nem lesznek saját maguk ellenségei, és cserélnek sorrendet, ha ezen múlik a siker. Főleg mikor 3 vagy 2 gyártó maradt és ők adnak mindenkit a mezőnybe elkerülhetetlen ez. Nézd meg most, 6 gyártónál máris nem olyan egyszerű helyezkedni, meg cserélgetni a sorrendet.

 

2021-es botrányos finálé után is hiába feszült be Berger (én mondjuk K. van der Linde sorozatos ámokfutásait az utolsó 3 versenyen sokkal gusztustalanabbnak tartom, mint a Mercedes megoldását hogy élre tegyék Götzöt). Persze van rekord pénzbüntetéses fenyítés és mindenféle kitétel, de vannak erre is kiskapuk. Bár szerencsére így, hogy ennyi gyártó van és ilyen szoros a mezőny, esélye is szinte minimális ennek. Vagy ha felvetődik a gyanú akkor vizsgálódnak.  

Pont tavaly volt ez, amikor Pererát vádolták meg, hogy körhátrányban a restartnál a csapattárs Bortolotti kedvéért fogja a mezőnyt, de utánamentek a dolognak, telemetria, rádiózások alapján kiderült ártatlan. 

 

van a TO olyan fajtája, ami meg tényleg túlzó, lásd. amit sokszor emlegetnek a mai napig, hogy egy dobogó miatt volt helycsere, mert egy Mika Hakkinen a dobogón pezsgőzve jobb a marketingnek.

 Frentzen interjút olvastam még tavaly, szóbahozta a DTM-es korszakát, neki az nem tetszett ott, hogy már a szezon legelején minden gyártónál eldöntötték kit kell segíteni. Egy futballcsapathoz hasonlította, hogy itt csapatban kellett gondolkozni elsősorban. (aztán itt is úgy végződött a kirándulása, hogy összeveszett mindenkivel és lelépett/kibaszták. Könnyű eset ő se lehet azért)

 

Előzmény: ka_TARZI_s (21489)
ka_TARZI_s Creative Commons License 2024.02.28 0 0 21489

A 10 évvel ezelőtti DTM-ben nem az autókkal volt a gond, hanem a szemérmetlen team orderezéssel.

 

Én, mint régi sportautó rajongó a GT3-at semmire nem tartom, annyira túltolták benen a Bop_o.

 

Indultunk ugye a 90-es évek közepén a GT1/GT2-vel, ahol a GT1 (pl. Porsche 911 GT1, Mercedes CLK, Mclaren BMW) gyakorlatilag egy GT Prototípus volt az LMP1 autók szintén.

A GT2 meg ugye főleg nemzeti bajnokságokba ment ill. növelte a GT1-es mezőnyt-

 

 

Aztán a GT1 kifújt, részben a McLaren Mercedes házasság, részben a Merci balesete miatt.

 

 

Maradt a GT2 (pl. Viper, Lister Storm, Porsche 911 GT2), ami mellé bejött az akkori GT3 hogy meglegyen a mezőny (főleg Porche911 GT3-ak ill. Ferrari 4xx-ek) ill. legyen minek mennie a nemzeti bajnokságokban is.

 

Aztán ezeket előléptették, a GT2 lett GT1, a GT3 pedig GT2. Ekkor még megvolt a két kategória közt az a különbség, hogy a nagygépek a GT1-ben mentek, a kisebb teljesítményűek pedig a GT3-ban.

 

A GT1 kb 2010-ig élt, a kifújásukban kulcsszerepe volt, hogy kikerültek a Le Mans-i programból, ill. a végén az SRO is kicsit elszúrta a jól induló GT1-es vb-t. Gondolom a válság sem használt.

 

Szóval maradt a GT3-ként induló, később GT2-ként futó, amt jobbára GTR-nek átkeresztelt kategória és bejött a GT3, amit ugye nemzeti meg regionális bajnokságokba szántak, ill. innentől mindkét kategóriába nevezhetett bármilyen autó, mert olyan szintűvé vált a BoP-zás.

 

 

Ezzel gyakorlatilag a túraautókhoz hasonlóan kiölték az autókból a techológiai fejlesztés csodáját,ami az eredeti GT1-nél még abszolút meg volt, de tulajdonképp az eredeti GT2, későbbi GT1 autóknál is.

 

A GT3/GT2/GTR autóknál már csak nyomokban, a mostani GT3-nálmáér csak annyira, mint egy TCR autóban.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: JarnoTrulli (21486)
nicko Creative Commons License 2024.02.27 0 0 21488

SVG valamelyikre azt írta "crazy race" 

levannak szedve csak lenne időm is megnézni.

Előzmény: nicko (21481)
JarnoTrulli Creative Commons License 2024.02.27 0 0 21487

21484-es kommentem mindössze 2 napos, de vannak fejlemények

 

Amikre számítani lehetett, de már megerősítve:

 

- Schubertnél összeáll a nagy trió, Wittmann is náluk folytatja fix. Összes BMW pilóta egy csapatban fog menni

 

- Project 1 (itt ment tavaly Wittmann is), csődöt jelentett 30 év után. Legnagyobb sikerük talán a 2019-es Le Mans 24 órás LMGTE kategóriagyőzelmük. Mindent egybevetve 250 dobogós helyet szereztek, 12 egyéni és 8x-os csapatbajnokok. Olyanok mentek náluk és nyertek mint pl. Menzel, Rast és Eng

Nyilatkozatukban amiben bejelentik a csődöt azzal zárják, hogy az "alkalmazottaink szakértelmét megtartják a 24-es szezonra is a motorsportban" - ezt azt sugallja, hogy a Mclarenes projekt mögött álló Dörr átveszi őket

ADAC vezér szerint nincs veszélyben a Mclaren indulása, mert minden megvan, és sikeres volt a regisztrációjuk. Project 1 (Kamps), és Dörr (Rainer Dörr) a témában nem nyilatkozott eddig.

 

- amire nem számított kb senki se: +1 Lamborghini érkezik, Maximilian Paul fogja vezetni. És nem a Grasserhez csatlakozik, hanem külön csapattal. Eredetileg ADAC GT-be volt bejelentve az apjához, de jött egy nagyobb szponzor, akik a DTM-ben szeretnék látni, így emelték az összeget.

Teljes szezonra kíváncsi leszek rá, az a tavalyi meseszerű beugrás, majd győzelem biztos jobb helyzetbe hozta a szponzorkeresésben. ADAC GT-s csapattal viszont nem tudni mi lesz, érinti-e ez a váltás az ottaniakat. Még versenyzőket is megneveztek, ebből látszik váratlan volt ez a DTM lehetőség Paulnak.

 

 

 

JarnoTrulli Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21486

10 éve is szidták a DTM-et sokan, mert akkor a bezzegrégent az előző korszak jelentette, és arra tekintettek vissza nosztalgiaként. Ez mindenhol így van. 

 

GT3 maga mint műfaj teljesen megvan, WEC is már beengedi őket, össze is jött majdnem 10 gyártó oda. Autók adottak, csak ahol 1 versenyző/1 autós a leosztás oda eleve több pénz is kell. Vagy, hogy egy gyártó mennyire áll be egy csapat mögé. 

 

öreg Mücke se véletlen mondta ezt, tavaly a Preining vs. Bortolotti egy Porsche vs. Lamborghini volt a háttérben ahol mindkét csapatot gyári szinten tolták és hozták a versenyzőket is, akiket nem az autókat felkészítő csapatok fizettek és sokmindent fentről álltak. Ezekkel egy "klasszikus versenycsapat" nem tud egy teljes szezonban harcolni, kezdve ott hogy versenyzőkkel már nehezebb a dolguk szerződni

 

"Nem tudom miért nem merték meglépni, hogy összeeresszék a német gépeket a japánokkal."

 

valamennyire most is meg lehetne oldani, csak már nem a GT500 kategóriával hanem a GT300-al, mert ott mennek GT3-as autók, de a Honda projekt is elhalt

régi érában meg inkább a németeknek kellettek volna Japánból a gyártók, de Japánból nem igazán jöttek volna ide, kb. ez van most is

 

De mindig előkerül ez a japán vonal, a GT3 korszakban is már találkoztak a felek. Tavaly kb. ilyenkor Frankfurtban ültek össze. Utána nyilatkozta a japán főnök Bandoh, hogy teljesen másképp látják a jövőt. Németek az elektromos autókban meg akkumulátorokban gondolkodnak ők meg nem. Kb. finoman beintett nekik, hogy akkor csinálják ahogy akarják de nélkülük. 

 

 

Előzmény: ka_TARZI_s (21485)
ka_TARZI_s Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21485

Mindig túl drága. 

 

A probléma az, hogy a drágaságra hivatkozva rendszerint egyszerűsítenek/olcsósítanak, ami rövid távon növeli a mezőnyt, de ugye mivel kevésbé faszák a kocsik, csökken az érdeklődés, ezáltal a brand értéke, ezáltal az olcsósított gépek is túl drágák lesznek.

 

Nem tudom miért nem merték meglépni, hogy összeeresszék a német gépeket a japánokkal.

 

10 éve még volt egy jó DTM megegy potenciálisan jó WTCC***, ma meg...

 

 

*** szeritnem a TC1 működhetett volna ha ügyesebben menedzselik a szériát és ne mrakják tele pl. fos pályákkal.

 

Előzmény: JarnoTrulli (21484)
JarnoTrulli Creative Commons License 2024.02.24 0 0 21484

Így gyorsan átfutva a 2024-es várható mezőnyt, és a létszámcsökkenést:

 

  •  Audi: -2 vagy -3 
  • Lamborghini -1
  • BMW 3 autót futtatott teljes szezonban, náluk ez a szám változatlan 
  • Mercedes -2
  • Porsche -4 (hivatalosan -2)
  • Ferrari: ?
  • Mclaren +2

 

Audinál Engstlert vettem kérdésesnek, mert semmi hivatalos nincs róluk. Attempto csapat, akik utolsónak este be tavaly, a 2023-as embereik is eltűntek. Comtoyou Racingnél megy Astonnal idén Drudi GTWC-ben, Niederhauser ugyanitt csak Porschénél.

 

Lamborghininél -1 autó Deledda, ez semmilyen szinten nem vesztesége a szériának ki szédeleg az utolsó előttitől is lemaradva mindenhol.

 

BMW mindenképp meg akarja tartani a van der Linde - Rast - Wittmann triót, csak Wittmannak kell keresni helyet, mert a Project1-es folytatás nem lesz, és más csapat nem várható így Schubert 3. autója nézhet ki neki. Szponzori háttere erős, Schaeffler marad vele ez nagy segítség és a BMW gyári szinten is ragaszkodik hozzá. 

 

Mercedesnél a Landgraf nem indul, de Engelt áttették David Schumacher helyére a Winwardba, így a 2 kieső autó lényegében David Schu és Owega. 

 

Porsche: Bernhard csapat nem indul, előzőben írtam, hogy a Toksport WRT is bizonytalan, de több helyen már nem is számolnak velük. 

 

Ferrarinál nagy a csend, most ez vagy jó vagy rossz. Utolsó hír amit tudok róluk pozitív, hogy egyedül náluk (Frey csapat) van tervben a bővítés, és inkább +1 lehet, mint -1. 

 

Mclaren, akiket bejelentettek ugyan, de a szintén nemrég írt Project1 van bajban. Dörr csapattal együtt indítanának Mclarent. Ha a P1 csapat be is dőlne, a Dörr, mint partner átvenné onnan a személyzetet. Állítólag csütörtökön vették át az első Mclarent Nagy Britanniában. Két autóról beszélnek majd. Él ez a szál. 

 

Elvileg így állnak:

 

Audi 2

Lamborghini 4

BMW 3

Mercedes 4

Porsche 2

Ferrari 2

Mclaren 2

 

Ez így 7 gyártó 19 autó. Toksport féle 2 autót már nem számoltam, és a nem megerősített harmadik Ferrarit sem, vagy Engstlert

 

Aston Martinról pletykálnak még, mint 8. gyártó, de én nem vettem ide őket, anyagi részét rakják össze még. 

 

Honda szál nem él. Arról az Aim GT projektről kiderült hatalmas kamu volt és komolytalan az a chemnitzi banda. Amit utána kezdtek el, hogy egy Euroteam Performance jönne JAS háttérrel szintén nagy a csend. 

 

Extrém optimista számítással, 23 autó jöhet ki, (Engstler 1 autóval, Ferrari a harmadik géppel, Aston kettővel) pesszimistább számítással, ha semmi se sikerülne akkor ez a 19. 

 

Tavaly 26 autó ment teljes szezont (volt ahol a versenyző nem) de összesen ennyi autó vett részt minden futamon.

Nagyjából 6 autóval lesz kevesebb. Audi mellett a Porsche vett vissza nagyon, de ott arról panaszkodtak túlságosan a szinte gyári Mantheyt tolták. 

 

És az örök, ami sokaknak akadály, a pénz. Túl drága a széria most is. Előző héten nyilatkozott Peter Mücke erről.

 

 

https://www.motorsport-total.com/dtm/news/teamchef-muecke-warnt-vor-dtm-kosten-dann-ist-gt-masters-der-hauptact-24021601

 

Jött volna vissza a DTM-be, de nincs rá pénze. És szerinte pont ezért támadt fel az ADAC GT, mert többen inkább ott folytatják, hiszen az autó ugyanaz, viszont olcsóbb. ADAC GT olyan 600.000 euróból kijön, a DTM ennek a duplája. Két versenyző is könnyebben hozza a pénzt, mintha egynek kellene. 

Mücke szerint, ha valaki találna egy olyan szponzort aki 300.000-et letesz az asztalra már elégedett lehet. 

DTM költségeit meg feltoltja a Porsche - Lamborghini rivalizálás, mert konkrétan gyári szinten öntik nekik pénzt, és akik meccselni akarnak velük tartani kell a szintet. 

Mücke csapata a német GT4 bajnokságban és a német Prototype Cupban lesz jelen biztosan.

JarnoTrulli Creative Commons License 2024.02.24 0 0 21483

Bathursti 12 órás "vizsgája" jól sikerült, így Güven megy Preining mellé a 90-esbe. 1-es rajtszám így megint eltűnik.

 

Grello és Greeno

 

 

Ami rossz hír, hogy lehet Manthey lesz az egyetlen Porschés csapat

Bernhard hivatalos hetek óta, hogy nem indít itt csapatot, Toksportról se nagyon hallani. Egyik fontos emberük már átment a Mercedeshez azon belül is a HRT-hez. 

 

- Götz idén se lesz a német mezőnyben, 2024-ben a Brit GT-ben folytatja.

 

Azt már tényként veszi mindenki, hogy messze nem lesz meg a közel 30 fős DTM mezőny mint az utóbbi években, de most állt ki először egy csapat a gondjaival a sajtó elé. 

 

Quo vadis Project 1 – Zukunft des Teams in Gefahr?

 

https://www.speedweek.com/dtm/news/219273/Quo-vadis-Project-1-E28093-Zukunft-des-Teams-in-Gefahr.html

 

Project 1 (akit, mint Mclarenes csapat várnak idén Dörr Motorsporttal szövetkezve a BMW-s évük után), állt bele a német kormányba, azon belül is a gazdasági és klímaügyi minisztériumba. Német motorsport nehéz helyzetéről beszélt, hogy ebben a politikai és gazdasági helyzetben az ország nem alkalmas arra, hogy beálljon a hazai autosport mögé. Röviden tömören: S.O.S jelzést kiadták, hogy szarban vannak, de nem csak ők hanem sokan mások is 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!