Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Azt sajnálom hogy szinte csak itt a topicot lehet ilyen képeket találni az egykor volt 80 As évek slager kocsijairól.Én -noha nem éltem benne- szeretem ezt a korszakot, mindig is szeretni fogom ,ez nem változik.Buszos szempontból főleg, de amúgy is.
Van képe valakinek gazban lévő rancajtós kocsiról?mindegy hol.Nyilván korabeli .Nem 2016 os.stb.
Egy volt hajdús 260 ast találtam a phototranson így,már vagy 10 éve rohadt egyhelyben a gazban szegény .1988 As selejtezés volt, de 2002 Ben fotóztak ott.Akár azt is betehetitek.Biztos sok kocsi végezte így.
De amúgy is több kép lehetne régi rendszámmal róluk
Igen, amit írsz, az a 7650 volt, abból volt sok. Annak volt hátrafelé kb. 45 fokban allo kipufogoja (nagyobb átmérőjű dob és cső, végén a kakassal, nálunk így hívták a kipufogó lévő "sapkát "), a fulke mogott jott ki a motorhazbol. De a legszuro szívó része a fülke fölött volt annak is, bár gyári képeket meg kéne nézni hogy 100% legyen, mert házilag is felvihették magasabbra.
Ennek a korábbi változatnak utána kéne néznem.
Viszont Hesston silozot nem szereltek gyárilag Rába motorral, magyar piacra se, az csak házilag került bele.
Csak kis kiegészités-nem tudom,milyen motor-azért irtam,hogy "mintha"..
Volt itt az ismeretségben eredeti DetroitDiesel V6 motorral-a kipufogó nem ment a fülke fölé,inkább a gépháztető fölött állt csak ki,dobbal.. légszivó cső kosara meg nem ment a fülke tető fölé ott sem.Ugyanitt volt,a gazda szerint már eredetileg is Rába-250 nagy szivótorkos turbós motorral szerelt is,azon volt a fülke tető fölé nyúló mint szivócső a kosárral,és kipufogócső kűlső dob nélkűl,a tetején a csapkodó lemezzel..sajnos a tipusszámokra nem emlékszem..
Így van, billencs Kamaz, gabonahoz magasítva, hátsó ajtóval, Bábolna Tátra színekben. Itthon nem terjedt el a mezőgazdaságban a Kamaz, mutragyaszoros prospektusképem valahol volt róla.
Innen nem lehet egyértelműen megmondani, milyen motor van a Hesstonban. A légszűrő szívó része nem olyan, mint a Rába traktoroké, de ez se jelent semmit, mert ha már nem a gyari motorja van, akkor sem biztos hogy kicserélték a gyári legszurot, más meg nem latszik. Ez egy korai Hesston, a számát nem is tudom biztosra, talán 4400? A későbbi, 7650-es típusból volt több, abból tudok olyat amibe a 2 ütemű Detroit diesel motor kilépése után Rábát építettek, de a legszurohoz ott se nyultak. Annak az alsó légszűrőháza ráadásul ugyanaz volt, mint a Rába traktorokon. (Míg nem váltották ki magyar gyartmanyra, addig USA import volt.)
Mint az előttem szóló kolléga irta-ez egy sima billencs ,csak az eredetileg hátra billenthető,plató hátsó ajtó nélkűli,teknő vagy dömper szerű rakfelületet átalakitották gabonára.Kapott egy hátsó ajtót,meg szép nagy magasitást,hogy a szállitható térfogat a gabona-kukorica tömegéhez illeszkedjen...ennyi..
Köszönjük a traktoros képeket!Első képen egy "klasszik"bukócsöves Ötvenes MTZ, már a szögletes orrú változatban..a silózó is megér egy gondolatot,mintha Rába motoros Hesston lenne..a kéményből és a légszivó csőből nézve..
A második kép egy automata kormánygép használata MTZ-5 /közismerten a Negyvenötös MTZ/traktorokon..szántásban.
A harmadik kép egy Zetor 50/SzuperZetor/,aratásban,maghordási feladattal..érdekesség,hogy két normál oldalú kocsi helyett egy magasitottat húz..
a magyarok en block egyenruha, formaruha ellenesek.
Régebben másképp volt. A háború előtt még tekintélye volt az egyenruhának, (katonának, vasutasnak, mezőőrnek, diplomatának, stb.) Aztán fokozatosan csökkent. Egyik felnőtt családtag mesélte, hogy a mekkora tekintélye lett egy kollegájának, miután meglátogatta őt a munkahelyén az ávós egyenruhát viselő testvére. A 60-as évek első felében az iskolai kirándulásra segítő szülőként velünk jött az egyik osztálytársunk édesapja - katonatiszti uniformisban. Na, ezen jól elcsudálkoztam. Egyébként igen aranyos ember volt, nem is értettük, hogyan lehetett annyira tapló a fia.
Én inkább úgy vélem, hogy az elmúlt 80 évben fokozatosan alakult ki az egyenruha-ellenesség. Szerintem csak ott van szükség egyenruhára, ahol a munka ellátása szükségessé teszi azt, hogy azonnal felismerhető legyen az illető feladatköre. (katona, rendőr, vasúti forgalmista, jegyvizsgáló, stb.) Ezzel szemben semmi szükség arra, hogy valaki a színházba, vagy a focimeccsre katonaruhában menjen.
a magyarok en block egyenruha, formaruha ellenesek.
Általánosítás de vállalom.
Van egy iciri hazai kisebbség aki huszárosdit játszik, de a többség ellenez minden forma ruhát.
Az 1960-as évek második fele amúgy is iskolai forma ruhák, köpenyek, egyen sapkák elleni lázadásról szólt.
el is tátottuk a szánkat amikor 1970-ben a nyári dán és lengyel csre diákok azt kérték, hogy emlékbe adjunk nekik egy-egy technikumi egyen tányérsapkát és egy-egy technikumi hímzett jelvényt.
Lett ám futkosás, hogy honnan szedjük össze...........................:-)))
CB-10-45 /Trabant. (A gazdája ízlése szerint tuningolva. Extrák: Más színre festett E-H lökhárítók és lámpakeretek, E-H sárfogó gumik, ajtó élvédő ütköző, antenna, ködlámpák, visszapllantó tükör a J oldalon és a B sárvédőn is, nagy sebességnél leszorító pótlék az ablaktörlő karokon.)/