Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

apron64 Creative Commons License 5 perce 0 0 64223

Fiat 500  /Múlt és jelen./

 

Előzmény: apron64 (64222)
apron64 Creative Commons License 30 perce 0 0 64222

CZ-38-96  /Fiat 500.  Sz. Imre és autója Rákosszentmihályon a Szénás utcában./

 

scsabi Creative Commons License 3 órája 0 0 64221

A Fiatok nem igazán számítottak ritka autóknak, ez volt a legnépesebb nyugati márka Magyarországon. A mennyiségre jellemző, hogy a Fiatok darabszáma idehaza a Volgák és a Zaporozsecek számát mindig is meghaladta (sőt a kettőt együtt is).

Előzmény: Fekete110r (64207)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 7 órája 0 1 64220

YP-12-30

(Fortepan)

ZsákváryA Creative Commons License 12 órája 0 1 64219

JM 153,       Adler Trumpf bizonyára

ZsákváryA Creative Commons License 12 órája 0 1 64218

Meglehet, hogy ez is az.

Előzmény: ZsákváryA (64217)
ZsákváryA Creative Commons License 13 órája 0 1 64217

A 368 (remélem)

Miféle márka lehetett ez az 1940-es években Tahitótfalun?

Fekete110r Creative Commons License 19 órája 0 1 64216

Igen, pont erre gondoltam, hogy ezeket a finom műszereket hogyan tudták életben tartani. Hát így...

Előzmény: mados (64210)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 21 órája 0 2 64215

FK-29-30 (Ikarus 630)

apron64 Creative Commons License 25 órája -1 5 64214

E 78-31 és MZ-11-90  /JAWA 350 és ETZ 250/

Rendhagyó a háttérben levő rendszám felfogatása. Árultak olyan M6-os csavart erre a célra, aminek műanyag fejében kis prizma volt. Volt fehér prizmás előre és piros prizmás hátulra. Még nekem is van belőlük egy autóra való garnitúra eltéve.

 

8601301 Creative Commons License 28 órája 0 2 64213

YA 83-12

8601301 Creative Commons License 28 órája 0 2 64212

YA 49-64 

mados Creative Commons License 29 órája 0 1 64211

Tény,hogy a '70-es évektől a Fiatok messze nem bírták úgy a ridegtartást,mint egy pl. Mercedes,de azért azokban az országokban ,ahol volt megfelelő szervízháttér és alkatrészellátás ,vígan futottak több százezer km-eket.

Előzmény: trizs77 (64209)
mados Creative Commons License 30 órája 0 6 64210

A 130-as motorját ,ugyanúgy,mint a Fiat első "bialbero" -két vezérműtengelyes- motorcsaládját, a Ferrari motorépítő mérnöke,Aurelio Lampredi tervezte ( a 130-asra ezért mondják tévesen,hogy Ferrari motoros). Az utcai motorok között ürtechnikát képviseltek a megjelenésükkor, felülfekvő vezérműtengelyekkel, fogazott szíjas vezérléssel, lapkás szelepállítással.Értelemszerűen a "működő szocializmusban" nem sokan értettek hozzájuk. Amíg állami tulajdonban voltak,még megkapták a megfelelő karbantartást-gondolom a Boldizsár utcában- ,de amint magánkézbe kerültek, már mindenki úgy javította őket,ahogy sikerült. Ez pl. egy olyan V6-os motornál,aminek hengersoronként van egy vezérműtengelye és ráadásul a vízpumpát is a vezérműszíj hajtja nem volt egyenes út a boldogsághoz. Sok 130-as pusztult el vezérműszíj szakadás miatt. Sajnos a dugattyútetők annyira közel vannak a felső gyűrűhornyokhoz,hogy egy szíjszakadás esetén nem csak a szelepeket kócolja össze,hanem eltöri a dugattyúkat is a felső gyűrűhoronynál. Ha mindez nagyobb fordulaton történik,akkor a törött dugó összekaristolja a hengerfalat is,így a motornak kompletten annyi. Na most elképzelhető,hogy szintén a "működő szocializmusban" hány darab cseremotor és milyen áron állt rendelkezésre....  Kezdődött hát a kendácsolás. Volt olyan 130-asom,aminek az automata váltója adta fel a harcot,abba egy 125p Fiat váltóját faragták bele ,az automataváltó harangját felhasználva. Az említett BD.... rendszámú autóba egy 190-es fecske Mercedes dízesmotorja-váltója volt beépítve. 160 helyett 54 lóerő.... inkább lassújárműnek számít,de legalább mozgott valahogy. Ja,és persze vonóhorog is volt rajta, a forgalmi szerint 1545 kg-ot húzhatott. Jól megpakolva késhegyre menő harcokat vívhatott a lámpánál a pótos Ifákkal.... :-)

Előzmény: Fekete110r (64201)
trizs77 Creative Commons License 30 órája 0 3 64209

A FIAT autók hazai - állami - hős kora a FIAT-2300-sal véget ért.

Azok még előkelőnek mondható autók voltak a maguk korában.

 

Utána még sok siker autót adott a FIAT a világnak de egyik típus se megbízhatóságáról híresült el.

Idehaza pedig előbb a művész világ majd a gazdagok fordultak el a FIAT-tól, okkal, joggal.

 

Magyarországon az :

 - '50-es évek a Packard korszak a nyugati állami autók tekintetében.

 - a '60-as évek a nagy amerikai csodák időszaka,

 - a '70-es évek már Mercedese,

 - a '80-as évek meg már vegyes.

 

A szocialista származású hazai állami autók története egy másik kávéházban játzsódik.

 

Előzmény: Fekete110r (64207)
jonas65 Creative Commons License 30 órája 0 3 64208

Atyavilág ezzel mennyit utaztam gyerekkoromban a 15-ösön:):)

 

Kedvenc rendszámú buszom volt a GC 49-65 mellett(10 éves voltam)

 

bocs az offért.

Előzmény: apron64 (64187)
Fekete110r Creative Commons License 1 napja 0 4 64207

Érdekes dolgok ezek. Mint átlag polgár, aki csak sima felhasználó, úgy emlékszem, hogy bárkinek volt bármilyen nyugati verdája, az nagyon el volt szállva tőle. És ha láttunk egy ilyen öreg gömbölyű Tátrát, csak azt gondoltuk, hogy ez öreg autó és kész. Például állt Székesfehérváron sokáig az utcán két Csajka, azok biztosan pompás járgányok voltak, de mindenki csak ócskavasnak nézte.

Gordon Zsigmond Creative Commons License 1 napja 0 0 64206

Az is (.22-es), elírtam.

Előzmény: Ta1 (64205)
Ta1 Creative Commons License 1 napja 0 0 64205

Én Ikarus 66.22-nek esetleg 66.23-nak gondolom.   :)

Előzmény: Gordon Zsigmond (64196)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 5 64204

Na akkor öntsünk tiszti whiskyt a pohárba.

 

Ha 197x-ben egy fekete TATRA 603 megjelent valahol akkor egy rendőr ha nem is csapta össze a bokáját (az már nem volt divat) de tisztelgett és jó utat kívánt az elsuhanó járműnek.

 

Ha 197x-ben egy seszínű FIAT-130 megjelent valahol akkor egy rendőr kiintette és neki állt volna vegzálni.

Elkérte a forgalmit.

Ha abban állami tulajdonos volt, (párt, BM, Szakszervezet, akármi) akkor egy szó nélkül és különösebb tisztelet nélkül tovább engedte.

Ha magán személy akkor még a szelepsapka átmérőjét is lemérette.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

A létező szocializmusban a FIAT a használd és dobd el minőséget testesítette meg.

Attól, hogy nyugatról jött még igen gyenge neve volt.

 

A keleti autók nem voltak jobbak mint a nyugatiak, sőt, de azért attól, hogy valami nyugatról származott nem mindenki esett hasra.

 

Pláne nem olyanok akiknek valami közük volt az autókhoz.

 

 

 

gumidani Creative Commons License 1 napja 0 0 64203

"egy kőkorszaki járgány volt a Tatra, és modern új a Fiat."

Maga szerint. Nem vitázom. De jelzem, hogy nagyon eltérő a véleményünk a "kőkorszaki" szó értelméről.

 

Előzmény: Fekete110r (64198)
triplaharom Creative Commons License 1 napja 0 0 64202

Politikus ésszel ?

Mi akik éltünk már akkor, kb. tudjuk hogy mihöz értöttek ők ... (:-)))

Előzmény: Fekete110r (64198)
Fekete110r Creative Commons License 1 napja 0 1 64201

Ez jó sztori!

Nagyon érdekes lehetett azért ezeknek a karbantartása. Ez már komoly technika, V6-os motor, például tudták, hogy ezeknek fogazott szíj hajtja a vezérlését? Betartották a cseréjét? Azért ez nem megszokott láncos motor volt.

Előzmény: mados (64199)
pizo Creative Commons License 1 napja 0 0 64200

Ne dugulj el :)

 

Zoli 

Előzmény: mados (64199)
mados Creative Commons License 1 napja 0 3 64199

Még egy kis Fiat 130-as adalék,azután eldugulok végre: A típussal kapcsolatban lévők mesélték,hogy miután az autók a Röppentyű utcában landoltak,majd onnan magántulajokhoz, egész csinos családi házak épültek fel az Állami biztosító finanszírozásával,mivel egyetlen 130-as ajtóra annyit fizettek,mint egy akkori Lada ára.....

Fekete110r Creative Commons License 1 napja 0 0 64198

Nem is a Nyugat imádás a lényeg, de egy kőkorszaki járgány volt a Tatra, és modern új a Fiat. Hatvanas években biztosan elegáns volt a Tatra, de a Fiat megjelenése idején már kőkorszaki. Nyilván ahogyan Trizs írta, nem tudták a használók, hogy milyen technikába ülnek, de ez a csere akkor is fura.

Előzmény: gumidani (64194)
pizo Creative Commons License 1 napja 0 1 64197

A Tatra V8-as, mostanában giant Porschénak nevezik Nyugat-Európában.

 

Zoli

Előzmény: Fekete110r (64193)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 1 napja 0 6 64196

GC-20-21 (Ikarus 66.20)

(f_k olvtárs képének utánközlése az Ikarus Fan Clubból)

trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 4 64195

Igen.

Menőbb volt.

 

más.

 

Ez, ezek érdekes kuriózumok.

De az Igazsághoz hozzá tartozik, hogy az 1973-as Biszku-Pullai puccskiísérlet után az ilyen esetek nagyon visszaszorultak.

Szinte egy-két év alatt eltűntek az állami amerikai autók, az ilyen színe miatti úri huncutságok pedig már állás vesztéssel is járhattak, tehát az elvtársak erről nagyon hamar leszoktak.

 

Mindíg voltak szóbeszédre alkalmas sztorik később is.

Például bíróné autószövet miatti kocsi cseréje.

De nagyon kevésbé voltak jellemzőek 1975 után mint előtte.

 

-----------------------------

 

más

 

V6-os motor.

Lehet, hogy elkeserítelek de az akkori "nagy" emberek döntő többségének fogalma sem volt arról, hogy az általa használt szolgálati autó, amit gépkocsivezető vezetett, milyen motorral és hogyan működik.

 

Előzmény: Fekete110r (64193)
gumidani Creative Commons License 1 napja 0 1 64194

Nem mindenki volt nyugatimádó. A Tatra 603 a maga idejében nagyon jó és elegáns kocsi volt. 

Előzmény: Fekete110r (64193)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!