Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pumukli89 Creative Commons License 2018.05.26 0 0 37784

Fradi taxi.

 

pumukli89 Creative Commons License 2018.05.26 0 0 37783
ZSUK Hydroproject Creative Commons License 2018.05.26 -1 1 37782

  

pumukli89 Creative Commons License 2018.05.25 0 1 37781

Lankadunk. :) Ikarus 211 új rendszámmal. BU-17-74   - Nem saját fotó,én is úgy kaptam.-

 

pumukli89 Creative Commons License 2018.05.24 0 0 37780

Ha minden igaz 1970 év elején üzembe helyezett ZIL.

Előzmény: Gábrisvitéz (37777)
FZ-29-08 Creative Commons License 2018.05.24 0 0 37779

VOLÁNTAXI. fb Egy fenéken sérült DACIA kombi.

 

 

pumukli89 Creative Commons License 2018.05.24 0 0 37778

Kösz bár nem emlékszem rá,de ez semmit sem jelent. Volt viszont ex halottszállító kollégám 1984-ben mikor sofőrként kezdtem dolgozni Tatabányán a KOMÉP-nél. 

Előzmény: vasútőrült (37766)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2018.05.24 0 2 37777

Békés Megyei Népújság, 1979.05.23.

 

YD 08-87 - 8.sz. Volán

 

vasútőrült Creative Commons License 2018.05.24 0 1 37776

Pizza futár volt a srác és a "levetett" Tatabányai autópályás autót használta. Sok bejelentés jött rá a helyi rádióban, hogy hol van éppen trafi:)

Előzmény: Pályaőr (37773)
Pályaőr Creative Commons License 2018.05.24 0 0 37775
Előzmény: siófoki35 (37774)
siófoki35 Creative Commons License 2018.05.24 0 1 37774
Előzmény: Pályaőr (37773)
Pályaőr Creative Commons License 2018.05.24 0 0 37773

A Kojak-lámpa, amit fel lehet tenni a tetőre, meg levenni. De abból csak kék volt, hogy nem kellett sárgát használniuk?

 

                                                                             ----------------------

Tatabányán volt egy nem rendőrségi "rendőrautó", nem tudom, megvan-e még? Szabályos fehér-kék festése volt, piros-fehér csíkozása, valamilyen háromjegyű szám is volt rajta, és Szállítás felirat. Millió-egy bejelentést kapott a rendőrség is, a médiák is, de kiderült, hogy szabályosan használja, akkor védette le a mintát, amikor a rendőrség még nem, a testület neve és jelvénye pedig gondosan nem szerepelt rajta sehol. Kint volt a képe a Neten, de most az Istennek nem találok róla semmit.

Előzmény: vasútőrült (37766)
napocza Creative Commons License 2018.05.24 0 2 37772

Ok, meggyőztetek. Kösz a megvilágosítást.

Előzmény: Pályaőr (37771)
Pályaőr Creative Commons License 2018.05.24 0 1 37771

Fórum »  Közlekedés »  Vasutas fórum »  Nagyvasút » VASÚTMÁNIÁSOK IDE, VONATBUZULLS
gertam
  2002.12.11   63204 

 

Saxonia eredeti útvonala (békebeli NDK-s időkben) Budapest-Dresden-Leipzig 
Bocs a megnevezésért, azaz pontosan: Budapest-Drezda-Lipcse 

A 4 db autószállító kocsit Drezda-Újvárosban vette fel. 

Jómagam 1979-ben (augusztus valahanyadikán) 16 órás késéssel érkeztem vele Budapestre, nert az egyik autószállító kocsi tengelye szabályosan kettétört Bad Schandaunál. 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A kocsi tényleg Wartburg 311-nek néz ki.

Előzmény: napocza (37767)
Pályaőr Creative Commons License 2018.05.24 0 2 37770

gumidani  37758   

Őszinte leszek, nem tudom. Van, hogy a mentő (rendőr, tűzoltó) ha nincs nagy forgalom, nem szirénázik, csak, ha hirtelen akadály kerül eléje, vagy zebra / kereszteződés előtt. De engem szimpla civil is söpört már le zöldnél a zebránál (kijelölt gyalogátkelőhelynél) úgy, hogy hirtelen belepörgetett a motorba, dudált, aztán én elugrottam, ő meg átporzott a piroson. Ma már nem menne neki, de akkor bejött.

trizs77  37762

Az előző kijelentésem után nem hangzik túl meggyőzően, de ha már ilyennel megfogtam, nem engedem el. 

Mit csinálnak, ha beértek? (Tudom, leadják a szállítmányt a főnöküknek.) 

a) hatalmasan kifertőtlenítik a kocsit. Mit mondanak, miért?

b) nem fertőtlenítik ki...

c) mit mond a mentődiszpécser, ha hirtelen bejön egy hívás? Nem tudok kocsit adni, momentán mind esethez vonultak?

 

...avval együtt köszönet  a történetért, hatalmas volt, még a trizs-visszaemlékezeések között is... :)

BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2018.05.24 0 0 37769

*ami

Előzmény: BPO-105 halott és élvezi (37768)
BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2018.05.24 0 1 37768

Nincs ebben semmi meglepő. Szabad a Trabinak újnak, tisztának lenni, nem kell ahhoz rögtön az NDK-ból elhozni.

Mellesleg ai mögötte áll, az nagy valószínűséggel egy Wartburg 311.

Előzmény: napocza (37767)
napocza Creative Commons License 2018.05.24 0 0 37767

Lehet, de

1. Volt Drezda és Bpest között valaha ilyen?

2. A Trabi újnak néz ki.

Ami mellette szól, hogy a Trabi mögötti autót én nem Trabinak nézem.

Előzmény: BPO-105 halott és élvezi (37765)
vasútőrült Creative Commons License 2018.05.24 0 0 37766

Abban az időben itt a városban szinte minden halottas kocsiban volt a műszerfalon mobil kék lámpa "kojak" lámpának hívták. Általában akkor használták amíg álltak úgymond a figyelmeztető jelzésként. 

Előzmény: pumukli89 (37761)
BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2018.05.24 0 1 37765

Ez csak egy személyvonat mögé sorozott autószállító kocsi - másképpen nem lenne rajta személyvonati tábla.

Előzmény: napocza (37763)
yenoee Creative Commons License 2018.05.24 0 0 37764

Nem lehet, hogy ez valami autóvonat inkább?

Előzmény: napocza (37763)
napocza Creative Commons License 2018.05.24 0 1 37763

CY-97-12 - úgy néz ki, már az NDK-ban megkapta a magyar rendszámot a Trabi

trizs77 Creative Commons License 2018.05.23 0 2 37762

. csak egy hirtelen intuíció volt, vagy volt füles is, erről a szállítmányról?

 

---------------

 

Nem volt füles.

 

Azért tettem be a képet, hogy lássátok hol történt.

1978-ban szombaton délután 6 felé, Budapestre befelé irányban nem jött senki.

 

Kifelé volt vmi minimális forgalom, de mint bizonyára tudjátok a KPM ellenőrök magán autót csak a legritkább esetben vegzáltak.

Joguk volt hozzá, de minek.

Így maradtak a nem magán autók.

Még a Honvédség is.

 

Ezekből viszont szombaton délután kifelé még csak-csak fogott valamit a két KPM-s társam, de én a befelé oldalon álltam, ott meg nem akart jönni az Istennek senki se.

Unatkoztam.

 

Ha jött volna bármilyen, állami, szövetkezeti, közületi jármű, azt állítom meg és a mentőt elengedem.

De nem jött senki csak a mentő.

 

Valószínűleg a mentős is megúszta volna, ha :

     - azonnal leáll, nem szirénázik az utolsó 5 másodpercben,

     - a kísérője nem lép fel agresszíven,

     - később jön be a HÉV és nem lesz hírtelen tizensok szemtanú.

 

Ha kiszáll, elmondja mit csinált, bocsánatot kér, biztosan elengedem.

 

 

Előzmény: Pályaőr (37756)
pumukli89 Creative Commons License 2018.05.23 0 1 37761

Én még halottszállítót nem láttam megkülönböztető jelzéssel,mentőautót már láttam,ami hazafelé üresen ment a baleset helyszínéről lámpa nélkül.

Előzmény: vasútőrült (37760)
vasútőrült Creative Commons License 2018.05.23 0 0 37760

Nálunk Tatabányán  1998-ban helyszínelés közben jött a halott szállító megkülönböztető fény és hangjelzéssel  a helyszínre. Mikor kérdeztük, hogy ezt hogyan gondolja azt válaszolta, hogy a főnöke mondta neki, hogy " nyugodtan használják mert úgysem foglalkozik vele senki ..."   Aki előbb kiér azé a fuvar..... Nem sokáig volt rajta.    

gumidani Creative Commons License 2018.05.23 0 1 37759

Nekem két fordított eset jutott eszembe.

Egy nagy közlekedési vállalatnál a baleseti helyszinelőt arra utasították, hogy x címre menjen el, ott vegyen fel egy vízvezetékszerelőt és megkülönböztető jelzést használva vigye a cég központjában, mert ott csőtörés történt. A fuvar teljesítése után a buzgó helyszinelő segített az idős vízvezetékszerelőnek vinni a szerszámokat. Beléptek a megjelölt irodába, ahol egy mucuska telefonálgatott. Amikor a csőtörés helyéről érdeklődtek, leintette őket és nyugodtan befejezte a locsogást. Majd ezután átkísérte őket egy másik helységbe, ahol a plafonról csepegett a víz. (kb. 2-3 csepp/perc) Kiderült, hogy a fölötte levő szinten tatarozás zajlott és az egyik csap rosszul volt elzárva. Így a csepegő víz néhány nap alatt átszivárgott a födémen. A buzgó helyszinelő ekkor lecsapta a szerszámokat és szitkozódva távozott.

Egy másik nagy közlekedési vállalatnál a különféle potentátok szorgalmazták, hogy a helyszinelő autóra szerezzenek megkülönböztető jelzést, mert az nagyon kell. Az illetékes osztályvezető mereven elzárkózott a dologtól. Ugyanis rosszhiszeműen azt feltételezte, hogy a fejesek, majd saját céljaikra akarják használni a megkülönböztető jelzéssel ellátott autót. Neki pedig nem volt ínyére az, hogy a nyugdíj előtti éveit különféle felelősségre-vonások között töltse el.

Előzmény: gumidani (37758)
gumidani Creative Commons License 2018.05.23 0 0 37758

Szerintem itt a megfejtés:

"….jött egy mentő. Nysa. Csendben."

Te mire gondolnál, ha a megkülönböztető jelzés nélkül közeledő autó vezetője az ellenőr megállj jelzésére reagálva bekapcsolja a szirénát?

Előzmény: Pályaőr (37756)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2018.05.23 0 0 37757

Köszi,szép történet volt ez is.Hiába,az Élet a legnagyobb rendező...

Előzmény: trizs77 (37755)
Pályaőr Creative Commons License 2018.05.23 0 0 37756

Nem akármilyen történet... csak egy hirtelen intuíció volt, vagy volt füles is, erről a szállítmányról?

Előzmény: trizs77 (37755)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.23 0 5 37755

1978, nyara.

Meleg van.

De nagyon.

A KPM Autóközlekedési Főosztály ellenőri jogosultsággal is rendelkező tagjainak, a jogosultság fenntartásához havonta 1-2 szolgálatot a KPM Autófelügyelet valamelyik ellenőr alosztályán (több is volt) kellett szolgálatban tölteni.

 

Akkor a közúti alosztálynál voltam szolgálatban, délután.

Kimentünk Cinkotára.

Ide:

 

Az út két oldalán lévő plusz sávokban ellenőriztünk hárman.

Akkor még nem volt ilyen szép rendezett a környék.

Ok.

Már kb. du. 5-6 óra lehetett, csendesedett a forgalom, mikor szemből a városhatár felöl, Budapest belváros felé,  jött egy mentő.

Nysa.

Csendben.

 

Gondoltam megállítom, megnézem.

Kiléptem az útra, és elég határozottan tárcsa fel.

Mentő észrevett és rám villogott a tompítottal.

 

De én nem tágítottam.

Tartottam a tárcsát az út közepén.

Akkor fékezett és mikor már a majdnem elütöm ezt az út közepén hadonászó faszit pozícióba került volna, bekapcsolta szirénát.

De akkor ár én nem mozdultam.

 

Alig tudott megállni előttem, annyira bízott benne, hogy az utolsó pillanatban majd elugrok és továbbot intek neki.

Nem ugrottam el.

 

Ahogy nehezen, de megálltak, mentő sofőr nem, de a kísérő azonnal kiugrott és elkezdett ordítani velem.

Érthető volt részéről, mert igencsak beverte a fejét a vészfékezésüktől, mert csak így tudták elkerülni, hogy elüssenek.

Megvártam míg odaér majd ezt mondtam neki nagyon halkan:

....".....Ha nem hallgat el nagyon hamar, combon lövöm!....."

Ettől hirtelen elnémult.

 

Mondjuk em tudom mivel lőttem volna combon, mert golyóstollon kívül más fegyver nem volt nálam.

Odamentem a mentősofőrhöz és mondtam neki, álljon félre.

Erre neki állt hadoválni, hogy súlyos, életveszélyes beteget visznek és az én felelősségem lesz ha........

Álljon félre !

 

Ekkorra a kép bal oldalán látható üres busz megállóban, összejött úgy 8-10 fő bámészkódó.

Plusz a nemrég elment HÉV-ről leszállók közül is odajöttek páran, lévén lukas, hiányos volt a kerítés.

 

Félre álltak a mentővel.

Elkértem az irataikat, menetlevelet.

A szirénát kikapcsolta de a kékfény forgott.

Mondom nyissa ki hátul.

Azt válaszolta nekem ahhoz nincs jogom.

Mondtam neki ok, akkor addig itt maradnak amíg meg nem gondolja magát.

 

Valamit sustorgott az ápolóval a mentő sofőr és valószínűleg nem miattam, hanem a növekvő tömeg miatt hátrajött, odaállt mellém a mentőhöz és kinyitotta a hátsó ajtót.

 

Két fél disznó volt a mentőben.

Az egyik a hordágyon, a másik egy lepedőben a padlón.

 

Teljesen szabályosan (valószínűleg igazi vágóhídon) leölt, igen tiszta, szabályos két fél disznó.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

 

Mivel igen közel álltunka növekvő tömeghez  ahhoz, hogy népítélet következzen a mentősök ellen, ezért szóltunk az akkor még létező zárórendőrnek.***

 

A 3-as út zárórendőre, szerencsénkre pont oda volt állomásitva.

Neki volt rendőr telefonja a fabódéjában és így 8-12 perc alatt jött kettő rendőrségi Moszkvics.

 

Mondjuk abban a 8 percben én is be voltam szarva, de a két mentős nálam sokkal jobban.

Néha közel álltak ahhoz, hogy személyi sérülten fejezzék be aznapi szolgálatukat.

 

Az Autófelügyelettől ott lévő másik két kolléga és a zárórendőr eréjes fellépésének köszönhetően bántódás nélkül megúszták amíg a rendőrség kiérkezett.

Ritkán látni embereket akik annyira megkönnyebülnek mikor letartóztatják (őrizetbe veszik őket a helyszínen) mint az akkor látott két mentőst.

 

Megváltóként tekintettek a XVI.kerület azon rendőreire akik akkor ott, megbilincselték őket.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

Az ügyről írtam vagy 3-4 jelentést, meghallgattak a nyomozók vagy háromszor.

A közuti elenőr kollégák amolyan belső, kicsike, háztömbkörüli hősként ünnepeltek, hogy meg mertem állítani, hogy nem hátráltam meg amikor elkezdett szirénázni.

 

Pedig nem voltam hős, csak unatkoztam, hisz a befelé oldalon épp akkor alig jött valaki akit ellenőrizni lehetett volna.

A minsztériumban (Dob utca) persze gyorsan híre ment.

 

 

 

*** = zárórendőr

Vagy 70 éven át, (??) talán 1920-tól, Budapestről kivezető minden egy és kétszámjegyű úton, a városhatárhoz igen közel állt, napi 24 órában egy zárórendőr.

Szürke fabódéban.

Volt egy telefonja.

Ha kellett lezárhatta a ki/be vezető utat.

Volt közlekedési és közrendvédelmi feladata is.

 

 

 

 

Előzmény: A210 820 08 21 (37754)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!