Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Köszi amit feltettél,nincs azzal semmi gond. De nem egy kanyarban történő aszfaltozásnál használt vontatót keresünk? Fortepan kép volt,talán a jobb alján talán egy Csepel 700-is volt deszkával tökig rakva. Vissza kell keresnem,mert most csak a fejemben van a fotó.
Valamelyik este láttam egy fotót az Ikarus-Steyr 659 műszerfaláról. Megkockáztatom sok embernek az lett volna űrhajó műszerfala annak idején. Sajna nem tudtam menteni.
Sziasztok! Valamikor volt egy 500as trabantomt CF-45-18 volt a redszáma esetleg ez kiklehet kèrnikemlèkbe a hivatalból? Vagy van olyan cèg aki pontos másolatként le tudná gyártani? Emléknek szeretném a falra kmokmogyi@freemail
Gyerekként láttam valami hasonlót,de csak képen-és mintha a "Buda"vontató lett volna alá irva.Aztán,hogy ez a név az-e,illetve valami saját elnevezés csak,azt nem tudom..
Bevallom, ennél többet eddig nem tudtam kideríteni, ez is csak egy kétmondatos angol leírás összefoglalója. Megtaláltam a részletesebb anyagot is:
Általában nem szoktam megijedni a francianyelvű szövegtől, de ezt még űrtechnikával sem tudtam úgy kinagyítani, hogy teljesen olvasható legyen (vagy legalábbis jó találati pontossággal kitaláljam a szöveget.
Köszönöm, hogy foglalkoztál a kérdésemmel. Amikor láttam ilyen szerelvényt, elmulasztottam azt megfigyelni. Még felnőtt által kézen fogva közlekedtem és arra, amerre vittek.
A vontató vonócsapja, vagy a pótkocsi vonórúdja képes a két jármű jobbra-balra és előre-hátra való eltérő billenésének kompenzálására? Vagy csak egyszerűen a vonórúdon levő nyílás nagyobb átmérőjű a vonócsapnál?
A szét- és összeakasztáskor a vonócsap lesűlyesztehető?
A lényeg a cikk szövegében is benne van. Ha jól értem a lényegét, itt a pótkocsi a hattyúnyak alakú vonórúdon függőleges erőt is tud átadni a vontatónak. A vontató függőleges vonócsapján lévő, állítható magasságú hordgallérra támaszkodik a vonórúd. A hordgallér magassági beállításának függvényében vesz át a vontató függőleges terhet a pótkocsitól. Adott esetben így lehet a hajtott tengely tengelynyomását növelni.