Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Üdv!Nem tudom,a "MAZ"-zás miért volt alja munka annyira-volt szerencsém pár ilyen géphez testközelből/FP 49-23,YF 56-71,FT 63-85/,ezek billencsek voltak.Szovjet stilus-tehát a cél nem a kényelem volt.Nyáron igen meleg a fülke,viszont jó tágas.Üresen kemény rugózás,és kicsit kapkodásra hajlamos fék.Motor jó,váltóról nagyon hiányzik a szorzó,de alapban jó,az ötödik gyorsitott már.Szervó oroszos,Zilhez hasonlóan könnyű a kormányzás.MTS-Skoda volt egyik konkurense,az lényegesen komfortosabb volt,fürgébb a szorzó miatt,meg huzhatott pótót is,oldalra is billenthetett-viszont jóval kényesebb,és igényesebb fenntartást és használatot kért-a MAZ,meg csak ment.Durvább épitési anyagok szállitására,az erősebb plató,és a durvább,vaskosabb kialakitásu gépészet miatt,főleg szerényebb vezetői és fenntartói háttérrel,szóló üzemben szerintem alkalmasabb gép volt,mint a Skoda.Százas lista?Műtrágyázás duci gumis Ifával,cukorrépa hordás póttal,élőálat szállitás,azok hol lennének a Mazhoz képest?Száztiz?
A jelvény Tatabánya 1991(?) előtti címere, az autóbusz a Tatabányai Gépkocsiközlekedési Községi Vállalaté volt, mely a város korai időszakában két ilyen járművel látta el a felsőgallai vasútállomás és a bánhidai erőmű közötti vonal forgalmát.