Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FAV 20 Creative Commons License 2014.07.21 0 0 16549

A műhelyekben is állnak, csak sokan nem tudják.

 

Előzmény: pumukli89 (16546)
pumukli89 Creative Commons License 2014.07.21 0 0 16548

Ez váltotta? (Volán újság)

 

Előzmény: trizs77 (16541)
pumukli89 Creative Commons License 2014.07.21 0 0 16547

Neked is kösz,kár érte,még egy-két év,és megeszi rozsda nevű bacilus.. :((

Előzmény: Törölt nick (16545)
pumukli89 Creative Commons License 2014.07.21 0 0 16546

Köszönöm a képeket,párat lementettem magamnak. :)

Előzmény: krepsz_zoltan (16537)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.21 0 0 16545

Krepsz Zoli barátomnak köszönhetem,hogy megtekinthettem az FKFV múzeumot. Kicsi,de becsületesen összeállított gyűjtemény bujkál a palotai szemétégető üzemi területén.Kár,hogy az öreg Skoda formába hozatalára vélhetően mostanság nem jut pénz. :-(

 

 

Előzmény: pumukli89 (16531)
gumidani Creative Commons License 2014.07.21 0 0 16544

Remélem, hogy sikerül távol tartani tőle a BKV azon - semmiresem becsült - vezetőit, akik az ilyen értékek szétvágatásán szoktak munkálkodni.

Sajnos arra igen kevés esélyt látok, hogy a hajtáslánc elemei is előkerüljenek. De kevesen hihették, hogy még az életben láthatnak Tr-5-öst.

                                                       

Előzmény: krepsz_zoltan (16542)
FAV 20 Creative Commons License 2014.07.21 0 0 16543

Köszi, erről még nem volt fotóm.

 

Előzmény: krepsz_zoltan (16540)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.07.21 0 0 16542

Talán rendszám nélkül is érdekes.

Ma kaptam kézhez a friss BKV magazint, innen repróztam a cikket - elnézést az ad hoc telefonos minőségért, és a fájlméret is korlátozta a lehetőséget. A szokásos IMG módszerrel a cikk olvasható méretűre nagyítható.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2014.07.21 0 0 16541

 

A kép innen való.

 

de most nem busz vagy a IFA framo miatt tettem be hanem a "csibi lámpa" miatt.

 

A "csibi lámpákat" nem tudom mikortól, (talán 1949 ??) kezdték telepíteni a közúti járdaszigetek végére.

 

Öntött vasból készültek, talán 80-120 kg lehetett egy-egy db.

Fejében égő, mely négy felé világított.

előtte tejüveg, melyre belemarták a nyílat, a gkv. merről kerülje el/meg a terelő szigetet.

 

Sok baleset részesei voltak ezek a lámpák, persze 100%-ban a járművezetők hibájából.

Mivel erős anyagból készült, szépen megtörtek rajtuk az autók, a motorosok.

 

Kb. 1967 után kezdték lecserélni,  a még mindíg világító,  de már kisebb, alacsonyabb műanyag hasábokra.

Ma meg már csak egy méter magas alumínium oszlopocska, rajta egy KRESZ táblával.

 

Sose értettem hogyan lehetett  a csibi lámpáknak nekihajtani?

Hisz olyan feltűnőek, magasak, jól festettek, kiugróak, figyelem felkeltőek voltak.

 

Azután egyszer saját öcsém egy Skoda-100 kocsival telibe találta.

(a nevemben)

 

Megkérdeztem tőle hogyan csinálta?

Válasz : nem tudtam eldönteni, hogy jobbról vagy balról kerüljem ki, s addig hezitáltam még frontálisan neki mentem.

.......................:-)))

 

Most mit lehet erre mondani?

 

 

krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.07.21 0 0 16540

Hogy mik derülnek ki... :-)

És tényleg, ilyen TM szériát csak rövid fülkével találni az adatbázisokban, ami hosszú gyárit építettek a 70-es évek végén, az prototípus volt.

A Bedford autóbuszait bírom nagyon, gyönyörűek, a VAL sorozatnak például elöl volt kettő, és hátul egy tengelye.

Rendszám nincs, de talán nem haragszanak meg a társak egy kis témába vágó hazaiért :-)

 

 

Előzmény: FAV 20 (16538)
gumidani Creative Commons License 2014.07.21 0 0 16539

Nekem ez arra hajaz, mintha a ruházati áruházban vennék egy zakót és aztán iziben elvinném a szabóhoz, hogy alakítsa át nagykabáttá. 

Előzmény: FAV 20 (16538)
FAV 20 Creative Commons License 2014.07.21 0 0 16538

Bö Ing köszönöm, én nem találtam fotót.  Én sokáig a fökefénél FKFV. dolgoztam.  Mesélték a régi szakik, hogy a Bedfordokat amik csak alvázasak voltak, elvitték Yugoszláviába, és hozzá toldottak a fülkékhez. Ezután Austriába vitték, és ott kapta meg a felépítményt. A fülke dolgot nem akartam elhinni, de a fellépő valóban nem ment végig, így kételyek maradtak bennem. Hosszított fülkést meg soha nem találtam a neten. Amikor elkezdték szétvágni a Bedfordokat, és nekünk is kellett pár darabot, akkor megnéztem, mi az igazság.  Nagyon profin bele van toldva, és tetőnél is. Az ablaknál kávébarna műbőr volt, ezt nem tudták műanyag borítással folytatni, mert a hátuljánál az volt. De harmonizált a műanyag borítással. Voltak 3 tengelyes, és 2 tengelyes kukáskocsik is. Pontos számot azt nem tudok, de legalább 100 darab lehetett. Egy kocsit, vontatónak csináltak meg, rövid alvázzal, ez akkor volt amikor elkezdték a selejtezésüket, és jöttek a Steyerek. Fehér lett, teli króm cuccokkal, és rendszám nélküli belső használatos lett ez a kocsi. Létezett még egy gyári vontató, amin turbó is volt.

Előzmény: gumidani (16530)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.07.20 0 0 16537

Az előző link rossz lett, akkor így:

 

http://indafoto.hu/zkrepsz/image/21080635-b6da8eec/619169

Előzmény: pumukli89 (16534)
napocza Creative Commons License 2014.07.20 0 0 16535

Köszönöm szépen.

Előzmény: Mihál (16533)
pumukli89 Creative Commons License 2014.07.20 0 0 16534

Ez az egész jó bőrben levő hótolós Skoda mt is kiállított tárgy a múzeumban?

Előzmény: Törölt nick (16529)
Mihál Creative Commons License 2014.07.20 0 0 16533

Ha a képen lévőre gondolsz, akkor inkább CG-96-77-es: 1964 vége

(CG eleje: 64 tavasz)

Előzmény: napocza (16532)
napocza Creative Commons License 2014.07.20 0 0 16532

Meg tudnátok mondani, amennyire lehet pontosan mikortól adták a ki a CG rendszámokat? Illetve, hogy min. mikori lehet ez a CG-09-76 -os Wartburg?
 

pumukli89 Creative Commons License 2014.07.20 0 0 16531

Várom én is,bár látom Bő ing fórumtárs is itt van a szeren.

 

Előzmény: FAV 20 (16526)
gumidani Creative Commons License 2014.07.20 0 0 16530

Sajnos nem tudok. De remélem, hogy enyhítesz a feltételen és megelégszel egy múzeumban álló Mercedes-Benz Econic 2628-al.

              

 

Előzmény: FAV 20 (16526)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.20 0 0 16529

  

Előzmény: FAV 20 (16526)
Köny Creative Commons License 2014.07.20 0 0 16528

Én most FekaBpest-nek olvasom.

Előzmény: Dj Aty (16508)
tutus1 Creative Commons License 2014.07.20 0 0 16527

FAV 20 Creative Commons License 2014.07.20 0 0 16526

Ha tudsz rakni ide képet a Bedford kukásautóról, akkor mesélek valami jót.

Előzmény: gumidani (16515)
FZ-29-08 Creative Commons License 2014.07.20 0 0 16525

trizs77 Creative Commons License 2014.07.20 0 0 16524

1958-1963 között, elsőként a budapesti, II.kerület ELŐD utcai Köztisztasági garázst (kb. 50 kukás autó) töltötték fel az akkor nagyon modern Skoda 706 kukás autókkal.

A város többi részén még Csepelek és lovas kocsis szemétgyűjtők jártak.

 

 

Előzmény: gumidani (16515)
napocza Creative Commons License 2014.07.20 0 0 16523

Ennél nagyobb gondunk,soha ne legyen! :-) 

Ahogy mondod :))

Előzmény: pumukli89 (16522)
pumukli89 Creative Commons License 2014.07.20 0 0 16522

Ennél nagyobb gondunk,soha ne legyen! :-)

 

Na,(d)öntök egy (pótkocsi) bort..

 

Előzmény: napocza (16519)
napocza Creative Commons License 2014.07.20 0 0 16521

PL. ebből a kupacból sztem "csak" az első fortepan kép:
 http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_17959.jpg 

Előzmény: Golf 7 (16512)
pumukli89 Creative Commons License 2014.07.20 0 0 16520

1970. Ekkor egy fehér rendszámos Skoda rövid fülkés billencs ritkaság számba ment.(Akkoriban fehér rendszámmal az Épfu-nak volt,aztán a MAZ-ok váltották a típust.)

 

 

Frak: FK-17-2?,Ifa bill:FH-10-62.

 

A tank mellé egy marmonkanna beállítva,gondolom a megtakarítás oda csöpögött át.

napocza Creative Commons License 2014.07.20 0 0 16519

Persze képtelenség megjegyezni 38 ezer képet, de szégyellném, ha két ilyen jó kis autósra nem emlékeznék...

Előzmény: gumidani (16514)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!