Keresés

Részletes keresés

Velis Ágnes Creative Commons License 2012.12.21 0 0 36

Köszönöm, minden tipp jól jön. Nem is tudom, mihez kapjak, persze aludni nem tudok.

Irtam nekik email-t, bár egy kicsit furcsa, hogy a telefonszámukhoz nincs előfizető hozzárendelve. Igy most megyek a Google-ra.

Még egyszer köszönöm a segítséget.

Velis Ágnes Creative Commons License 2012.12.20 0 0 33

Kérlek, segítsetek! 2012. dec. 19-ről 20-ra elloptak egy világos zöld Toyota Prius-t  

Budapest, XIV. kerületből. Az autót 2008-ban gyártották, a bal hátsó sárvédője enyhén

meg van húzva. Rendszám: LJA 034. A nyomravezetőnek jutalmat ajánlok fel (250000 Ft.)! Ha van valami ötletetek, kérlek, segítsetek!

Törölt nick Creative Commons License 2008.06.02 0 0 32
pont erröl van szó, hogy rákényszerül a világ más energia használatára. Persze hogy most még kevés, de pld Franciaország a villamos energia igény 75 %-át már most atomerömüvekböl elégiti ki.
Egyedül a napenergia is elég lenne --és elég is lesz. Most indul a bakterház.

Egy csomo uj fajta energiafelhasználás is beindult, amiröl nem sokan tudnak. Most pld. a tengeri áramlatokkal kezdenek foglalkozni. A Golf áramlat pld. gigantikus enregia, egy átlag folyo sebességével gigantikus viztömeg áramlik.

Persze minden logika és joindulat ellen felléphetnek örültek, mint a Duna erömünél is történt. Miközben a szakadék szélén az ország, a Csallóköz kacsái meg a Hanság madarai voltak a szempont. Egyik legnagyobb tévedés a Bös-Nagymaros elvetése.
Sem az osztrákok, sem a németek nem törödtek ilyesmivel, a közvélemyén kérdezése nélkül 12 vizlépcsö van Regensburgig--és erömüvek.
Ez a bösi cirkusz a magyarok legnagyobb szégyene. Arrol nem is beszélve, hogy milliárdos kártéritést kellett fizetni. És a szlovákok mégis megcsinálták.
Előzmény: szivlapat (30)
szivlapat Creative Commons License 2008.06.01 0 0 30
Most már csak arra vagyok kíváncsi, hogy szerinted az elektromos autóhoz szükséges akkumulátor feltöltéséhez honnan veszik az elektromos áramot, ha nem lesz olaj, gáz?
A vízi erőmű, és a napenergia, valamint a széllel hajtott turbina nem válasz, mivel hogy nagyon kevés. Esetleg atom energia? De az meg nagyon veszélyes, és sokan tiltakoznak ellene. Mi lesz a repülőgépekkel, hajókkal? Marad a konflis, a szénnel fűtött gőzmozdony, ami környezet károsító, vagy a riksa, meg a vitorlás hajó?
Ezt a pár gondolatot csak azért írtam le, hogy töprengj a mikénten.
Előzmény: Törölt nick (29)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.01 0 0 29
akárhogyan is nézzük, a mesterségesen felemelt olajárak a kisebb fogyasztásu autok és a hybrid autok felé kényszeritik a világot.
Miközben mérgelödünk, szomorkodunk a drágulások miatt, a háttérben egy kidolgozott folyamatot hajtanak végre az illetékesek.
Most egy ideig oriási nyereségnek "látszik" a többlet bevétel- de az olajipar a végét járja, és a közeli gigantikus veszteségeket kompenzálja ezzel a mostani áremeléssel.

Az elektromos autok gyártása tömegesen elkezdödött, a plug in hybridek 2009-ben indulnak---teljesen uj koncepcio, a belsöégésü motor csak az akkumulátorokat fogja tölteni vészhelyzetben.

Az olaj hattyudala kezdödött. Éppen ezért kell az olajtermelö országokban is demokratikus fejlödés, hogy ök is dolgozzanak, termeljenek valamit- ha életben akarnak maradni. Ez egy 20-25 éves távlat, aminek most van a kezdete.
HoolHali Creative Commons License 2008.05.31 0 0 28
-
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.05 0 0 27
hazugállat vagy és bunkó
Előzmény: Törölt nick (26)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.04 0 0 26
"...elsösorban azért irtam a hybrid autokról, mert föleg a magyarok nem tudják mi az..."

Megint lökött vagy? Tájékozódj a hazugságaid elött.

7 és 8.5 milla (HUF) között kapsz Priuszt Budapesten is. Extra, extra.

Itt:

http://www.toyota.hu/cars/new_cars/prius/pricelist.aspx
Előzmény: Törölt nick (2)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.04 0 0 25
A hegyekben kevesebb az oxigén?? Miért???

Fuss egy kört 10000'-on, megtudod.
Előzmény: Törölt nick (6)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.04 0 0 24
Nem tudom hogy meglátogattad e a linket de ennek semmi köze nincs az elektromos mororhoz, ez egy compressed air engine. De nem baj.
Arról meg bebiztosithatlak hogy a Prius nem tud a Mustang om mellet haladni semmiféle fokozatban. Ezt nehéz megmagyarázni de egyes embereknek nagy örömet jelent amikor elinditjuk a 300 LE V8 motort és az elkezd mélyhangon dübörögni és a gázpedálról a lábon kersztül érzed a motor erejét és nyomatékát és az a véredbe megy. Hát ahogy mondtam, nehéz elmagyarázni, különösen magyarul
Előzmény: Törölt nick (23)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.03 0 0 23
eZ példás hogy érdeklödsz.
Mindenképpen egy shame hogy évtizedeken után csak most jön rá a világ, milyen marhaság volt 300 LE teherautokkal járni tejért-kenyérért.

A kocsi elörehaladásához 30-40 LE is elég. A gyorsuláshoz kellett a nagy LE- hogy égethessék a redneck-ek a gumikat., és elsök lehessenek a következö pirosnál. A lámpák ugyanis automatikusan az átlag gyorsulásra vannak beállitva.

A fékezési energiát visszatáplálva a battery-be a soros egyenáramu motorok nagyobb nyomatékkal kenterbe vágják a 300 LE-ös monstrumokat. Másodpercekig kell csak a nagyobb teljesitmény. A generator utána visszatölti a hirtelen elveszett energiát--és kb 30 KW-al egymás mellett haladhat a 300 LE kocsival.

Plusz a plug in verzio, ami most kezdödik.
Előzmény: Törölt nick (22)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.03 0 0 22
Na ez az, zero pollution motor. 106 miles/gallon a Prius közelébe se kerül. A franciák csak jók valamire
http://zeropollutionmotors.us/
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.18 0 0 21
Bizom benne, hogy cafolni tudlak, mondjuk 5 ev mulva.
Előzmény: Törölt nick (19)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.18 0 0 20
a hybrid autok elterjedése nem szavazás kérdése. Itt két dolog szembetünö: ismét nem a szakmai vélemények hanem a mendemondák alapján áll hozzá a közönség. A plug-in hybrid egy átmenet a késöbbi hidrogén-elektromos autohoz. Megindult a technikai fejlesztész --és ugyanugy ahogy a kompjuterek idején is--az elején persze hogy nem tökéletes és végleges a megoldás.

A brushless DC motorok és a battery technologia rohamosan fejlödik. Kina pld. ontja a brushless motorokat, ---a kerékagyba épitett egyenáramu motorok csak 5 KW-osak, és az összekerékmeghajtással elegendö a 70-80 mile sebességhez. A világ már elismerte ezt a technologiát, a litium battery-k is egyre modernebbek lesznek.

Ugyanigy a gyorstöltés is fejlödik, a kocsi nem a robbanomotorral halad elöre, hanem a feszültség csökkenésével beindul a benzin-diesel (késöbb hidrogén ) motor és folyaamtosan utánatölti a battery-ket. De erre a hybrid aplication-ra elsösorban csak a biztonság miatt volt szükség, erre a döntépsre jutottak, hogy kell egy emergency eröforrás, ha az akku lemerülne........

Már az elején tisztázodott, hogy itt elsösorban 2. autorol van szó, aki napi 20-30 milet megy és nem a hybrid autoval fogja vontatni a lakokocsiját, vagy megy vele szántani a mezöre ( bár sok ekeferko mindjárt ezt hiányolhatta, megértjük)

Tehát a cél szentesiti az eszközt, ha ezzel a hybrid kezdeményezéssel 20-30 %-kal csökkenthetö az olajimport,--már megérte. De ennél sokkal nagyobb eredmény várható, a napelemek ugyanis a chipek.hez hasonloan tömeggyártásban készülnek, és egy törpe naperömü egy háztartásban ugyanolyan essential lesz, mint a kompjuter, vagy a hütöszekrény . A napi elektromos energia szükséglet a háztartásokban is akkumulátorokkal tárolhato. Alaszkában pld. egy egész város emergency elktromos áram szükségletét (kb egy orára elég) tárolják battery-vel.
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.18 0 0 19
Azokkal az a helyzet hogy jó koncepciók de manapság csak a Bill Gates tipusú emberek tudják anyagilag elérni. A komoly, nem hobbi tipusú nap elemek meg szélgenerátorok még mindig elég drágák
Előzmény: Törölt nick (18)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.17 0 0 18

Es mi a helyzet az onellato hazzal, amely mondjuk napleemekkel megtermeli a sajat energiaszuksekletet, Solardecathlon itt volt a National Mallon, es pont ez volt a palyazati kiiras, hogy tartsa el magat, plusz be lehessen dugni az autot a konnektorba.

Atomeromu: Epulni fog most 2 asszem Texasban, es Hillaryn kivul mindket elnokeselyes tamogatja az atomenergiat. Yucca Mountain (hacsak nem Hillary nyer) is kinyithat a 2020-as evek elejen.

Előzmény: Törölt nick (16)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.17 0 0 17
30 minutes and 100 miles my ass, a little research wouldn't hurt before you post stuff you make up

"Asakura said the prototypes can operate on electric power for a range of about 7 miles and can re-charge in three to four hours using a 110-volt outlet. "

http://www.popularmechanics.com/automotive/new_cars/4227944.html
Előzmény: Törölt nick (15)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.17 0 0 16
20% villamos energia termelés jön nukleár erőművekből, szóval az atomenergia nem sokat számit amikor otthon bekapcsolsz valamit. Arról nem beszélve hogy 20 éve nem épitettek egy új atom reaktort amerikában ami nem jól néz ki.
És még mindig nincs hová biztonságosan temetni az elhasznált urániumot ami évszázadokig rádióaktive marad
Előzmény: Törölt nick (12)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.16 0 0 15
jäk a kiláládok, mire lecseréled, már több "bedughato" hybrid-et lehet majd kapni, ---plug-in hybrid electric vehicle (PHEV)---
jelenleg sajnos még kevés van, de lesznek ilyen plag in kit-ek, hamarosan.....És hát a motorikus részek is modernebbek lesznek majd.

Jelenleg a Toyota primus vezet és nem is olyan drága, 20 ezer dollár körül már kapsz.És az egy darabig örökös lesz, hiszen az elektromotor és service free, és a battery kb 10 évre garantált. Napi 100 mile egy bedugással, de ha véletlenül ugy adodik hogy lemerülne a battery, akkor beindul a 65 LE-ös motor és tölti.

A kocsi egyszerü továbbhaladására a fele motor teljesitmény is elég, tehát egy kocsi 150 LE-ös motorral is jol ment eddig. A 2-300 LE ös felemelt teljesitmények jobbára csak a gyorsulásra, meg a dinamikus használatra kellettek. Az elektromotor viszont nagy inditonyomatéku, igy a kisebb teljesitménnyel is jobban gyorsulnak, mint a dög nagy robbano motorokkal.

Az induláskor felvett nagyobb áramokat aztán a generátor szépen visszatöltögeti a battery-be. És a munkahelyen, meg a parkolokban is lesznek majd dugoautomaták, creditcard-al is müködnek majd, parkirozás közben fél ora alatt gyorstöltéssel televágja a battery-t kb 2 dollárért.

A villamos energiát pedig naperömüvek , és vizierömüvek biztositják az országnak. Még az atomerömü is számitásba jöhetne. Szerintem kisebb gond az atomhulladék, mint a CO2. Jelenleg is tele van a föld mélye sugárzó elemekkel, ha a hulladékot elássák, tán megoldás.........
Előzmény: Törölt nick (7)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.16 0 0 14
hát ez a baj, ugyanezt hallom akkor ha ismerösökkel beszélek a hybridröl. Ki ezzel, ki azzal van ellene--közben tényleg gyerekes mododn senki sem tudja valoban hogyan müködik és mi a különbség.

Persze hogy használ még szénhidrogén üzemanayagot, de a generator hajtásra tervezett motorok sokkal gazdaságosabbak, mint a hagyományosak. A konstant fordulat és a terhelés viszonya sokkal jobb---már csak azzal is kb 20 %-ot lehet megtakaritani. Gondolj a hideginditásra, amig felmelegszik többet fogyazst és emisszio probléma-- megengedett többletfogyasztás--mert nincs más megoldás.
De emlitettem a fékezési energia visszanyerését is, -- és persze a rövid szakaszokra a 110 voltos feltöltéseket.

Summary, ha csak 25- 30 % megtakaritást veszünk IS oriási jelentöségü. Aki pedig trailereket akar huzni, stb.. mehet a 2. kocsival, pickup-jával stb...
Előzmény: Törölt nick (13)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.16 0 0 13
na es az nem eleg? nekem eleg. Ember meg vitazik, de vesztesre all.
Előzmény: Törölt nick (11)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.16 0 0 12
Nem nem nem. A falba dughatosag (pl atomenergia) joval kevesbe szennyez, mint a benzinegetes.
Előzmény: Törölt nick (8)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.16 0 0 11
The Escape can tow? Nahhh
He needs an F450 Super Duty, 24,500 lb towing capacity
Előzmény: Törölt nick (7)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.16 0 0 10
Ez nem pesszimizmus csak valóság, 99% a hybrid tulajoknak bele van győződve hogy ők egyedül mentik meg a Földet, holott a pénzük az egyedüli amit mentenek.
Előzmény: Törölt nick (9)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.16 0 0 9
Pesszimista vagy. A masodik Vilag mar belekotott az ethanolba. Is.
Teny, hogy a robbano motor elve elmult 100 eves.
Előzmény: Törölt nick (8)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.16 0 0 8
Jövőre jön a falba bedugható Prius. nagyszerü. Csak egy baj van, ez elektromos áram a falban honnan jőn? Fossil fuel égetésből. Puff.
Úgynigy vagyok a mostani hybridekkel is, persze a tulaj rengeteget spórol a mostani benzin árakhoz képest is, de a kocsi csak szennyezi a levegőt.
Előzmény: Törölt nick (7)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.15 0 0 7
Az en kovetkezo autom biztosan hybrid lesz, de meg nem cserelem le a 6 eves dragamat, jol birja, es keveset fogyaszt. Ferjem maniaja a towing capacity, amit asszem egyedul a Ford Escape nyujt egyelore. Pedig az osszes towing, amit muvelunk, az az, amikor elkuldom mulcsert mulch-ert (?), sigh. Pasik.
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.15 0 0 6
igen én is második kocsinak gondoltam.

A hegyes probléma müszakilag nem OK, miért ne birnák a hegyeket?? Különosen a hegyes - völgyes utakra gazdaságos, hiszen a völgymenetben fékezés helyett visszatáplálja az energiát a battery-be.

Az oxigénhiánynak mi köze a hybrid hajtáshoz? A hegyekben kevesebb az oxigén?? Miért???
Előzmény: Törölt nick (4)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.15 0 0 5
az amcsik nem ugrottak rá? hát akkor ki ugrott rá ---eddig?? Hol terjedt el, miközben az amcsik benzinzabáló szörnyetegekkel jártak?? És ki gyártja a hybrideket???

Más . Nem az ujkeletüségröl van szó, de akár uj akár régi---nem ugrott rá eddig senki, hovatovább Magyarországon sem--a világ közepe ugyebár.

Magyarországon -Budapesten- a földgáz buszok sem ujkeletü?? Már régen földgáz motorokkal járnak a teherautók is???
Tudják az emberek hogyan müködik és mi a jelentösége???
Előzmény: Törölt nick (3)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.15 0 0 4
Szerintem a ti esetetekben idealis a hybrid auto. Ha valaki csak keveset vezet es azt is sik talajon akkor nagyon jo ha van. En nem vagyok meggyozve arrol, hogy a mai hybrid autok birjak a hegymenetet is foleg oxigenhianyos (Colorado) helyen. De sokat latom oket errefele is es sok esetben idosebb hazasparok ulnek benne akiknek kitunoen megfelel. Kulonosen masodik autonak jo.
Előzmény: Törölt nick (2)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!