Ez a vonal a Dunántúl nyugati felén helyezkedik el. A hamarosan villamosított Zalalövői és a Gysev által majd felújítandó Körmendi vonalakat köti össze. A leggyengébb láncszem sz Észak-Déli (ami egészen az Adriáig nyúlik) közlekedési folyosón. Állapota katasztrófális és mielöbbi felújítása vált szükségessé. A vonalat 2008-ban már harmadszor is be akarták zárni. NEM sikerült nekik...
Ez igaz, nem nez ki jol. De minden relativ. Azert irtam a Nagy-Burmat, mert ahhoz kepest jobban nez ki. Es az utolso vonat nagyjabol egy idoben ment el mind a ketton. 22-esen megvannak a sinek, csavarok, hidak. Fak, cserjek meg! nem nonek ki a palyabol. De lattad a kepeket, mar nem sok hija van. Ha nem nyulnak hozza, par even belul visszaveszi a termeszet. Es ha igy lesz, akkor hasonlo a gondolat a Nagy-Burmaval. Az enyeszet helyett inkabb bicikliut. Felre ne ertsetek! En vonatot szeretnek latni mind a ketton!!!
Egyetértek. A 17-es vonalon lévő vágányzárak idején se kellene pl. a Metransnak porpáci körüljárással, Cell felé kerülnie, illetve ha nincs vágányzár, akkor is elmaradna a szentiváni körüljárás..
Csornától egyenesen minden nélkül tudna menni végig Zalalövőig..
Hát azért néhány helyen elég siralmasnak néz ki a dolog. Ráadásul a növényzet is be fogja nőni sokkal jobban. Itt-ott már olyan, mintha akácalagútban menne a nyomvonal.
Ha rajtam múlna... Én már rég átépítettem és villamosíttattam volna ezt a vonalat, már csak a Hodosnál ki-be lépő tehervonatok miatt is, és nem építtetnék deltát Zalaszentiván mellé. Ebben a vasútvonalban több lehetőség van, mint amennyit néhányan gondolnak, illetve nem látnak.
A kerékpárút már többször is felmerült.... Mivel ahhoz, hogy lehessen rajta közlekedni, bele kéne ölni milliárdokat, de közben ott a villamosított 17-es, és meg fog épülni az iváni delta, így teherszállítás szempontjából felesleges a vonal. Utas szempontból meg egyedül Nádasdhoz van jó helyen, a többi települést elkerüli, erre nincs értelme.....sajnos :(
Múlt pénteken bejártam a vonalat Körmend állomástól Nádasd mh-ig. Több, mint 2 órát sétáltam, de megérte. Gyönyörû a táj.
Maga a vonal aránylag rendben van, jobb állapotban van, mint pl a Nagy-Burma. Nincs vörös tárcsa, két talpfa keresztbe kitéve ezen a szakaszon. Sínek, csavarok, hidak megvannak, a talpfák jelentôs hányada viszont nagyon rossz állaptban van. Útátjárókban mûködnek a fénysorompók. Van egy-két pár száz méteres rész, ahol beton aljak vannak. A fû elég rendesen benôtte a pályát, de cserjék, fák még nem nônek ki belôle. Az ûrszelvény is elég tiszta még. Dzsungel harcolni sehol sem kellett. Azért ha kizöldül a táj, jobban benövi a növényzet. Fôleg az ártérben láthatóan gyalogútnak használják. Egy földút átjárójában tûnik el a pálya a felhordás alatt kb 20 méteren. Nádasdi állomás épület dacol az idôvel bedeszkázva. Nincs jó állapotban.
Nem tudom, mi a terve a Gysev-nek a vonallal, de láthatóan 2008 óta itt nem járt semmi, és nem is költöttek rá.
Csináltam 20-25 képet, de nem tudtam ide felrakni. Ha esetleg érdekel valakit, nagyon szívesen megosztom, elküldöm. Nem profi képek!
A deltának is lesz előnye, mert talán lesz pár deltás vonat Egerszegre. Persze kéne egy pózva mh a Zegről induló vonatokra való átszállásra. Meg a két delta között dupla vágány!
Elvileg egy orszag felelos minden regiojaert, igy ZEG es kornyekeert is... Ebbol a szempontbol talan NEM volt roszz, hogy legyen neki(k) is jo vasutjuk, hisz Szombathelynek es Kormendnek ugyis nagyjabol mar addig is volt, ill. van es lesz ism stb...
Ha EU-s szempontbol nezzuk, akkor ZEG epp ugy erdektelen, mint Budapest - Beograd kapcsolatban Szeged...
Az biztos, hogy ZEG eleteben olyan nagy valtozast NEM hozott a szuper fenyes 25-os, de persze kulturabb lett kisse a kozlekedes.
Velemenyem (megerzesem szerint) ugyanez az osszeg ha a 20-asra ill. a Koremend - Zalalovo szakaszra lett volna forditva, nagyobb haszonnal kecsegtetett volna az orszagnak, mint a 25-os jelenlegi formajaban. Tobb embernek, regionak, stb. okozott volna pluszt/hasznot, ahogy tobb aruszallitasi iranyon is segitett volna, nem ugy, mint a mostani...
No mindegy, ez van, kar a 22-eser, de annak annyi (ez volt a sorszama a Kormend - Zalalovo szekcionak, nem?).
Jelen gazdasagi helyzetben tenyleg "tul nagy luxus" lenne mar azt is ujja epiteni es azon csorgatni le a tehereket Rajka felol Hodosra, amikor Zalaszentivan-nal nyom egy haromszog-egyenlotlenseget es iranyvaltast es kesz is vagyunk, csak ugy plusz 10-20 km talan ...
Marmint hogy Szentgotthard -tol delre epitesz vasutat es ugy kotsz be/at Muraszombar-ba/-hoz, de nem Hodos-on at, erre gondolsz?
Volt ilyen terv is, de nemzeti park, meg skanzen, meg Vend lakossag, meg egyeb ...
Ezt hamar dobtak is ...
A 20-ason Szombathely-ig, onnan meg Koermend - Zalaloevoe - Hodos - Muraszombat siman jatszhato lett volna, es NEM latom, hogy osszkoltsegben hol ueberelte volna a mostani ... - uj delta Bobanal - Ukk - ZEG - itt is delta - Zalalovo - Hodos felallast.
Igy a 20-asra siman elkelt volna vegig egy 2. vagany, min. Szombathelyig, de tan meg Koermendig is, ki tudja ...
Sokkal jobb lett volna a regionak, az orszagnak, mindenkinek, de nem ez lett, hanem kulon vonal, a 25-os ...
A ZSR-es aruk is konyebben jutottak volna le igy SZ-hez, mint ma teszik Zalaszentivan fele, ott iranyt valtva, vagy majd egyszer talan deltat epitve oda is, meg tovabb emelve eme csodas 25-os vonal koltsegeit ...
A mai Zalalovo - Kormend -nek igy magaban viszont eselye sincs, ezt sajnos be kell latni!
A Csornoc hid, eg az a meg 4 db jelentosebb mutagy teljes KO volt mar evekkel ezelott is (az egy db Bz is csek vergodott rajta). A nyilt vonal is hasonloan gyenge volt.
Teherszallitasra mar akkor is alkalmatlan volt, mikor megszuntettek rajta a forgalmat.
Ez a vonal (a 22-es) sajnos el fog menni a levesbe, ahogy az varhato is volt!
Egyetlen egy eselye (a tulelesre) az lett volna, ha Szombathely - Koermend - Zalalovo - Hodos lett volna a fo csapasirany Slovenia fele, nem pedig Boba - ZEG felol ...
Akkortajt ugyebar azt mondtak, hogy sok sok mutargy miatt Kormend felol dragabb lenne....
Na most akkor ha figyelembe vesszuk a giga-Zala delta hidjat, no meg a palyaepiteseket, no meg a masik Zala hidat ZEG elott (azt is csereltek), no meg Andrashida utan is ujat epitettek, stb... akkor kivancsi lennek, hogy MIERT IS lett volna dragabb a MAV-nak Koermend felol elernie Zalalovot, stb... Arrol meg mar ne is beszeljunk, hogy a teherek Rajka vagy Komarom felol is iranyvaltastol mentesen tudtak volna lecsorogni igy Hodos-ig, nem ugy, mint ma Zalaszentivannal, ha Szombathely felol jon a teher es epp Hodos-ra tart, stb...
Ez esetlben a 20-as vonal lehetett volna esetleg duplavaganyu vegig, szolgalvan a Graz-i iranyt is (majd tan valaha a Korlam-Bahn-t is ...), ill. Koermend - Zalalovo iranyon at a Hodos-it is ...
De ha ZEG fele kellett vinni, mert vkinek arra/ugy volt jo ...
Es most (mint mindenki latja is!!!) viragzik az uj 25-os, na ja ...
Durván megtévesztő a cím! Ugyanis az ember erről a nosztalgiavonatokra asszociál, és nem a kerékpárútra, ami megszüntetést jelenet, és nem újrahasznosítást! :(
Amúgy a jelenlegi pálya sem volt annyira rossz, azáltal, hogy Körmend és Szombathely között fel lett javítva, itt a régi sebességgel is jó összeköttetés lett volna az Őrség felől.