Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

martisz 2010. okt. 6. Creative Commons License 643

Sorry, én írtam baromságot, már javítottam is...

A kérdésre először a tartalmi dolgokra próbáltam válaszolni, eszembe se jutott, hogy bekevertem a HIFI-t a vasútba :-)

Köszi az észrevételt, és elnézést, ha oktatósra sikerült a válasz

Előzmény: nazareth (641)
nazareth 2010. okt. 6. Creative Commons License 642

Amúgy ha egy "korrekt" (jó súlyeloszlású, centírozott lendkerekes, kardános) mozdonyt tekintünk, mik a tapasztalatok? Mik a leggyengébb pontjai az ilyen mozdonyoknak? Motor (kommutátor, kefék), motorcsapágy, kardáncsuklók, fogaskerekek, fogaskerekek csapágyazása, futókerekek csapágyazása?

 

Szoktatok-e bármiféle módosításokat eszközölni a "kereskedelmi" modelleken bevetés előtt, hogy növeljétek a várható élettartamot (csapágycsere, kardáncsere, stb.)?

Előzmény: martisz (638)
nazareth 2010. okt. 6. Creative Commons License 641

Achso! Úgy mindjárt más...

 

Mindazonáltal köszönöm martisznak a féloldalas-féltudományos definíciót, de a "tapadási tömeg" sokkal rövidebb, magyarul van, és felülrá létező kifejezés is :)

 

Na nem sértésként mondtam, a hülyén elhelyezett ballaszt miatti alacsony tapadási tömeg problémája számomra is ismert, és valóban rendkívül bosszantó tud lenni. Kb. arra jó, hogy a mozdony nehezebben siklik ki (egyrészt a nagyobb tömege miatt, másrész azért, mert nem megy:)

Előzmény: bcs szgab (640)
bcs szgab 2010. okt. 6. Creative Commons License 640
Ballaszt súly akart lenni gondolom :-)
Előzmény: nazareth (637)
martisz 2010. okt. 5. Creative Commons License 639

Szóval ezek közül melyik lenne jó a Déli-vasútra?:

És H0-ban hogy lehetne varázsolni?

 

(A képet az indohaz.hu-ról kölcsönöztem)

 

Előzmény: martisz (636)
martisz 2010. okt. 5. Creative Commons License 638

Olyan fémalkatrész (kasztni, alváz, vagy beépített plusz súly), ami a mozdonyt a sín felé nyomja, optimálisan a két hajtott forgóváz között, ezáltal a gép normál tapadó- és vonóerőt tud kifejteni. Az általam sokat kritizált gépekben ez vagy nincs, vagy tök fölöslegesen van (Pl Fleischmann BR218), ahol 2 tengely hajtott csak az egyik forgóvázon, míg a súly a mozdony közepén, a szabadon futó forgóváz felé eltolva van berögzítve. A hajtott vázon rajta ül a 3 pólusú gagyi rundmotor, melynek külsején egy 6-os NEM dekóder csatlakozó van, amiből a folyamatos rázkódástól vagy kiesik a dekóder vagy leszakadnak a vezetékek. Ennyire elb@szni valamit, ha akarna se tudna senki manapság... Ugyanez a helyzet az összes régi TRIX monohajtásos mozdonnyal, amibe ráadásul hangdekódert raktak, de a hangja alig hallatszik a motor sivító hangjától. Hetente kell szétszedni őket, kenni, pucolni, szemben az új generációs, szintén TRIX 1012-el szemben, ami szinte a tökéletesség mintaképe lehetne, 2,5 év iszonyú igénybevétel mellett szinte nulla szervízigénye volt. Ugyanaz a cég terméke ez is az is, csak 20-25 év különbség van a tervezések között.     

Előzmény: nazareth (637)
nazareth 2010. okt. 5. Creative Commons License 637
...na de mi a csuda az a "ballansz-súly"?
Előzmény: martisz (632)
martisz 2010. okt. 5. Creative Commons License 636

Továbbra is nagy köszönet a lehetőségért, mint látjátok, inkább tereprendezés, mint épületek készítése a fő csapásirány, ami ugyebár helyhez kötött, ettől függetlenül, mint eddig is, evidenciában tartom a lehetőséget. Sokat segítettél az eddigi munkáddal is, ahogy a képeken is látszik, az átalakított Csörgőid jól szolgálnak.

Apropó, nincs ötletetek karos jelzőkre az állomásokra? Ez még hiányzik róluk.

Üdv,

martisz

Előzmény: 2xlion (633)
fityisz 2010. okt. 5. Creative Commons License 635
Nagyon szép lett! Köszönjük!
Előzmény: martisz (632)
burgeri 2010. okt. 5. Creative Commons License 634
Remélem, a pozitív elmozdulások folyamatosak lesznek, és a megkapjátok a lehetőséget a tartós fejlesztésre.
Előzmény: martisz (632)
2xlion 2010. okt. 5. Creative Commons License 633
A Gerecse Vasútmodellező Közhasznú Egyesület továbbra is tartja felajánlását, azaz várjuk az összerakandó épületeket.
Előzmény: martisz (632)
martisz 2010. okt. 5. Creative Commons License 632

Van pár új info a múzeumról a www.martrain.hu -n.

 

Üdv,

martisz

Johnny1030 2010. júl. 24. Creative Commons License 631
Hát igen, van ez így. Bár a meleg nem volt annyira feltünő. Viszont lássuk be, hogy ez a látogatók nagyrészét nem érdekli. A vendégek a saját élményeiket adják tovább. Na meg ez csak egyrésze a kiállításnak.
Előzmény: Törölt nick (630)
Törölt nick 2010. júl. 24. Creative Commons License 630
Tegnap mondta éppen martisz kolléga, hogy pont elromlott a légkoni a teremben, 45°C van az asztalok alatt, csoda, ha így is bírják az erősítők...
Előzmény: Johnny1030 (629)
Johnny1030 2010. júl. 24. Creative Commons License 629
Üdvözletem mindenkinek. Tegnap végre sikerült eljutnom a kiállításra. Teszett nagyon, de.......  Nem szeretnék senkit megbántani, kéretik nem megsértődni. :) Amióta megnyílt a kiállítás nézegettem különböző helyeken a róla készült képeket. Most, hogy láttam élőben viszont egy kis hiányérzet maradt bennem. Kevés látványos változást fedeztem fel. Szerintem egy kicsit áll az asztal. Arra gondolok, hogy viszonylag kevés szerelvény járt, nekem kevés "életkép" van kialakítva. Olyan érzésem volt vele kapcsolatban, mint amikor valaki magának építi otthon az asztalt, és később akarja a részleteket kidolgozni, csak már menjen. :) Számomra a víz festése volt a leg "furcsább" hamár a XXI. században járunk. Mindentől eltekintve gratulálok az építőknek.
kisfaludy1 2010. júl. 21. Creative Commons License 628

Köszi, olvastam.

Gondoltam volt azóta más fejlemény.

 

Üdv.: Zsolt

Előzmény: martisz (627)
martisz 2010. júl. 19. Creative Commons License 627

Szia !

 

Köszönöm érdeklődésed, a választ ide kattintva találod:

 

http://martrain.hu/terepasztal8/terep8_2.html

 

Üdv,

Gábor

 

Előzmény: kisfaludy1 (626)
kisfaludy1 2010. júl. 17. Creative Commons License 626

Mi újság marTRAINnel. Most olvasgatom a honlapját, válás, költözés !

Végül is megmaradt a szép terepasztal ?

 

IKARUS Egyedi 2010. júl. 15. Creative Commons License 625
Köszönöm a választ, ez esetben tényleg a Roco a jobb választás, egyébként ez is tetszett, hogy folyamatosan van a terepasztalon forgalom, nem csak félóránként, mint a közlekedési múzeumban:)
Előzmény: Törölt nick (624)
Törölt nick 2010. júl. 12. Creative Commons License 624

Szia!

Taurusok:

Sajnos a PIKO-val vannak gondok, nem profi igénybevételre vannak tervezve (amúgy egyik sem, sem a Trix, sem a ROCO). Csak a PIKO-nál vannak olyan gondok is, hogy a  motorjukban pl. nem cserélhető a szénkefe. Pontosabban üzemi körülmények között nem cserélhető. Elvileg a PIKO gépekbe szerelt Mabuchi motorokon is lehet műhelyben kefét cserélni, HA! Ha a kefét a motor kommutátorához nyomó rugólemez ereje nincs eltúlozva. Viszont a motor gyártástechnológiája olyan, amilyen, így ez az erő nincs kontroll alatt. Ha nagyobb, akkor a fokozatosan kopó szénkefék csinos kis árkot vájnak a kommutátorlemezekbe, így ki lehet dobni a komplett motort a modellből. Ezek pár havonta történő cseréje kicsit drágább mulatság, mint egy kefecsere a másik kettőnél, drágább modell ide vagy oda. Radásul a motor a PIKO Taurusokban be van ragasztva a vázba...:-(

Egyébként pont a leírt probléma miatt szolgálatképtelen a a német asztalon a PIKO E93-as. Új motor kéne bele, de a PIKO finoman elküldött a fr... szóval messzebb, mint illene, a másik beszerzési forrásunknak meg hónapok óta nem képes leszállítani a 15Euro+ÁFA+szállítás áron megrendelt cseremotort. No Comment. Erre nem lehet modellvasúti nagyüzemet szervezni...

 

IC kocsik: a MÁV 2. osztályú IC-kre gondolsz? A Bp-kre? Azok a Byg-Modell gyártmányai. Amikor készültek, és leszállításra kerültek, kb. akkor lettek Szombathelyről áttéve a szegedi fordába, és pont ilyen halvány, kopottas, kifakult színűek voltak. Ma már persze nem ilyenek a valóságban, de akkoriban autentikusak voltak.

Vilgítás ügyben kössz a dícséretet:-)))

csíkos

Előzmény: IKARUS Egyedi (623)
IKARUS Egyedi 2010. júl. 12. Creative Commons License 623
Akkor folytatva a Vasútmodell fórumban elkezdett javaslatokat, vagy megjegyzéseket:

Volt szó arról, hogy a Piko Vs Roco taurus vitában a Piko 80%-ban megegyezik a Rocoval, ezt továbbra is fenntartom és azt gondolom, hogy pont ezen a kiállításon lenne helye egy (kicsit átdolgozott) Piko taurusnak, ez az a fényviszony és távolság, ahol gyakorlatilag elenyészik a különbség és azért nem mindegy, hogy egy Piko taurus amortizálódik az egész napos menet miatt, vagy egy Roco.

Egyébként ez is érdekes, hogy amint láttam járművekben, infrastruktúrában nem spóroltak a srácok, ami valahol érthető, de szerintem egy próbát megérne a Piko.

Igazából a járművek első osztályúak voltak, egyedül 2 járműtípust tudnék mondani, ami nem volt 100-as a Halling villamos, ennek külön figyelmet szenteltem, mert nekem is van egy ugyanilyen, csak a tamponnyomás más rajta, szóval ennek valami hangszóró van a középrészében, vagy mi?

A kapupántcsavarok is érdekesek, ezek nehezékként vannak benne?

Az én villamosomba Wartburger kolléga rakott belső világítást, nagyon jól néz ki vele, egyedül az a baya, hogy hangos, de a kiállításon ez sem probléma.

A másik jármű ami nem volt 100-as a MÁV IC kocsik, ezeknek az ajtajuk, illetve a kék színárnyalatuk valahogy nem stimmel, a világítás nagyon szép benne.

joxy 2010. febr. 28. Creative Commons License 622
Szintén 2008 nyara, nagy vasak is:
JoxyJoxyJoxyJoxyJoxyJoxyJoxy
Előzmény: ysenyerkesz (621)
ysenyerkesz 2010. febr. 28. Creative Commons License 621
2008 nyarán én is csináltam egy hasonló képet, mint az első.
Előzmény: locomotion.hu (617)
kisfaludy1 2010. febr. 23. Creative Commons License 620

Köszönöm a képeket !

 

BczZ 2010. febr. 23. Creative Commons License 619
és valóban rótta a köröket egy másik 377 is:
Előzmény: modell13 (618)
modell13 2010. febr. 23. Creative Commons License 618
Hali én nekem is volt pár fotom az egyik 377 röl de nem találom sajnos
Előzmény: locomotion.hu (617)
locomotion.hu 2010. febr. 23. Creative Commons License 617
Nos amíg valamelyik profibb fotós nem keresi ki neked.....
addig íme egy kis képregény azoknak akik látogatáskor
nem csak néznek, de a részleteket is látják
(azaz mit kell megnézniük legközelebb)

Indulás előtt a fűtőháznál Még indulás előtt a fűtőháznál







377-es jó társaságban 377-es jó társaságban










vonatával vonatával









sajnos üvegen át nem kellene....sajnos üvegen át nem kellene fotózni....






korabeli vagon, de... korabeli vagon, de...














és kért közeli ..és a kért közeli
(kézből maxi zoommal, üveg fölött)









Kereszt a DV 206 sorozat beli gőzös vontatta gyorsvonattal végül kereszt a DV 206 sorozat beli gőzös vontatta gyorsvonattal.
Előzmény: kisfaludy1 (616)
kisfaludy1 2010. febr. 22. Creative Commons License 616

Egy-két közeli fotót betudnátok  rakni , ha nem vagyok nagyon pofátlan.

 

Mikor ott voltam nagyon a terep közepén volt, nem tudtam rendesen megvizslatni.

 

Köszönöm !

Előzmény: EglyT (615)
EglyT 2010. febr. 22. Creative Commons License 615
Igen.

Keszthelyen (a régi állomáson) három eleinte tramway (lásd szentendrei múzeum kis zöld gőzöse) mozdony volt.
Ezeket váltották a 377. sor gépei.

A neveket örökölték:
György, Tasziló ( a Festeticsek) és Mary (Lady Hamilton, Tasziló hitvese).

Az asztalra is három készült.
Kettő üzemel, a harmadik hajtórúd pótláson átmenetileg a készítő műhelyben van.

A gépek számát 1914-től, a mai állomás átadásakor kilencre emelték.
Előzmény: kisfaludy1 (614)
kisfaludy1 2010. febr. 22. Creative Commons License 614
A kis gőzös épített mozdony ? (2. kép)
Előzmény: BczZ (605)