Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bmwkk Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6498
köszi a tanácsokat!

Kérdésem, zultan, miért ne? Nem kötözködésből, csk tényleg nem értek hozzá. Rosszabb lesz? nem konfortos? vagy mi a baj?
Előzmény: dorog.zultan (6496)
Bazsa 525d Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6497
igen váltóméret
Előzmény: bmwkk (6492)
dorog.zultan Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6496
Szia

Egyes gumisok azt mondják, hogy 10%-al lehet szélesebb gumit tenni a felnire
de ha engem kérdezel akkor NE tedd rá.
Keress 225/50 r17 méretben, még olcsóbb is lesz
(szvsz)

üdv
dz
Előzmény: bmwkk (6492)
Laciboy Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6495
Sziasztok,
Ma volt szerencsém kicserélni az autómban a gyári mélysugárzókat. Erről készítettem egy kis anyagot, amit most itt közkinccsé kívánok tenni, hogy ne kelljen annyit matekoznotok, mint nekem.

Szóval. Az első és legfontosabb lépés, hogy végy egy olyan hangszórót, ami a gyári helyre befér, 20cm az átmérője, és maximum 6cm a mélysége, de kellően jól is szól. Na ez nem egyszerű de van megoldás. Én az Earthquake SWS-8 mellett döntöttem, leírásuk alapján 300W (150W RMS), ami nekem bőven elég, főleg, hogy kettő van az autóban (ára 25e HUF/db). Gyorsan meg is vettem.

Mikor kinyitottam, rádöbbentem, hogy ez tényleg nem egy átlagos mélynyomó. Elég masszív kinézete és felépítése van. Na de vajon jól is szól? Szóval nekiláttam kicserélni, de előtte kellő mennyiségű infót gyűjtöttem be az elmúlt néhány hétben, hogy vajon hogy is néz ez ki a valóságban. A legtöbb infót a /http://forums.5series.net/ oldalról szereztem. Komolyan érdemes ellátogatni az oldalra. Itt tudtam meg, hogy mielőtt nekiállok Érdemes végiggondolni a menetét, mert nem szerettem volna ha elnyílnak a légzsákok.

1. Előre kell húzni mindkét első ülést (nekem full komfort ülésem van), majd a síneket takaró műanyag takarólemezeket le kell húzni. Ez alatt található a két M10 méretű torx fejű csavar. Jobb ha előre felkészültök belőle, mert elég nagy méretű (50-es) torx feje van, nekem nem volt otthon hozzá szerszám, el kellett mennem a Bhausba venni egyet (1300 HUF). Ki kell csavarni mindkét oldalon a csavart, és ebből is célszerű 4db újat venni, mert a gyári leírás szerint az ülés babrálást követően új csavarokkal kell összerakni (én erre nem készültem, így visszakerültek a régiek)


2. Ezután következnek az első csavarok, teljesen hátra kell tolni az üléseket mindkét oldalon egyaránt. Itt is két műanyag takarólemez van, ezeket óvatosan le kell feszegetni (nekem sikerült letörnöm két belső fület). Ez egy kicsit nehezebb móka mint a hátsók. Ha megvan, Jöhetnek az első csavarok. A belső oldalon előre felé néz a csavar. Óvatosan csavarozzátok, hogy ne sérüljenek a körülötte lévő műanyag elemek. Az első csavarokat először csak 90%ig tekerjétek ki, mert az ülés hátrabillenhet, és jobb a békesség ugye.

3. Most jön a feszültségmentesítés. Csomagtartó kinyit, levesz az akkuvédő oldalsó kárpit. Meg kell várni míg az autó "elalszik". En kb 5 percet vártam, addigra az indítógomb is kialudt. Ezután levettem a negatív sarut és leszigeteltem a negatív pontot, hogy még véletlenül se érjen hozzá a saru az akkuhoz. (egyébként nem kellene feszültségmentesíteni az autót, mert nem húzunk szét semmit az ülésnél, de jobb a békesség alapon inkább tedd meg)

4. Ekkor ki lehet már venni a 4 első csavart az ülésekből, és óvatosan hátradönteni őket.


5. Most már hozzáférhető mind a négy csavar, le lehet venni a rácsot.


6. Láthatóvá válik a gyári hangszóró, aminek elég furcsa formája van, ráadásul a mágnes felfelé van. Viszont az új hangszóró felfelé fog sugározni. Az eredetit négy darab - a kárpittól- nehezen hozzáférhető kisebb méretű torx fejű csavar rögzíti. Ezek kicsavarást követően egyszerűen kiemelhető a hangszóró. A gyári csatlakozón kis pöcök található, melynek benyomása után a csatlakozónak könnyedén ki kell csúsznia. Ami először szembeötlő, hogy a hangszórón lévő matricán Made in Hungary felirat van. Büszkeség tölt el. :)

7. Most szembesülünk azzal, hogy a BMW nem vitte túlzásba a vezetékráhagyásokat, precízen méreteztek. Gondoltam egyet és egy határozott mozdulattal kijjebb rántottam, és láss csodát majd 10cm-t nyertem. Még így sem volt elég meggyőző, de adtam egy esélyt a gyári vezetéknek, ami -hozzáteszem- nem elhanyagolható vastagságú. Végiggondoltam, és úgy döntöttem kiszedem a gyári sarukat a csatlakozóból. Levettem a fehér műanyag fedelet a csatiról és egy kis csavarhúzóval lenyomtam a rögzítő füleket a sarun, majd kihúztam. Eddig van az a pont, ameddig nem történt visszafordíthatatlan dolog. Most viszont kényszerpályára kerültem, levágtam a (vélhetően) pozitív piros vezeték saruját, tőböl a saru végén, hogy minél több vezeték maradjon. Ráraktam egy egy mérettel nagyobb sarut, ami az új hangszórón a pozitív csatlakozónak felel meg. A negatív csatlakozó mérete megegyezik a gyári BMW csatlakozóban lévővel, így az lett a hosszabbik szál (ez fontos, mert a behelyezésnél szó szerint mm-ek számítanak). A saruzást követően mindkét vezetéket zsugorcsővel szigeteltem.


8. Most jön az a pont amit mindenki a saját szájíze szerint megcsinál vagy nem. Én vettem egy doboz Dynamat rezgéscsillapító lapot, ami 2db 25x25 cm-es lemezből áll. Az ára 3100HUF, úgy voltam vele, hogy ne ezen múljon a rezgés, mert ha megint szét kell szednem miatta, akkor biztosan nem leszek boldog. Javaslom mindenkinek, bár azelőtt sosem próbáltam, nem tudok nyilatkozni. Szépen körbevágtam és betettem a nyílásba, és kézzel jól lenyomkodtam, hogy felfeküdjön eléggé képlékeny anyag, de jól eldolgozható. A külső részt pedig (hogy ne vesszen kárba) a külső keretre ragasztottam (egyik oldala öntapadós).

9. Jöhet az új hangszóró. Szembeötlő a különbség a kettő között. Saruk rácsatlakozva, és óvatosan be kell illeszteni a helyére, és láss csodát megfelelő hosszúságú a vezeték, ha a negatív csatlakozó az autó menetirányába néz. A behelyezésnél figyelni kell, hogy a hangszóró felfekvési pontjaihoz ne kerüljön dynamat, mert nem lehet felcsavarni a helyére. Visszacsavarozást követően jöhet a rács és a nehezén túl is vagyunk.

10. Vissza lehet dönteni az üléseket a helyükre és visszacsavarni a csavarokat (lehetőleg az újakat). A visszaszerelésnél 44Nm nyomatékkal kell meghúzni a csavarokat, persze csak ha van nyomatékkulcs a háztartásban. Mehetnek vissza a takarólemezek. Ha ránézésre minden rendben, akkor vissza lehet kötni az akkusarut és jöhet a próba.

Senki ne várjon a gyári standard hifitől csodát. Nagyon kicsit dinamikusabb lett a mély, de semmi extra, persze nem is ez volt a cél, hiszen ezekhez a mélysugárzókhoz erősítő is kell. Mindenesetre ezen túl vagyunk, jöhet a 2. projekt.... Folyt. köv.
bmwkk Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6494
Maszi, ezt honnan lehet tudni? Az enyém pl. volt vmilyen visszahíváson?

ez a listája, már ha ez kell:

Typ-Code NM71
Typ 530XD (EUR)
E-Baureihe E60 ()
Baureihe 5
Bauart LIM
Lenkung LL
Türen 4
Motor M57/T2
Hubraum 3.00
Leistung 170
Antrieb ALLR
Getriebe AUT
Farbe TITANGRAU II METALLIC (A36)
Polsterung LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW)
Prod.-Datum 2006-09-26
S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Dummy-SALAPA
S203A ALLRADSYSTEM Allradantrieb
S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatikgetriebe
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Entfall Modellschriftzug
S322A KOMFORTZUGANG Komfortzugang
S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Glasdach elektrisch
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Fussmatten Velours
S428A WARNDREIECK Warndreieck und Verbandstasche
S431A INNENSPIEGEL AUTOMATISCH ABBLENDEND Innenrückspiegel mit Abblendautomatik
S441A RAUCHERPAKET Raucherpaket
S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Komfortsitz mit Memory
S465A DURCHLADESYSTEM Durchladesystem
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Sitzheizung Fahrer/Beifahrer
S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Scheinwerferreinigungsanlage
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S522A XENON-LICHT Xenon-Licht
S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptives Kurvenlicht
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimaautomatik
S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Geschwindigkeitsregelung
S5ACA FERNLICHTASSISTENT Fernlichtassistent
S601A TV-FUNKTION TV-Funktion
S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigationssystem Professional
S610A HEAD-UP DISPLAY Head-Up Display
S612A BMW ASSIST BMW Assist
S616A BMW ONLINE BMW Online
S620A SPRACHEINGABESYSTEM Spracheingabe
S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Vorbereitung Handy Business
S672A CD WECHSLER 6-FACH CD-Wechsler 6-fach
S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 für DVD
S6AAA BMW TELESERVICES BMW TeleServices
P7R7A INNOVATIONSPAKET Innovationspaket
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Länderausführung Deutschland
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Händlerverzeichnis Europa
S879A DEUTSCH/BETRIEBSANL./SERVICEHEFT Bedienungsanleitung Deutsch
S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Freischaltung Navigation länderspez.
S8SPA COP STEUERUNG Steuerung COP
S931A WINTERRAEDER STATT SOMMERRAEDER Winter- statt Sommerreifen ab Werk
S964A REQUEST NAVIG. DVD ON DELIVERY Navi DVD bei Auslieferung anfordern
S4ALA INTERIEURLEISTEN TITAN DUNKEL Interieurleisten titan dunkel
S548A KILOMETERTACHO Kilometertacho
S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Sprachversion deutsch
maszibmw Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6493

A nagynyomású pumpája ki lett cserélve visszahívásban.

 

Fahrzeugangaben     Fahrgestellnummer  WBANC71040B660080  Typ-Code  NC71  Typ  530D (EUR)  E-Baureihe  E60 ()  Baureihe  5  Bauart  LIM  Lenkung  LL  Türen  4  Motor  M57/TU  Hubraum  3.00  Leistung  160  Antrieb  HECK  Getriebe  AUT  Farbe  BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)  Polsterung  LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW)  Prod.-Datum  2004-12-21    Sonderausstattung Nr.  Beschreibung  1CA  SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE  205  AUTOMATIC GETRIEBE  255  SPORT-LEDERLENKRAD  320  MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL  354  GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE  403  GLASDACH, ELEKTRISCH  423  FUSSMATTEN IN VELOURS  428  WARNDREIECK  430  INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND  431  INNENSPIEGEL AUTOMATISCH ABBLENDEND  442  GETRAENKEHALTER  456  KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR  494  SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER  502  SCHEINWERFER-WASCHANLAGE  508  PARK DISTANCE CONTROL (PDC)  522  XENON-LICHT  534  KLIMAAUTOMATIK  536  STANDHEIZUNG  540  GESCHWINDIGKEITSREGELUNG  588  LM RAEDER STERNSPEICHE 115  609  NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL  620  SPRACHEINGABESYSTEM  640  AUTOTELEFONVORBEREITUNG  672  CD WECHSLER 6-FACH  677  HIFI SYSTEM PROFESSIONAL  698  AREA-CODE 2  7RN  DRIVERPACKAGE  761  INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG  775  INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT  8SA  LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG  8SB  LAENDERSPEZ. TELEMATIKFREISCH.  8SC  LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH.  8SP  COP STEUERUNG  801  DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG  863  SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA  879  DEUTSCH/BETRIEBSANL./SERVICEHEFT    Serienausstattung Nr.  Beschreibung  548  KILOMETERTACHO  785  WEISSE BLINKLEUCHTEN  851  SPRACHVERSION DEUTSCH    if (parent != self){ parent.showButtons(self); }  

Előzmény: ardo (6490)
bmwkk Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6492
Kérdésem, mit szóltok ehhez?

GOODYEAR Eagle Ultra Grip GW-3 245/45 R 17 99 V XL * ROF (Defekttűrő)

jelenleg 225/50 r17 van a felnin. Abszolút nem értek a gumikhoz, ez mennyivel másabb? Egyáltalán, a méret jó?

Illetve, ennek az ára 80e/db. Tud valaki valahol jobb áron ugyanilyet?
Rityifi Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6491

Szia Gugu!

 

Nem tudom mit cseszhettem el, mert nem volt semmi elektronika. Levettem a motorburkolatot, utánna a szűrő oldalán azt a kis "ablakot"

majd pedig a házat amiben benne a szűrő...

 

Közben a pollenszűrőt és a házát kivettem, hogy a hátsó csavarokhoz is hozzáférjek.

Az E39-emen is én cseréltem ki.

Hol lehetett az a pont ahol elcseszhettem?

 

Egyébként mentem az autóval légszűrő csere után 10km-t , és a következő utamon villant ki.

Előzmény: Gugu_m (6489)
ardo Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6490
Sziasztok.

Még mindig várnék infót erről az autóról:)

Gondolom,munkanapon könnyebb utána nézni:)

B660080.

Köszi..
Gugu_m Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6489

Akkor valszin szétszedés közben vmit "elcsesztél". Ha együtt jelent meg. nézd meg, hogy biztos mindent jól raktál-e vissza.(csatlakozók, vákuum csövek, stb.) Ha nem segít, akkor diagnosztika.

 

Radardetektorból én vagy 5öt használtam, olcsótól, a drágábbakig. Amelyiknél kikötöttem, és ez meg is marad, az az Amerikai Escort 9500ix. Ez GPS, és összes sávot tudó radar/lézer detektor. Önmagától tanul, és szűri a frekvenciákat, vagyis ha egy helyen 3x egymás után ugyanazt a frekvenciát látja, akkor eltárolja,és ott többet nem jelez. Ugyanakkor te is beállíthatsz a számára helyeket, hogy hol jelezzen fixen (pl.: ismert mérő helyek) vagy ahol csenget még, de te tudod hogy csak kút, ott ne jelezzen, vagyis te is kizárhatsz fals riasztásokat (az x, és K sávon, KA-n sosincs zavarás). Én megszokott utakon járok, 3-4 hét után teljesen néma lett, eddig háromszor jelzett összesen, abból az egyiknek 30ezres csekk volt az eredménye, mert lézer volt, ami ha sipol, akkor nagyjából 90% az esély, hogy enm szórt fényt kapott, hanem téged mértek, a másik 2 alkalommal meg lassítottam, és valóban ott mértek.

 

Egy hátránya van, USA cucc, itthon nem kapni, behozatala elég körülményes, és drága. (kb. 180k)

 

Lézerblokkolóban meg a AL G9 valóban jó, Laser interceptor is, ha kell, ezeket én is tudok kedevzményesen szerezni.

 

gugu kukac gund.axelero.net vagy az itteni cim.

 

Üdv.

Előzmény: Rityifi (6487)
dorog.zultan Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6488
írtam egyet én is
Előzmény: atiTDI (6484)
Rityifi Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6487
Ja nem tudom hogy fontos infó e, de kicseréltem a retkes levegőszűrőt...  Lehet összeüggés?
bmwkk Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6486
írtam mélt:)
Előzmény: atiTDI (6484)
Rityifi Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6485
Üdv. Nekem nincs 8mp a G9-en. Korlát nélkülire van állaítva
Előzmény: atiTDI (6483)
atiTDI Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6484
Ha érdekel ilyen motyó kedvezményesen, dobj egy mailt és írok alternatívákat.
hegyalja kukac enternet.hu
Előzmény: dorog.zultan (6474)
atiTDI Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6483
A ceptor talán jobb választás, mert nem csak 8mp a blokkolási idő. Bár aki ennyiidő alatt nem fékez le, megérdemli...
Előzmény: Rityifi (6478)
Rityifi Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6482
itthon igen.
Előzmény: dorog.zultan (6479)
Rityifi Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6481

Üdv.

kérdésem:   Felvillan a motorkontroll lámpa. Hibaüzenet: increased emissions

most akkor mi a baja?

Szervíz?

 

Hallottam már olyat hogy ha sok a város, akkor ilyen előfordúlhat... vagy ez nem az a hiba? HELP!!!

 

bmwkk Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6480
Magyarországon igen, külföldön változó. Pl. az osztrákok leveszik a rendszámodat is, náluk tiltva vagyon.

Nekünk egyenlőre a párom Volvoján van, de természetesen, mióta fent van a lézerzavaró, azóta nem találkozott mérővel...

Lényeg: kombinált rendszer kell. Egy e60-asra minimum 3 fejes lézerblokkoló (2 elöl, 1 hátul) szükséges, és egy beépített radardetektor sem rossz. Sokan nem tudják, hogy a lézeres mérőt (pl. Fáma-család) lehet zavarni, de a radarosat (pl. a kihelyezett trafik az M1-esen) nem, azt csak jelezni lehet. A radarjelző, ha jó, 1500-2000 m-ről tudja érzékelni a radarhullámokat, viszont a mérő csak 800 m-ről tud okoskodni. Így látható, hogy kb 2-5 mp van arra, hogy lelassíts.

Lézeres mérés esetén azonban a jel beérkezését egy dióda érzékeli, és abban a pillanatban kismillió sugarat tol vissza a lézeres mérő pofájába. Ekkor a mérő megzavarodik, nem tudja megkülönböztetni a saját visszaérkező jelét a sok fals adattól.

Magyarországon csakis a "forgalmi rend zavarásáért" tudnak beperelni, de azonnali büntetés nincs. Ezt is csak akkor, ha van elfogóautó, és meg tudnak fogni a helyszínen. Egyébként elmehetnek a fenébe.
dorog.zultan Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6479
Szia,

ezeknek legális a használata?

üdv
dz
Előzmény: Rityifi (6478)
Rityifi Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6478

De nem detektort kell venni, mert az már nem sokat ér.  Valóban csak csipog, meg már mindegy ha sípol stb....

 

Lézerblokkolót!  Pl: Antilaser G9    Tuti a cucc!!!

   vagy                     lézer interceptor

 

Előzmény: Bazsa 525d (6475)
atiTDI Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6477
A kiyo a leggyengébb blokkoló az összes közül, az ára is mutatja a minőséget...
Ha ilyennel van felszerelve a cimbid, még jó hogy kapja a csekkeket...
Előzmény: Bazsa 525d (6467)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6476
De nem a te felnidre. Van egy olyan érzésem, hogy ha megrendelnéd tôlük a 205/60R16-os szettet, acélfelnin kapnád. 225/55R16 való a tiedre.
Előzmény: Bazsa 525d (6465)
Bazsa 525d Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6475
a kicsi a nejem astrájára lesz :-)

a lézekkütyükről sokat nem tudok, csak annyit, hogy egy barátom nagyon komolyan nyomja, mégis több büntetést kap mint én. De mindig van magyarázata, hogy bezavarta valami, vagy leárnyékolta...
Én laikusként azt gondolom, hogyha a detektor jelez, akkor már bemértek. Máskülönben mit jelezne?
Előzmény: Gugu_m (6473)
dorog.zultan Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6474
akkor ne tartsd magadban! :)
engem érdekelne, mert eddig csak használhatatlan volt a kezemben,
ami vagy állandóan csicsergett, vagy csendben volt egész úton

üdv
dz
Előzmény: Gugu_m (6473)
Gugu_m Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6473

Azt az R13 175-ös elég hülyén fog mutatni az X3-on, de hogy megnéznek majd vele az biztos :D :D :D :D

 

Amúgy Radar és lézerdetektorokkal kapcsolatban tudok tippeket adni bárkinek, van tapasztalat bőven... :)

Előzmény: Bazsa 525d (6472)
Bazsa 525d Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6472
ez a visszaigazolásom:

Termék: [139221] DUNLOP WINTER SP 3D - 225/55R16 H 95
Vásárlás: 4 db - 34964 Ft/db
Rendelési időpont: 2009-10-25 01:09:10

Termék: [139231] HANKOOK W440 - 175/70R13 T 82
Vásárlás: 4 db - 9350 Ft/db
Rendelési időpont: 2009-10-25 01:10:33
Előzmény: borgasz (6471)
borgasz Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6471
Mennyibe kerult darabja?
Előzmény: Bazsa 525d (6470)
Bazsa 525d Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6470
Megszületett a nagy döntésem. 3 nap intenzív kutatás után a Dunlop SP 3D 225/55/16 téligumi mellett döntöttem. (az X3-masunkon is ez van, tavaly jól vizsgázott)
Online megrendeltem.

Érdekes: a Dunlop oldalán kikattingatva az Wintersport M3-at ajánlja a 3-mas, 5-ös BMW-khez.
Ha viszont ennek az SP 3D menüjébe beleméssz "view details" és azon belül "car band homologations" akkor kiadja, hogy ajánlja a BMW 5sr F10 2010-2017.
Jááá, ezek tudnak valamit. :-)


http://www.dunlop-tires.com/dunlop_euen/I_want_new_tyres/tyre_range/passenger/winter/sp_sport_winter_3d.jsp?OpenMode=SameWindow&car_type=passenger
not.tomi Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6469
Sziasztok!
küldhetnék valakinek emailben egy alvázszámot és utánajárna nekem az autó előéletének. Olyat is meglehet tudni, hogy alapból M pack.-el rendelték e vagy sem?
Előre is köszi.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!