Kérlek szépen küld el ennek az autónak a felszereltségét:
B76163
Illetve ha valamelyikőtök meg tudná nézni, hogy volt e bármilyen visszahíváson vagy garis szervizen ( és mikor, milyen km-nél ) azt is nagyon megköszönném.
Mivel a gyártók, szervizek igen jól keresnek a szétkopott alkatészeken, nem zárnám ki, hogy ez az elhasználódás-terv is mögötte van, de a fő ok szerintem nem ez.
Alapvető probléma a verseny, és a szarrágó emberek. A gyártóknál jópár éve megindult egy hajsza, hogy ki tudja a szervizintervallmot hosszabbra tolni (és emiatt látszólag csökkenteni a szervízköltséget). Elindult egy lavina, amibe mindenki beleszállt, hisz az mégse mehet, hogy az összes gyár 25-30 ezerre engedi az autókat, a BMW meg behívja 10-12 ezrenként.
Az utóbbi időben a BMW (mint a maszi által belinkelt TIS leírásban is látszik) igyekszik visszavenni ezt a km-t, a 40-45ezer km-es dieselek is új programozás után már "csak" 30-35öt engednek.
A másik elmélet erre pedig az, amit az Audinál mesélt nekünk egy főmérnök gyárlátogatásnál, hogy az alapvető üzleti stratégia az, hogy aki új autót vesz, nagyrészt leasingeli (külföldön) , vagy pedig eladja 2-3 év után. Ezeknek az embereknek a problémák nem igazán jönnek még ki, az a réteg aki meg használtautót vesz az legtöbbször mindig használtautót vesz, az Ő véleménye a gyárakat nem érdekli, hisz nem igazi vásárló, belőle pénzt csak a szervízen keresztül látnak, ami pont jól is passzol ahhoz a stratégiához, hogy ma nem csinálnak olyan tartós autókat, ott spórolnak ahol tudnak, és idősen hihetetlen szervízköltségeik vannak ezeknek az autóknak. Ez a stratégia az AUDInál durván így van, a BMW-nél kevésbé, de itt is. Senki nem szerelemből gyárt itt autót, hanem a befektetők profit követelményeinek teljesítésére.
A viszkozitással kapcsolatban én a 0-40et már túl vékonynak tartom, max télre használnám, de inkább akkor is 5w-30, 5w-40.
A castrol-os dobozról annyit, hogy aki elhiszi, hogy azt a csoda fedelet nem lehet úgy kinyitni, hogy ne látszódjon, annak elmesélem, hogy egy kliensem mondta, hogy hozná az olajat (az ilyesmit eleve nem szeretem...) mert 1500 Ft-ért vett gyári Castrolt, tökéletes cimke, a fedél makulátlan. Mivel csodák nincsenek, ezért biztos voltam benne, hogy Tesco olaj a Castrol dobozban játékkal állunk szemben.
Fogadtam vele, hogy az én eredeti gyári csomagolású olajos dobozaimat, ha ad egy órát, ki kisérletezem a technikát, hogyan lehet kinyitni anélkül hogy látszana. Az elsőket még elrontottuk, de úgy hogy én nem ezzel foglalkozom, 40 perc után különböző szerszámokkal simán ment, minden nyom nélkül.
Hangsúlyozom, én hányok ettől a magyar valóságtól,hiszen ez mind a kliensek átkúrását jelenti, és az autók tönkretételét, amiknek köszönhetően nem lehet egy olyan visszatérő, állandó ügyfeles rendszert fenntartani, amit nekünk sikerült elérni az elmúlt 13 évben. A kisérlet pusztán azt a célt szolgálta, hogy bebizonyítsam, hogy ha én rá tudtam jönni ennyi idő alatt, akkor aki "főállásban" ezt csinálja, annak ez nem igazán jelenthet gondot.
Az viszont valóban elgondolkodtató, hogy a gyári olajat jobbnak vallod a Castrolnál, el tudom képzelni, hogy van benne igazság.
Na most akkor valaki legyen olyan kedves elmagyarazni nekem, hogy a gyar miert engedi 35ezerig az autot az elso szerviznel, ha tenyleg ennyire fontos lenne, hogy sokkal kevesebb futas utan csereljunk olajat???
Nem vagyok gepesz, nem kotekedni akarok, komolyan kezdek kivancsi lenni, hogy most akkor ki a hulye, a gyarto vagy mi, esetleg ez a beepitett "elhasznalodas-biztositek", hogy azert egy nap kelljen ujat is venni majd?
Az én kocsimban is M54-es dobog, így kizárólag a 0W-40 es GYÁRI olajat használom.
A csereintervallumot egész pontosan megfelezem ( magyar benzinminőség ), igy gyakorlatilag közel 12,000 km-ént cserélem az olajat a saját kocsimban.
A Castrol olajakra visszatérve:
Bárkivel vállalom az összehasonlítás kihívását:
Nézz meg egy Castrol-os olajdoboz alját kiöntés után, és hasonlítsd össze a gyári BMW olaj ( szintén Castrol a beszállító ) kiöntése után a doboz alján a lerakódást.
Eredmény: Castrol : megannyi apró szemét, BMW olaj: SEMMI....
A két olaj (azonos specifikáció ) nem hasonlít még színre sem.
És a pont az I-re: Nekünk kb 6 éve felajánlottak minden üres Castrolos dobozért 500 Ft-ot !!!
Ez magáért beszél.....
Én a gyári original minőségben bízom, és az intervallum megfelezéséfel...
Kifejezetten az M54-esekhez hozott info az olajkör stabilitását illetően:
Beanstandung
CC-Meldung "Öldruck zu niedrig" leuchtet auf.
Ursache
Sensible Auslegung des Ölkreislaufs.
Massnahme
Falls das Ölniveau in Ordnung ist sind folgende Maßnahmen durchzuführen:
- Austausch des Öldruckschalters durch Öldruckschalter mit TN 7686501 (0,15 bar) - Umölen des Motors vorrangig auf 5W/40 oder wahlweise 0W/40 - Anheben der LL-Drehzahl um 100 min-1.
Diese Massnahmen verbessern die Robustheit des Ölkreislaufes bei zu geringem Öldruck.
Rückmeldung (alle Fälle zur Massnahme bis) (tt.mm.jj)
Beanstandung
Wahrnehmung Kunde: - Leerlaufbeanstandungen: Leerlauf unrund, Vibrationen, Schütteln. - Motor hat im Fahrbetrieb Aussetzer. - Startschwierigkeiten, zurückzuführen auf klemmende HVA-Elemente und somit keine oder schlechte Kompression. - Aufleuchten der Motorwarnlampe. - Motorschaden nach Startversuch.
Wahrnehmung Service: - Im Fehlerspeicher des DME-Steuergeräts sind VANOS-Fehler abgelegt. - Beim Motorölservice wird festgestellt, dass das Motoröl eingedickt / verschlammt ist. - Nockenwellen eingelaufen. - Aufgrund schwergängiger Nockenwellen können mechanische Schäden am Ventiltrieb (vorwiegend beim Starten des Motors) auftreten.
Betroffene Fahrzeuge: Alle E-Reihen mit Ottomotoren ohne SA 988 (Codierung Wartungsintervall Stufe 2 = Ölserviceintervall 12.000 km)
Ursache
Schlechte Kraftstoffqualität führt zur schnelleren Ölalterung und somit zur Eindickung des Motoröls (Ölschlammbildung, vorwiegend im Zylinderkopf und in der Ölwanne).
Massnahme
Im Kundenbeanstandungsfall ist gemäß nachstehender Vorgehensweise zu verfahren.
Generell gilt: BMW gibt kein Reinigungsverfahren in Form einer Spülung des Motors durch den Betrieb mit Reinigungszusätzen im Motoröl oder durch Beimengung von Dieselkraftstoff im Motoröl frei! Schäden am Motor, die durch einen derartigen Betrieb entstehen, sind nicht gewährleistungsrelevant! Dies gilt auch, wenn es sich nur um einen kurzzeitigen Spülversuch (z.B. 15 Minuten) bei Leerlaufdrehzahl handelt!
1) Vorgehensweise bei Fahrverhaltensbeanstandungen (Ölschlammbildung verursacht Leerlaufbeanstandungen, Aussetzer etc.):
- DME-Fehlerspeicher auslesen und löschen.
- Motorölservice durchführen.
- Umcodierung auf die SA 988 (Codierung Wartungsintervall Stufe 2 = Verkürzung des Ölserviceintervalls auf 12.000 km):
Hinweis: Bei den Modellen E63, E64, E65, E66 jeweils mit Motor N62/TU von Serieneinsatz bis Produktion September 2007 kann zwar die SA 988 (Codierung Wartungsintervall Stufe 2) codiert werden. Diese Codierung ist jedoch wirkungslos, das heißt das Ölserviceintervall verkürzt sich nicht auf 12.000 km. Somit entfällt bei diesen Modellen die Codierung!
Die Intervalle sind rechnerische Werte, die tatsächlich angezeigte Restlaufstrecke ist abhängig vom Kraftstoffverbrauch!
Vorgehensweise:
A) System Progman: - Einstieg in den Pfad "Umrüstung" - "Wartungsintervall" auswählen - Die gewünschte Stufe der Reduzierung (siehe oben) auswählen - Das DME Steuergerät codieren
B) System DIS: - In der Startmaske "Codierung ZCS/FA" auswählen - Entsprechende Baureihe auswählen - Menüpunkt "4 Umrüstung" auswählen - Gewünschtes Intervall auswählen - Kombiinstrument und DME entsprechend codieren.
Achtung: Die Codierung erlaubt nur die Verkürzung des Ölserviceintervalls, eine Verlängerung ist nicht möglich! Hinweis: Das Serviceheft ist entsprechend dem codierten Ölserviceintervall anzupassen.
- Probefahrt (ca. 30 Minuten) mit wechselnden Motordrehzahlen und wechselnder Motorlast durchführen.
- Ist die Beanstandung behoben, Fahrzeug an Kunden übergeben.
Ist die Kundenbeanstandung durch vorgenannte Maßnahmen nicht oder nicht nachhaltig (Kunde hat nach einer Weile die gleichen Beanstandungen wieder) behoben:
- Zylinderkopf und Ölwanne demontieren.
- Zylinderkopf und Ölwanne mit Hochdruckreiniger bzw. in Teilewaschmaschine reinigen und Motor wieder komplettieren.
- Motoröl auffüllen.
- Probefahrt (ca. 30 Minuten) mit wechselnden Motordrehzahlen und wechselnder Motorlast durchführen.
- Ist die Beanstandung behoben, Fahrzeug an Kunden übergeben.
Ist die Kundenbeanstandung (im Einzelfall) nach wie vor nicht behoben:
- Nach Freigabe durch die zuständige Vertriebsgesellschaft bzw. das Vertriebsbüro: Austausch- Zylinderkopf mit Ventiltrieb verbauen.
2) Vorgehensweise bei Motorschaden am Ventiltrieb (festgestellt durch Sichtkontrolle, z.B. eingelaufene Nockenwellen oder Defekt am Steuerkettentrieb):
- Motor abhängig vom Schadensausmaß instand setzen: In der Regel genügt es einen Austausch- Zylinderkopf mit Ventiltrieb sowie einen neuen Steuerkettentrieb zu verbauen.
- Ölwanne demontieren und reinigen.
- Motor komplettieren.
- Motoröl auffüllen.
- Umcodierung auf die SA 988.
- Probefahrt (ca. 30 Minuten) mit wechselnden Motordrehzahlen und wechselnder Motorlast durchführen.
Abrechnung:
Die Abwicklung und Abrechnung hat unter Beachtung der gültigen Gewährleistungsbestimmungen zu erfolgen:
Befundnummer: 11 13 93 76 00
Diese Befundnummer ist nicht im offiziellen Befundnummernkatalog, jedoch im System angelegt. Somit ist eine Abrechnung über Gewährleistung möglich. GW-Art: 1 GW-Stufe: 1 (innerhalb der Fahrzeug-GW), 2 (außerhalb der Fahrzeug-GW)
Die AW-Nummern sind dem AW-Katalog (KSD) zu entnehmen. Teile laut Elektronischem Teilekatalog (ETK).
Reparaturbedingt notwendige Betriebsmittel können mit dem Nettopreis unter Fremdleistungsschlüssel 04 abgerechnet werden.
Die Abrechnung ist begrenzt auf 36 Monate /100 000 km und befristet bis 03/2010.
Zu beachten sind die Auswirkungen eines verkürzten Ölserviceintervalls auf eventuell bestehende BMW Service Inclusive (BSI)- bzw. lokale Wartungspakete.
A kettő szerintem sehogysem függ össze. Elvileg az amik csak szar autót gyártanak, aztán mégis ott az a Corvette, ami elég bitangra sikerült :)
Amúgy mi 12-13 éve használjuk. A 120+os (fix/ cserélődő ) klientúrában egy autó lett összesen csapágyas, és az is egy olyan nőnek, aki minden reggel hidegen, egy 50%-os lejtőn tolatot ki, mint az őrült, rögtön indítás után. Az összes többi autóval kopás gondunk sose volt, turbót se nagyon cserélünk senkinek (talánha összesen 6-ot cseréltünk az elmúlt 10 évben), pedig jó sokan vannak 150-200 ezer fölött.
Persze mondom, én senkit nem akarok meggyőzni, itt a fórumon még hasznom sincs belőle, de továbbra is tartom, a kenés (és általa a hűtés) kulcsfontosságú karbantartás szempontjából, a szűrők cseréjével egyetemben. Van olyan kliensem aki Castrolt kifejezetten kéri, van aki Mobilt, ők azt kapják. (bár a 15-20 ezret nálunk senki nem lépi át a periódusban) De ha azt mondom, hogy a Castrol-os autók egyértelműen több olajat esznek meg adott periódus alatt (mondjuk 5 ezrenként), mindenki azt fogja hinni hogy csak mesélem itt a kamu sztorikat.... pedig sajnos tényleg így van.
Sziasztok.Egy haverom azt mondta,hogy neki egyszer egy szakember belépett valami titkos I Drive menübe.Azt szeretném tudni,hogy tényleg létezik ilyen?És milyen célt szolgál?
Lehet hogy jó a Motul, főleg hogy Te vagy ebben profi, de én mint laikus, úgy gondolom, hogy ha a franciák nem tudnak autót gyártani, mert ez köztudott, akkor olajat miért tudnának?!
Ez attól függ az adott kliensem mire használja az autót. Általában "individual" kerül kiválasztásra :) ezen kívül figyelembe veszem az időjárást, és az egyéni futásteljesítményt is.
Télen a hidrotőkés autóknak, amenyniben nem mindig garázsból indul, célszerű vékonyabbat adni. Bár én 5W30 alá sose megyek, sőt, igazából (úgy fog kinézni mintha reklámoznám itt a Motult :D )én a Motul gyári BMW spec LL-04-esét ajánlom, mert 5w-40-es, ami azt jelenti, hogy a hideg tulajdonsága olyan mint az 5W30nak, de a meleg tulajdonsága olyan mint mondjuk egy 10W40nek.
Ha vki rövideket megy, 2-15 km, amig az olaj nem melegszik be, akkor ajánlatosabb megintcsak a vékonyabbat használni. Ha valaki csak hosszúakat megy, autópálya, ilyesmi, nagy tempók, nagy terhelés, akkor meg véleményem szerint egyáltalán nem szabad a vélkony olajakat használni.
Amelyik autó nem modern, (nem részecskeszűrős) és a BMW nem kötelezeően írja elő az LL-04 olajat, (ezek szinte mind benzinesek) azoknál szoktam még használni, 10w40et, nyárra aki hosszúakat megy, annak 15w50-et is. És a Motul 300V versenyolajon belül ezeknek a keverékét is, az egyéntől, és hőmérséklettől függően. (más olajakat nem igazán lehet igy kevergetni, ez a 300V-nél megengedett).
én nem hiszek abban, hogy mindig ugyanazt töltjük bele, és aztán had menjen. Minden autónak mások a szükségletei a felhasználás sokszínüsége miatt.
Az elöbbi képeket más se látja ? mert akkor berakom mégegyszer.
Hangsúlyozom mégegyszer, ÓRA SZERINT 320 ezernél járunk.
Nekem még 6 ezret ír olajcseréog a computer, de egy nagyobb 3 ezer km-es út előtt állok. Hát most, hogy rám hoztad a frászt, elkezdtem gondolkodni az idő előtti cserén. :))
Azt hiszem Maszi írta, hogy a gyárilag előírt 5-30 helyett 0-40-et tölt bele. Te melyiket ajánlod, mint szakértő?
Az egészet a felmosóvödörhöz tudnám hasonlítani :)
Minden kenőanyagnak megvan hogy mennyi "hordalékot", kokszot, stb. tud megkötni, és szállítani. Ha a felmosó vödörből sose öntöd ki a vizet, akkor nem nehéz belátni, hogy egy idő után amit felmool jó eséllyel koszosabb elsz, mint mikor elkezdted.
Ehhez hasonlóan, az olajban legtöbbször ez a koksz/lerakódás szemsék, stb.-k lebegnek. Az olajsár, és a lerakódások akkor alakulnak ki, amikor az olaj már nem képes "cipelni" ezeket, így azok felhalmozódnak bizonyos helyeken.
A nem 200.000et futott autóknál ezen kívül olajcsere elött szoktuk alkalmazni a Motul belső mosóját, ez egy spéci anyag, ami erősen lecsökkenti az olaj kenőképességét (ezért betöltés után csak alapjáraton lehet az autót járatni 5-8 percet) viszont a lerakódásokat is kioldja, és a hordozó képességét is növeli az olajnak valahogy. A sokat futott autókba viszont azért nem szoktuk használni, mert egy már nyúzottabb, élete vége felé lévő (300-350k) motor lehet hogy már alapjáraton sem viseli el a a kenéscsökkenést, és beállhat valamelyik csapágy, vagy akármi. De normális autóknál tökéletes. Most pedig muatatok két képet, ezek egy e38 Facelift elötti, 728i, hathengeres. 320ezer km, az utóbbi 200 ezret nálunk töltötte, 10-12 ezrenkénti olajcserével, Motul olajjal. A motort természetesen nem takaritottam ki, csak a kép kedvéért, hanem ilyen volt. (amúgy szelepfedél tömitést, karter szellőzőt, meg ilyesmiket kelett rajta cserélni. )
Hangsúlyozom, senkit nem akarok meggyőzni semmiről, de azért szerintem a képek magukért beszélnek.
Az olajcseretémához már hozzászólnék én is ( elektronikai ügyekben vannak itt igazán nagy GURUK,sajnos ebben a témában nem vagyok nagyon járatos:-) ). Azt tapasztaltam,hogy az olajcserék valóban nagyon fontosak az autók élettartamának a szempontjából.Hiába vannak a nagy futásteljesítményű LONG LIFE olajak ha például a levegőszűrő a poros utak használatától már nem tudja ellátni a funkcióját akkor mi van???Sok típusnál már ezt is figyeli ugye az elektronika,hogy milyen szennyezett az olaj,de a lerakódások és szennyeződéseknél ott tényleg más a helyzet. Nem szeretnék itt senkinek sem reklámot csinálni,de én 9 éve használom már a METABOND termékeit az utcai hasznátban lévő autóknál és a versenysportban(Rally-Cross) is.A kenési problémák nagy részénél a szárazfutás a legveszélyesebb tényező... Hangsúlyozni szeretném gyakorlati ember lévén nem nagyon hiszek a "csoda adalékokban" és csak a saját személyes tapasztalataimat szeretném itt megosztani. Jó pár motort szétszedtem már az eddigi pályafutásom alatt és láttam már én is "lekvár" sűrűségű olajsarat és olajiszapot is bőven a motorok belsejében.Igen sajnos itt belül a motorokban lévő lerakódásoknál nem egyszerű az utólagos tisztítás és karbantartás... A korszerű szintetikus olajokban már van nagyon sok olyan adalék is amely lebegteti ezeket a szennyeződéseket, a mikrofilteres olajszűrők kiszűrik a szilárd koszrészecskéket...stb.Akkor kezdődnek a gondok,ha az előző tulaj,-ok csesztek lecseréni az olajat és így került hozzád a verda.Nyilván nem kell és nem is lehet a használtautókat egyből darabokra szedni és fogkefével megtisztítani a motort belülről. Én amit tapasztaltam,hogy olajcsere előtt kb.1000km-rel beleöntöttem a motorokba kb.0,5 dl METABOND C-t és az olajcserénél már az előzetesen szemrevételezett olajbeöntő sapka alatti erősen szennyezőzött terület teljesen letisztultá vált. A következőkben pedig öntöttem az olajhoz az előírt mennyiséget és a későbbiekben már nem tapasztaltam ilyen gondokat ezeknél a motoroknál. Na az a helyzet,hogy lehetne erről a témáról elég sokat beszélni és azzal,hogy valaki az olajcsereintervallum előtt cserél olajat azzal csak növeli az autója motorjának élettartamát. A metabond.hu oldalon esetleg még találhattok egy pár kenéstechnikai információt!
Nézd, mi el szoktuk mondani a klienseknek, hogy ezt ajánljuk. Hogy utána Ő mit kér tőlünk, az saját döntés. Megsugom, a saját M3-asom ban, és 1esemben én 5-6 ezrenként serélem. Na ez már túlzott óvatosságm ez igaz. De Amikor szétszedünk olyan motorokat, amiket mi ápolunk, tartunk karba 8 éve, 250-300 ezer km-el, és a vezérműtengely, és társai úgy néznek ki mintha újak lennének, akkor engem ez megerősít abban, hogy biztos hogy jót tesz.
Az olajak sok fejlesztésen mentek át az elmúlt években, de legyünk őszinték, az alapkonstrukció az autónál ugyanaz, dolgok súrlódnak, kopás és égéstermékek kerülnek az olajkörbe. Ha régen 8-10ezret engedett a gyár, akkor ez javulhatott a jobb keverékképzés, továbbfejlesztett olajak, stb. stb. miatt 15-18 ezerre.
De azt nekem senki ne mondja, hogy ez 40-45 ezer is lehet.
Most az olyan olajtechnikai dolgokról nem is beszélek, hogy az olaj benzineződik,gázolajosodik, és ezáltal megváltoznak a kenési tulajdonságai, és az egyre több szemetet, kokszot, stb. hordozó olaj már sokkal jobb eséllyel tömi el a hidrotökéket, építi a lerakódásokat,tömi el a kisebb,d e fontos csöveket, könnyebben sül a turbó tengelyére stb. (Itt most vegyesen írtam a különböző konstrukciók esetében a következményekről)
Szóval mindenki maga döntse el, én azt mondom, ha nekem, vagy bárkinek van 5-15 milliója egy autóra, akkor nem az ilyenen kell spórolni.
Ha szeretnétek mutatok képet egy V8-asról, amiről nemrég dobtuk le a szelepfedelet, meg az egész szívósort. Az autóban 300ezer km van, és úgy néz ki mint az álom. (persze ez azért is lehet mert mi a francia MOTUL versenyolajait (vagy ahol kell LL-04 spec) használjuk azoknál, akik megfogadják a tanácsunkat, és nem a gyári Castrol-t, ami finoman szólva is egy elég gyenge olaj.)
a gazdasági helyzet, tényleg nem a bővítést, új tipus kiadását támogatja, viszont így lenne teljes a típus-paletta. A családos BMW pártiak, akik kinőtték az 5-öst, azoknak is kínálna egy autót a BMW.
Nekem 2 gyerekülés van a hátsó sorban, és igen csak szűkös melléjük még beülni. Nem beszélve a csomagtartóról.
Mostanában elég nagy divat az egyterű autó. A ford pl. 3 autót is kínál ebben a szegmensben és sikeresek (C, S-max és Galaxy)
Bár egy SUV is jól helyettesít egy egyterűt....Fene sem tudja, majd kiderül
A képet nem én csináltam, Arjeplog-ban készült. Ha valaki a gyár területén csinálta volna, és felrakta volna a netre, azt azonnali felmondással/kitiltással díjazták volna.