A programozás sem megy egyszerűen, mert nincs NAV PRO Nachrüstung menüpont a Progmanban. Csak manuális FA-val lehetséges a felprogramozás. Az LVDS-t asszem a cid tartalmazza.
egy olyan kérdésem volna, hogy 2006-os 1-esben (5 ajtós, VFL ) amiben van Business Navi (még az öreg nyilas Business, nem a térképes) mit kéne csinálni, hogy professional Navi lehessen benne ? CCC és programozás elég, vagy vannak még dolgok, amikre szükség van ezeken kívül ? Van esetleg erről EBA, vagy ilyesmi ?
Frankfurtban kb ugyanannyi bûncselekményt követnek el évente, mint Münchenben - csak ott feleannyian laknak. Ha ott élnék, egyedül a rendôrség 58%os felderítési aránya vigasztalna.
Én is megítélhetném Magyarországot a Hôs utca alapján, de minek.
A részecskeszűrőnek mi a szerepe? Környezetvédelem? Így kevésbbé füstöl? Mi történik ha késöbb cserélem mint kéne? Baromi húzos (400EFt), főleg a mostani árfolyamok mellett, de nem szeretném, hogy valami bajt okozzon! Hallottam olyat aki egyszerüen kivágta és behelyettesítette egy kipufogó elemmel, ezt azért nem tenném, biztos nem véletlenül van ott!
Tényleg véget nem érő eszmecsere lenne, úgyhogy tényleg hagyjuk, de 2 dologra még én is reagálok befejezésképpen :)
1.
Az évezred elején sokat jártam Frankfurtba, na ott összevannak húgyozva a padok, a matró stb., tele punk gyerekekkel az aluljárók. Nyilvánvalóan Frankfurt egy egyedi város Németországon belül, hiszen ez a legelamerikanizálódottabb város. De attól mert ezt láttam, nem vonom le azt a következtetést, hogy az összes német egy kulturálatlan suttyó. Pedig ezt a következtetést akár abból is levonhatnám, ahogyan pl. az olasz tengerparton, vagy bárhol a világban viselkednek a vendéglátóipari egységekben, ha többen vannak, mint két fő. :)) Mégsem teszem, mert egy társadalom több osztályból áll.
2.
Azt nem tudom, hogy Magyarországon mit tart a szomszéd a pincéjében, de hogy gyereket nem, az biztos. :)))) Mert ebben az országban minden utcában lakik egy Marika és Julika néni, akik ezt már 1 nap múlva tudnák és szétkürtölnék a környéken. :D Németországban ez nem működik, mert a szűk családdal foglalkoznak, a szomszéd csak egy "tárgy". :) Egyébként van is egy olyan osztrák mondás, amelynek az a lényege, hogy a mi életünk a szomszéd muskátlis ablakáig tart, ami ott történik az már az Ő életük.
3.
"Durván megvannak húzva azok a határvonalak, ameddig beengednek az életükbe."
Valóban nem fogalmaztam konkrétan, sorry. Ezzel a mondatommal arra utaltam, hogy nagyon ritka kivételektől eltekintve egy idegen országból jött ember az északi országokban örökké csak egy "auslander" marad a többségi társadalom szemében. Tehát pl. a törökök sem pusztán a vallásuk miatt nem asszimilálódnak, hanem a kirekesztő német társadalom miatt sem. Egy időzített bombán ülnek a németek.
2. A pollenszűrők fekete színű műanyag házait a motortér hátsó sarkaiban, a szélvédő aljánál találod.
3. Leveszed a fedeleket.
A fedelek hátulján lévő szintén fekete színű fém rögzítőt hátrafelé lepattintod, a fedelek elejének külső szélein lévő műanyag biszbaszt arra alkalmas eszközzel elfordítod oszt' kísz'. :-)
a 400ezer ft-os dpf szurohoz kepest mindenkeppen filleres cucc:)))
tehat azt mondod,h akar 20ezer km alatt is elkoszolodhat de akar lehet mondjuk 80 is?a hasznalattol meg egyeb idojarasi viszonyoktol fugg gondolom.
tenyleg, ha nem nehez kiszerelni akkor holnap kivancsisagbol megneznem.tudnatok utmutast adni,h megis hol talalom,hogyan stb?:) nem igazan szoktam igy magamnak szerelgetni,nezegetni.iylen dolgokat jobb a szakemberekbe bizni az en meglatasom szerint de ha azt mondod,h iylen egyszeru akkor holnap ranezek:)
...a szóbeli megállapodás komolyabb itt, mint otthon egy hitelszerződés két kezessel...
Sajnos ez az, ami - ritka kivételektől eltekintve - ebben az országban nem működik.
Az itt élő emberek túlnyomó többsége - általánosságban írom, akinek nem inge az nem veszi magára - ívelten szarik a kezeseire is, nem hogy az adott szavára...
Ez egy aktív szénszűrős pollenszűrő, ami leköti a nehézfémeket, valamint a port és polleneket az utastérbe befújt levegőből. E60-nél ( vor Facelift ) a CBS a mikrofilterre sajnos hibás algoritmussal bír, érdemes sokkalta gyakrabban cserélni ( pl minden tavasszal ), mint amit a CBS kiír.
A kartergáz szűrő cseréje inkább pár évvel ezelőtt volt fontos, amikor is még nem ciklon rendszerű szűrőket alkalmazott a gyár. De ettől függetlenül a ciklonost is érdemes cserélni bizonyos időszakonként a membrán elöregedése miatt.
a szuro dolgokra visszaterve en minden 25-30ezer km-enkent lecserelem az osszes szurot.most persze nem a dpf szurore gondolok hanem pl uzemanyagszuro....ezzel nincs is semmi baj csak jot tesz az autonak.de azt pl most hallom eloszor,h az uzemanyagszurot kb 100ezrenkent kell cserelni.eddig minden szerviz alkalmaval kicsereltek, nem nagyon mondta senki ,h raer 3 olajcsere mulva.....na de mind1 is csak remelem ki is csereltek nem csak rairtak a szamlara...a tegnapelotti olajcseren csak karterszurot nem csereltek de ha jol tudom az se minden olajcserenel esedekes.ha valaki tudna,h milyen idokozonkent azt megkoszonnem.a masik kerdesem pedig az lenne ,h a microfilter az tulajdonkeppen micsoda?8000 km mulva cserelni kell es ha szegyen ha nem fogalmam sincs,h mire kell ,mire jo:)
TIS megszűnt,helyette az ISTA szoftver van ami tartalmazza a frissített TIS-t. Ez naprakész de csak márkakereskedések rendelkeznek vele. Holnap küldök Neked e-mailben anyagot a DKG váltórol. Üdv.
Szia ozapt.is!Megnéztem .... a német postagalamb valszeg BMW - vel jár ,mert itt van amit küldtél!!! Most már tényleg jövök egy(vagy több)korsó sörrel....csak mond,hogy hol? Kösz! Más.... Szeretnék én is egy pár szót szólni a német" kontra" magyar vitához! Mindenkinek a saját bőrén kell megtapasztalnia ezeket a dolgokat! Én egy kicsivel több mint 1.5 éve vagyok itt és amikor jöttem csak annyit tudtam,hogy "ja und nein".Laktam Münchenben is pár hónapot,most kint élek falun egy nagyon jó kis helyen.Kinek mi jön be...a nyüzsgős nagyváros vagy a csendesebb falusi levegő.De azt én is állíthatom,hogy a városban sokkal több az idióta mint falun...Egyébként az egyik állásomban Münchenben Hausmeister vagyok a másikban pedig egy kertigépszervízben dolgozom vidéken.Mind a két területen sokat találkozom emberekkel,de a házmesterségben eltöltött időről tudnék jó hosszan mesélni... Ebbe a témában csak is szubjektiv véleményt lehet alkotni és azt,hogy kinek milyen ígénye van magával szemben,mert csak ennyit várjon el másoktól is! Egyébként nekem is bejön a rendezett környezet,a simlizésmentesség,a szóbeli megállapodás komolyabb itt mint otthon egy hitelszerződés két kezessel... De azt érdemes szem előtt tartani,hogy itt Németországban főleg itt München környékén nagyon sok a külföldi jelenlét,lásd Neuperlach és környéke...stb és ha összeakadsz olyan emberekkel akik szívesen bepróbálkoznak veled hát ...igen megvan az esély rá,hogy nem deutsche az illető. Még annyi,hogy a vidéki emberek itt is sokkal kedvesebbek,mint a városban,de nyilván ennek az a magyarázata hogy mindenki ismeri egymást "festeznek" éjjel-nappal és ha kell segítenek egymásnak... Na..hát én ilyeneket tapasztaltam úgyhogy még maradok egy kicsit. Kösz,hogy elolvastátok! Üdv:Tomi.
Nagyon érdekel a BMW DKG váltója (imádom az SI Technik-et olvasni mindig a TIS-ben) de ugye az új TIS-ekbe nem került bele (attól tartok, mostmár rendes TIS nem is lesz).
Nem tudnál (vagy bárki más) egy ilyen TIS szerű teljes anyagot adni a DKG-ről, ami a működését, mik, hogyan vezérlik, stb. leírja.
Először is szeretném megköszönni maszibmw-nek a mai profi javítást amit eszközöltek a bátyám X5-ös én!Este én is kipróbáltam az autót és végre megérdemli a Bmw jelet,mintha egy teljesen más autó volna annyira megváltozott,vagyis rendesen müködik mindene!
Majd kereslek még az 530d miatt is,holnap megyek megnézni egyet elég ígéretesnek tűnik az autó,remélem nem úgy járunk vele,mint az X5-el.