Hoppá, nem semmi árkülönbség, gondolom itt a BMW Offenbachnál meg még drágább a dolog, munkadíjról nem is beszélve. Viszont találtam egy ZF Service-t itt Frankfurtban, ráadásul alig 5 km-re tölem... Mindegy elöször lecsekkelem, hogy mit mondanak kedden a BMW-nél.
A kompresszor tengelye örökké forog, nincs már elektromágneses kupplungja mint régen. A kompresszor kap egy PWM jelet, ennek függvényében változtatja a löketet így a kompresszálás mértékét. Ha a lámpa kikapcsolt állapotban van, akkor nincs kivezérlési igény, így nem terheli a motort. Ha a lámpa ég, akkor elindul a százalékos kivezérlés az elpárologtató hőmérsékletének függvényében. ( plusz fogyasztás )
Ha világít a klíma LED, ez azt jelenti, hogy a kompresszor álandóan rajta lóg a hajtáson, vagyis - télen is - többet fogyaszt az autó? Egyáltalán egy 530d motornál ez mennyi pluszt üzemanyagba kerül?
Igen elég zavaró, ha az ember AUTO-ban használja a klímaberendezést, és így télen kikapcsolja a kompresszort, majd ha pl valamiért manuálisan belenyúl a ventillátorfordulatba, akkor az AUTO funkció deaktiválódik, és ha újra megnyomjuk az AUTO-t, akkor ha kell ha nem, bekapcsolja a kompresszort a klíma.
Van rá egy egyszerű megoldás:
SSS-el lekódolható az automatikus kompresszoraktiválás. Így csak akkor tölt a kompresszor, ha te akarod.
S1CAA, S8SPA = CO2-Kibocsátás csökkentô csomag, nem tudom fejbôl, mik tartoznak bele S698A = Video DVD 2es régiókód
Országspecifikus kódok: S8SAA = Navigáció, de egész európában menni fog S8SBA, S8SCA = Telematikai szolgáltatások, ASSIST, Online, távdiagnózis, automatikus segélyhívás, stb. Ezek sanszosak, hogy nem fognak menni, nem tudom, hogy a BMW Magyarországnál tudsz-e ilyen szerzôdést kötni. Amúgy baromi praktikus, de 240 EUR közül van az éves díja. Asszem az elsô 3 évben ingyenes.
az S1CAA kapcsán mintha rémlene, hogy ezt a CO2-kibocsátást csökkentô intézkedéscsomagot nem tennék az amerikai belpiacos autókba. Át lehet ezt szerelni utólag, vagy le lehet vizsgáztatni Magyarországon enélkül is?
atiTDI említette a múltkor, hogy egy amerikai E92t akar hozatni, a fejegységet meg 1-2 apróságot még csak-csak át lehet kódolni európaira, na de mi van a motorikus résszel? (Ezzel kapcsolatban nem tudtam neki mondani semmit.)
Van egy szenzor az ablak elött, aki az üveg törésmutatóját vizsgálja (nem az eső/fény szenzor, ami a tükör mögött van, hanem ez egy másik) és elvileg az a feladata, hogy már azelött észreveszi a párát, mielött az neked a látásodat egyáltalán befolyásolná.
A klima meg alapvető működési elve alapján kicsapat némi vizet a levegőből, és így a bent lévő páratartalom csökken, és így nem lesz kedve a hidegebb szélvédőre kicsapódni, és a te vezetésedet megnehezíteni :)
Az 1250 EUR a németországi bruttó ár. Magyar árakat kéne esetleg megnézni, hátha. Konfigurációt az alvázszám utolsó 7 számjegye alapján meg tudom mondani neked rögtön, szerviztörténetnek nem tudom vannak-e költségei, ezt majd a többiek tudják.
A jelenség a Wandlerkupplung belső szimmeringjének tömítetlenségére utal, valamint a nedveskupplung szerkezetének deformációja ( hőre erősebb ) a Wandlerben.
Első, hogy ellenőrizzék az olajszintet a váltóban. Azt is feltételezem láttatlanban, hogy folyik is a váltód a karternál. ( de nem olajszint probléma lesz, mivel ez egy rettenetesen nagy hőtágulással rendelkező folyadék, így a galibát az olajhiány majdnem mindig hidegen okozza ). A karteren 2007 óta módosítottak, az újak nem folynak már. Az ellenőrzés kizárólag hideg autónál lehetséges. ( váltóhőfok 30-50 fok között kell legyen ).
Természetesen hibatárat is nézni kéne. ( Wandlerschlupf zu hoch ) De nem mindig kerül tűrésen kivülre a schlupférték, így nem biztos hogy lesz kódod.
Ha ez a probléma, akkor egy Wandler cserével megúszod, de az sem két forint. Jobban jársz, ha közvetlen a ZF-től veszed meg. Én is így tettem...
Sajnos így, hogy nem "érzem" fizikailag a szimptómát, nehéz segíteni.
Én úgy tudom,hogy az alváz szám alapján meg tudják mondani,hogy kint mennyi időt töltött a szervizben. Azt hiszem egységekben mérik ezt az időt,és az alapján lehet következtetni,hogy mi baja lehetett. Ha tévednék,akkor sorry:)