Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gugu_m Creative Commons License 2009.01.23 0 0 2867

Nagyon köszönöm a választ. Töltőből a FOREX-éktől van, de csak 20 A-es, akkor lehet becserélem egy 30A-esre.

Ha teljesen átprogramozza, az egyben akkor azt is jelenti, hogy a Navit is a legfrissebb stand-ra hozza, a rádiót, mindent amit lehet? Mert ezen az autón úgyis kéne majd egy NAVI frissités, ha megjön végre a 2009 East Business lemez, mert annyira öreg a szoft, hogy még a 2007-2es magyar business-el se tud mit kezdeni. (2003_3 a kocsi dátuma, még jó ha nem ez volt az egyik prototípus E60ból :D :P )

 

Viszont most működőképes Progman-om csak V28 van. (A V32-es lemez megvan, de még nem volt időm szenvedni vele)

Ha olyan munkám lesz amit inkább profibbakra bíznék, lehet megkeresnélek.

Emailben esetleg írsz nekem vmi telefonos elérhetőséget, meg hogy kb. merre vagytok? (gugu@gund.axelero.net)

 

Üdv.: Gusztáv

Előzmény: maszibmw (2865)
maszibmw Creative Commons License 2009.01.23 0 0 2866

Szia !

 

Mindenképp látni kéne, de van egy tippem mi lehet a baj.

Milyen motor van a kocsiban ? Az indulás utáni szaggatás hasonlítható egy régi kuplungos kocsi kánikulában, dugóban való araszolásnál érezhető kuplungremegéséhez ? ( egyenetlen szerkezet rugóerő )

 

Üdv, Jani

Előzmény: ps3peter (2864)
maszibmw Creative Commons License 2009.01.23 0 0 2865

Bárminemű beavatkozáshoz (kivéve Car-Key Memory) a kocsit a PROGMAN az aktuális I-Stufe-ra programozza. Legyen ez akár egy övcsipogás kikapcsolása, vagy épp az akku módosítása. ( Umrüstung, Nachrüstung ). Az időtartam függ a kocsi felszereltségétől és az aktuális Standjától. ( 1-4 óra ). Ha a módosítás megtörtént, utána már lehet DIS ben regisztrálni. (Servicefunktionen - Batterietausch Registrieren).

 

A töltő kérdés nem játék. A flashelési folyamatok alatt a Bordnetzfeszültség nem eshet 13 V alá. A programozás alatt a kocsi gyújtáson van (kivéve CAS flash), így gyakorlatilag felszereltségtől függően akár 70 A is lehet a folyamatos áramfelvétel. (pl E65). A nagyátlagban egy 30 A-es töltő elég, mi is ilyennel programozunk, de kizárólag "IUoU" jelleggörbés töltő a megfelelő ! Ez gyakorlatilag a teljes programozás alatt 14,4 V-ot tart egy E60 esetében. ( megfelel egy járó motorú kocsinak ).

Adok egy tippet, igaz nem BMW által jóváhagyott töltőről van szó, de mi 2 éven át programoztunk vele: FOREX

 

Ez kb 50-60 ezer ft. Ha BMW által jóváhagyott töltőben gondolkodsz, abban is tudok segíteni, de az 150-200 ezer ft.

 

Jani

Előzmény: Gugu_m (2862)
ps3peter Creative Commons License 2009.01.22 0 0 2864
Sziasztok guruk!
Megint van egy kis gondom, kíváncsi lennék, hogy mi lehet a gond. A szimptómák: eröteljes gyorsításnál - függetlenül attól, hogy melyik sebességben - néha "leold" a hajtás, a motor üresen felpörög, gázelvétel után egy rántással újra magához tér a váltó. Gyors elindulásnál meg sokszor ugrál (szaggat) kigyorsítás közben. Már 3-4 hónapja észrevettem, de akkor csak egyszer-kétszer csinálta, sajnos mostmár egyre gyakrabban. Az automata váltóra gondolok, volt már ilyen gondom automatával (régi Opellel), annak olajhiánya volt. Lehet itt is?
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.22 0 0 2863
Aki kérdezte: ilyen az átütött rendszám közelrôl. Ez már az új, mûanyag kivitel.


Gugu_m Creative Commons License 2009.01.22 0 0 2862

Értem, most egy E60ba a kliens gyári 90est kért, de 110es van regisztrálva. Akkor egy teljes programozást kell csinálni rajta , és utána DIS-ben kell regisztrálni, hogy csere történt ? Mennyi idő ez a teljes programozás, és hol kell DIS-ben regisztrálni a cserét ? És milyen áramú töltőre van szükség programozáshoz, 20 Ah-ás elég lehet, vagy szerezzek egy másikat ?

 

Előre is nagyon köszönöm a segítségedet.

Előzmény: maszibmw (2861)
maszibmw Creative Commons License 2009.01.22 0 0 2861

A regisztrálás GT vel történik, és kb 3 perc. Ha az FA-tól eltérő kapacitású akku kerül beépítésre, akkor előbb PROGMAN-al módosítani kell az akku típusát ( ez egyenértékű egy komplett flasheléssel), majd utána lehet elvégezni GT-vel a regisztrációt. De mivel 99%-ban ugyan az a típus kerül beépítésre, így nincs szükség programozásra.

 

Jani

Előzmény: Gugu_m (2860)
Gugu_m Creative Commons License 2009.01.22 0 0 2860
Már korábban is akartam kérdezni, ez az akku regisztrálás, ez kb mennyi idő ? Csak 1 computert programoz ilyenkor, ugye ? És a programozás összes szabálya ilyenkor is érvényes ? ( Progmannal csak most kezdtem el foglalkozni, ugyhogy ebben nincs tapasztalatom)
Előzmény: maszibmw (2857)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.22 0 0 2859
Ilyenkor néha segít egy szívhezszóló levél a Kundendienst-nek, megesik hogy átvállalják a költségek egy részét a Frist lejártán túl is. Szerintem próbáljátok meg.

Előzmény: maszibmw (2854)
giba530D Creative Commons License 2009.01.22 0 0 2858
Mindenképpen veszek gyárit! De itt kint merült le és nagyon gyorsan kellett megoldás.(nem akartam a karácsonyt itt kint ünnepelni :) )
Előzmény: maszibmw (2857)
maszibmw Creative Commons License 2009.01.22 0 0 2857

Kibírni kibírja. De nem javasolt nem gyári méretű akku beépítése. "Becsapott" lesz a Powermanagement, és fals értékekkel fog számolni. Gyáriban csak 80, 90 és 110 létezik.

 

Jani

Előzmény: giba530D (2856)
giba530D Creative Commons License 2009.01.22 0 0 2856
Bocs elírtam! Most 100-as van benne és 110-es volt. Regisztrálni ráérek akkor, amikor meglátogatlak szoftverezés ügyben? Németben vagyok és csak 3 hét múlva megyek HAZA! Addig kibírja?
Előzmény: maszibmw (2855)
maszibmw Creative Commons License 2009.01.22 0 0 2855
Ha előtte is 90-es volt benne (nem AGM) akkor elvileg nem lesz gond, de regisztrálni akkor is kell a cserénél.
Előzmény: giba530D (2852)
maszibmw Creative Commons License 2009.01.22 0 0 2854

Dehogynem.

Az ülésfűtés dolog pl 48 hónap. De ezen a kocsin nem hajtották végre.

 

( a második ebához küldj komplett 11 jegyű cikkszámot )

 

Jani

Előzmény: Törölt nick (2853)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.22 0 0 2853
Nincsenek ezek az akciók idôben korlátozva?
Előzmény: maszibmw (2848)
giba530D Creative Commons License 2009.01.22 0 0 2852
Köszi! Ha már az akkut említed, nagy gáz, hogy nem gyári BMW van benne? (banner 90 Ah-s)
Előzmény: maszibmw (2851)
maszibmw Creative Commons License 2009.01.22 0 0 2851

Kipufogó leömlőt cseréltek visszahívásban, valamint vezérlőprogramozás volt akkumerülés miatt, szintén visszahívásban. Az ülés dolog nem szerepel ehhez az alvázszámhoz. ( magán véleményem szerint logisztikai hiba, mert szerintem a te évjáratod elvileg érintett lenne ).

 

Üdv, Jani

Előzmény: giba530D (2850)
giba530D Creative Commons License 2009.01.22 0 0 2850
Küldtem mail-ben. Köszi!
Előzmény: maszibmw (2848)
maszibmw Creative Commons License 2009.01.22 0 0 2848

Ha küldesz alvázszámot, megmondom érintett e a kocsid a visszahívásban és elvégezték vagy sem.

 

Jani

Előzmény: giba530D (2847)
giba530D Creative Commons License 2009.01.22 0 0 2847
Én meg azt hittem, hogy az előző gazdi buherált vmit a biztosítékkal!
Előzmény: maszibmw (2846)
maszibmw Creative Commons License 2009.01.22 0 0 2846

Csak az első évjáratokra vonatkozik, és visszahívással javította a gyár.

Ettől függetlenül elképzelhető olyan autó, ahol nem végezték el a modifikálást.

 

Jani

Előzmény: Bazsa 525d (2845)
Bazsa 525d Creative Commons License 2009.01.22 0 0 2845

Basszus! Már mástól is hallottam ilyet.

Simán kiégeti az ülésfűtés? Már nem merem használni. :-)

Előzmény: giba530D (2843)
maszibmw Creative Commons License 2009.01.22 0 0 2844

Elküldtem a mailedre az EBA-t.

 

Üdv, Jani

Előzmény: Törölt nick (2839)
giba530D Creative Commons License 2009.01.22 0 0 2843
Sziasztok!

Remélem valaki tud segíteni! Utasoldali első ülést "szeretnék" venni!(kiégette az ülésfűtés) Fekete bőr, nem memos, nem sport, azt hiszem ez az alap. A neten eddig nem találtam.
Bazsa 525d Creative Commons License 2009.01.22 0 0 2842

Nagyon jó kis autó:

http://totalcar.hu/tesztek/bmw330xdtour/

 

Én is majdnem ilyet vettem, csak  gyereüléssel már kicsi.

Gugu_m Creative Commons License 2009.01.22 0 0 2841

Annyival ezt még kiegészíteném, (persze ez csak az én személyes esetem), hogy a mi műhelyünk 1 beállós, és édesapámmal ketten dolgozunk (Én ráadásul még mellette járműfejlesztő mérnökként tanulok) és ebben az esetben egy 11 milliós diagnosztika nem kitermelhető.

 

A 2-3 millió diagnosztika, is csak úgy térül meg, ha azt vesszük, hogy ezek miatt tudunk működni, de közvetlenül a hibakeresésekből, programozásokból és ezeknek a díjából épp csak annyira termeli meg magát, hogy mire kész, vehetjük meg az újat.

De nem panaszkodom, mert lehetővé teszi, hogy dolgozzunk, és ezáltal nem kérdés, hogy megéri/szükség van rá.

 

Persze ha vkinek 2-3 fix emberes, 2-3 beállós, nem hivatalos szervíze van, ahol napi 6-7-8 autó is mozog, akkor már gondolom megtérül a műszer önmagában is.

 

U.i.: Jani, ti az ICOM-ot mivel használjátok, vagy van teljes ISIS/ISID rendszeretek is ? Vagy tervezitek csak hogy lesz ? És ebbe a 11 milliós árban szerinted a frissitések is benne vannak ?

Előzmény: maszibmw (2832)
maszibmw Creative Commons License 2009.01.22 0 0 2840

Igen CD-n. Csak az adatbázist néztem, az még fent van itt a műhely gépen, de a CD már otthon van amiről behívná a pdf-et, mivel nem használjuk.

 

Este küldöm. 

Előzmény: Törölt nick (2839)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.22 0 0 2839
Azt megköszönném. CDrôl bányásztad elô?
Előzmény: maszibmw (2837)
maszibmw Creative Commons License 2009.01.22 0 0 2838

Akkor látni kéne....

 

Amúgy a szoftverezés kevés, a teljes adaptációs blokkot törölni kéne, és újraadaptálni a váltót.

 

Üdv, Jani

Előzmény: BMW535D (2835)
maszibmw Creative Commons License 2009.01.22 0 0 2837

Azért nincs fent ASAP-on, mert ez a cikkszám már "E" betűs, tehát nem rendelhető.

Ha este hazaérek, átküldöm mailben neked az EBA-ját, ha szükséged van rá.

 

Üdv, Jani

Előzmény: Törölt nick (2836)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!