Nagyon köszönöm a választ. Töltőből a FOREX-éktől van, de csak 20 A-es, akkor lehet becserélem egy 30A-esre.
Ha teljesen átprogramozza, az egyben akkor azt is jelenti, hogy a Navit is a legfrissebb stand-ra hozza, a rádiót, mindent amit lehet? Mert ezen az autón úgyis kéne majd egy NAVI frissités, ha megjön végre a 2009 East Business lemez, mert annyira öreg a szoft, hogy még a 2007-2es magyar business-el se tud mit kezdeni. (2003_3 a kocsi dátuma, még jó ha nem ez volt az egyik prototípus E60ból :D :P )
Viszont most működőképes Progman-om csak V28 van. (A V32-es lemez megvan, de még nem volt időm szenvedni vele)
Ha olyan munkám lesz amit inkább profibbakra bíznék, lehet megkeresnélek.
Emailben esetleg írsz nekem vmi telefonos elérhetőséget, meg hogy kb. merre vagytok? (gugu@gund.axelero.net)
Mindenképp látni kéne, de van egy tippem mi lehet a baj.
Milyen motor van a kocsiban ? Az indulás utáni szaggatás hasonlítható egy régi kuplungos kocsi kánikulában, dugóban való araszolásnál érezhető kuplungremegéséhez ? ( egyenetlen szerkezet rugóerő )
Bárminemű beavatkozáshoz (kivéve Car-Key Memory) a kocsit a PROGMAN az aktuális I-Stufe-ra programozza. Legyen ez akár egy övcsipogás kikapcsolása, vagy épp az akku módosítása. ( Umrüstung, Nachrüstung ). Az időtartam függ a kocsi felszereltségétől és az aktuális Standjától. ( 1-4 óra ). Ha a módosítás megtörtént, utána már lehet DIS ben regisztrálni. (Servicefunktionen - Batterietausch Registrieren).
A töltő kérdés nem játék. A flashelési folyamatok alatt a Bordnetzfeszültség nem eshet 13 V alá. A programozás alatt a kocsi gyújtáson van (kivéve CAS flash), így gyakorlatilag felszereltségtől függően akár 70 A is lehet a folyamatos áramfelvétel. (pl E65). A nagyátlagban egy 30 A-es töltő elég, mi is ilyennel programozunk, de kizárólag "IUoU" jelleggörbés töltő a megfelelő ! Ez gyakorlatilag a teljes programozás alatt 14,4 V-ot tart egy E60 esetében. ( megfelel egy járó motorú kocsinak ).
Adok egy tippet, igaz nem BMW által jóváhagyott töltőről van szó, de mi 2 éven át programoztunk vele: FOREX
Ez kb 50-60 ezer ft. Ha BMW által jóváhagyott töltőben gondolkodsz, abban is tudok segíteni, de az 150-200 ezer ft.
Sziasztok guruk! Megint van egy kis gondom, kíváncsi lennék, hogy mi lehet a gond. A szimptómák: eröteljes gyorsításnál - függetlenül attól, hogy melyik sebességben - néha "leold" a hajtás, a motor üresen felpörög, gázelvétel után egy rántással újra magához tér a váltó. Gyors elindulásnál meg sokszor ugrál (szaggat) kigyorsítás közben. Már 3-4 hónapja észrevettem, de akkor csak egyszer-kétszer csinálta, sajnos mostmár egyre gyakrabban. Az automata váltóra gondolok, volt már ilyen gondom automatával (régi Opellel), annak olajhiánya volt. Lehet itt is?
Értem, most egy E60ba a kliens gyári 90est kért, de 110es van regisztrálva. Akkor egy teljes programozást kell csinálni rajta , és utána DIS-ben kell regisztrálni, hogy csere történt ? Mennyi idő ez a teljes programozás, és hol kell DIS-ben regisztrálni a cserét ? És milyen áramú töltőre van szükség programozáshoz, 20 Ah-ás elég lehet, vagy szerezzek egy másikat ?
A regisztrálás GT vel történik, és kb 3 perc. Ha az FA-tól eltérő kapacitású akku kerül beépítésre, akkor előbb PROGMAN-al módosítani kell az akku típusát ( ez egyenértékű egy komplett flasheléssel), majd utána lehet elvégezni GT-vel a regisztrációt. De mivel 99%-ban ugyan az a típus kerül beépítésre, így nincs szükség programozásra.
Már korábban is akartam kérdezni, ez az akku regisztrálás, ez kb mennyi idő ? Csak 1 computert programoz ilyenkor, ugye ? És a programozás összes szabálya ilyenkor is érvényes ? ( Progmannal csak most kezdtem el foglalkozni, ugyhogy ebben nincs tapasztalatom)
Ilyenkor néha segít egy szívhezszóló levél a Kundendienst-nek, megesik hogy átvállalják a költségek egy részét a Frist lejártán túl is. Szerintem próbáljátok meg.
Kibírni kibírja. De nem javasolt nem gyári méretű akku beépítése. "Becsapott" lesz a Powermanagement, és fals értékekkel fog számolni. Gyáriban csak 80, 90 és 110 létezik.
Bocs elírtam! Most 100-as van benne és 110-es volt. Regisztrálni ráérek akkor, amikor meglátogatlak szoftverezés ügyben? Németben vagyok és csak 3 hét múlva megyek HAZA! Addig kibírja?
Kipufogó leömlőt cseréltek visszahívásban, valamint vezérlőprogramozás volt akkumerülés miatt, szintén visszahívásban. Az ülés dolog nem szerepel ehhez az alvázszámhoz. ( magán véleményem szerint logisztikai hiba, mert szerintem a te évjáratod elvileg érintett lenne ).
Remélem valaki tud segíteni! Utasoldali első ülést "szeretnék" venni!(kiégette az ülésfűtés) Fekete bőr, nem memos, nem sport, azt hiszem ez az alap. A neten eddig nem találtam.
Annyival ezt még kiegészíteném, (persze ez csak az én személyes esetem), hogy a mi műhelyünk 1 beállós, és édesapámmal ketten dolgozunk (Én ráadásul még mellette járműfejlesztő mérnökként tanulok) és ebben az esetben egy 11 milliós diagnosztika nem kitermelhető.
A 2-3 millió diagnosztika, is csak úgy térül meg, ha azt vesszük, hogy ezek miatt tudunk működni, de közvetlenül a hibakeresésekből, programozásokból és ezeknek a díjából épp csak annyira termeli meg magát, hogy mire kész, vehetjük meg az újat.
De nem panaszkodom, mert lehetővé teszi, hogy dolgozzunk, és ezáltal nem kérdés, hogy megéri/szükség van rá.
Persze ha vkinek 2-3 fix emberes, 2-3 beállós, nem hivatalos szervíze van, ahol napi 6-7-8 autó is mozog, akkor már gondolom megtérül a műszer önmagában is.
U.i.: Jani, ti az ICOM-ot mivel használjátok, vagy van teljes ISIS/ISID rendszeretek is ? Vagy tervezitek csak hogy lesz ? És ebbe a 11 milliós árban szerinted a frissitések is benne vannak ?