Vay szarakodik az íród, vagy próbáld meg lassabban írni. Volt mikor ez nekem bejött. Plussz lehet hogy hülyeség de annak az egy két számnak a bitsürüsége magas nézd meg ha lehet ne legyen 192-nél nagyobb.
Évek óta Nero-val írok MP3 lemezeket a kocsiba, de mostanában néha akadozik egy két szám a lemezen, és a lemezre kerülés előtt az íróban már nem az igazi, ahogy rájöttem.
Gondoltam próbálkozom másikakkal - amiket nem játszik le - és azt írja ki hogy nem támogatott formátum.
Ki tudja, hogy a fejegység milyen író programmal bír el, ill. ti mivel írtok MP3-at? Kösz.
Csak az F10 nyomatékgörbéjét leltem meg így hirtelen, ami ugye 14 lóval, 35 Nm-rel, és főleg fél liter lökettérfogattal több, de azért jól látszik a lényeg:
A közvetlen benzin befecskendezéses technológia nagy előnye, hogy olyan "turbódízeles" lesz a nyomatékgörbe alakja, ami kis fordulatról való jobb autózhatóságot hoz a konyhára.
Igen, ez a "lyuk" valóban létezik a szívó benzines esetén. Ami számomra meglepő volt az előző 328Ci-hez képest is, hogy a mostani motor nyomatékának valahogy más a karakterisztikája, mert alacsony sebesség esetén, akár 6-ban sem rángat, hanem veszi a lapot gázadásnál, ez nagyon kényelmes, szerintem. A minap említettem, hogy nem nagyon kellett rá költenem. Tegnap becsúszott egy elektromos vízpumpa csere.:(((
Hát, papíron minden paraméterében elveri előző autód a mostanit :), pl. a max 280 Nm azért meggyőzőbb a 235-höz képest, ráadásul utóbbit már az Euro4 (?) is gúzsba köti.
Persze ha nem nyomod neki, akkor mindegy, a magyar autópark 99%-nál mindegyik jobb, erősebb.
Nekem a szívó benzinesekkel az a bajom, hogy városban kettesben kanyarból, vagy csak simán gurulásból kigyorsítva "nagyon lassan" éri el azt a fordulatot, amikor már harap is...
Sziasztok, valakinek volt már szerencséje 2007-2008 as e60 525i hez? Ez az,ami már 3 literes motort kapott és a neten eleg alacsony fogyasztást irnak rá, már benzineshez képest. Nekem még nincs BMW-m de a csaladban van egy 520i e60 és atlagosan 12,5 litert eszik munkába menet, (5km) ja sajnos tudom a rövidtáv az oka)
Persze, szívesen válaszolok. Előtte egy E46 328 Ci-m volt, 193 LE. Tapasztalatom szerint a mostani E60 a súlyához képest nem lomhább. Nyílván "kismotoros", ezért ha gyorsulni kell, ahhoz fordulatszámot illik társítani.
Volt nekem AMG Mercim is, tehát tudok mihez viszonyítani.
Lóerő szempontjából nem mérettettem meg, hiszen vásárláskor erre lehetőségem sem volt, ezzel együtt már nem a versenyező korosztályhoz tartozom.:)
Fogyasztásban, szerintem, felveszi a versenyt a dízelekkel. Igaz, én csak prémium benzint teszek bele, és hamar 6-ba teszem.:)
Csak azért költöttem rá sokat, mert olyan dolgokat vettem rá, melyektől még jobban tetszik+a védelem.
Rendszeresen nézem az autós oldalakat, szánalmas az itthoni felhozatal, benzinesből meg egyenesen nevetséges.
Mindegyik autómat be fogom méretni, mert kíváncsi vagyok, hogy csak nekem kevés a megszokott, agy tényleg halnak a lovak.
Érdemes egyébként a dízel autókat is nézni, ott rendre nagyobb értékek jönnek ki tuning előtt, mint ami gyárilag meg van adva... Benzinesben még ilyet nem láttam.
Mivel magam is egy Németországból behozott E60 LCI-vel járok, N53 motorral szerelt ráadásul, gondoltam megosztom a tapasztalataimat, akit érdekel.
Magam is keresgéltem itthon fél évig, aztán feladtam. Kb.másfél éve vettem, 191000 km volt benne akkor, vezetett szervízkönyv, 1 tulajdonos. Azóta mentem vele nagyjából 23000 km-t, és olaj-, szűrőcserén valamint fékbetétcserén kívül 1 termosztát adta fel a szolgálatot. A magam részéről nagyon elégedett vagyok a paripával.
Való igaz, kintről macerásabb behozni, de tapasztalatom szerint megéri. Nekem van egy ismerősöm, aki "autóvadász",
megfelelő díjazás fejében mindent intéz, kint és itthon is. Ha valakit érdekel, privátban megadott az elérhetőségét.
Amikor a korai FSI-kről kérdeztem az Audi szerelőimet, akkor félelmetesen ugyanazokat mondták, mint a BMW specialisták az N53-ról. Nyilván nem véletlenül..., és ezt tapasztaltam meg én is a saját bőrömön.
Óvatos szerelői vélemény, hogy a későbbi (T)FSI-kkel némileg kevesebb a baj, főleg elektronika terén, de azért ezt helyén kezelném, tekintettel arra, hogy nagyon friss motorok, nem nagyon tudjuk, mit csinálnak 100-200e fölött...
Abszolút mellékszál: kis méretű (T)FSI-któl mindenki óvakodjon...
3.0 literes kompresszoros (!) TFSI-hez volt röpke szerencsém, nagyon jó, amikor nagyon jó :), turbósan alul tol, de turbólyuk nélkül. Ha valaki ilyet vesz újszerűen, és kellő időben eladja, az jól járhat.
Aki nem, az készüljön fel arra, hogy zavarérzékeny a rendszer, tehát pl. trafót, meg injektorfejeket szettben kell cserélni.
Aki meg sok km-rel jut hozzá (vagy tartja meg addig), az nem ússza meg a teljes kipucolást...
Az A8 fórumban van egy nagyon felkészült, autófan 4.0 TFSI tulaj, de ő kb. újonnan vette, és max 100e-nél eladja, tehát jó eséllyel nem ő lesz, aki szívni fog vele. Eddig nagyon elégedett.
Sajnos a technológia korlátai adottak, meg lehet nézni egy pártízezer km-t futott motor kipufogóját...
Azóta (fű alatt) a VAG is áttért ( a motorok többségénél?) a vegyes befecskendezési rendszerre, remek lesz ezeket javítani. (Az általad kérdezett motorok még nem ilyenek.)
Végül is semmi tragédia, csak fel kell készülni arra, hogy a dízel és a benzines egyre közelebb állnak, a benzines egyre kevesebbet fogyaszt, de egyre bonyolultabb...
Ja, és!
Kifejezetten lassan melegszik be a (T)FSI, érdekelne, hogy az N53 is ennyivel lassabban melegszik be az N52-nél?
Nekem 3db volt (nincs az az autó ami mindenbe megfelelne nekem😀)
120-170e km között voltak mikor vettem
mondjuk egy szaros körbefékezés is 3-400e gyári cuccal ugye mert utángyártottal próbálkozni sem érdemes.
lengéscsillapítók-lengőkarok-harditárcsa+automataváltóolaj folyás-fejegység-generátor-légzsákmodul-szívósor-kipufogóleömlő-izzítórelé gyertyákkal felváltva,motorolajszaporodás,meg amit még elfelejtettem 2007óta
amúgy nem annyira vészes ha van jó alkatrészforrás és profi hozzáértő,,(nekem sajnos nem volt mert nagyrésze nem ért hozzá csak találgat és huzogatna pofátlanúl ),,vezetési élmény-mindennapos pörgős használata páratlan az e60
f10 1db van a családba amibe nem sokat csücsülök,80e környékén van benne,baja még nem volt
új x5 meg az x5m50d is van,(50-80e km)nekem ezek semennyire nem komfortosak,feszesen billegő/pattogósak,mondjuk az élmény nem rossz 😁mert még a "sima" 3.0d is felkarmolja a betont,
utóbbiak családba vannak amikbe csak néha-néha beleülök ha úgy alakúl
Az utolsó e60 d-re közel egymilliót költöttem pár hó alatt.amiből max. 150ezret,a turbófelújjítást varhatom a dieselre....a többi benzinesekben is ott van
egyszerűen rohadt drága fentartani az ötös szériától felfele a bömösöket ,mindeggy,h benzin vagy diesel
Gondolom azért még mindíg kevesebb a gond (potenciális veszély) az N53-asokkal mint például egy diesel-el, és kevesebből rendbe lehet tenni. Arra nem számítok hogy soha semmi gond nem lesz vele csak mert benzines.
Mi a véleményed a 2012-től gyártott Audi 3.0 és 4.0 V6-os TFSI motorokról? Ugyanolyan problémásak, mint az N53-ak a BMW esetében? Azért merem ezt megkérdezni mert Te Audizol/Audiztál, ha jól tudom. :) Előre is köszi, a többiektől meg bocs.
Igen, csak a frissített változatokat nézem. Köszi az infókat, a többieknek is.
Úgy látszik jobban járok ha Németországban is körülnézek, mobile-n azért jobb a választék az ilyenekből, viszont több nyűggel jár (legalábbis nekem), minimális német nyelvtudással nehéz lesz leszervezni egy szerviz ellenőrzést.