Persze, de néha nem veszem észre, a múltkor is város táblánál mértek és épp lassítottam, de belecsúsztam. Igyekszem betartani, de van, hogy későn veszek észre egy 30 -as táblát, vagy megszalad a lábam, mert baromira nem érezni a sebességet az autóban és ezt sosem tudom megszokni :)
E60 lci 535d - utólagos webasto állófűtés beépítése mennyire bonyolult? Alkatrészeket össze tudnám ebayezni. Alvázszám szeirnt néztem ki a cikkszámokat, retrofitbe csak megoldható, a kérdés hogy mennyire macerás.
Arra gondolok, hogy az a 300 NM nyomaték elveszlik a két tengely meghajtása miatt. És mivel a hátsó tengelyre normál esetben 60%-os megjajtás jut, így olyan, mintha csak egy 220 NM-es autót vezetne az ember.
Hiszen hátsókerekesnél jobban érezni a nyomatékot, mivel minden nyomaték csak hátra megy. Itt viszont lehet, hogy kevésbé érezni, mert az eloszlik, azaz nincs akkora tolóerő érzés mint a sima i-ben? Azért kérdezem, mert még nem vezettem sima 530-i-t, így nem tudom mennyi lehet a különbség.
Meg lehet csinálni. Én megcsináltatam magamnak 4 évvel ezelőtt kb, de sokminden kell hozzá! Nemcsak a vezérlő henem komplett fűtésbox, más szelep, szenzorok.
Képek rövidesen - mert csináltam - amikor "odaérek".
Az ülés alatt a gyári 13 cm-es "Made in Hungary" BMW-s mélynyomók voltak és nem tettem semmit, csak a kábelezést vittem hátra az erősítőhöz, majd láda a csomagtartóban (E61).
Valójában most nem tudom merre tovább, mert még nem tetszik a hangja.
Hifi témában előreléptem a hétvégén. (bár nem azon, amelyiket terveztem....:-))
Kiépítettem az első két ülés alatt található mélynyomókat. (én egyébként mérnöki csodának tartom, hogy ezekből a 13 cm-es, kb. 5 dkg súlyú hangsugárzókból egyáltalán ennyi mély hang kijött). Kábelezés hátra az erősítőhöz jelszint átalakítóval, majd a láda (Pioneer Bass Reflex). Meg is jöttek a mélyek, tehát igaz az az infó, hogy a hátsó hangszórókról a BMW fejegység levágja az alacsony frekvenciát. Pár tapasztalat:
- A kábelezés nem egyszerű, de megoldható: a pattintós műanyagok kemények, merevek, erősek, a szigetelés vastag és merev (ez az "ára" a halk utastérnek).
- Az üléseket ki kell szerelni, de nem kell kivenni az autóból. 4 db. 50-es Torx fogja, utána elegendő előre vagy hátra csúsztatni, emelni.
- Az idrive-ban a "Bass"-t teljesen minimumra kellett vennem ahhoz, hogy jók legyenek a mélyek. A semleges "középső" állásban még alacsony hangerőnél is "sok" volt, torzított, "brummogott", így is határeset, az erősítő LPF-el és Gain-nel kell játszani.
- A "Fader", előre-hátra nem úgy működik, ahogy számomra logikus lenne: a mély hangok, azaz az ülés alatti hangszórók szempontjából mindig van basszus, mindegy, hogy előre vagy hátra tolod a hangzást (én arra számítottam, hogy ha hátra tolom, akkor csökken a mély hangereje, de nem így van).
- Ez már nem BMW specifikus, de gondoltam megosztom: az erősítő néha-néha elhallgat pár másodpercre. Én a jelszint átalakítóra gyanakszom vagy a rossz jelszintekre (ezt nehéz mérni), de majd a kábelezést is ellenőrzöm.
Most a mély hangok rendben vannak, ha lesz energiám, kedvem, erőforrásom, akkor cserélek az ajtóban is.
160e km ezelőtt dugóztam... semmi hatása nincs a DPF-re... ha megnézed mi a szerepe akkor annyi, hogy turbuláns levegőt illetve szabályzott levegőt csinál a szívás oldalon...
gondolom főként emissziós hatása... esetleg motor folytás, motorfék...
én nem bantam meg, vagyis úgy mondanám hogy nem tudom miért érte volna meg cserélni anno kb 160e-rt szíyvósort amit azóta már megint kellett volna.