Sziasztok!
Hifi témában előreléptem a hétvégén. (bár nem azon, amelyiket terveztem....:-))
Kiépítettem az első két ülés alatt található mélynyomókat. (én egyébként mérnöki csodának tartom, hogy ezekből a 13 cm-es, kb. 5 dkg súlyú hangsugárzókból egyáltalán ennyi mély hang kijött). Kábelezés hátra az erősítőhöz jelszint átalakítóval, majd a láda (Pioneer Bass Reflex). Meg is jöttek a mélyek, tehát igaz az az infó, hogy a hátsó hangszórókról a BMW fejegység levágja az alacsony frekvenciát. Pár tapasztalat:
- A kábelezés nem egyszerű, de megoldható: a pattintós műanyagok kemények, merevek, erősek, a szigetelés vastag és merev (ez az "ára" a halk utastérnek).
- Az üléseket ki kell szerelni, de nem kell kivenni az autóból. 4 db. 50-es Torx fogja, utána elegendő előre vagy hátra csúsztatni, emelni.
- Az idrive-ban a "Bass"-t teljesen minimumra kellett vennem ahhoz, hogy jók legyenek a mélyek. A semleges "középső" állásban még alacsony hangerőnél is "sok" volt, torzított, "brummogott", így is határeset, az erősítő LPF-el és Gain-nel kell játszani.
- A "Fader", előre-hátra nem úgy működik, ahogy számomra logikus lenne: a mély hangok, azaz az ülés alatti hangszórók szempontjából mindig van basszus, mindegy, hogy előre vagy hátra tolod a hangzást (én arra számítottam, hogy ha hátra tolom, akkor csökken a mély hangereje, de nem így van).
- Ez már nem BMW specifikus, de gondoltam megosztom: az erősítő néha-néha elhallgat pár másodpercre. Én a jelszint átalakítóra gyanakszom vagy a rossz jelszintekre (ezt nehéz mérni), de majd a kábelezést is ellenőrzöm.
Most a mély hangok rendben vannak, ha lesz energiám, kedvem, erőforrásom, akkor cserélek az ajtóban is.
Üdv: G