Örülünk hogy ilyen lelkes vagy.Sajnos a probléma a "pongyola", nem részletes kijelentő fogalmazás miatt történt, de az élet már csak ilyen. Az ujjoncok magabiztosságát mindenhol letörik. Főleg akkor, ha fogást is találnak rajta.Ezen volt is bőven. Amit leírtál abba van igazság, csak az ídőtartam volt túlzó.Természetesen megkell tőrni az olajat, de ez nyári időszakban a garázskapu becsukása időtartalma alatt megtörténik.De hiába járatod 5percig a motort, ha utánna meg nem engeded hogy legyorsuljon egy ignis. Kb 5-7 km forgalomba történő haladás kell, hogy bemelegedjen a motor. A termosztát meg azért van, hogy a megfelelő vízhőmérsékletnél nyisson zárjon.(Elvileg még keves is, mert esetenként felmehet 95-100 fokra is.)El is fárad. Nálam 80000km-nél, mivel szinte csak városban használom. De a lényeg, hogy élvezd az autódat, mert itt a legtöbben az élményért vettünk ilyet.És kérdezz bátran.
Igen, az N55 motor turbófeltöltős, úgyhogy ez a NOx baromság csak az N53-akat érinti. Pedig mennyit filóztam azon, hogy 35i legyen-e vagy sem... Ha erről a potenciális hibaforrásról akkor tudok, akkor biztosan az utóbbi mellett döntöttem volna. Majd szólj, ha eladod mert külföldi autóbehozatalra meg az azt megelőző böngészésekre mostanában nem lesz időm. :)
Így van, itt a nagy minuszokban való indításokról beszél, az Úr pedig, aki az ellenkezőjéről van meggyőződve azt mondja, hogy mindig melegítgetni kell.
Én nem melegítem, csak annyit várok beindítás után, amíg bekötöm magam, fészkelődöm, majd sebességbe teszem.Nálam sosem áll szinte mínusz fokban, tehát szerintem elég ennyit várnom hidegindítás után.
Köszi szépen fetitaco! Hát persze, hogy nincs ilyen, hogy azonnal indulás a dieselnél, még ez a környezetvédelmi nyomás alatt lévő szakcikk is 1-2 perc állást javasol. Köszönjük!
Erről a NOx csapdáról tudsz vmit amit felvetettem az F10 topikban? Ugyebár Te is érintett vagy a témában. Hétfőn reggel akkor ott vagyok a cuccokért. :)
Hideg indítást követő rögtöni indulásról beszélek, én laikus. Akkor sok a 2000. Csak nem neked, vágom én. Hanem a hengerfalnak pl. De tényleg meghúzom magam a jövöben, ha egy profi se áll mellém azonnal!
Elég sok szaki van itt, hidd el, az a jó, amit ők mondanak.
Amikor én meghallom, hogy valaki melegíti a kocsiját egy esetleges vásárlásnál, akkor már tovább is állok.Nem jó neki, mint ahogy az sem, ha rögtön nyomod, mnt süket a csengőt.A kedvvencem az volt, amikor egy 50-es Úr kifúrta az autója hátsó kipufogó dobját 3 helyen, hogy a nedvességtől ne rohadjon ki.
Szerintem használd úgy a kocsidat, ahogy akarod, de a melegítgetéstől sokkal jobban kopik a motor.
Bocs, hogy okoskodok, így frissen érkezőként, ( bár régi márkatárs vagyok) de kár lenne a sok drága Bmw-ért, melyekkel gyanútlan, műkedvelő, ( vagy olykor "profi") gazdái az itt olvasottak alapján hideg indítást követően azonnal elindulnának, pláne 2000ig nyomnák. A 25d pl eleve 2000 fölött vált el. Ha ezek a mai dieselek alig adnak le hőt, akkor minek a hűtővíz, ha meg egy kocsinak alapjáraton nincs kellő kenése, az baj. Remélem senki nem prolongozik...
Higyjétek el, egy nagyon lényeges pontról van szó a kocsitok életében. Németországban megbüntetnek, ha melegítesz, annyi az autó. Ezért nem ajánlja a gyár. Plusz a szervízben és az alkatrészben érdekeltek nyakig. Én a benzines kocsimat is melegítem, jó is. És a második 530d-m is olyan, mint az álom. Nyilván mázli, de nem feltétlen.
Mindenki hallgasson a szívére, meg a fülére. Hallod a különbséget a hideg és meleg motor közt. Melyik esik jobban? A kocsinak is. Ezek a dieselek hosszú utakra vannak kitalálva, nem sietős városi futkosásra.
De bocs, erről ennyit, nyilván mindenki megdolgozott a kocsiáért, és úgy hajtja, ahogy neki tetszik, úgyhogy hajrá! :-)
Ha párhuzamba állítanánk, akkor azt mondanám, hogy ha beindítás után elindulsz és részterhelésen mész az autóval normálisan akkor van a versenyző bemelegítési fázisban. Ha teljes terheléssel felmész az Alpokba, akkor van a versenyző versenyben.
A golfot sem melegítettem sose, pedig 210 lovas volt szegény 1.9es, és az 5.5 év alatt egyszer sem kellett megbontani a motort.
Egyébként autószerelő vagyok, így meg is tudom magyarázni, hogy miért nem szükséges a melegítés.
Egyrészt sokkal jobb az olajnyomás fordulaton, így ha kis terheléssel mész, nem szakad meg a csapágyaknál az olajfilm. Másrészt a mai modern, közvetlen befecsis dízelek alig termelnek veszteséghőt, így egyáltalán nem melegszik semmi.
A kávét esetleg reggel ha korábban lefőzted azt melegítheted, de az autódnak arra nincs szüksége. Indítás után mielőbb indulni, üzemmeleg állapotig 2000-es fordulat fölé nem rúgni. Ezaz amire szerintem figyelni kell.
Ati meg nem igazán Golf-al jár, de lehet, hogy hamarabb megismered Őt mint tervezed........ Kicsit olvass utána a hozzászólásainak.
Egyebekben üdv a társaságban, remélem sok élvezetes, hibamentes BMW kilométer áll előtted....... ha nem, akkor majd úgy is hívod Atit.:-)
Az anyag az anyag. Olyan mint egy sportoló, ha nem melegít, előbb utóbb lesérül, akármekkora ász. A szerelőm kért meg rá, nem 10, de 3,inkàbb 5 percig, fagyban még egy kicsit, ha jót akarok hosszútávon az autònak. A gyártó több okból nem kér erre, környezetvédelmi, és üzleti. De tényleg csak egy jótanács azoknak, akiknek ez nem túl nagy áldozat.