1. kormánymű (állítólag a garanciás időben még vissza is lehetett volna vinni az akkori tulajnak..) szóval ez nem felújítható, mert gyári hibás. Tudtok nekem segíteni bontottan nem gyári hibásat venni, esetleg amit fel lehet újítani?
2. a MPM modul... bezásása is ismert ó je, nem is értem miért a legmélyebb ponton van a pótkerék alatt... szóval nekem kéne egy MPL modul is bontottan, amit rá lehet programozni a kocsimra.
Erre valakinek van valami bugfixe? :) pl ha berakom valami dobozba az segíthet talan..
2004-es asszem E60 as 530D (honnan tudni, hogy E60 vagy E61?)
izzításproblémám van. kicseréltem a 6db izzítógyertyát újra ill. ha kicserélem még az izzításvezérlőt és ha utána sem lesz akkor mit nézzek még meg mint hibalehetőség?
Nagyon nemlatok bele ,csak kb 60-70 autot megchipeltem mar :)
az a lenyeg hogy egy komoly programozo nem szimplan az asztalanal ugyorogve megir egy progit,aztan beleirja szimplan azt nemfoglalkozik azzal vajon megfelelo e vagy sem.
en pl kb 15-20 E46-ot lottem mar,es egyikre sem azonos progit irtunk.
kaptam mar onlajn en is progit ami olyan szinten elvolt huzigalva hogy megilyedtunk.
en is irtam mar att progit online es elkultem,de ugy a programozo egyeltalan nem latja a kocsi viselkedeset.
eleve atirod minden reszet a programnak,ha alacsonyabb fordulatszamnal emelsz a turbon vagy a befecskendezesen,honnan tudod azt megalapitani,hogy a kocsi hogy reagal ra latatlanba ezekre a valtozasokra?
lehet hogy egy par % emeles 1100 fordulaton sok a motornak de 1200 tol mas siman fogadja.
illetve %-os aranyba emeled tovabb es terheles alatt egyenletesen fut e a motor.
csak egy pelda.
par hete meglottem egy landrover terepjarot.
abba ugyan az a motor van mint az E46 320d be.
megirtam a progit azonos elveken es egy rakat sz@.... Lett az egesz.
elegge bonyolult a dolog es hamar kilehet nyirni a kocsit,ezet nem is vagtam bele hivatalosan,csak haveri korbe csinalgatjuk neha neha.:)
A 163 lovas 20d motor kicsit 185 ló fölött is elbírja, a japcsi turbó tud még egy keveset. De azért 200 ló alatt mindenképp. Ez nem feltétlen vetíthető ki minden motorra százalékos számolással.
Szerintem nem nagyon látsz bele ezekbe a programozással kapcsolatos dolgokba. Egy programozó az asztalánál nem látja mennyire elhasznált egy autó. Az adott szoftver a lényeg. Ha két azonos szoftver van két ügyfél autójában, akkor azonos változásokat fog beleírni.
Tudnék példákat mondani, lásd nagyobb profi cégek is online küldik a módosított programot szerte a világba...
Szerintem meg konfekció chipet töltenek rá. Persze biztos belenyúlnak kicsit, ha szükséges. Ha normális állapotú az autó akkor a programnak is jól kell működnie. Egész jó fékpadjuk van, de nincsenek teljesen képben vele. Annyi baj van a paddal, hogy be van sűllyesztve és ezért nem lehet jól lefogatni a kocsikat.
En nem ismerem oket,viszont ha huzatod a kocsit,az csakis compi aterasal legyen,es ne csak a turbodat huzigaljak szanaszett,hanem normalisan allitsanak be mindent.
velemenyem szerint 185 lonal tobbet ne huzass mert felesleges.ezt a teljesitmenyt birni fogja hoszutavon.
200feletti huzast mar nemfogja birni sem a turbo sem a magasnyomasu hoszutavon.
Köszi! Na ebben akkor tuti nincs. Igazából csak redbullnál meg egyéb dobozos cukros löttyöknél zavaró, amiket nem lehet visszazárni.
Ékezet vs. nincs ékezet: én spec. ha a céges laptopról írok, aminek német a billentyűzete akkor sajna nem tudok ( ill. túl macerás). Nyilván telóról vagy ipadről megy ékezettel is :-)
A lennt említett chippes céggel senkinek nincsen tapasztalata? Na mindegy..... Majd én referálok, hátha más is kíváncsi esetleg.
Esetleg vmi általános jótanács, hogy mire kell figyelni?
Szerintem ez baromság amit mondasz ez nem puposkodás kérdése hanem egyszerűen ennek ára van,ha azt akarod ,hogy a két embléma közt az autód is BMW legyen ahhoz sajnos kell a pénz.
mint ahogy a Bmw-hez kötelezően minimum Dolce-Hugo-Gucci-Hublot-Chanel-Apple-Conrad-Johnson stb.,mert ha nem így akkor kurv@ béna,kókány-látszat az egész(és ezt most a legkomolyabban gondoltam)
A MOL a legnagyobb elosztó. OMW rendel tőlük+ hajóval is hoznak. Itt inkább az adalék amit bekevernek ami fontos lehet és megkülönböztet egyes márkákat.
sokan ugy beszelnek errol az E60 rol,mintha egy agyament milliomosok autoja lenne.
illetve szegeny embernek mint jo magam,nem jar ilyen auto mert nincsenek millioi,vagyis inkabb minden kis fingom dologert nemrohannak szerelohoz.
szerintem epp ugy jolerezheti magat egy szegenyebb ember is ebbe a kategoriaba.
mi a kulombseg egy szakszervi es egy ugyes atlagos ember kozott?
a tapasztalat?
mas nemnagyon!
egy szakember hallasbol megmondja mi a baja a kocsinak,de ha megvan a hiba oka ,a segedmunkas csereli ki sokhelyen az alkatreszt!
nagyon keves az a szakszerviz vagy csak egy jomeno szerviz,ahol maga a zseni javit meg minden dolgot egy kocsin egyes egyedul.
mindentol fuggetlen ha valaki egy fektarcsat kicserel maga mert nem akar erte fizetni 20-30ezret es van ugyesege,szerintem meg nem ganyolta ossze a kocsijat.
abba egyet ertek ha kiherelunk valamit durvan az mar kezd elkanyarodni masfele.
en is ledobhattam volna rola,fogom kiveszem a dobozbol a programozot kiirom a compibol es mar ott sincs.
de nem.. Ehelyett elovettem az autodiagot megneztem a hibakat es rakerdeztem itt mi a tehendo azon kivul hogy rohanjak egy szakszervizbe.
kaptam par tanacsot es ennyi.
szakszervizbe rogton turbot csereltettek volna meg mitudom en miket tobb szazezerert.
ha otthagyom es atvernek akkor az nem gany verzio gondolom :)
ehelyett egy siman eldugult a reszecskeszuro.
osszegezve szerintem vannak olyan dolgok amihez egyszeruen kell egy jo szervizes tudasa kezugyesege,par esetben pedig egy tanacs a szakitol es egy ugyeskezu gazda elegendo.
szerintem egy penzesebb ember is hamar megutalja ezt az autot ha alandoan minden vacakert szazezreket kell kifizetnie.
viszont akar tovabb is szeretheto a kocsi ha kissebb penzekbol gyari allapotba lehet tartani vagy javitani. :)
Na most akkor ez nem egy fórum, ahol véleményt lehet mondani????.....Csak kérdezem......
Leírtam a véleményem és Te úgy gondolod, majd rendre utasítasz mert sértegetlek....Nem barátom ( remélem ezzel sem írtam bántót), nem sértettelek meg, csak válaszoltam és reagáltam a fórumtársanak..... Szerintem ez nem ovoda, csak egyesek ovodások (mielőtt megsértődnél nem konkrétan Rád gondoltam) és néha azt hiszik ez csak az Ő játszóterük ( aki nem kókányol az hallgasson alapon).
nekem van egy régi más tipusú autóm is ami nagyon sokat megy szélsőséges hatásoknak kitéve és ismerem minden porcikáját,az omv-vel kevesebbet fogyaszt és érezhetően finomabb a járása,de azért vannak még jó üzemanyagok más kutakon is biztos.
ékezet nélküli tényleg vagány nagyon:)
szivesen találkoznék személyesen 1-2itteni nagymenővel.lenne meglepi
már írtam h ezek csak egyszerűbb,pénztárcakímélőbb bevált-kitapasztalt lehetőségek amiket nem kötelező alkalmazni,de van akiknek jól jön mert mondjuk 670e km-t tapostak bele,vagy éppen már csak 1.5milliót ér mert sz@rrá törte,vagy esetlegesen bízik az ilyen megoldásokban és nem érdemel többet.
Mi rosszat írtam ezzel??
miért kell eltünni a szakiknak ezért?ez egy fórum ahol mindenki szólhat a témával kapcs...
mindíg is tisztelettel fogadtuk a segítségüket-véleményüket.
Ugy tudom (de kerem a cafokat) ok is a MOL-tol vesznek.
Szerintem ha egy kocsi elmult annyi eves amennyi a mostani E 60, akkor mar nem igazan kifitetodo bizonyos alkatreszeket gyarira kicserelni-foleg ha a gyar is elb@szta..
Gondoltam kiprobalom az ekezet nelkuli irast ,olyan terendi.