Ezt sosem értettem, mit számít, hogy jobb vagy bal oldalon van-e az az egy ködzárófény. Legjobb persze középen lenne. Azt úgyis arra találták ki, hogy messziről észre lehessen venni a másikat ködben. Mit számít, hogy fél méterrel balra vagy jobbra van. Láttam olyan megoldást is, hogy rátákoltak egyet a lökhárítóra a másik oldalra, nem nézett ki szépen.
Sokkal nagyobb probléma, hogy a lámpák éppen ellenkező irányba világítanak felfelé. És, hogy ha hátul csak egy köfényszóró van, akkor azt is cseréltetni kell. Lámpát egyes típusoknál át lehet állítani.
Angliai autó honosításánál ha az analóg óracsoport mérföldbe mutatja a sebességet az nem probléma a vizsgánál? (A digitális km számlálót át lehet állítani illetve digitálisan ki lehet vele íratni a pillanatnyi sebességet.)
de en mar nem lakok ott vissza kerhetem onnan a V5
Nem, mert V5C-t csak belfoldi cimre postaznak.
Ket lehetoseg van:
a) a V5C "Permanent Export" fecnije ki lett toltve es vissza lett kuldve a DVLA-nak mielott kivitted az orszagbol - ez nagyjabol GAME OVER, de legalabbis igen koltseges verzio
b) az export fecni nem lett kitoltve - eselyek sokkal jobbak ;)
Skóciában élek és van egy saját tulajdonú autóm, amit szeretnék hazavinni Mo-ra. Az lenne a kérdésem hogy itt kint mit kell elintéznem ahhoz hogy hazavihessem az autót? Ki kell vonatnom a forgalomból? Vagy pontosan hogy megy ez? Köszi
Szerintem azon gondolkozz el... Hogy amiből csináltak bal és jobb kormányos annak ugyan úgy meg van az ellen darabja 😀😉 engem az érdekel ki csinál ilyet amúgy én is át szerelem semmi gond azzal csak most a hivatalos papírok már úgy vannak hogy tervező mérnőki papírt kérnék forgalomba helyezésnel ám Pesten vannak akik csináljak csak per pil nincs kapcsim hozzájuk... Tehát amiből van jobb és bal kormányos annak mi den ellen darabja meg van te is tudod.. Tehát még egyedi forgalomba helyezés is meg lehetne támadni.... De ezt kerik...tehat ha tud valaki hol csináljak ezt írjon.. Köszönöm... Vagy küldjön emailt a repapsystem @gmail.com emailra kőszi
Úgy tudom, hogy ez teljesen törvényellenes. Külföldi autó okmányait nem vehetik el. Habár lehet csak akkor nem, ha a tulajdonos is külföldi. Minden esetre a baj megtörént. Nem tudok válaszolni a kérdésedre, de ha nincs egy kétnyelvű adás-vételi szerződésed, akkor sok pénzt fogsz egy hiteles fordításért fizetni. Nem tudom milyen autóról van szó, de azt is tudnod kell, hogy ha hátul csak egy ködfényszórója van, akkor cseréltetned kell azt is, mert ellenkező oldalon van. Arról nem is beszélve, hogy az első fényszórókat, ha nem lehet átállíttatni, akkor azokat is cserélni kell, mert ellenkező irányba világítanak 10% felfelé, mint Magyarországon kéne.
Ezzel szerintem senki. Nagyon bonyolult dolog ez. Gondolj csak bele. Nem csak a komrány, de a hozzá tartozó komránymű, és annak kiállássa is ellentétes oldalon van. Nem is beszélve, hogy a teljes űszerfalat, és mindent át kell építeni. És ott vannak a kábelek. Amelyik a jobb oldalra jó hosszúságú, az a bal oldalra nem biztos, hogy el fog érni. Nem tudom milyen szempontból tetted fel a kérdést, de ha szeretnél jobbkormányos autót használni Magyarországon, akkor addig, amíg Anglia Úniós, megteheted legálisan, és ha nem olyan helyeken autózol egyfolytában, ahol két sávos, oda-vissza út van csak, akkor semmi hátrányát nem fogod érezi a jobbkormányos autónak, és tapasztalatból mondom, mert hoztam be Angliából ilyen autót, és vezettem, hónapokig, Budapest. Semmi hátrányát nem érezni. Autópályán sem.
Sziasztok !Van egy nagy problemam elvette a magyar rendor az angol kocsim V5 es egy hivatali hiba miatt nem a magyarorszagi cimemre kuldtek ha nem vissza angliaba gondolom a DVLA -nak de en mar nem lakok ott vissza kerhetem onnan a V5 vagy masolatot mert nem tudom honositani az automat
Tudom, hogy NE, meg hogy örüljek neki, hogy jobbkormányos, de lenne egy kérdésem jobb-bal átalakítással kapcsolatban.
Ha jól tudom, akkor jobbkormányos autó esetén a forgalmiba is bekerül, hogy az autó jobbkormányos. (?) A kérdés a következő:
Magyarországi forgalomba hozatal UTÁN lehet-e hivatalosan átalakítani balkormányosra?
1. Nem lehet.
2. Lehet, de hatalmas adminisztratív szívás.
3. Gond nélkül, csak műszakilag legyen rendben.
4. ?
Abba most ne menjünk bele, hogy hatalmas szívás maga az átalakítás, és nem is éri meg, érdekelne a dolog. Japán belpiacos autó, sajnos sosem volt belőle balkormányos, de ugyanazzal a karosszériával volt Európában is, csak más motorral, sokkal fapadosabb verzió. Szóval ha belefér a keretbe, akkor nem igazán érdekel, hogy megéri-e, a japán verzió három szinttel feljebb van, sajnos nem nagyon van a kategóriában európai megfelelő. A fő műszaki elemek cikkszám szerint azonosak, nem szeretnék gányolást, tűzfalcsere a gyári technológiát lehető legjobban megközelítve.
ui.: már sokszor lebeszéltem magam, de nem bírok szabadulni a típustól...
Ja. Másik. Mielőtt hazahoznád az autót, nézz utána, hogy a fényszórókat át lehet-e, és ha igen, mennyiért, állíttatni, mert pontosan az ellenkező irányba világítanak felfelé, mint kellene, és így nem fogják neked levizsgáztatni. Valamint, ha hátul csak egy kódlámpa van, akkor az ott a jobb oldalon van, itt meg a bal oldalon kell legyen, tehát azt is cseréltetni kell, majd. Ha kettő van, akkor nem gond, de a fényszórókra figyelj, mert abból lehet butka, vagy akár jó kis költség míg átállíják, vagy kicserélik neked.
Gondold végig? A műszerfal, a kábelek hossza emiatt, a mechanikai elemek, mind-mind ellentétesen vannak. Hiába szimmetrikus a tűzfal, ha a cserélhetsz kormányművet, mert nem egyszerűen csak megfordítod, hogy a bal oldalon kapcsolódjon a kormányhoz. Ennek semmi értelme belefogni, de még belegondolni sem. Miért nem használod így, ahogy van?
Nem tudom, hogy hol fogsz lakni, de Budapesten én semmi hátrányát nem éreztem, a jobbkormányos autómnak, amit még honosítattam is. Egyetlen kellemetlenség van, ha kétsávos úton mész, mert akkor nem tudsz előzni, de részben megoldható ez, ha olyan autót veszel, ami magas, SUV, és ha szerencséd van, és nem egy SUV, vagy magasabb autó megy előtte, akkor felette kilátva kivitelezhetsz ilyen estben egy előzést.
Angol rendszámos autóra Magyarországon nem fogsz tudni biztosítást kötni. Szép is lenne, ha lehetne, mert akkor én biztosan hoznék még egy angol autót, és kötnék rá egy olcsóbb magyarországi biztosítást, mert Angliában hororr a kötelező biztosítás. Csak akkor fogsz tudni Magyarországon biztosítást kötni, hogy ha honosítva van, vagyis magyar rendszámmal rendelkezik az autó.
Sziasztok! Egy segítséget szeretnék kérni valakitől. Aki ebben otthon van. Adott egy angol rendszámú autó érvényes műszakival.Én használója vagyok az autónak. Nem én vagyok a tulajdonosa. Szeretném használni az autót de nem akarom magyarosítani mert majd kint szeretném használni. De itthon szeretnék biztosítást kötni rá hogy tudjam használni. Szeretném ha valaki segítséget tud adni link vagy bármilyen formában hogy tudjak biztosítást kötni rá online. Kérem aki tud segítsen. Köszönöm szépen . Üdv: Szilvás Péter.
Felejtsd el, iszonyatos nagy munka, rengeteg buktatóval, ami esetleg csak menet közben derül ki. Még az 50-es, 60-as évek autóit sem könnyű átalakítani (van benne némi tapasztalatom), hát még a mostaniakat.
Vegyél balkormányos Galaxyt. Anyagilag is jobban jársz, az idegrendszeredről nem is beszélve.
Sziasztok. Probalok a neten talani errol valami informaciot, de google sem dob fel semmi ertelmezhetot. Angliaban elek, hazakoltozest tervezem, es vinnek magammal egy autot is. Szeretnem az autot (amennyiben gazdasagilag megeri) atalakitani jobbkormanyrol balosra. Hallottam mende-mondakat hogy vannak tipusok amelyeket viszonylag konnyen at lehet alakitani (Pl Mercedes Vito) illetve amiket nehezebb mert a tuzfal pl nem szimmetrikus (Opel Astra H). Ezert keresek egy olyan ewboldalt / forumot / embert aki tud errol tobbet mondani, mivel ez alapjan vennem meg az autot itt amivel hazamennek. Ottvan pl. a Ford Galaxy, ami nagyon tetszene de sehol egen foldon nem talalok errol sem informaciot.
Amennyiben ti tudtok valami oldalt, szakit aki ilyesmivel foglalkozik kerlek szoljatok.
Aztan lehet a vegen nem is eri meg atalakitani es csak felesleges bosszankodas az egesz, de jo lenne azert kepben lenni ezzel. Elore is koszi a segistegeteket.
Üdvözletem mindenkinek, tanácsot kérnék. Családtagnak viszek haza még idén - ajándékba- egy jobb kormányos angol autót, okokat ne keressünk, ilyet akart.
Az autó megvan, 1 év érvényes műszakival az én nevemen. Sajnos pár napra tudok csak hazamenni, a kérdésem az lenne, hogy honosításnál én mint tulaj hogyan tudnám már egyenesen az említett családtagom nevére íratni az autót? Simán adás-vételi elég az okmányirodában?
Jelöld meg a forrást, hogy hol hallotad, mert ugyen megjelent egy cikk, amely nagyban ellenzi, de én hivatalos forrásból még nem hallottam ilyesmit. Volt , talán Szlovákiában , per egy jobbkormányos autó miatt, de végül a bíróság ejtette a pert, mert az EU-val szembemegy, ha kitilják , vagy korlátozzák a jobbkormányos autók használatát.
sajnos tényleg annyira sötétek a hivatalban, hiába pofázom, hogy ez a papír még a tulajdonjogot sem bizonyítja, ezért ha kint vettem egy autót és a kereskedő intéz mindent, akkor nem adják a kezembe a V5C-t, szóval hónapok óta várom a papíromat, mert balfék ismerőseim vannak nekem is kint. A hivatalban gépen nekik csak a V5C dokumentum kinézete van, mindegyik baromnak az kell, még a cég által kiállított számla sem jó, a permanent export papír pedig tényleg csak arra jó, hogy visszavidd évek múltán, ha akarod.