Ne aggódj 1 hónapja ugyan ebbe a cipőbe került a 487 is. Szerencsére be bírt vonulni, de koppant az alja rendesen. Nem alacsony padlósnak valók ezek az utak, nem véletlenül vannak a Conectorok is a legmagasabb szintre állítva. Ha nem így lennének állítva már az összesnek elszálltak volna a légrugói.
Hát nem véletlenül kerültek ki Vásárhelyre. Sajnos szintezni nem lehet őket, mert félő, hogy olyan állapotba kerülnek, amelyből nem lehet egyszerően visszahozni. Egyszer az 513-as volt Szegeden ilyen probléma miatt. Kissé érdekes állapotba került a szintezés miatt.
513 lesz az ;-). Itt is rengeteg baj volt velük, tulajdonképpen ez a két 412-es volt a leggyatrább állapotban. Tulajdonképpen a JAW-os Volvoktól se vagyunk elájulva, szinte mindennap van vmelyikkel baj, legrosszabb a 724 meg a 726. A 724 idézőjelben jó kezekbe került, már nincs agyon hajtva, de tele van a javítókönyve. A kapcsolókról meg aztán nem is beszélek, szörnyűek.
Nem igazán bírják. A szintezőjükkel baj van. Sik útón szemmel látható, hogy az egyik a jobb oldalára, a másik a bal oldalára kissé meg van dölve. Mindig van velük valami baj. Az 512-nek aránylag szép hangja van, a 488-at nem tudom. Mennek mint a golyók, főleg nyusziba.
Nincs is benne szinte km-er, jól jártatok vele nagyon. IDZ-el mi van, jól bírják a strapát? IDZ-488-at akár ki is adhatjátok helyközibe, itt már hozzá volt szokva nagyon, a motoron is sajnos lehetett hallani, hogy agyon hajtott. Mikor még itt volt rosszabb hangja volt mint egy BKV-és 412-esnek, ami elég gázul hangzik.
Nemcsak a turbó de a gazdája is visít ha illetéktelen kezekbe kerül és 100 fölött döngetnek vele. Dupla visítás! De én is visítanék ha elcsesznék a gépemet amit óvok mindenkitől, mert a DUD-925-nek nincs párja! Jó kis gépszerkezet.
Végül is majdnem olyan mint egy Classic. Szerintem szebb is a hangja, a "kályhacső" kipufogó végett. Meg szerintem az egyetlen olyan Detroitos aminek szinte visít a turbója.
CKE-813 A HPD-083-as valami kegyetlenül beázott. Ez az átka az utólag telepített kondinak. Ott lesz egy pár hétig, mert tán az egész tetejét lebontják. Mondjuk ez nem egyedi eset, mert már egyik-másik a HPD-s szériából, már átesett ezen a procedúrán.
Ha az iskolaszezon véget ér akkor se lenne több busz Hmvhelyen mert akkor meg a Hódmezőből kieső járatokat kell helyettesíteni. Iskolaszezonban is szerintem volt már rá példa, hogy kiesett egy Hódmezős járat és azt az egyik iskolabuszos Classic-kal helyettesítették. Gondolom 256-os nem mehet Szegedre Hódmezőbe! Jól is nézne ki ha az AEX-076-ot vagy a BHJ-t vagy pedig a BOS-t küldenék el Hódmezőbe.
Bármennyire is hihetetlenül hangzik Hmvhelyen is buszhiány van. Nagyon ritka az, hogy taralékbusz legyen. Az iskolajárat eleve lefoglal 4 Classicot, a pesti fordák 5 autót. Helyijáratban igazán nincs is tartalék, max az 595 , de hát azt sokszor beráncigálják helyközibe, mint ma is. Úgy tünik a makrancos hölgy(Dud-272) nem óhajtott ma dolgozni. De minden bizonnyal, ha a HPD-083 visszakerül Szegedről az egyik csuklós visszamegy(DUD-272, CKE-813), s ha a KNS-059 is elkészül, valőszínúleg nemsokára, akkor megy vissza a másik csuklós is.
Ezen információk tudatában vagyok. De Szegeden volt tartalék autó bőven. Az FHT rendszámos 395-ök is a telepen álltak sokáig. A két CCR is valamint a két FIS is. A partiscum pedig vitte a gépeket. Szerintem túl sokat is. Most meg már nagy a fejetlenség, mert nem maradt Szegeden szabad autó. De majd a Volán megoldja. Nagy kiesés a E94F-ek kiesése is.
Úgy oldják meg Hmvhelyen a kocsik helytesitését, hogy Szegedről viszik el, ezért van ott a CKE-813 a DUD-272 az IES-059 a CCR-690 ez csak amit az idén vitek el Vásárhelyre. Makón ott van a DUD-618 a CMX-841 az ABU-357. Ezért nincs Szeged autó. Mivel újak viszont nem letek beszerezve.