Keresés

Részletes keresés

KZR-283 Creative Commons License 2015.07.17 0 0 19815

Nyárra le van állítva

Előzmény: ESZ-361 (19814)
ESZ-361 Creative Commons License 2015.07.17 0 0 19814
DZA-035 nyári pihenön van vagy selejtezték?
trizs77 Creative Commons License 2015.07.17 0 1 19813

1./ Viszont azt hallottam, hogy álló utas nem utazhat.

 

-----------------

 

1./ Nem így van.

 

Nem a járat típusa, hanem a busz forgalmi engedélye határozza meg, hogy vihet álló utast, vagy sem?

Legtöbb távolsági busz forgalmijában 8-16 álló utas szállítása engedélyezett.

Nem mindegyikében.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

2./ Szóval ha nincs ülőhely mondjuk valaki Baján fel akar szállni Keszthelyig, akkor így járt?

 

--------

 

2./ akkor így járt.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

3./ Viszont úgy tudom ha csak egy utas is nem fér fel, kötelesek új buszt indítani.

 

----------------

 

3./ Valótlan.

Városi legenda.

Indíthat.

Ha van épp akkor, ott,  olyan plusz tartalék busza, mely alkalmas rá, szabad is, a buszvezető munkaidejébe még belefér.

 

Előzmény: Törölt nick (19810)
Ikaruszki Creative Commons License 2015.07.17 0 0 19812

Félig off, de az utolsó Kmét - Sztálinváros járat is egy agyonzsúfolt (értsd: állva éljenző utazóközönség) KAZ-123 szokott lenni, szóval... Lehet, hogy létező, de be nem tartott szabály ez.

Rám még sose szóltak, hogy ugyan üljek már le...

Előzmény: Törölt nick (19810)
ikarus1980 Creative Commons License 2015.07.16 0 0 19811

És még annyit hogy a 6:25-ös Szeged-Z.egerszeg buszon Szegeden még szokott lenni ülőhely? Illetve mennyire szokott tele lenni?

Törölt nick Creative Commons License 2015.07.16 0 0 19810

Értem, köszi. Viszont azt hallottam, hogy álló utas nem utahat. Szóval ha nincs ülőhely mondjuk valaki Baján fel akar szállni Keszthelyig, akkor így járt? Viszont úgy tudom ha csak egy utas is nem fér fel, kötelesek új buszt indítani. Legalábbis remélem. Sajnos holnap megyek. 6.30-assal mennék Bajáról de persze hogy azt meg nem érem el csatlakozással :(

Előzmény: Tourismo (19809)
Tourismo Creative Commons License 2015.07.16 0 0 19809

Ez attól függ melyik napon, mert egy péntek, vasárnap, hétfő akad utas.
Hévizi járat nem nagyon vesz fel siófoki(g) utast. Arra ott a Siófoki járat 10 perccel később. Még ott van a Zalaegerszeg 25-kor, így az Bajáig söpröget.
Mind a  3 busz közel egy időben ér le Bajára.
Elővételesként is lehet, járat indulás előtt időbe essen már oda az ember.

Előzmény: Törölt nick (19804)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.15 0 0 19808

El vagy te tévedve. Volvo B10B leszámítva bármi...Hülyeséget ne írj már légy szíves. AMúgy meg nem ez volt a kérdés.

Előzmény: KZR-283 (19807)
KZR-283 Creative Commons License 2015.07.15 0 0 19807

Az a baj, hogy mivel neked az 500-as Setrán kívül semmi sem jó, ezért az utóbbi verziót ajánlom. De gondolkozz esetleg abban, hogy Miskolcon keresztül, Budapest és onnan pedig le. :)))))

Előzmény: Törölt nick (19805)
Waliby Creative Commons License 2015.07.15 0 0 19806

Előző válaszhoz még hozzátenném, hogy FLM-963 szokott még menni Debrecenbe (Szoboszlóra).

Előzmény: ikarus1980 (19803)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.15 0 0 19805

Vagy inkább érdemesebb elmenni Pécsig, onnan Zalaegerszegig, onnan Hévízig és onnan Keszthelyre?

Törölt nick Creative Commons License 2015.07.15 0 0 19804

HXG 923. Én pedig arról érdeklődnék, nem tudja valakti véletleömeg miatn, mennyire gázos a helyzet a Szeged-Hévíz járaton? Mármint a nagy tömeg miatt. Mert tavaly Szegedtől  Keszthelyig állni kellett. Most is ?

ikarus1980 Creative Commons License 2015.07.15 0 0 19803

Valaki tudja hogy a 6 órás Szeged-Debrecen járaton melyik busz vagy buszok járnak?

CLY-802 Creative Commons License 2015.07.13 0 1 19802
lobbanórotor Creative Commons License 2015.07.11 0 0 19801

Hát, nem egy KMB-545... :D

Előzmény: Törölt nick (19800)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.11 0 0 19800

Végre egyre sűrűbben lehet ritkaságokat kifogni a soproni vonalon.Ma HMP 851 :)

Tourismo Creative Commons License 2015.07.10 0 0 19799

Ember sincs kocsi sincs, akkor járat ritkitás. 

Talán ezért is van , hogy 3-4 helyis fordán, helyközisek osztott idejükben ugranak be pár kanyarra.

Előzmény: Ygor (19797)
Ygor Creative Commons License 2015.07.09 0 0 19798

Azért én az ex-Tiszás Credokkal, meg az ex-Körösös 415-ösökkel variálnék.

Előzmény: lobbanórotor (19791)
Ygor Creative Commons License 2015.07.09 0 0 19797
Előzmény: Ygor (19758)
lobbanórotor Creative Commons License 2015.07.08 0 2 19796

Hát mégse tudod kívülről a Takilaci-összest? :D Pedig vagy ötször elmesélte a fórum 15 éve alatt, hogy az milyen jó meg előrelátó is volt, amikor a szekszárdi AKÖV-nél vonták össze az egész országból az '50-es években gyártott és még forgalomban levő busztípusokat, majd innen selejtezték ki őket a '70-es évek elejéig. És ott volt helyben a bontó, volt alkatrész, meg aztán persze a selejtezés is gyorsan megvolt.

Azt szokta csak elfelejteni az Öreg, hogy ma már nem 1968 van, és ha ez még egyszer előfordulna bárhol az országban (nevezetesen, hogy felülről rámutatnak egy üzemegységre, hogy egy bizonyos típust onnan kell majd kifuttatni, akár annak az árán is, hogy minden mást elvisznek tőlük), óriási sértődés lenne belőle. Nem gyengén lenne morálromboló a területileg illetékes középvezetőknek és buszsofőröknek az, hogy a fejük fölött döntötték el, hogy "másoknak a levedlett szarjait" kell üzemeltetniük, na meg aztán esélyes, hogy az utasoknak is feltűnne a dolog és a helyi sajtó is kényelmetlen kérdésekkel bombázná a buszos szolgáltatót. Az átkosban ez előfordulhatott, amikor kevés busztípus és még kevesebb fajta gépészet volt, viszont a motorizáció mértékét nem követte az alkatrész-utánpótlás rendszeressége és ott kellett a szarból várat építeni, ahol csak lehetséges. 

Ma meg sokféle gépészet és még többféle busztípus van, de az üzemeltetésnél nem ez szokta a fő problémát okozni. Ha ez probléma lenne, már országszerte tömeges járműmozgások történtek volna, nemdebár? Na, ezért mondom, hogy teljesen más a Takilaci-féle elmélet, meg az üzemeltetési gyakorlat.

 

Egyébként nem miattad tépem itt a számat (illetve a billentyűzetet), csak próbálom megakadályozni, hogy az általad rendre kifejtett félinfók és hülyeségek referenciaként szolgáljanak a többi fórumozónak. 

Előzmény: Ivoa (19794)
lobbanórotor Creative Commons License 2015.07.08 0 2 19795

Ennyi félinformációt is ritkán olvasni egyszerre egy hozzászólásodban...

 

Anno volt 2001-ben egy nagy MAN beszerzés. Minden Volánnak szórtak belőle

 

Tévedés, az a 2003-as volt.

 

a Kapos kapott egyetlen darabot, a Kisalföld kettőt

 

 

Ez is tévedés, a Kisalföld is csak egyhez jutott. 

 

A Kisalföldes vezető azonnal elcserélte a Vasival két Credora.

 

Persze, így nekiálltak cserélgetni, mint a telefonkártyákat, mi? :D :D :D :D Ha tudni akarod, a szóban forgó ISE-840 egészen az ÉNYKK megalakulásáig a Kisalföld Volán tulajdonát képezte, a Vasi Volán pedig csak üzembentartó volt. A Vasi Volánnak 2003 folyamán az egyetlen új beszerzése a saját tenderes MAN-jük, az ISE-874 volt. Sem Credót, sem mást nem vásároltak abban az évben, a korábbi Credóik darabszáma is változatlan maradt. Tehát tőlük nem került el busz a Kisalföldhöz.

 

Mint ahogy a Zala is, amikor módja nyílt rá, gyorsan elpasszolta a két Credoját a Kisalföldnek, már cégen belül.

 

 

Érdekes, én úgy tudom, hogy Dudar és Pápa nem éppen a Kisalföld egykori szolgáltatási területéhez tartoznak. 

Persze neked hiába beszélek. 

Előzmény: Ivoa (19793)
Ivoa Creative Commons License 2015.07.08 0 0 19794

A szekszárdi eset tanulsága mi volt?

Előzmény: trizs77 (19790)
Ivoa Creative Commons License 2015.07.08 -1 0 19793

(Vagy a mostanság divatos vasárnapi piacokat egyetlen málnaárus nénivel :D)

 

Anno volt 2001-ben egy nagy MAN beszerzés. Minden Volánnak szórtak belőle (a Kapos kapott egyetlen darabot, a Kisalföld kettőt). A Kisalföldes vezető azonnal elcserélte a Vasival két Credora. A Kisalföldes tudtommal kapott egy figyelmeztetést, de következetesen tisztán tartotta az állományt.

 

Mint ahogy a Zala is, amikor módja nyílt rá, gyorsan elpasszolta a két Credoját a Kisalföldnek, már cégen belül. Jól is tették, a Kisalföld is gatyába rázta őket, meg a Zala is jól járt.

 

Vagy esetleg az Alpokalja keleti lankáinál is csupa hóbortos úrfi dolgozik?

Előzmény: BPO-105 (19789)
tiszavolan es szkt Creative Commons License 2015.07.08 -2 0 19792

BOX-933-nak tipusa évjaratja ,mikkor selejtezték le?

lobbanórotor Creative Commons License 2015.07.08 0 0 19791

És nem gondolod, hogy ha megérné a cégnek, már meglépték volna? 

De nem lépték meg, mert valószínűleg egyszerűbb módjai is akadnak a költségcsökkentésnek. 

Előzmény: trizs77 (19790)
trizs77 Creative Commons License 2015.07.08 0 0 19790

Ivoa olvtársnak speciel most igaza van.

 

A cégek megfeszülnek azért, hogy 2-3%-os költségcsökkentést elérjenek.

Ráadásul úgy, hogy a 2%-os költségcsökkentéshez kb. 1%-os belső költség társul...............:-((

 

Ugyanakkor csak egy síma, cégen belüli típustisztítás, általában 4-6%-os, extrém esetekben (például az 1962-68-as Szekszárdi eset) 15-18%-os költségcsökkentést eredményezhet.

 

---------------------

 

Amennyiben egy üzemegységnek mondjuk 4 fajta feladatot :

 - helyi,

 - helyközi,

 - távolsági,

 - különjárati,

is el kell látnia, akkor semmi sem szól amellett, hogy 17 típust üzemeltessen.

 

(a helyi mániás gyerekek kiváncsiság kielégítésén kívül)

 

Egy gyártmány négy típusával is megoldható a feladat.

Noch da zu, még kevesebbel is.

 

 

 

 

BPO-105 Creative Commons License 2015.07.08 0 0 19789

Szerintem nem érdemes összehasonlítani a BKV-t egy vidéki KK-val.

Előbbi egy helyi cég alapvetően egyféle feladatkörrel, utóbbi egy jóval nagyobb kiterjedésű területet ellátó, többféle jellegű járatot üzemeltető vállalat. Összemosni őket kicsit olyan lenne, mintha egy önálló hentest és egy közértet vennénk egy kalap alá.

Előzmény: Ivoa (19787)
lobbanórotor Creative Commons License 2015.07.07 0 0 19788

Igenis logikusabb lenne, ha az egyes típusok egy-egy helyen lennének.

 

Dogmákat hangoztatni az egy dolog, flottát üzemeltetni pedig egy másik. 

Előzmény: Ivoa (19787)
Ivoa Creative Commons License 2015.07.07 0 0 19787

Feltűnt, de ettől még szerencsésebb lenne szerinted, ha a "Dél-Alföldi Közlekedési Központ Zártkörűen Működő Részvénytársaság Bajai Üzemegysége" kifejezést használnám? Ne kötözködj már még itt is.

 

Igenis logikusabb lenne, ha az egyes típusok egy-egy helyen lennének. Talán pl. a BKV is ezért szedegeti össze különböző garázsokból a szétszórt buszait, és rakosgatja őket egy-egy telepre.

Előzmény: lobbanórotor (19784)
KZR-283 Creative Commons License 2015.07.07 0 0 19786

Sándorfalva: 

 

KNR-988->JOX-721, JOX-722, HHR-855, ESZ-366, IOA-584 és még sokan mások... :D -->NDV-813 

Hogy ez végleges-e, nem tudjuk még.

Előzmény: KZR-283 (19763)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!