Kérdésem a következő:
Elöljáróban, ha valaki nem tudná... az NKH felügyeli a DAKK-ot is, Ő szabályozza, hogy a buszok mikor, hogyan, hová közlekedhetnek, stb.
Volt egy olyan lakossági igény az Algyőhöz tartozó ám Maroslelétől cirka 3 km-re található Rákóczitelepen és Tápairéten, hogy az 5012. Földeák-Óföldeák-Maroslele-M43 autópálya-Szeged DAKK-os buszjárat térjen be az autópályáról a ,,település" központjába is majd hajtson vissza az M43-ra a további célállomás felé...
AZ NKH ,,megvizsgálta" a kérdést majd azt mondta, hogy az autópálya mellett található főúti kereszteződés nem alkalmas arra, hogy ott busz megforduljon csak ha a területileg illetékes önkormányzat azaz az Algyő Nagyközség Önkormányzata épít oda egy kb. 20 milkás buszfordulót. Természeten a jó öreg és ,,SZEGÉNY" Algyő település nem épített buszfordulót pár ember kedvéért, tehát a DAKK-nak van ürügye arra, hogy miért nem áll meg a busz ott ésszerű távolságon belül.
Ősidők óta jár le oda buszjárat hétköznapokon 3x, hétvégén 1x sem, régen körbe az Algyői Hídon át bement Szegedre, de ez mára már változott, Algyőre megy csak. Aki Szegedre megy annak át kell szállnia.
Itt jön a lényeg: Eddig ez a buszjárat az Algyői körforgalomnál ment be a faluba, aki Szegedre vagy Hódmezővásárhelyre ment tovább az ott rögtön szinte a falun kívül átszállhatott a másik buszjáratokra, nem kellett a települést lényegiben érinteni.
Most azonban útvonal módosításokat vezet be a DAKK és az 5006. Algyő-Ady Major a Halászcsárdánál fog bemenni a faluba rögtön a híd után. Ott jelenleg félpályás zár van az útépítés miatt, tehát ha ott fordul be a busz az az mellett, hogy nem túl biztonságos még akadályozza is 2 irányból a forgalmat. Ráadásul ez egy még nagyobb kicseszés a telepiekkel, mert így oda vissza a falu teljes belterületén is át kell utazni ami nagyobb távolság = drágább bérlet vagy buszjegy.
Kérdésem pedig: Az NKH azt nem engedélyezte, hogy egy autópályás járat ami közvetlen buszjáratot biztosítana az amúgy Szegedhez közel eső Tápairétnek és Rákóczitelepnek egy szinte kihalt kereszteződésben megforduljon, de azt pedig engedélyezi, hogy nap mint nap egy országos, útjavítással terhelt főúton akadályozva mind2 irányból a forgalmat és egy veszélyes manővert hajtson végre az amúgy ritka sz*r buszjárat?
Hogy megy ez? Ugye rosszul gondolom azt, hogy az NKH is azt nézi, hogy a DAKK-nak mi a jó? Az NKH az elvileg egy független hatóság, nem? :)
Válaszokat előre köszönöm!