A Szentes-Kkhalas mikor lett átminősítve országos járatra? Az csak regionális járat. Az igaz viszont, hogy nem ezek az elővárosi járművek a legmegfelelőbbek erre a viszonylatra. A klímával kapcsolatban pedig csak annyit tudnék mondani, amit a korábbiakban Dénes úr is megtett, hogy szólni kell a gk vezetőnek.
Nem tudok ezek az MRY családú förmedvények hogy keveredtek távolsági forgalomba, de azért Szentes-Kkhalas távra elég durva szerintem. Nyitható ablak nuku, függöny szintén nincs, klíma se. Ma még elment, de 40 fokba kíváncsi lennék ki bírja ki rosszullét nélkül :(
Lehet amúgy írogatni az atyaúristennek, csak ha már az az alapvető funkció (is) kiveszett az utasból, hogy odamegy a gkv.-höz, és megkéri, hogy kapcsolja be, akkor megette a fene az egészet. Nyilván a legkönnyebb panaszt írni (főleg noname....), napi szinten látom, hogy az ominózus járat még el se ért a végállomásra, de a panasz már befutott az ügyfélszolgálat e-mail címére...
Múlt héten Berlinben voltam másodmagammal, és felültünk a helyi közlekedési vállalat 100-as jelzésű, emeletes autóbuszára. Meleg fülledt idő volt, fölül csak 3-4 buktatható kisméretű ablak volt, ebből csak egyetlen egy nem volt lezárva. Mindenki sóhajtozott, legyezte magát, meg mente a "sájzézás", aztán meguntam, lementem az alsó szintre, és a balegyben ülő ifjú pilótát angolul megkértem, hogy legyen szíves bekapcsolni a klímát. Érdekes módon bekapcsolta. Érdekes........
Lehet, hogy a "kérem" és a "köszönöm" varázsszavak? :)
Gyuláról Mezőhegyesre utazom rendszeresen a 10 óra 15 perces járattal és ha az ügyeletes szépfiu a gépkocsivezető akkor sosem müködik a klima mig az idősebb úr használja nem vagyok már fiatal de még fizetek a szolgáltatásért nem
Melyik lehetett az a távolsági járat, ami Szegedről indult, Kiskunmajsa-Kiskunhalas-Kalocsa útvonalon ment? Láttam egy távolságis táblát, csak a végállomás le volt vágva. :(
Az Ikarus-30 típusú autóbuszokat 1951-1955 között vásárolták az autóközlekedési vállalatok (kapták központi elosztás alapján, még a Volán, sőőőőt, még az AKÖV idők előtt.
A Tisza Volán jogelődjei is sokat használtak a típusból.
Ezek a buszok (nejlon buszok) a '60-as évek közepére, végére teljesen kikoptak a közforgalomból.
Kb. 1964-69 körül futott Magyarországon az un. "tanya program".
Ebben a programban tanyaközpontokat hoztak létre, ahol bentlakásos rendszerben tanították a nebulókat és valamilyen minimális közfunkciókkal is ellátták ezeket a tanyaközpontokat.
Pl. védőnő, posta kirendeltség, kmb-s rendőr, stb.
A tanyaközpontok és a kisebb városok hivatásforgalmi diákforgalmának ellátására, a közforgalomból már kikopott Ikarus-30-as autóbuszokat használták fel.
Kb. 200 db Ikarus-30-as autóbuszt felújítottak és Iskolabusz felirattal az oldalán újból forgalomba állították őket.
A képen, a busz oldalán elöl a MÁVAUT embléma, középen az Iskolabusz felirat olvasható.
A kép Szegeden készült, valószínűleg a Tisza Volán jogelődjének egyik ilyen autóbuszáról.
Az Iskolabuszok egyik fő feladata az éves osztálykirándulások lebonyolítása volt.
Az 1960-as években egy-egy felsőtagozatos általános iskolai osztály, évente egyszer - általában - három napos országjárásra ment, melyhez az AKÖV vállalatok legtöbbször Ik-311 tipusú autóbuszt biztosítottak.
Ezek kapacitását egészítette ki a 200 db, Ikarus-30-as Iskolabusz.
Emiatt az ország majd valamennyi csücskébe eljutottak ezek a kis Ikarus-30-as buszok.
Nyaranta majd mindegyik olyan AKÖV akinek volt Iskolabusza (Dunántúlon nem volt) köteles volt 1-2 Iskolabuszt a hozzá tartozó személyzettel Csillebércre és Zánkára 70-80 napra kihelyezni.
A mezőfalvai útvonal kb. 7,5 kilométerrel hosszabb, de folyamatosan lehet rajta haladni.
Aki arra jár számítson arra, hogy még kb. 1 évig 10-30 perces késések is lehetnek az áthaladó járatoknál.
Az Szfvár-Seregélyes szakaszra pedig ismételten írom, hogy KÖZÖS, tehát, ha ott kaparják az utat és nem tudnak a buszok haladni, akkor így is, úgy is megkésik a járat.
Hogy lenne már belekalkulálva?Akkor nem késne mindig 20-30 percet,ráadásul mezőfalva felé semmi felújítás nincs-de mégse lehet 55 perc alatt megtenni a Szfv-Dújv szakaszt-Ma arra jöttünj és padlógázzal,nulla forgalommal is 70 perc!!!Szvsz nagyin kéne egy ideiglenes menetrend ide!
Hetek óta bele van kalkulálva a kerülőút a kezdetek óta.
Csak a Volánok nincsenek abban a helyzetben, hogy külön utakat építsenek nekik, így marad az, hogy a Szfvár-Seregélyes szakaszon folyó munkálatok mind a két útvonalat érintik, ergo, ha ott megcsúszik hiába megy Mezőfalva felé, akkor is késni fog.
A 62. út felújítására szép lassan nem ártana egy menetrend (pl. belekalkulálva egy Dújváros-Sárosd-Szfv kerülőt) mert lazán késnek 20-40 percet a buszok, ma pl. lefelé kivétel nélkül!! Az Alba és a Büki Tisza/Vasi simán üti a 40 percet napok óta.