A felújítás összköltsége már meghaladta a 30 milliót, így úgy döntöttek decemberben, hogy hivatalosan is leselejtezik, és kiveszik az állománylistából.
Ma délelőt az egyik mercedes conekto kanyarodott a MARstér üzlett sorról a Rókusi teplom felé és ép láttam hogy egy kis darabja a hátsó szélvédőnek kizuhant. A megállóban is ott volt az üvegdrabok. Rendszmot nem sikerűlt megnéznem nem arra figyeltem meg gyorsan elment a busz.
Az idei évben felújítást kaptak: HPD-085, 083, 082, 081, 084, HRE-973, HRE-907, FJU-310
A kisebb - nagyobb felújítás után már teljesen fehéren „kicsi tiszás” logóval kerültek ki:
AZB-529, FJU-310, EVL-475, HPD-084, HRE-907, KBS-646, + majd a későbbiekben KMB-548, és a most teljes felújítás alatt álló HXG-923
A helyi járatos szolgáltató cég megszűnése miatt a TV Zrt. 6 db helyis 260-ast vezényelt át Baja helyi járatra dec. 08 - dec. 22 közt: BOS-578, BOX-808, CCP-868, CCP-871 CJN-033, CJN-283, CJN-405
Egy hónapos szolgálatra a Szabolcs Volánhoz kerültek: KAY-557, DUD-894, BOS-770, BOS-247, CLY-142, GUF-971
Hmm, az addig ok, hogy a Conectok után lett S, de hogy mikor.. Az biztos, hogy 2011 márciusban még a tartalékok között volt, így a fordákat nézegetve. Én 2011-es selejtnek mondanám.
Ezt én is megtaláltam, de nem ismerve behatóbban a szegedi állományt, csak arra tudok következtetni belőle, hogy legkorábban 2010-ben lett selejt. Véglegesen pedig senki nem írta be azóta sem.
Kinek a pap, kinek a papné. Mivel szerencsére mostmár bőven akad választási lehetőség a vonalon, ezerszer inkább fogom választani a Kisalföld Credoját vagy a Balaton 386-osát...Pont. Ti meg utazzatok a hiperszuper B10B.n.
Véleményem szerint ha egy busz elvisz A pontból B pontba, és maga a busz megfelel bizonyos igényeknek (nem koszos, büdös, nem zakatol össze-vissza, távolsági járatként kellő befogadóképessége van, elegendő nagyságú a csomagtere, stb.), akkor már elérte célját. Annak is örülni kell például, hogy vannak ilyen nagy távolságú járatok (pl. Szeged-Sopron), hiszen saját tapasztalatomból tudom, hogy néhol 10-20 km-es távolságra nincs buszjárat települések között, pedig lenne rá igény bőven. Tehát ha van busz, ami elvisz egyik helyről a másikra, és a busz erre megfelel, akkor innentől kezdve az, hogy maga a jármű tetszik-e az utasnak vagy sem, már nem elsődleges szempont.
Remélem nem gond, hogy hozzászóltam, csak ezt le szerettem volna írni.
Talán, mert nem a távolsági park állományában vannak ezek a buszok, hanem a helyközinél, ahol a zsúfolt elővárosi járatokon vannak. Azokon, ahol régen a fűtetlen, kiöregedett csuklós Ikarusok jártak, emlékszel? Továbbá nincs csomagterük. Azt sem gondoltad végig, hogy mi történna, ha megrohamoznák a járatot a kollégisták, a táskáikkal, meg bőröndeikkel. A Volvo B10B-k teljesen megfelelnek arra, amire használja a cég őket. Jó a fűtésük, jó a klímájuk, nagy a csomagterük, le vannak vizsgáztatva álló utas szállítására. Fürgék, lehet velük tartani a menetidőt. Megbízhatóak, így nyugodtan elmehetnek messzire is. Kényelmes nagy ajtajaik vannak, illetve könnyű a fel le szállás, nem sok lépcsőt kell megmászni. Intercity jármű.
Szóval sokan, akik olvassuk az Index fórumát, fellélegeznénk, ha befejeznéd ezt.
Ha meg ennyire Volvo pártiak itt sokan,akkor miért nem inkább valamelyik KBS jár? Azzal tényleg semmi baj, hatalmas, rengetegen elférnek rajta és kényelmes! Nehogy a túl nagy táv legyen az indok, a sulivasárnapos Tiszafüredin is az jár :)
Hozzáteszem szombaton a soproni Szegedről tíz (!) utassal indult el...Persze ezt nem azért írtam, mert előtte szombaton meg teltház volt. SZóval kiszámíthatatlan. Gyanítom egyetem,főiskola idején lesz fullos, főként pénteken, szombaton visszafelé meg vasárnap.
Nyilván, te sem csuknád be az ajtót, meg én sem, de vannak olyan soförök akik megteszik, azt majd reklamálnak az utasok, hogy miért az a busz ment arra a járatra. Most nem a bácsalmási járatrol beszélek hanem a nagyon vitatott soprini és társairól. Másik részröl meg sirnak, hogy kékvolvo megy, inkább örülne hogy egy olyan busz ment ami álló utasokat is szállíthat, és még ö is felférhetrá. Szivem szerint semmi bajom a kékvolvokkal, lényelmes buszok. Nem véletlenül nem mennek az isteitett MAN-ok arra a vonalra mikor a volán is tudja, hogy mennyi utas szokott azon lenni.