Keresés

Részletes keresés

IkarusEAG Creative Commons License 2013.12.13 0 0 18463

Műszaki + vázfelújítás. A fődarabokat nem újítják fel.

Előzmény: hxg-924 (18448)
SanyiM41 2187 Creative Commons License 2013.12.13 0 0 18462

Köszi! :-)

Akkor egyenlőre úgy néz ki maradnak még ezek szerint, a jó öreg 260-asok. :-)

Előzmény: RIKA424 (18461)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.13 0 0 18461

Lehet tudni,hogy meddig lesznek Baján ezek a Tiszás 260-asok?

 

--------------

 

Igen.

 

Ameddig nem tisztázódik a helyzet.

 

"A" változat =

A Bács Volán kénytelen vissza veni (nem önként) a bajai helyi közlekedést.

Ekkor állami vagy más forrásból kell kapnia 8 db új, vagy használt városi buszt.

Ennek az átfutási ideje 60-180 nap

Kicsi ennek az esélye, de lehetséges.

 

"B" változat =

Baja városa kiír egy új tendert.

azt megnyeri valaki.

Az hozza buszait, és nekiáll szolgáltatni.

Ennek időigénye 90-200 nap.

 

 

"C" változat =

Baja városa vásárol saját hatáskörben 8 új vagy használt buszt és elkezdi saját maga üzemeltetni.

városgazdálkodási társaságán keresztül.

Időigény : 30-100 nap.

 

"D" változat = A Dél-Alföldi egybesült volánra ragad a dolog, mint szamárra a fül és a végleges megoldás késik.

Akkor Békéscsaba szépe valószínűleg kocsi rotációt vagy vegyes üzemet rendel el, a Kunság+Körös+Tisza között.

Ez a legrosszabb változat mert ennek nincs felső hatása.

 

 

Előzmény: SanyiM41 2187 (18460)
SanyiM41 2187 Creative Commons License 2013.12.13 0 0 18460

Lehet tudni,hogy meddig lesznek Baján ezek a Tiszás 260-asok?

Előzmény: JOXis.csajszi (18455)
BPO-105 Creative Commons License 2013.12.13 0 0 18459

Ez nem ilyen egyszerű.

Előzmény: harajukushinobi (18458)
harajukushinobi Creative Commons License 2013.12.12 0 0 18458

Hát én nem bánnám, ha megkapná a nagyobb elnyitható ablakokat, esetleg anyagában színezett hővisszaverős üveg (fekete, zöld).

Előzmény: hxg-924 (18448)
laszlovecsei Creative Commons License 2013.12.12 0 0 18457

Múltkor Szeged-Debrecen közt utaztam Tiszással, az út felét tuti végigaludtam, fenntartom az alattam szóló véleményét, a megítélés szubjektív és egyéni, számomra a kék Volvonál egy fokkal jobb volt, Mercedes Tourismot azért természetesen meg sem közelítette. Utaztam már a Volánbusz és a Pannon E95-ösével is, hát igen nem egy kategória.

Előzmény: archlinux (18456)
archlinux Creative Commons License 2013.12.12 0 0 18456

Ha még mindig a HXG-kről beszélünk, és nem mondjuk egy pannonos E95-ről, akkor szvsz nagyon el vagy tévedve...

Előzmény: laszlovecsei (18445)
JOXis.csajszi Creative Commons License 2013.12.12 0 0 18455

Üdvözlet Bajáról :) 

  

KZR-283 Creative Commons License 2013.12.12 0 0 18454

Leutaztam vele a Szeged-Parádfürdőt oda-vissza egy nap. Szerintem nincs az ülésekkel semmi gáz.

Előzmény: laszlovecsei (18445)
JLW-470 Creative Commons License 2013.12.12 0 0 18453

"Új busz is kerülhetett volna városkörnyéki járatra (pl-.Szeged-Szentes) hisz arra gyártották.

Helyette sajnos távolsági vonalakon pörgetik immár tizen éve."

 

Aláírom,tényleg kényelmesek 30-50km-re is(sztem hosszabb távra is).De ha ezek valók akkora távra,akkor egy Ik 415-ös vagy EC12-es mégis hány km-re való(mert a volánok általában ezekhez hasonló /0/ felszereltségű buszokat járatnak ekkora távokra)?

Előzmény: RIKA424 (18443)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.12 0 0 18452

Szerintem maradjunk annyiban, hogy a mi mire kényelmes, az meglehetősen szubjetív megítélés tárgya.

 

-----------------

 

Ezzel 100%-ban egyetértek.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.12 0 0 18451

Szerintem maradjunk annyiban, hogy a mi mire kényelmes, az meglehetősen szubjetív megítélés tárgya. Vervalnak szerintem igaza van, vannak ennél sokkal gázabb távolságis kocsijai is a Tiszának.

Előzmény: RIKA424 (18450)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.12 0 0 18450

miközben a hasonló kényelmi paraméterekkel rendelkező

 

-----------------

 

Egyik busszal elvislek Szegedről Bükre, a másikkal visszahozlak.

 

Utána magadtól is leírod a "hasonlóságot" mint különbözőséget...........:-))

Előzmény: Törölt nick (18444)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.12 0 0 18449

Egy kocsi műszaki rendelkezésre állása és belső kényelme, két, egymással alig összefüggő dolog.

 

A belső bebútorozás független a gépészeti milyenségtől.

 

 

Előzmény: verval (18446)
hxg-924 Creative Commons License 2013.12.12 0 0 18448

Talán felújításon van az egyik IK412-es?
Vázrabontva a nagycsarnokban.

verval Creative Commons License 2013.12.12 0 0 18447

és a HXG-s kocsik? Na azoknál nincs rosszabb távolsági gép..

Előzmény: laszlovecsei (18445)
verval Creative Commons License 2013.12.12 0 0 18446

Azért ez erős túlzás: a buszok 10 éve futnak szinte meghibásodás nélkül, a sofőrök szeretik hajtani, sokak szerint talán az elmúlt 20 év legjobb vétele volt ezen buszok beszerzése.

 

Az, hogy inkább helyközi lenne, mint távolsági az talán igaz, de a még bőven 266-250-256 korszakban a 18 Volvo megvétele űrtechnika volt anno.

Előzmény: RIKA424 (18443)
laszlovecsei Creative Commons License 2013.12.12 0 0 18445

Próbáld ki egyszer hosszú távon, E95-ben kapásból nagyobb az utas lábtere, nem vagy úgy összepréselve mint a Volvoban.

Előzmény: Törölt nick (18444)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.12 0 0 18444

Engem viszont az érdekelne, hogy miért nem alkalmasak ezek a kocsik távolsági járatokra, miközben a hasonló kényelmi paraméterekkel rendelkező E95-ösök meg ugyanezeket járják. Már megint adjuk a lovat szubjektív hülyeségek alá...

Előzmény: RIKA424 (18443)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.12 0 0 18443

Nekem a "kék" Volvo az egyik legxarabb kocsi ami létezik, egyszzer ültem végig egy Szeged-Szombathely távot, elég is volt.

 

 

-------------------

 

Nem csoda .

Igazad van.

 

Ezek a buszok Lengyelországban készültek az olasz S.I.T.A. cég megrendelésére.

 

Olaszországban nincs egységes Volán társaság.

Van kb. 10 nagyon-nagy busztársaság sok száz busszal és van kb. 10.000 kis cég 1-20 db busszal.

 

A S.I.T.-A. az egyik ilyen "nagy" busztársaság.

http://www.sitabus.it/

 

90%-ban helyközi vonalakat jár, max 30-50 km-re.

 

Ilyen feladatra rendelték a buszokat.

A gyártás közbeni csúszás + a megrendelő pillanatnyi fizetési nehézségei vezettek oda, hogy mire le lehetett szállítani a buszokat az euro II. már euro III-ra változott s így már nem kaphattak olasz rendszámot.

 

Így kerültek hozzánk.

Sajnos idehaza elköveték sokadszorra azt a hibát, hogy ha kapnak valamit, akkor azt NEM arra használják amire való.

 

Mert új és mindenki ráveti magát.

Új busz is kerülhetett volna városkörnyéki járatra (pl-.Szeged-Szentes) hisz arra gyártották.

Helyette sajnos távolsági vonalakon pörgetik immár tizen éve.

 

 

 

 

Előzmény: M41 6212 (18435)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.12 0 0 18442

Az semmi, ma a 14.10-esen 250-es Alba ment fel Szegedről ......

 

--------------

 

Az utóbi 20 évemben leginkább NEOPLAN-t vezettem (kb.80%-ban) meg Mercit, meg SETRA-t meg másokat, de ha választhatnék, hogy holnap melyik típussal indulnék szívesen FATIME-be (kb. 3300 km) akkor egy 38 vagy 44 üléses Ik-250-t kérnék.

 

Utasként is.

 

 

Előzmény: M41 6212 (18434)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.11 0 0 18441

Erről nem tudtam mivel eddig csak a Borsod Volános járattal utaztam eddig ami azért egész kellemes. Már csak a baloldali első üléssor miatt is.:)  Amúgy rendben volt minden csak ahogy írtad meg kell szokni.

Előzmény: laszlovecsei (18433)
lobbanórotor Creative Commons License 2013.12.11 0 0 18440

Régen. De majd Wiener Walzer topiktárs biztos fűz hozzá valamit, ha erre jár. :) 

Előzmény: M41 6212 (18439)
M41 6212 Creative Commons License 2013.12.11 -1 0 18439

Ugyan mikor? :)

Előzmény: lobbanórotor (18438)
lobbanórotor Creative Commons License 2013.12.11 0 0 18438

Halason még soha nem volt menetrendszerinti Balaton és Kisalföld.

 

Már hogyne lett volna. 

Előzmény: M41 6212 (18436)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.11 0 0 18437

Egyéni kalkulációim alapján a helyi üzemhez kell nagyjából 13-14, max 15 fő buszvezető.

Előzmény: RIKA424 (18429)
M41 6212 Creative Commons License 2013.12.11 -1 0 18436

Ja én meg a Balaton Volános kocsira leszek kíváncsi (meg a Kisalföldre is). Vasárnap fotózás :))

Halason még soha nem volt menetrendszerinti Balaton és Kisalföld.

Előzmény: laszlovecsei (18433)
M41 6212 Creative Commons License 2013.12.11 -1 0 18435

Amúgy meg kinek a pap...

Nekem a "kék" Volvo az egyik legxarabb kocsi ami létezik, egyszzer ültem végig egy Szeged-Szombathely távot, elég is volt...E95 sokkal jobb!! Ha rajtam múlna akkor HXG lenne a bükin!

Előzmény: M41 6212 (18434)
M41 6212 Creative Commons License 2013.12.11 -1 0 18434

Az semmi, ma a 14.10-esen 250-es Alba ment fel Szegedről ...

Előzmény: laszlovecsei (18433)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!