"Új busz is kerülhetett volna városkörnyéki járatra (pl-.Szeged-Szentes) hisz arra gyártották.
Helyette sajnos távolsági vonalakon pörgetik immár tizen éve."
Aláírom,tényleg kényelmesek 30-50km-re is(sztem hosszabb távra is).De ha ezek valók akkora távra,akkor egy Ik 415-ös vagy EC12-es mégis hány km-re való(mert a volánok általában ezekhez hasonló /0/ felszereltségű buszokat járatnak ekkora távokra)?
Szerintem maradjunk annyiban, hogy a mi mire kényelmes, az meglehetősen szubjetív megítélés tárgya. Vervalnak szerintem igaza van, vannak ennél sokkal gázabb távolságis kocsijai is a Tiszának.
Azért ez erős túlzás: a buszok 10 éve futnak szinte meghibásodás nélkül, a sofőrök szeretik hajtani, sokak szerint talán az elmúlt 20 év legjobb vétele volt ezen buszok beszerzése.
Az, hogy inkább helyközi lenne, mint távolsági az talán igaz, de a még bőven 266-250-256 korszakban a 18 Volvo megvétele űrtechnika volt anno.
Engem viszont az érdekelne, hogy miért nem alkalmasak ezek a kocsik távolsági járatokra, miközben a hasonló kényelmi paraméterekkel rendelkező E95-ösök meg ugyanezeket járják. Már megint adjuk a lovat szubjektív hülyeségek alá...
A gyártás közbeni csúszás + a megrendelő pillanatnyi fizetési nehézségei vezettek oda, hogy mire le lehetett szállítani a buszokat az euro II. már euro III-ra változott s így már nem kaphattak olasz rendszámot.
Így kerültek hozzánk.
Sajnos idehaza elköveték sokadszorra azt a hibát, hogy ha kapnak valamit, akkor azt NEM arra használják amire való.
Mert új és mindenki ráveti magát.
Új busz is kerülhetett volna városkörnyéki járatra (pl-.Szeged-Szentes) hisz arra gyártották.
Helyette sajnos távolsági vonalakon pörgetik immár tizen éve.
Az semmi, ma a 14.10-esen 250-es Alba ment fel Szegedről ......
--------------
Az utóbi 20 évemben leginkább NEOPLAN-t vezettem (kb.80%-ban) meg Mercit, meg SETRA-t meg másokat, de ha választhatnék, hogy holnap melyik típussal indulnék szívesen FATIME-be (kb. 3300 km) akkor egy 38 vagy 44 üléses Ik-250-t kérnék.
Erről nem tudtam mivel eddig csak a Borsod Volános járattal utaztam eddig ami azért egész kellemes. Már csak a baloldali első üléssor miatt is.:) Amúgy rendben volt minden csak ahogy írtad meg kell szokni.
Nekem a "kék" Volvo az egyik legxarabb kocsi ami létezik, egyszzer ültem végig egy Szeged-Szombathely távot, elég is volt...E95 sokkal jobb!! Ha rajtam múlna akkor HXG lenne a bükin!
Többször tárgyalt téma már, legutóbb a Szeged-Sopron, Szeged-Bükfürdő (Tisza Volvo B10, Vasi Ik. E95 8 óra 10 perc) és egyéb dunántúli járatoknál jött elő a téma. Sajnos ma Magyarországon nagyon kevés olyan társaság létezik aki valóban az oda illő kocsikat tudná kiadni a járatokra, a Tiszától nagyrészt E95, vagy Volvo B10 szaladgál olyan vonalaok, mint a Szeged-Hajdúszoboszló, a Szeged-Miskolc, vagy az előbb említett viszonylatok. De még nem szólok semmit az Alba Volán tegnapi alakítása után, Szeged-Székesfehérvár Ikarus 396, fűtés alig, koszos volt a jármű, és semmi utastér világítás nem volt a kocsiban, még az olvasólámpák sem működtek. Ha az ember rendszeresen utazik a jelzett típusokkal azért meg lehet szokni. Bár nagyon várom már a menetrendváltást, hogy a Tiszás Lion's coachokkal utazhassak Szeged-Székesfehérvár között a sopronin.