Keresés

Részletes keresés

KZR-283 Creative Commons License 2013.12.12 0 0 18454

Leutaztam vele a Szeged-Parádfürdőt oda-vissza egy nap. Szerintem nincs az ülésekkel semmi gáz.

Előzmény: laszlovecsei (18445)
JLW-470 Creative Commons License 2013.12.12 0 0 18453

"Új busz is kerülhetett volna városkörnyéki járatra (pl-.Szeged-Szentes) hisz arra gyártották.

Helyette sajnos távolsági vonalakon pörgetik immár tizen éve."

 

Aláírom,tényleg kényelmesek 30-50km-re is(sztem hosszabb távra is).De ha ezek valók akkora távra,akkor egy Ik 415-ös vagy EC12-es mégis hány km-re való(mert a volánok általában ezekhez hasonló /0/ felszereltségű buszokat járatnak ekkora távokra)?

Előzmény: RIKA424 (18443)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.12 0 0 18452

Szerintem maradjunk annyiban, hogy a mi mire kényelmes, az meglehetősen szubjetív megítélés tárgya.

 

-----------------

 

Ezzel 100%-ban egyetértek.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.12 0 0 18451

Szerintem maradjunk annyiban, hogy a mi mire kényelmes, az meglehetősen szubjetív megítélés tárgya. Vervalnak szerintem igaza van, vannak ennél sokkal gázabb távolságis kocsijai is a Tiszának.

Előzmény: RIKA424 (18450)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.12 0 0 18450

miközben a hasonló kényelmi paraméterekkel rendelkező

 

-----------------

 

Egyik busszal elvislek Szegedről Bükre, a másikkal visszahozlak.

 

Utána magadtól is leírod a "hasonlóságot" mint különbözőséget...........:-))

Előzmény: Törölt nick (18444)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.12 0 0 18449

Egy kocsi műszaki rendelkezésre állása és belső kényelme, két, egymással alig összefüggő dolog.

 

A belső bebútorozás független a gépészeti milyenségtől.

 

 

Előzmény: verval (18446)
hxg-924 Creative Commons License 2013.12.12 0 0 18448

Talán felújításon van az egyik IK412-es?
Vázrabontva a nagycsarnokban.

verval Creative Commons License 2013.12.12 0 0 18447

és a HXG-s kocsik? Na azoknál nincs rosszabb távolsági gép..

Előzmény: laszlovecsei (18445)
verval Creative Commons License 2013.12.12 0 0 18446

Azért ez erős túlzás: a buszok 10 éve futnak szinte meghibásodás nélkül, a sofőrök szeretik hajtani, sokak szerint talán az elmúlt 20 év legjobb vétele volt ezen buszok beszerzése.

 

Az, hogy inkább helyközi lenne, mint távolsági az talán igaz, de a még bőven 266-250-256 korszakban a 18 Volvo megvétele űrtechnika volt anno.

Előzmény: RIKA424 (18443)
laszlovecsei Creative Commons License 2013.12.12 0 0 18445

Próbáld ki egyszer hosszú távon, E95-ben kapásból nagyobb az utas lábtere, nem vagy úgy összepréselve mint a Volvoban.

Előzmény: Törölt nick (18444)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.12 0 0 18444

Engem viszont az érdekelne, hogy miért nem alkalmasak ezek a kocsik távolsági járatokra, miközben a hasonló kényelmi paraméterekkel rendelkező E95-ösök meg ugyanezeket járják. Már megint adjuk a lovat szubjektív hülyeségek alá...

Előzmény: RIKA424 (18443)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.12 0 0 18443

Nekem a "kék" Volvo az egyik legxarabb kocsi ami létezik, egyszzer ültem végig egy Szeged-Szombathely távot, elég is volt.

 

 

-------------------

 

Nem csoda .

Igazad van.

 

Ezek a buszok Lengyelországban készültek az olasz S.I.T.A. cég megrendelésére.

 

Olaszországban nincs egységes Volán társaság.

Van kb. 10 nagyon-nagy busztársaság sok száz busszal és van kb. 10.000 kis cég 1-20 db busszal.

 

A S.I.T.-A. az egyik ilyen "nagy" busztársaság.

http://www.sitabus.it/

 

90%-ban helyközi vonalakat jár, max 30-50 km-re.

 

Ilyen feladatra rendelték a buszokat.

A gyártás közbeni csúszás + a megrendelő pillanatnyi fizetési nehézségei vezettek oda, hogy mire le lehetett szállítani a buszokat az euro II. már euro III-ra változott s így már nem kaphattak olasz rendszámot.

 

Így kerültek hozzánk.

Sajnos idehaza elköveték sokadszorra azt a hibát, hogy ha kapnak valamit, akkor azt NEM arra használják amire való.

 

Mert új és mindenki ráveti magát.

Új busz is kerülhetett volna városkörnyéki járatra (pl-.Szeged-Szentes) hisz arra gyártották.

Helyette sajnos távolsági vonalakon pörgetik immár tizen éve.

 

 

 

 

Előzmény: M41 6212 (18435)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.12 0 0 18442

Az semmi, ma a 14.10-esen 250-es Alba ment fel Szegedről ......

 

--------------

 

Az utóbi 20 évemben leginkább NEOPLAN-t vezettem (kb.80%-ban) meg Mercit, meg SETRA-t meg másokat, de ha választhatnék, hogy holnap melyik típussal indulnék szívesen FATIME-be (kb. 3300 km) akkor egy 38 vagy 44 üléses Ik-250-t kérnék.

 

Utasként is.

 

 

Előzmény: M41 6212 (18434)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.11 0 0 18441

Erről nem tudtam mivel eddig csak a Borsod Volános járattal utaztam eddig ami azért egész kellemes. Már csak a baloldali első üléssor miatt is.:)  Amúgy rendben volt minden csak ahogy írtad meg kell szokni.

Előzmény: laszlovecsei (18433)
lobbanórotor Creative Commons License 2013.12.11 0 0 18440

Régen. De majd Wiener Walzer topiktárs biztos fűz hozzá valamit, ha erre jár. :) 

Előzmény: M41 6212 (18439)
M41 6212 Creative Commons License 2013.12.11 -1 0 18439

Ugyan mikor? :)

Előzmény: lobbanórotor (18438)
lobbanórotor Creative Commons License 2013.12.11 0 0 18438

Halason még soha nem volt menetrendszerinti Balaton és Kisalföld.

 

Már hogyne lett volna. 

Előzmény: M41 6212 (18436)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.11 0 0 18437

Egyéni kalkulációim alapján a helyi üzemhez kell nagyjából 13-14, max 15 fő buszvezető.

Előzmény: RIKA424 (18429)
M41 6212 Creative Commons License 2013.12.11 -1 0 18436

Ja én meg a Balaton Volános kocsira leszek kíváncsi (meg a Kisalföldre is). Vasárnap fotózás :))

Halason még soha nem volt menetrendszerinti Balaton és Kisalföld.

Előzmény: laszlovecsei (18433)
M41 6212 Creative Commons License 2013.12.11 -1 0 18435

Amúgy meg kinek a pap...

Nekem a "kék" Volvo az egyik legxarabb kocsi ami létezik, egyszzer ültem végig egy Szeged-Szombathely távot, elég is volt...E95 sokkal jobb!! Ha rajtam múlna akkor HXG lenne a bükin!

Előzmény: M41 6212 (18434)
M41 6212 Creative Commons License 2013.12.11 -1 0 18434

Az semmi, ma a 14.10-esen 250-es Alba ment fel Szegedről ...

Előzmény: laszlovecsei (18433)
laszlovecsei Creative Commons License 2013.12.11 0 0 18433

Többször tárgyalt téma már, legutóbb a Szeged-Sopron, Szeged-Bükfürdő (Tisza Volvo B10, Vasi Ik. E95 8 óra 10 perc)  és egyéb dunántúli járatoknál jött elő a téma. Sajnos ma Magyarországon nagyon kevés olyan társaság létezik aki valóban az oda illő kocsikat tudná kiadni a járatokra, a Tiszától nagyrészt E95, vagy Volvo B10 szaladgál olyan vonalaok, mint a Szeged-Hajdúszoboszló, a Szeged-Miskolc, vagy az előbb említett viszonylatok. De még nem szólok semmit az Alba  Volán tegnapi alakítása után, Szeged-Székesfehérvár Ikarus 396, fűtés alig, koszos volt a jármű, és semmi utastér világítás nem volt a kocsiban, még az olvasólámpák sem működtek. Ha az ember rendszeresen utazik a jelzett típusokkal azért meg lehet szokni. Bár nagyon várom már a menetrendváltást, hogy a Tiszás Lion's coachokkal utazhassak Szeged-Székesfehérvár között a sopronin. 

Előzmény: Törölt nick (18432)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.11 0 0 18432

Nem akarok leszólni senkit de szerintem ez az Ikarus nem több órás utakra készült. Nekem legalábbis 4 óra már túl sok volt.

Előzmény: IkarusEAG (18397)
KZR-283 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 18431

Valószínűleg úgy, ahogy helyköziben is sikerült: fordamegszüntetéssel és összevonással.

Előzmény: verval (18430)
verval Creative Commons License 2013.12.11 0 0 18430

Valakinek van infója arról, hogy hogyan sikerült kinyerni a 6db 260ast az amúgy is szűkös szóló kiadásból? :)

RIKA424 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 18429

A BÁCS a második legkisebb Volán.

 

6 busznak egy hónapban van, kb. 3060 = 3000 üzemórája.

Havi 176-180 munkaórával számolva ezt 16,6 = 17 buszvezető tudja kiszolgálni.

 

Persze ha senkise beteg és nem is megy szabadságra.

 

Tehát a munka törvénykönyve szerinti foglalkozási feltételek betartásával, Baján kb. 20-24 helyi üzemű buszvezető kell.

 

Ennyit, azonnal, a BÁCS - mivel kicsi cég - nem tud, nem is tudhat előkeríteni.

 

Buszt hozhatsz bárhonnan 3-6 órán belül.

Embereket egyik cégtől a másikhoz NEM lehet 6 órán belül átvenni.

 

Nyilván majd fokozatosan töltik fel helyiekkel, a bajai helyijáratú autóbuszvezetői állományt.

Szerintem ez kb. 30-40 naptári nap alatt megodható.

 

----------------------

 

Egészen más a leányzó fekvése ha  BAJA városa kiír egy új tendert, azt megnyeri a PITTTYpang Kft és annak kell felvennie azt a 20-24 buszvezetőt.

 

 

Előzmény: Mrija (18428)
Mrija Creative Commons License 2013.12.11 0 0 18428

Az még OK hogy nincs buszuk, de sofőrt ne 100km-ekről kelljen már odavinni.. Nincs a Bácsnak sofőrje ? VEgyék át a narancsosokat.

Előzmény: RIKA424 (18419)
gabesz919_II Creative Commons License 2013.12.10 0 0 18427

DUD-894-gyel du. 5 körül sikerült összefutnom Nyírtasson, az OFF Szabolcsos HIS-324-es Rába mögött haladt.

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.09 0 0 18426

"Hosszabb távon remélem, kiírnak egy új tendert, és azt megnyeri a VT-Arriva. Van elég használt helyi buszuk, ne nekünk kelljen már ezzel vergődni."

 

Jövőre úgyis felszabadulnak a MAN SL-ek, úgyhogy még akár reális alternatíva is lehetne.

Előzmény: Ygor (18425)
Ygor Creative Commons License 2013.12.09 0 0 18425

Egy, vagy kettő 415-ös, meg egy 263-as van, azokat visszatehetnék, de szerintem nem akarják :)

 

Hosszabb távon remélem, kiírnak egy új tendert, és azt megnyeri a VT-Arriva. Van elég használt helyi buszuk, ne nekünk kelljen már ezzel vergődni.

Előzmény: Tourismo (18418)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!