Keresés

Részletes keresés

IkarusEAG Creative Commons License 2013.08.06 0 0 18087

Jól mondod. Gemencnél nincs is :SS.

Előzmény: bence56 (18085)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.08.06 0 0 18086

Mintha a Hajdúnál is lenne egy.

Előzmény: bence56 (18085)
bence56 Creative Commons License 2013.08.06 0 0 18085

OFF Gemenc helyett nem a Szabolcshoz kerültek a .41-sek? Ha jól számolom 4 darab. ON

Előzmény: IkarusEAG (18077)
IkarusEAG Creative Commons License 2013.08.05 0 0 18084

Ez már OFF, de nem sokkal azelőtt pedig leállították az E91, E94, E95 gyártását is. Az e98, E97,E99 gyártását már korábban letiltotta a francia vezetőség, mert ugye ezek vetélytársai lettek volna az Irisbus termékeknek. Ezzel kezdőtött el a gyár bezárása. Tulajdonképpen a gyár még szunnyad, ahogy a HVG írta. Bármikor gyárthatna buszokat. Csak azért nem szüntették meg, mert másik tulajdonos a Bayal Ikarus nem akarta a bezárást, és perrel fenyegetőzött, amit meg is nyert volna. Az Iveco Espana, a jelenlegi tulajdonos ezt így oldotta meg. Létrehozott egy alvó gyárat, hogy a gyártást mindenképpen megszüntesse. On

Előzmény: Lenry (18082)
IkarusEAG Creative Commons License 2013.08.05 0 0 18083

Az egy Irisbus Midway (F15) volt. Makón van FLN-311(ex. KER-068) rendszámon az MLbusz tulajdonában.

Előzmény: BPO-105 (18081)
Lenry Creative Commons License 2013.08.05 0 0 18082

de négy nappal a határidő előtt a francia vezetés lefújta az egészet

 

eddig is a franciák ültek a "mely nemzeteket rühellem a legjobban" listámon, de ezzel még inkább odabetonozták magukat

Előzmény: IkarusEAG (18080)
BPO-105 Creative Commons License 2013.08.05 0 0 18081

A midivel mi lett később?

Előzmény: IkarusEAG (18079)
IkarusEAG Creative Commons License 2013.08.05 0 0 18080

Még egy érdekesség egy Tiszás e94-sel kapcsolatban. 2007. április 16-án zárult le egy Volántender. Ha azon az EAG is indul és nyer, akkor nem az Alfabuszok, hanem E94-egyesek lepik el a Volán társaságokat 12.951-13500 mm közötti kéttengelyes kategóriában.. Az előkészületek hosszasan és komolyan folytak, de négy nappal a határidő előtt a francia vezetés lefújta az egészet, mivel azt kockázatosnak ítélte.

A lényeg a lényeg az EAG ugye akkor nem tudott rendelkezésre bocsájtani Euro 4-es kategóriáben kéttengelyes autóbuszt, mivel nem is épült olyan. Így fogyaszátásmérésre csupán a KNR-988-at tudta "benevezni". Bár nem ez a kategória volt a közbeszerzés tárgya.

Szóval  a pályázat lezárása előtt az egyetlen euro 4-es buszukkal voltak kénytelenek rónni a köröket a Rábaringen felkötött "C" tengellyel:).

Előzmény: BPO-105 (18078)
IkarusEAG Creative Commons License 2013.08.05 0 0 18079

Igen valóban. Elírtam:S. A 083-as és a 990-es kimondottan a BKV-nak készült. A két autó kialakítása, de ugye nem csak a kapaszkodók, ugyanaz. Kárpitozás, padlózás, műszerfal elrendezés, ajtónyitás. A klímaberendezés is eltérő, mert ezen kettő esetében nem Thermo Kinget használtak, hanem Webastot. Még az EAG számuk is egymást követi Nr. 234, és 235.

Egyébként látható volt a budapesti forgalomban egy rövid ideig, csak akkor ugye még próbarendszámmal üzmelt(P-00526). Ha jól emlékszem volt itt a Tisza Volánnál is megvásárlása előtt a HPD-082 fordáján. A KNR-990 Kaposvári látogatása után került Szentesre.

Az Irisbusos idők előtt az EAG nem akart eladni a BKV-nak semmit. Hivatalosan kapacitás hiány miatt, de inkább ennek az akkor BKV vezetőség hozzáállása volt az oka. 

A BKV megkérte az EAGot, hogy gyártsanak le egy hosszított, és egy két tengelyes alacsonypadlós autóbuszt a részükre, mert tesztelni szeretnék. Miután a két jármű megépült a közlekedési vállalat már nem mutatott hajlandóságot arra, hogy megvásárolja őket. A tesztet meg hagyjuk, mert azt nem igazán lehet tesztnek nevezni. Mivel a BKV-nak nem kellettek, így raktárra kerültek. Ezután még feltüntek Magyarország egyes részein. A 990-es például volt Győrben a KNS-059-el, egy midibusszal, meg a fehér E95 Expressel. Országjárás után kerültek a Tisza Volánhoz. A BkV mint megrendelő igénye látható a járművek kialakításában.

Előzmény: BPO-105 (18078)
BPO-105 Creative Commons License 2013.08.04 0 0 18078

Én úgy tudom, hogy a BKV kivitel a 990, nem a 997. A 083-ról ez a BKV dolog nekem új és 3 tengelyes mivolta miatt kissé furcsa, de a kapaszkodó színét nézve lehet valami benne.

Előzmény: IkarusEAG (18077)
IkarusEAG Creative Commons License 2013.08.03 0 0 18077

Még mindig a  felépítményen dolgoznak. A 082-es gyakorlatilag elkészült. A 084-es is a héten került be. Szóval lassacskán elkészül mind az öt hosszított E95-ös. A .42-esekből már csak a vásárhelyi maradt hátra. A két .41-es az év utolsó harmadára maradt.  Egyébként ezekből az elővárosi autóbuszokból 14 készült, melyeken a Tisza, a Zala valamint a Gemenc osztozott. Az utolsó kettőt a Volvo Hungária vásárolta meg az Egyedi Autóbuszgyártól, majd ő is értékesítette a Tisza Volán részére. A HRE-973 sem a Tisza Volánnak készült, hanem a Körös Volánnak. Ez még felújjítás előtt még szembetűnő is volt.

(A 255 valamint a 256 EAG számú e94.16-os is más volán társaság megrendelésére épültek meg Eredetileg a Kisalföld Volánhoz kerültek volna. A kárpitozás és az eredeti piszkosfehér festés tanuskodik erről. A KNS-083, valamint a KNR-997 pedig BKV részére legyártott autóbuszok. Egy ideig próbaüzemen is voltak a közlekedési társaságnál.)

Előzmény: Csabiika830802 (18066)
M41 6212 Creative Commons License 2013.08.01 -1 0 18076

KBS 695 van ma győrben!

Előzmény: M41 6212 (18075)
M41 6212 Creative Commons License 2013.07.31 -1 0 18075

Sziasztok.Bajàn felszàllva szerintetek van remény leülni a Szeged-hévíz jàraton vagy biztos hogy végig kell àllnom az utat?pénteki nap .köszi aki tud valami infót

89Ádám Creative Commons License 2013.07.24 0 0 18074

Köszönöm a választ!

Előzmény: BPO-105 (18071)
KZR-283 Creative Commons License 2013.07.24 0 0 18073

Mindegyik átesett már

Előzmény: LMB-706 (18072)
LMB-706 Creative Commons License 2013.07.24 0 0 18072

Persze, mind az 5 dolgozik Szeged környékén. Több már át is esett a felújításán. 

Előzmény: RIKA424 (18070)
BPO-105 Creative Commons License 2013.07.24 0 0 18071

1: CCN-158.

2: Igen.

Előzmény: 89Ádám (18069)
RIKA424 Creative Commons License 2013.07.24 0 0 18070

A RÁBA 302-k dolgoznak még ?

Melyik hol?

 

 

89Ádám Creative Commons License 2013.07.24 0 0 18069

MBZ-683-ra kérhetnék egy ex-et?

MEZ-615 pedig, ha jól olvastam ex ABU-390?

 

hxg-924 Creative Commons License 2013.07.23 0 0 18068

 Szerintem már az összeszerelésnél tart

Előzmény: Csabiika830802 (18066)
LMB-706 Creative Commons License 2013.07.23 0 0 18067

#18051

Előzmény: Csabiika830802 (18066)
Csabiika830802 Creative Commons License 2013.07.23 0 0 18066

A HPD-081 eltűnt!!!! Talán fölújításon van? Ráférne. Ömlött belőle az olaj!!!!

LMB-706 Creative Commons License 2013.07.21 0 0 18065

OFF ELK-700/707 ON

Előzmény: Törölt nick (18056)
IkarusEAG Creative Commons License 2013.07.18 0 0 18064

Lehet programozni, hogy mely fordulatszám tartományban váltson el egyes sebességekben, de nem biztos, hogy ez programhiba, sőt. Mikor D menetfokozatban nagy terhelésnél vagy full gázon csúzik, a fordulat felugrik, de a motor nem húz, akkor valószínű, hogy hidraulikus tömítetlenség van a váltó belsejében. Egy váltódiagnosztika megmondaná. De lehet más mechanikus hiba is...

 

Előzmény: péjé85 (18058)
harajukushinobi Creative Commons License 2013.07.18 0 0 18063

Az durva, akkor rá kell nézni a váltó programra és/vagy a motorvezérlő programra, minél hamarabb. . .

Előzmény: péjé85 (18062)
péjé85 Creative Commons License 2013.07.18 0 0 18062

Olyan, hogy elindulásnál elkezd forogni a motor és egyre jobban pörög pörög, közben pedig mintha biciklivel mennénk olyan "tempót" produkál, és aztán 25-30 magasságában eltolja a következősebességet és akkor hirtelen megindul és minden működik rendesen. 

Előzmény: harajukushinobi (18061)
harajukushinobi Creative Commons License 2013.07.17 0 0 18061

De várjál ez csak akkor fordulhat elő, ha fogaskerék kopott az 1-es fokozatban . . . ellenkező esetben váltó olaj nyomás problémák is lehetnek az okok, ami nagyobb fordulat számon kompenzálódik és normálisan üzemel.

Előzmény: péjé85 (18060)
péjé85 Creative Commons License 2013.07.17 0 0 18060

Tuti váltó baja van. A többi sebességben ment rendesen, már amennyire egy Voith-DDC páros rendesen mehet. 

Előzmény: harajukushinobi (18059)
harajukushinobi Creative Commons License 2013.07.17 0 0 18059

Ha nem nyomja neki mint a hülye, akkor nem is fog húzni. Amúgy meg turbo lesz a probléma nem a váltó. . .

Előzmény: péjé85 (18058)
péjé85 Creative Commons License 2013.07.17 0 0 18058

A Voith automata váltót lehet programozni vagy valami? HSX-917-ben elég furán működik. Konkrétan kb 20-25 km/h-ig csak pörög a motor (mintha Uzsgyi lenne XD), nem húz egyáltalán. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!