Ez már OFF, de nem sokkal azelőtt pedig leállították az E91, E94, E95 gyártását is. Az e98, E97,E99 gyártását már korábban letiltotta a francia vezetőség, mert ugye ezek vetélytársai lettek volna az Irisbus termékeknek. Ezzel kezdőtött el a gyár bezárása. Tulajdonképpen a gyár még szunnyad, ahogy a HVG írta. Bármikor gyárthatna buszokat. Csak azért nem szüntették meg, mert másik tulajdonos a Bayal Ikarus nem akarta a bezárást, és perrel fenyegetőzött, amit meg is nyert volna. Az Iveco Espana, a jelenlegi tulajdonos ezt így oldotta meg. Létrehozott egy alvó gyárat, hogy a gyártást mindenképpen megszüntesse. On
Még egy érdekesség egy Tiszás e94-sel kapcsolatban. 2007. április 16-án zárult le egy Volántender. Ha azon az EAG is indul és nyer, akkor nem az Alfabuszok, hanem E94-egyesek lepik el a Volán társaságokat 12.951-13500 mm közötti kéttengelyes kategóriában.. Az előkészületek hosszasan és komolyan folytak, de négy nappal a határidő előtt a francia vezetés lefújta az egészet, mivel azt kockázatosnak ítélte.
A lényeg a lényeg az EAG ugye akkor nem tudott rendelkezésre bocsájtani Euro 4-es kategóriáben kéttengelyes autóbuszt, mivel nem is épült olyan. Így fogyaszátásmérésre csupán a KNR-988-at tudta "benevezni". Bár nem ez a kategória volt a közbeszerzés tárgya.
Szóval a pályázat lezárása előtt az egyetlen euro 4-es buszukkal voltak kénytelenek rónni a köröket a Rábaringen felkötött "C" tengellyel:).
Igen valóban. Elírtam:S. A 083-as és a 990-es kimondottan a BKV-nak készült. A két autó kialakítása, de ugye nem csak a kapaszkodók, ugyanaz. Kárpitozás, padlózás, műszerfal elrendezés, ajtónyitás. A klímaberendezés is eltérő, mert ezen kettő esetében nem Thermo Kinget használtak, hanem Webastot. Még az EAG számuk is egymást követi Nr. 234, és 235.
Egyébként látható volt a budapesti forgalomban egy rövid ideig, csak akkor ugye még próbarendszámmal üzmelt(P-00526). Ha jól emlékszem volt itt a Tisza Volánnál is megvásárlása előtt a HPD-082 fordáján. A KNR-990 Kaposvári látogatása után került Szentesre.
Az Irisbusos idők előtt az EAG nem akart eladni a BKV-nak semmit. Hivatalosan kapacitás hiány miatt, de inkább ennek az akkor BKV vezetőség hozzáállása volt az oka.
A BKV megkérte az EAGot, hogy gyártsanak le egy hosszított, és egy két tengelyes alacsonypadlós autóbuszt a részükre, mert tesztelni szeretnék. Miután a két jármű megépült a közlekedési vállalat már nem mutatott hajlandóságot arra, hogy megvásárolja őket. A tesztet meg hagyjuk, mert azt nem igazán lehet tesztnek nevezni. Mivel a BKV-nak nem kellettek, így raktárra kerültek. Ezután még feltüntek Magyarország egyes részein. A 990-es például volt Győrben a KNS-059-el, egy midibusszal, meg a fehér E95 Expressel. Országjárás után kerültek a Tisza Volánhoz. A BkV mint megrendelő igénye látható a járművek kialakításában.
Én úgy tudom, hogy a BKV kivitel a 990, nem a 997. A 083-ról ez a BKV dolog nekem új és 3 tengelyes mivolta miatt kissé furcsa, de a kapaszkodó színét nézve lehet valami benne.
Még mindig a felépítményen dolgoznak. A 082-es gyakorlatilag elkészült. A 084-es is a héten került be. Szóval lassacskán elkészül mind az öt hosszított E95-ös. A .42-esekből már csak a vásárhelyi maradt hátra. A két .41-es az év utolsó harmadára maradt. Egyébként ezekből az elővárosi autóbuszokból 14 készült, melyeken a Tisza, a Zala valamint a Gemenc osztozott. Az utolsó kettőt a Volvo Hungária vásárolta meg az Egyedi Autóbuszgyártól, majd ő is értékesítette a Tisza Volán részére. A HRE-973 sem a Tisza Volánnak készült, hanem a Körös Volánnak. Ez még felújjítás előtt még szembetűnő is volt.
(A 255 valamint a 256 EAG számú e94.16-os is más volán társaság megrendelésére épültek meg Eredetileg a Kisalföld Volánhoz kerültek volna. A kárpitozás és az eredeti piszkosfehér festés tanuskodik erről. A KNS-083, valamint a KNR-997 pedig BKV részére legyártott autóbuszok. Egy ideig próbaüzemen is voltak a közlekedési társaságnál.)
Sziasztok.Bajàn felszàllva szerintetek van remény leülni a Szeged-hévíz jàraton vagy biztos hogy végig kell àllnom az utat?pénteki nap .köszi aki tud valami infót
Lehet programozni, hogy mely fordulatszám tartományban váltson el egyes sebességekben, de nem biztos, hogy ez programhiba, sőt. Mikor D menetfokozatban nagy terhelésnél vagy full gázon csúzik, a fordulat felugrik, de a motor nem húz, akkor valószínű, hogy hidraulikus tömítetlenség van a váltó belsejében. Egy váltódiagnosztika megmondaná. De lehet más mechanikus hiba is...
Olyan, hogy elindulásnál elkezd forogni a motor és egyre jobban pörög pörög, közben pedig mintha biciklivel mennénk olyan "tempót" produkál, és aztán 25-30 magasságában eltolja a következősebességet és akkor hirtelen megindul és minden működik rendesen.
De várjál ez csak akkor fordulhat elő, ha fogaskerék kopott az 1-es fokozatban . . . ellenkező esetben váltó olaj nyomás problémák is lehetnek az okok, ami nagyobb fordulat számon kompenzálódik és normálisan üzemel.
A Voith automata váltót lehet programozni vagy valami? HSX-917-ben elég furán működik. Konkrétan kb 20-25 km/h-ig csak pörög a motor (mintha Uzsgyi lenne XD), nem húz egyáltalán.