meg kell, hogy szokják az emberek az új járatot, az új menetrendet, és az új áruházat. (az újranyitás is hivatalosan 09.13.)Az előd üzlet nagyon ráment a kvázi prémium minsőgére, legalábbis az árak alapján, talán ezért is maradoztak el az emberek.
A buszról, az új hirdetéssel az oldalán készített valaki már fotót?
IOA Motorterét bújják, de nagyon! DZA-035 2es szemlés, szerintem, mert fényezték és minden kis apróságot csinálgatnak rajta. Algyőn a DZA-031 és az ELM-294 egészen jól muzsikálnak. Az ELMnek volt egy kis problémája még a múlthéten, 10perces munka volt vele.
Ez a járat nem jótékonyságból lett indítva, és biztos, hogy vannak tapasztalataik az ilyen multiknak, hogy a vidékieknek kell-e kedvezni, vagy a városiaknak az ingyenes járatokkal (honnan van több vásárló). Mi győztünk, bocsi :-)
Én abból indulok ki mindig, hogy minden szegedinek, aki tömegközlekedik, van valamilyen erre feljogosító okmánya (pl bérlet), ergó nekik jó a helyi járat. De a vidékieknek már koránt sem biztos. Ezért ha ezeket a vásárlókat szeretné megcélozni az áruház, inkább számukra kellene ingyenes járatot biztosítani, nem pedig azoknak akiknek amúgy is van bérletük. De az ábra azt mutatja, hogy a vidék nem megcélzott vásárlóerő, vagy nem is tekintik vásárlóerőnek. Innentől kezdve pedig közelebb van más áruház pl nekem vidékinek. Ha a cél az volt amit említettél, akkor is szerintem 2 in 1 meg lehetne valósítani az én rémálmomat. :) Ha nagyon kötekedni akarok akkor attól nem körjárat valami, hogy a végén van egy kunkor. Ennyi erővel az 1-2 villamos is körjárat. :)
Egyáltalán nem értek egyet a gondolatmeneteddel. A Mars térről van oda járat, úgy hívják, 79-es. Sokszor sűrűbben is, mint ez az Auchan-járat. Pontosan az lehetett a szándék - logikusan - hogy a harmadik körúti lakótelepeket érintsék, és nem az, hogy a 79-essel párhuzamosságot képezzenek. Sokkal jobb, mint a korábbi Cora-járat útvonala.
Ami viszont keskeny, az a járatsúrúség (óránkénti járat csak amolyan elégséges szolgáltatás, nem több), valamint az áruházi dolgozók váltási időpontjait tojták le, de nagyon magasról, mert pont délben nincs járat munkanapokon (kb. háromórás a közlekedési szünet, ami szvsz. nagy baki). Ha már a kezdésre és a végzésre nincs járat, legalább a déli váltáshoz kellene (és nem nagyon vízionálok sok utast a munkanapi első járatra sem).
Elég hülyén van meg oldva ez a dolog, mert tényleg más útvonalon kellet volna mennie. Mert szerintem úgy kellet volna, hogy, Auchan-Budapesti út-Dorozsmai út-Rókusi krt.- Makkosházi krt.-Budapesti krt.- Szilléri sgt.-Római krt. – Brüsszeli krt.-Berlini krt.-Mars tér. –Attila u.-Belvárosi híd. – Vedres u.- Csanádi u. – Újszeged Gyk. Igaz egy kicsit hosszú az útvonal meg a menet idő is hosszú lenne, de így aki el szeretne jutni, bevásárolni az Auchanba el, tudna jutni.
Ezt megint elcseszték. Szólt valaki a franciáknak, hogy a vidékiek a Mars térre érkeznek és onnan kellene őket az áruházba juttatni? Ha már körjárat, akkor a Szillériről a Nagykörútra kellene fordulni és a Kossuth Lajoson pedig irány az áruház.
Hm, most tűnik csak föl nekem, hogy a két 417-esnek eggyel több nyitható ablaka van hátul, mint a többi drezdainak, és még sárga korukban is így volt ez. Valaki meg tudja ezt magyarázni?
Igazad van Balázs, rosszul emlékeztem. Kotorásztam egy kicsit és megtaláltam róla mindent (indulás éa megszűntetés dátuma, menetrend [változás is], útvonal, viteldíj), de SzKV-s buszjáratként ez nem tartozik ide.
Köszönöm e remek rendhagyó töriórát! :) Nagy érdekes volt. Ezek szerint már 1981 óta tervezik az új buszpályaudvart? Ha már akkor is kicsi volt, akkor most "mégkisebb".
"Illetve a régi 32-es járatról ami meg Algyőre ment ki, míg független nem lett."
Képem nincs, de ha érdekel, itt a 32-es rövid története:
1957-ben az algyőiek kaptak egy nagy karácsonyi ajándékot: a Szeged-Algyő MÁVAUT buszjáratot (1957.12.02.). Megállói a következők voltak: Takaréktár u. végállomás, Radnóti Miklós Gimnázium, II. ker. Tanács, Textíltechnikum, Új-Petőfitelep, TSZ, Nógrádi-tanya, Algyői Földműves Szövetkezet, Algyő Tanácsháza. A járatok Szegedről 6.20, 11.00, 12.40, 14.20, 17.00, 18.45 és 22.20-kor indultak, míg Algyőről 5.37, 7.07, 9.30, 13.37, 16.52 és 21.37-kor.
1965-ben, az új pályaudvar átadásával a Mars térre került a szegedi végpontja. Algyőt 1973-ban csatolták Szegedhez közigazgatásilag, de ebben a viszonylatban továbbra is maradt a helyközi busz, igaz ez a járat a hódmezővásárhelyivel együtt 1974. június 30-ig az Anna-kút felé, a Belvároson keresztül közlekedett. Július 1-től azonban eme járatok nyomvonala a Nagykörútra került, ezzel együtt az Anna-kúti és a Radnóti Miklós Gimnázium előtti megállóhelyeik megszűntek.
Az algyői busz a község Szegedhez csatolásától azért maradt 1981. május 31-ig helyközi járat, mert a KPM csak akkor adta meg az engedélyt a helyi tarifa kiterjesztésére erre a viszonylatra. Ezenkívül M-es, azaz dupla tarifa volt érvényben rajta, amit még '88-ban is kifogásoltak az algyőiek. Épp emiatt azt is kérték, hogy járjon az M32-es ismét a Mars térre, mint helyközi járat korában. A Volán 1988. július 15-i hivatalos válaszában azt írta, hogy a dupla tarifát az útvonalhossz indokolja, a Mars tér pedig a zsúfoltság miatt nem alkalmas az M32-es fogadására, de a többletkilóméter miatti többletjármű sem állt a rendelkezésükre.
Ráadásul az M32 nem volt igazi M-es járat. Hogy miért? Hát mert nem voltak rá igazak az M-es járatok ismérvei, úgymint:
- csak műszakváltáskor közlekedik, - egyik végállomása valamelyik ipari üzemnél található, - kb. két alapjárat útvonalán megy végig, átszállásmentes kapcsolatot biztosítva, - 2 vonaljeggyel vagy összvonalas bérlettel vehető igénybe.
1981. május 31-től hívták tehát a járatot helyi járattá minősítve M32-esnek, ezzel együtt a belső végállomása a Mars térről a Szt. György térre került. Az algyőiek már ezt is hátrányként élték meg a Mars térhez képest rosszabb átszállási lehetőségek miatt. Aztán 15 évig nem sokminden változott sem a belső szakaszon, sem az algyőin, hacsak az nem, hogy az évek során egyre több járat tért be az NKFV/MOL-központba. Van egy 1990. májusi menetrendi értesítésem, mely iskolai előadási napokra meghirdet 2 járatot reggel befelé és 2-t délután kifelé M32I jelzéssel a Szt György tér helyett Komócsin/Glattfelder téri végállomással.
1996. február 5-től került a járat költségcsökkentés címén a Víztorony téri pályaudvarra a Szt. György térről. Ekkor tűnt el a szám elől az M jelzés, s a járatot eztán csak símán 32-esnek hívták.
1998. áprilisban Algyő népszavazáson mondta ki, hogy elválik Szegedtől, s így a község tényleges különválásától a járat változatlan nyomvonalon újra helyközi lett (5003-as viszonylat). Az 1998-ban kiadott városi menetrend már nem is említette.