Keresés

Részletes keresés

dcs100 Creative Commons License 2012.09.12 0 0 16936

Sziasztok!

 

Lenne egy kérdésem, remélem valaki tud rá válaszolni:

Az alábbi rendszámú szentesi Ik.260-asokkal tudja valaki hogy mi történt? BV-01-66, BV-01-88, BV-01-89

Átrendszámozták? Ha igen, mire?   Szétvágták?  Esetleg magánkézben van?

 

Köszönöm!

7-es troli Creative Commons License 2012.09.12 0 0 16935

meg kell, hogy szokják az emberek az új járatot, az új menetrendet, és az új áruházat. (az újranyitás is hivatalosan 09.13.)Az előd üzlet nagyon ráment a kvázi prémium minsőgére, legalábbis az árak alapján, talán ezért is maradoztak el az emberek.

 

A buszról, az új hirdetéssel az oldalán készített valaki már fotót?

Előzmény: T-660 (16928)
KickDown Creative Commons License 2012.09.11 0 0 16934

IOA Motorterét bújják, de nagyon!
DZA-035 2es szemlés, szerintem, mert fényezték és minden kis apróságot csinálgatnak rajta.
Algyőn a DZA-031 és az ELM-294 egészen jól muzsikálnak. Az ELMnek volt egy kis problémája még a múlthéten, 10perces munka volt vele.

Előzmény: KZR-283 (16922)
Lenry Creative Commons License 2012.09.10 0 0 16933

a volt Cora-járatos Ikarus 415: FLX-342

Előzmény: Störung! (16932)
Störung! Creative Commons License 2012.09.10 0 0 16932

És melyik jármű végzi a járatot?

Előzmény: T-660 (16928)
Tourismo Creative Commons License 2012.09.10 0 0 16931

Az autóbuszvezetőt, mert anélkül nem megy sokáig :D

Előzmény: T-660 (16928)
péjé85 Creative Commons License 2012.09.10 0 0 16930

Francba :) Marad az autó. :)

Előzmény: Dénes Balázs (16927)
bence56 Creative Commons License 2012.09.10 0 0 16929

Köszi. :) Ezek szerint ott írták rosszul.

Előzmény: tv79 (16913)
T-660 Creative Commons License 2012.09.10 0 0 16928

Ma többször láttam az ingyenes járatot hát, ha egy 1 embert láttam rajta még sokat is írtam.

 

Dénes Balázs Creative Commons License 2012.09.10 0 0 16927

Ez a járat nem jótékonyságból lett indítva, és biztos, hogy vannak tapasztalataik az ilyen multiknak, hogy a vidékieknek kell-e kedvezni, vagy a városiaknak az ingyenes járatokkal (honnan van több vásárló). Mi győztünk, bocsi :-)

Előzmény: péjé85 (16926)
péjé85 Creative Commons License 2012.09.10 0 0 16926

Én abból indulok ki mindig, hogy minden szegedinek, aki tömegközlekedik, van valamilyen erre feljogosító okmánya (pl bérlet), ergó nekik jó a helyi járat. De a vidékieknek már koránt sem biztos. Ezért ha ezeket a vásárlókat szeretné megcélozni az áruház, inkább számukra kellene ingyenes járatot biztosítani, nem pedig azoknak akiknek amúgy is van bérletük. De az ábra azt mutatja, hogy a vidék nem megcélzott vásárlóerő, vagy nem is tekintik vásárlóerőnek. Innentől kezdve pedig közelebb van más áruház pl nekem vidékinek. Ha a cél az volt amit említettél, akkor is szerintem 2 in 1 meg lehetne valósítani az én rémálmomat. :) Ha nagyon kötekedni akarok akkor attól nem körjárat valami, hogy a végén van egy kunkor. Ennyi erővel az 1-2 villamos is körjárat. :)

Előzmény: Dénes Balázs (16924)
verval Creative Commons License 2012.09.09 0 0 16925

Picit még folytatja a témát.. :)

 

Előzmény: tv79 (16913)
Dénes Balázs Creative Commons License 2012.09.09 0 0 16924

Egyáltalán nem értek egyet a gondolatmeneteddel. A Mars térről van oda járat, úgy hívják, 79-es. Sokszor sűrűbben is, mint ez az Auchan-járat. Pontosan az lehetett a szándék - logikusan - hogy a harmadik körúti lakótelepeket érintsék, és nem az, hogy a 79-essel párhuzamosságot képezzenek. Sokkal jobb, mint a korábbi Cora-járat útvonala.

 

Ami viszont keskeny, az a járatsúrúség (óránkénti járat csak amolyan elégséges szolgáltatás, nem több), valamint az áruházi dolgozók váltási időpontjait tojták le, de nagyon magasról, mert pont délben nincs járat munkanapokon (kb. háromórás a közlekedési szünet, ami szvsz. nagy baki). Ha már a kezdésre és a végzésre nincs járat, legalább a déli váltáshoz kellene (és nem nagyon vízionálok sok utast a munkanapi első járatra sem).

Előzmény: péjé85 (16920)
KZR-283 Creative Commons License 2012.09.09 0 0 16923

Üllés:

DZA-035-->ESZ-366

Szeged:

KBS-651-->AZB-528

Előzmény: KZR-283 (16922)
KZR-283 Creative Commons License 2012.09.09 0 0 16922

Kistelek:

HHR-855-->BOS-770

Pusztaszer:

IOA-584-->HFF-741


Az IOA-val mi történt? Váztöréses ő is? Legalább fél éve bent áll.

T-660 Creative Commons License 2012.09.09 0 0 16921

Elég hülyén van meg oldva ez a dolog, mert tényleg más útvonalon kellet volna mennie. Mert szerintem úgy kellet volna, hogy, Auchan-Budapesti út-Dorozsmai út-Rókusi krt.- Makkosházi krt.-Budapesti krt.- Szilléri sgt.-Római krt. – Brüsszeli krt.-Berlini krt.-Mars tér. –Attila u.-Belvárosi híd. – Vedres u.- Csanádi u. – Újszeged Gyk. Igaz egy kicsit hosszú az útvonal meg a menet idő is hosszú lenne, de így aki el szeretne jutni, bevásárolni az Auchanba el, tudna jutni.  

péjé85 Creative Commons License 2012.09.09 0 0 16920

Ezt megint elcseszték. Szólt valaki a franciáknak, hogy a vidékiek a Mars térre érkeznek és onnan kellene őket az áruházba juttatni? Ha már körjárat, akkor a Szillériről a Nagykörútra kellene fordulni és a Kossuth Lajoson pedig irány az áruház. 

Előzmény: T-660 (16919)
T-660 Creative Commons License 2012.09.09 0 0 16919
Dénes Balázs Creative Commons License 2012.09.08 0 0 16918

M16 NKFV központi megálló (mai MOL-telep) - Algyői út - Csillag tér - Cipőgyár - Újszeged Gyermekkórház.

Előzmény: Pilács011 (16916)
BPO-105 Creative Commons License 2012.09.08 0 0 16917

Hm, most tűnik csak föl nekem, hogy a két 417-esnek eggyel több nyitható ablaka van hátul, mint a többi drezdainak, és még sárga korukban is így volt ez. Valaki meg tudja ezt magyarázni?

Előzmény: KZR-283 (16893)
Pilács011 Creative Commons License 2012.09.08 0 0 16916

Volt olyan is amelyik a Sólyom utca - Olajos utca szakaszon is járt. Az melyik lehetett? :)

Előzmény: Normann Trancer (16914)
Dénes Balázs Creative Commons License 2012.09.08 0 0 16915

M34, csak épp a meghirdetéssel vártak (pár évtizedet... :-))

Előzmény: Normann Trancer (16914)
Normann Trancer Creative Commons License 2012.09.08 0 0 16914

Volt még egy jó kis járat, de már az útvonalára nagyon nem emlékszem már, de mintha Algyőre járt volna.

34-es munkásjárat Gumigyár-Rókusi krt.-Algyő, így volt?

 

tv79 Creative Commons License 2012.09.08 0 0 16913

Előzmény: bence56 (16911)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2012.09.07 0 0 16912

Igazad van Balázs, rosszul emlékeztem. Kotorásztam egy kicsit és megtaláltam róla mindent (indulás éa megszűntetés dátuma, menetrend [változás is], útvonal, viteldíj), de SzKV-s buszjáratként ez nem tartozik ide.

Előzmény: Dénes Balázs (16908)
bence56 Creative Commons License 2012.09.07 0 0 16911

Köszönöm szépen. Ezek szerint a térképen rosszul írták, vagy 1997-ben átkeresztelték a 2T járatot 2F-re?

Előzmény: Dénes Balázs (16903)
bence56 Creative Commons License 2012.09.07 0 0 16910

Köszönöm e remek rendhagyó töriórát! :) Nagy érdekes volt.
Ezek szerint már 1981 óta tervezik az új buszpályaudvart? Ha már akkor is kicsi volt, akkor most "mégkisebb".

Előzmény: Gábrisvitéz (16907)
ckg471 Creative Commons License 2012.09.07 0 0 16909

Wow! Debreceniként ez még nekem is igen érdekes olvasmány volt. Köszönet érte. :)

Előzmény: Gábrisvitéz (16907)
Dénes Balázs Creative Commons License 2012.09.07 0 0 16908

Az 1F járat nem az Erdélyi térig, hanem a Gyermekkórházhoz közlekedett, a Védőnőképző érintésével.

Előzmény: Gábrisvitéz (16905)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2012.09.07 0 0 16907

"Illetve a régi 32-es járatról ami meg Algyőre ment ki, míg független nem lett."

 

Képem nincs, de ha érdekel, itt a 32-es rövid története:

 

1957-ben az algyőiek kaptak egy nagy karácsonyi ajándékot: a Szeged-Algyő MÁVAUT buszjáratot (1957.12.02.). Megállói a következők voltak: Takaréktár u. végállomás, Radnóti Miklós Gimnázium, II. ker. Tanács, Textíltechnikum, Új-Petőfitelep, TSZ, Nógrádi-tanya, Algyői Földműves Szövetkezet, Algyő Tanácsháza. A járatok Szegedről 6.20, 11.00, 12.40, 14.20, 17.00, 18.45 és 22.20-kor indultak, míg Algyőről 5.37, 7.07, 9.30, 13.37, 16.52 és 21.37-kor.

 

1965-ben, az új pályaudvar átadásával a Mars térre került a szegedi végpontja. Algyőt 1973-ban csatolták Szegedhez közigazgatásilag, de ebben a viszonylatban továbbra is maradt a helyközi busz, igaz ez a járat a hódmezővásárhelyivel együtt 1974. június 30-ig az Anna-kút felé, a Belvároson keresztül közlekedett. Július 1-től azonban eme járatok nyomvonala a Nagykörútra került, ezzel együtt az Anna-kúti és a Radnóti Miklós Gimnázium előtti megállóhelyeik megszűntek.

Az algyői busz a község Szegedhez csatolásától azért maradt 1981. május 31-ig helyközi járat, mert a KPM csak akkor adta meg az engedélyt a helyi tarifa kiterjesztésére erre a viszonylatra. Ezenkívül M-es, azaz dupla tarifa volt érvényben rajta, amit még '88-ban is kifogásoltak az algyőiek. Épp emiatt azt is kérték, hogy járjon az M32-es ismét a Mars térre, mint helyközi járat korában. A Volán 1988. július 15-i hivatalos válaszában azt írta, hogy a dupla tarifát az útvonalhossz indokolja, a Mars tér pedig a zsúfoltság miatt nem alkalmas az M32-es fogadására, de a többletkilóméter miatti többletjármű sem állt a rendelkezésükre.

Ráadásul az M32 nem volt igazi M-es járat. Hogy miért? Hát mert nem voltak rá igazak az M-es járatok ismérvei, úgymint:

- csak műszakváltáskor közlekedik,
- egyik végállomása valamelyik ipari üzemnél található,
- kb. két alapjárat útvonalán megy végig, átszállásmentes kapcsolatot biztosítva,
- 2 vonaljeggyel vagy összvonalas bérlettel vehető igénybe.

1981. május 31-től hívták tehát a járatot helyi járattá minősítve M32-esnek, ezzel együtt a belső végállomása a Mars térről a Szt. György térre került. Az algyőiek már ezt is hátrányként élték meg a Mars térhez képest rosszabb átszállási lehetőségek miatt. Aztán 15 évig nem sokminden változott sem a belső szakaszon, sem az algyőin, hacsak az nem, hogy az évek során egyre több járat tért be az NKFV/MOL-központba. Van egy 1990. májusi menetrendi értesítésem, mely iskolai előadási napokra meghirdet 2 járatot reggel befelé és 2-t délután kifelé M32I jelzéssel a Szt György tér helyett Komócsin/Glattfelder téri végállomással.

1996. február 5-től került a járat költségcsökkentés címén a Víztorony téri pályaudvarra a Szt. György térről. Ekkor tűnt el a szám elől az M jelzés, s a járatot eztán csak símán 32-esnek hívták.

1998. áprilisban Algyő népszavazáson mondta ki, hogy elválik Szegedtől, s így a község tényleges különválásától a járat változatlan nyomvonalon újra helyközi lett (5003-as viszonylat). Az 1998-ban kiadott városi menetrend már nem is említette.

Remélem hasznos információk.

Előzmény: bence56 (16892)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!