Ajánlom figyelmetekbe a legújabb közlekedéstörténeti tanulmányomat, melyben a szegedi városi autóbusz-közlekedés hajnaláig repülhettek vissza velem az időben, egészen a múlt század elejére. Sorra veszem az első világháború előtti majd az azt követő magánerős és városi próbálkozásokat, majd a Szegedi Városi Autóbuszüzem megalakulását, és első néhány küzdelmes évét. Ez az írás hosszú és részletes, több mint fél évet dogoztam rajta. Azért talán lesz, aki rászánja az időt és végigolvassa. Jó szórakozást kívánok hozzá!
A 2000-es években a 20-as, 21-es és egy időben még a 74-es vonalon munkanapokon reggelente voltak helyközis buszokkal kiadott járatok, aztán ezek az évek folyamán megszűntek, főleg a 2/83/84/10-es vonalak megszűnése okozta módosításokkal.
Jelenleg ez az egy rásegítő járatot adják ki helyközis kocsival (az alapjárat ugye nem a Mars tértől indul).
Bár szerintem is a csuklós buszoknál alap elvárás lenne a 4 ajtó és a, helyijáratos utastér. (Kivétel a 6db, lassan élete végéhez közeledő gãzos Mercedes citaro. Azok már ebben az 1-2 évben elmennek, de tágasabbak is.)
Az ide beosztott SRD-396 és SRD-397-et mi pótolja a fordáikon? (Annyi a kérdés írásakor is látszik, hogy a 72-es kisegítő 7:30-as járatot az AAEL-815 viszi, de ez nem jelent túl sokat).
A mancik sofőrjei is vannak ezekre az ingákra osztva vagy kocsit cseréltek mással?