Lassan a végéhez közeledik a nagyprojekt, a magyarországi vasúthálózat föltérképezése. Megvannak az állomások, megálóhelyek, megálló-rakodóhelyek szelvényszámai.
Következő lépés volt az AT-k, IPVK-k, Sr-ek fölmérése.
A felmérésből már csak az AS-ek, azaz a vonali automata sorompók hiányoznak. A munkához nagy segítség lenne, ha mindenki leírná az általa ismert AS szelvényét, esetleg a vonatérzékelés és a sorompó-hajtómű típusát. Hajrá!
2017 végén az egykori Újszőreg megálló addig nem biztosított átjárójánál üzembe helyezték az AS 4603 számú, tengelyszámlálós, ledes, vonatszemélyzet által ellenőrzött fénysorompót, amely így elnyerte a legmagasabb számot viselő AS címet is :)
Fűzfőgyártelep előtt, az 1-es Vilonya-Királyszentistván mrh. (iparvágány-kiágazás) felől az első "sima" útátjáró, 2-es pedig a régi Balatonfűzfői összekötés és egy iparvágány közös átjáróját védi.
A 72-es út keresztezésénél is van egy AS4, illetve rögtön a gyárkapun túl egy belső útnál az AS5. Ennek a kettőnek a "doboza" az ipartelepen belül van.
Egy kérésem lenne! Van valakinek méretekkel feltüntetett rajza az AS ( vonali automata sorompó) szekrényről? Szeretnék H0 -ban készíteni párat a klubnak. Köszi előre is!
Az lenne a logikus amit te mondasz, de nem úgy történt: A mai Attila úton 1893-tól van vasúti átjáró. (1887-1893 között az út előtt volt a földkúp!) Érdekesség: az orosházi vonal megépítésekor az átjáró egyvágányú maradt, az átjáró után ágazott el a két vonal. Az 1920-as években lett kétvágányú az átjáró, majd 1958 körül lett háromvágányú. Nem tudom miért nem a vásárhelyi vonalra szelvényezték rá az átjárót. Illetve sejtem: hogy egységes legyen az állomási szelvényezés.
Nem. Kunszentmárton-Szentes. Szentes állomás összes létesítménye kettőszáztizen-kettőszázhuszonvalahányas szelvényként van nyilvántartva. Szentes 7-es váltó csúcssínjétől él csak a vásárhelyi vonal szelvényezése (tehát a tüzépi kiágazó váltó vásárhelyi-vonali szelvényű!)
ős 146-oson mintha lenne az SN94 és SN 98, valamint SN114 és SN118 között még 1-1 db.
ős 146-oson Szikra (237) után 1 db SN hiányzik még az AS 256 előtt.
145-ösön Tiszakécske SRV 2 értéke hiányzik. 147-esen Csongrád SRV2 értéke. Szentesen SRV1 értéke, illetve, hogy melyik vonalon van. (147-esre tippeltem.)
Eddig többek között van 1337 SN-em és 1475 AS-em, csak a fentiek szerint némileg hiányos. Arról meg már ne is beszéljünk, hogy némely SN-ből AS lesz, az AS-ból meg ASF. :-))
Ha már az AS lehalt, lenne pár SN-es kérdésem: Szentes után a 147-es vonalon Orosháza felé hiányoznak az alábbiak:
- A kalauz olyan sokáig elmélkedett a jegyemen, hogy elsuhant mellettem az első kettő az AS 399 előtt. - Az SN376 és SN 365 közötti két darab, - A Donát mh., tehát SN 326 és SN304 közötti 2 db.
Így van, az antenna a GSM-en üzemlő távfelügyelet antennája. A sorompók a szombathelyi diszpécserközpontba diagnosztikai célból vissza vannak jelentve GSM-kommunikációval.
Pedig vannak tengelyszámlálók, ugyanis az állomásközt az előjelzős szakaszok megosztják. A sorompók vonatérzékelése egy eddig teljesen új módszerrel, hurokkal történik, amely a felette elhaladó fémtömeget érzékeli (ún. "induktív hurok").
Igen a türjei az AS97 volt, a megálló jelzőszáma a 98. Majd úgyis megyek valamikor arra egy retúr keretében Bajánsenyéig, akkor feltérképezem végig vágányostól, átjáróstól.
Így van, eddig a Bobától Ukkig, Ukktól Zegig volt szelvényezve a vonal, most egységesen Bobától, ezért nőttek meg a számok. A dobozok sokszínüségére a magyarázat az, hogy ilyen új dobozok csak a jelzővel fedezett útátjáróknál vannak, tehát Ukk-Zalaszentiván közt (egy kivétellel, ami majd Ukk Sr sorompója lesz, ott még a régi doboz van) A dobozok azért ekkorák, hogy kényelmesen el lehessen bennük férni. Mármint ha technika vagy benne, mivel ugye ezek már nem csak egy fénysorompót vezérelnek, hanem jelzőket, függésben vannak más jelzőkkel, és emberi beavatkozás nélkül tudniuk kell mi a dolguk(szabad jelzés, hívó, feloldó, stb.). A vágányhálózat annyiban módosult, hogy Ötvösön megszünt a rakodóvágány, Zalabér-Batykon az 5. vágány, ill. az első-második vágányok közt a váltó, meg ugye Zalaszentiván egy évvel ezelötti átépítése, meg persze több kilóméternyi nyomvonalmódosulás a nyíltvonalon. Hirtelen ennyi jut eszembe, ha valamit kihagytam akkor bocsánat.
Tényleg érdekesek ezek a dobozok. Talán konyha és egy szék is van benne :-) Miért ekkorák, no meg ilyenek? (Mert mintha volna a vonalon "régi kinézetű" doboz is.
Másik dil Emmám: Mintha más lenne a vonal szelvényezése, mint felújítás előtt volt. Régen Türjén az AS98 volt, most ezek szerint az ASF 266 van. Pakod volt AS 204, most az AS358. Tehát előbbiek szerint 14 hm-rel nőtt a távolság közöttük. Vagy csak én gabalyodtam bele? :-)
Nincs valakinek (esetleg Neked) egy új kiutatása a szelvényezésről és vágányhálózatról?
Tegnap meglett nekem is az AS4 Mezőhegyes előtt, meg az összes SN a 121-esen és a 121a-n. Erről jut eszembe - itt egy kicsit off de - nincs valakinek "véletlenül" Makó, Mezőhegyes, Hódmező, esetleg Bcsaba vágányrajza? Belegabalyodtam a rajzolásba. :-))
Örülök, h valakinek hasznára válnak a képeim :) Tengelyszámlálókkal nem találkoztam nyíltvonalon, így kizárásos alapn szigsines. az állomások'természetesen' tengelyszámlálósak.