A Magyar Posta Zrt. mintegy 1,1 milliárd forintért csaknem 4800 kerékpárt és 30 kerékpár-utánfutót vásárol. Az ár magába foglalja az öt éven keresztüli karbantartását is.
A Közbeszerzési Értesítő szerint az európai uniós nyílt közbeszerzési eljárást a győri székhelyű Cronopont Kft. nyerte el nettó 1,097 milliárd forintos ajánlatával. A másik pályázó, a debreceni központú Piremon Kht. 1,167 milliárd forintos ajánlatot tett.
A vállalkozási szerződés szerint a nyertesnek 640 váltós kerékpárt (245 darabos opcióval), 4.148 váltós biciklit (1.676 darabos opcióval), 30 kerékpár utánfutót kell leszállítania. Az ötéves karbantartást is magába foglaló szerződésben szerepel 150 millió forint keretösszegig eseti javítások elvégzése is.
Tomecskó Tamás, az MP szóvivője az MTI érdeklődésére elmondta: az eljárás nyertese a kifejezetten postai igények alapján Szlovéniában kifejlesztett KRPAN típusú kerékpárt szállít, amely ma már számos ország postai kerékpárjaként bizonyítja, hogy alkalmas postai kézbesítő kerékpárnak.
A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) érdemben nem vizsgálhatta a Magyar Posta Zrt. jogorvoslati kérelmét - amelyben a Cronopont Kft. szerződés szegésének kimondását indítványozta - a postai kerékpárbeszerzési ügyben, mivel a kérelem mintegy két hónappal elkésett, közölte a bizottság szerdán. A Népszabadság reggeli száma, melyet az Index is idézett, arról számolt be, hogy a KDB érvényesnek nyilvánította a tendert. "A Döntőbizottság hangsúlyozza, hogy téves az a sajtóban megjelent közlés, mely szerint a Döntőbizottság érvényesnek fogadta volna el a Magyar Posta Zrt. és a Cronopont által megkötött szerződést" - áll a KDb közleményében. A Magyar Posta szóvivője közölte kedden: a Közbeszerzési Döntőbizottság hétfői döntésében megállapította, hogy a Magyar Posta és a Cronopont Kft. között megkötött szerződés érvényes. A testülethez beadott keresetében a posta szerződésszegésnek minősítette, hogy a kerékpárszállításra szóló megrendelést elnyerő Cronopont Kft. a pályázatában foglaltakhoz képest megváltoztatta a kerékpárok gyártásának helyszínét. A KDb megállapítása szerint azonban a posta nem a beadványa szerinti időpontban - május 12-én - szerzett tudomást a gyártás tervezett helyének megváltoztatásáról, hanem korábban, még márciusban, így május 14-én a kereset beadásának idején már letelt a törvényben megszabott 15 napos határidő, amely a "szerződésszegés tudomásra jutásának" időpontjától rendelkezésre áll az eljárás kezdeményezésére.
Sarkosan fogalmazva: Nem akarok rágódni a Magyar Posta biciklitenderén, a magyar korrupciós viszonyok ismeretében már az is szép, hogy egyáltalán hajlamosak voltak kerékpárt vásárolni, pedig azt a milliárdot elkölthették volna bicikliügyi tanácsadásra, világ körüli tanulmányútra vagy egy ismeretterjesztő filmre, melynek címe A postás biciklije. Továbbá a nem EU-szabványos postaládák lecserélését kombinálhatták volna azzal, hogy az új postaládákat egyenesen a szlovén biciklikre szerelik, így valódi mozgó posta lenne, az igazán mobil szolgáltatás csúcstechnológiája. Ehhez képest az a rongyos százmillió, amibe a kormányátalakítás kerül, szinte semmiség, a magyar adófizetők akár egymilliárdot is adnának az egész kormány azonnali lemondásának finanszírozására, de sajnos sokkal nagyobb lesz a számla. Közben Fodor Gábor ki akarja nyitni az SZDSZ-t, oda vár minden szabadságszerető embert, talán elég lesz egy kisebb sörsátrat felverni. Lendvai Ildikó azt mondta, "az egypárti szocialista kormány különös kényességgel fog vigyázni arra, hogy az alkotmányos határokat betartsa, ám természetes, hogy kitölti ezeket a határokat". Különös kényességgel kezdhetünk félni: vajon milyen módszerekkel töltik ki a határokat?
Lefújthatják a milliárdos postásbicikli-tendert a HVG értesülései szerint. A lap úgy tudja, a pályázat győztese már áprilisban közölte a gyártóval a főbb paramétereket, holott a közbeszerzési felhívás csak szeptemberben jelent meg.
most hallottam egy ismerősömtől erről a biciklis dologról. komlyan mondom elsőre azt hittem tökön szúrom magam amikor meghallottam, hogy majdnem 200ezer forintér vesz az állam kerékpárokat az adófizetők pénzéből.
NEM LEHET SEMMIT TENNI AMIKOR EKKORA, ORDÍTÓ LENYÚLÁSOK VANNAK???
Ezt a pályazatot már megnyerték. A szervizek listáján szerepel az én üzletem is. Érdekes módon csak a mai napon és telefonon keresett meg a nyertes cég. Közben folyamatosan érkeznek az országba a kerékpárok szervíz pedig nincs.
lehet hazudni a szervizekről , és ennek semmi következménye? senki nem nézte a postánál, hogy vannak, e tényleg szervizek? nem kellet volna kizárni az ilyen pályázót?
Rossz a bicikliszervizek listája Kerékpártender: megtéveszthették a Magyar Postát 2008. január 29. 08:58
* nyomtatás * méret
Szóljon hozzá
Minden jel szerint megtéveszthették a Magyar Postát a kerékpártender kapcsán, s mindez oly módon történt, hogy felvetődhet akár a közokirat-hamisítás esete is - állítja a Schwinn-Csepel Kerékpárgyár elnök-vezérigazgatója azzal kapcsolatban, hogy a tendergyőztes szerződésben vállalta az új postakerékpárok 24 órán belüli szervizelését az egész országban - tudta meg a Magyar Hírlap. Klimon Péter szerint még nagyobb baj, hogy erről azok a szervizek nem tudnak, amelyek nevében a vállalást tették. A Schwinn-Csepel vezetője már sokadszor állítja: olyan szigorú szervizelőírást tartalmazott a tender, amely szakmailag nem teljesíthető. A nyertes cég ennek ellenére írásban vállalt erre kötelezettséget. Az ajánlattétel és a végleges szerződés mellékletében szereplő szervizlista szerint összesen 38, megyénként két-két szervizre hárul majd a posta új kerékpárjainak garanciális és kötelező javítása. (Magyar Hírlap) automenedzser. http://automenedzser.hu/cegauto/20080129_kerekpar_tender_posta.aspx