A Magyar Posta Zrt. mintegy 1,1 milliárd forintért csaknem 4800 kerékpárt és 30 kerékpár-utánfutót vásárol. Az ár magába foglalja az öt éven keresztüli karbantartását is.
A Közbeszerzési Értesítő szerint az európai uniós nyílt közbeszerzési eljárást a győri székhelyű Cronopont Kft. nyerte el nettó 1,097 milliárd forintos ajánlatával. A másik pályázó, a debreceni központú Piremon Kht. 1,167 milliárd forintos ajánlatot tett.
A vállalkozási szerződés szerint a nyertesnek 640 váltós kerékpárt (245 darabos opcióval), 4.148 váltós biciklit (1.676 darabos opcióval), 30 kerékpár utánfutót kell leszállítania. Az ötéves karbantartást is magába foglaló szerződésben szerepel 150 millió forint keretösszegig eseti javítások elvégzése is.
Tomecskó Tamás, az MP szóvivője az MTI érdeklődésére elmondta: az eljárás nyertese a kifejezetten postai igények alapján Szlovéniában kifejlesztett KRPAN típusú kerékpárt szállít, amely ma már számos ország postai kerékpárjaként bizonyítja, hogy alkalmas postai kézbesítő kerékpárnak.
Volt tárcavezető a Vértesi Erőmű élén 2009. január 12., hétfő 12:34 InfoRádió / MTI
A Vértesi Erőmű Zrt. rendkívűli közgyűlésén visszahívták Gálos Tibor vezérigazgatót és helyére Szabó Pál, volt közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztert választották meg - közölte a tulajdonosi jogokat gyakorló MVM Zrt. kommunikációs vezetője. Hozzátette: az intézkedés nem érinti az erőmű tervezett privatizációját.
A Vértesi Erőmű vezetésében történt személycserék indoka, hogy a vállalatnál át kell gondolni az erőműtársaság magyar energiarendszerben betöltött szerepének megváltozását és érvényre kell juttatni az ehhez szükséges irányítási szemléletet - tudatta Tringer Ágoston.
A Magyar Posta elállt a postai kerékpárok és utánfutók szállítására és szervizelésére a Cronopont Kft.-vel megkötött szerződésétől – közölte a posta pénteken az MTI-vel. A Magyar Posta azután döntött így, hogy a Cronopont Kft. írásban értesítette a Magyar Postát, hogy a közbeszerzési eljárás alapján megkötött és meghatározott termékre vonatkozó szerződés teljesítésére nem képes. A szerződést 2007. november 26-án kötötték. A Magyar Posta új közbeszerzési eljárást ír ki a kerékpárok beszerzésére.
Felettébb érdekes, hogy a tenderben előírt feltételekkel szemben a "fővállalkozó" Cronopont Kft.-nek egyáltalán nincsenek kerékpárgyártási referenciái.
Közbeszerzési Döntőbizottságnak határozottan cáfolnia kellett a Magyar Posta szóvivője, Tomecskó Tamás nyilatkozatát, mely szerint a bizottság érvényesnek fogadta el a Magyar Posta és a Cronopont Kft. által megkötött szerződést.
Krpan mint gyártó nem jelenik meg a piacon, nem is tud kerékpárt gyártani. Csupán manufakturális módszerekkel képes néhány száz kerékpárt összerakni, ám sem sorozatgyártásra, sem állandó minőségre nem képes. "Vagyis a szlovén cég nem kerékpárgyár, s ez a lényeg" – hangsúlyozta. A Krpannál évente legfeljebb két-háromezer kerékpárt gyártanak, ha ennél többre van szükség, azt a mennyiséget ők is gyártatják valahol.
Mit szóltok? Ennek a Tomecskónak nagyon kell a Cronopot, jobban mint a kerékpár.
De tuti, hogy csak egy ember volt benne a korrupcióban, és őt már kirugták... Mindenki más tiszta, becsületés, és jogkövető...meg hülye de azt a törvény nem tíltja.
A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) érdemben nem vizsgálhatta a Magyar Posta Zrt. jogorvoslati kérelmét - amelyben a Cronopont Kft. szerződés szegésének kimondását indítványozta - a postai kerékpárbeszerzési ügyben, mivel a kérelem mintegy két hónappal elkésett, közölte a bizottság szerdán. A Népszabadság reggeli száma, melyet az Index is idézett, arról számolt be, hogy a KDB érvényesnek nyilvánította a tendert. "A Döntőbizottság hangsúlyozza, hogy téves az a sajtóban megjelent közlés, mely szerint a Döntőbizottság érvényesnek fogadta volna el a Magyar Posta Zrt. és a Cronopont által megkötött szerződést" - áll a KDb közleményében. A Magyar Posta szóvivője közölte kedden: a Közbeszerzési Döntőbizottság hétfői döntésében megállapította, hogy a Magyar Posta és a Cronopont Kft. között megkötött szerződés érvényes. A testülethez beadott keresetében a posta szerződésszegésnek minősítette, hogy a kerékpárszállításra szóló megrendelést elnyerő Cronopont Kft. a pályázatában foglaltakhoz képest megváltoztatta a kerékpárok gyártásának helyszínét. A KDb megállapítása szerint azonban a posta nem a beadványa szerinti időpontban - május 12-én - szerzett tudomást a gyártás tervezett helyének megváltoztatásáról, hanem korábban, még márciusban, így május 14-én a kereset beadásának idején már letelt a törvényben megszabott 15 napos határidő, amely a "szerződésszegés tudomásra jutásának" időpontjától rendelkezésre áll az eljárás kezdeményezésére.
Sarkosan fogalmazva: Nem akarok rágódni a Magyar Posta biciklitenderén, a magyar korrupciós viszonyok ismeretében már az is szép, hogy egyáltalán hajlamosak voltak kerékpárt vásárolni, pedig azt a milliárdot elkölthették volna bicikliügyi tanácsadásra, világ körüli tanulmányútra vagy egy ismeretterjesztő filmre, melynek címe A postás biciklije. Továbbá a nem EU-szabványos postaládák lecserélését kombinálhatták volna azzal, hogy az új postaládákat egyenesen a szlovén biciklikre szerelik, így valódi mozgó posta lenne, az igazán mobil szolgáltatás csúcstechnológiája. Ehhez képest az a rongyos százmillió, amibe a kormányátalakítás kerül, szinte semmiség, a magyar adófizetők akár egymilliárdot is adnának az egész kormány azonnali lemondásának finanszírozására, de sajnos sokkal nagyobb lesz a számla. Közben Fodor Gábor ki akarja nyitni az SZDSZ-t, oda vár minden szabadságszerető embert, talán elég lesz egy kisebb sörsátrat felverni. Lendvai Ildikó azt mondta, "az egypárti szocialista kormány különös kényességgel fog vigyázni arra, hogy az alkotmányos határokat betartsa, ám természetes, hogy kitölti ezeket a határokat". Különös kényességgel kezdhetünk félni: vajon milyen módszerekkel töltik ki a határokat?
Lefújthatják a milliárdos postásbicikli-tendert a HVG értesülései szerint. A lap úgy tudja, a pályázat győztese már áprilisban közölte a gyártóval a főbb paramétereket, holott a közbeszerzési felhívás csak szeptemberben jelent meg.
most hallottam egy ismerősömtől erről a biciklis dologról. komlyan mondom elsőre azt hittem tökön szúrom magam amikor meghallottam, hogy majdnem 200ezer forintér vesz az állam kerékpárokat az adófizetők pénzéből.
NEM LEHET SEMMIT TENNI AMIKOR EKKORA, ORDÍTÓ LENYÚLÁSOK VANNAK???
Ezt a pályazatot már megnyerték. A szervizek listáján szerepel az én üzletem is. Érdekes módon csak a mai napon és telefonon keresett meg a nyertes cég. Közben folyamatosan érkeznek az országba a kerékpárok szervíz pedig nincs.
lehet hazudni a szervizekről , és ennek semmi következménye? senki nem nézte a postánál, hogy vannak, e tényleg szervizek? nem kellet volna kizárni az ilyen pályázót?