Keresés

Részletes keresés

proft Creative Commons License 1 órája 0 0 70931

Sziasztok, a saját csónakom is innen van, azóta is rendszeresen nézem ezt az oldalt. Esetleg érdekel valakit egy szép állapotú Wiking 1000 euro-ért?

 

https://www.marktplaats.nl/v/watersport-en-boten/rubberboten/m2096531295-wiking-rubberboot-wiking-rib

409 Creative Commons License 14 órája 0 0 70930

 

 Én a gyári megoldásokra gondoltam... :) Az a magyar találmányú AF-es szám nem volt az*.  :D (amúgy az alvázszám esetében csak Magyarországon volt érvényes, aki olyannal nyugatra ment a járműve lefoglalását kockáztatta)

 

* a kezdetén még azt is beütötték, később tértek át az alu táblára, mert egyszerűbb volt megcsinálni.

Előzmény: killmark (70925)
409 Creative Commons License 14 órája 0 0 70929

 

 No, a hajólevélre nem gondoltam.  :)

Előzmény: Takyka! (70924)
Pilom Creative Commons License 15 órája 0 0 70928

Ha akarsz látni, mutatok. Aztán az is lehet, hogy a halőr telefonszáma vagy távírószáma az, merthogy címke vagy tábla nincs amivel azonos lehetne. :)

Előzmény: Takyka! (70924)
L_áma Creative Commons License 16 órája 0 0 70927

Nem az, csak úgy néz ki. Monták.

Előzmény: Takyka! (70924)
Takyka! Creative Commons License 17 órája 0 0 70926

Nekem Japán belpiacos motoromnak volt AF-es motorszáma. Szintén a forgalmiba betűzve hordtam. Vizsgán megmutattam és jó volt. Vicc az egész...

 

T.

Előzmény: killmark (70925)
killmark Creative Commons License 18 órája 0 0 70925

Attól, hogy leesik, még egyedi azonosító.

Anno a 123as Mercedesem AF es mororszàma egy aluplakettbe volt ütve.

Azt pedig a mozaik utca felragasztotta a blokkra.

A hőtágulástól egy óra múlva leesett.

Innentől a forgalmiba téve igazolta a motort.

Minden vizsgán ez volt megfelelő.

Ez Magyarország.

Előzmény: 409 (70922)
Takyka! Creative Commons License 18 órája 0 0 70924

Olyat én nem láttam, hogy be lenne ütve a motorba. 90-es évek óta szegecselt tábla sincs, csak sima matrica (Yamahán, Evinrudeon biztos).

Ami van, az a fagydugóba (tényleg az?) beütött motorszám.

 

Mivel hajólevélbe is ezeket a számokat írják, így nálam de facto hatósági azonosítónak minősül.

 

T.

Előzmény: 409 (70922)
L_áma Creative Commons License 23 órája 0 0 70923

A csináló iparos nem. A veteránosok sokszor csináltatnak régi minta alapján. Abból sincs gond.

 

Ha teszem azt, a közelmultban valaki egy Evinrude motorra gyártatott egyet, és arra valótlan teljesítmény adatokat vésetett, ráadásul a beütött fagydugót is cserélte, akkor az már szerintem betudható valamiféle csalási szándéknak.

 

Előzmény: lapar (70920)
409 Creative Commons License 23 órája 0 0 70922

 

Az a kérdés, hogy egy adattábla ami 2/4db beütőszegeccsel van rögzítve, mennyire egyedi azonosító. ??  Ha az a sorozatszám valahol be van ütve a blokkba, roncsolás nélkül eltávolíthatatlanul, akkor lehet egyedi azonosító, de vajon ezeket ki tartja nyilván?

 

A RIB csónakomon van egy adattábla a sorozatszámmal, ami a hátsó tároló levehető ajtaján van.... (egyébként leesett, én szegecseltem vissza :)) )  Viszont van egy sorozatszámos tábla a fartükrön is. Az alaposan oda van szegecselve, de ha valóban egyedi azonosító lenne, akkor szerintem a gyantába kellett volna ágyazni. A túrakenum gyári száma bele van olvasztva, az nem távolítható el nyomtalanul, pedig arra aztán nem kell azonosítószám.

 

Persze ebben az országban az erősebb kutya baxik, akármi is van a törvényben leírva.  ://

Előzmény: Takyka! (70921)
Takyka! Creative Commons License 24 órája 0 0 70921

https://hu.wikipedia.org/wiki/Egyedi_azonos%C3%ADt%C3%B3_jel_meghamis%C3%ADt%C3%A1sa

 

Az E pont az én értelmezésemben áll a dologra.

Csak abban vagyok biztos, hogy egy  megfelelő beágyazottságú ügyvéd a mai Magyarországon simán kidumálná.

 

T.

Előzmény: lapar (70920)
lapar Creative Commons License 27 órája 0 0 70920

csinált valaki új adattáblát, akkor az bűncselekményt követett el"

 

Biztos vagy benne, hogy az az adattábla hatósági jelzés?

Előzmény: Takyka! (70913)
Pilom Creative Commons License 27 órája 0 0 70919

Javaslom, hogy keresd meg a gyártót és kérj tőlük információt a motorról a gyártási szám alapján. Egy email-t megér. Ha jó fejek lesznek, küldenek használati útmutatót is PDF-ben.

Előzmény: Szilrobi_index (70908)
Béci 72 Creative Commons License 29 órája 0 0 70918

Tőlünk jó messze van,nálunk alig találni vkit,ha mégis csakis aranyáron☹️

Előzmény: csipike01 (70917)
csipike01 Creative Commons License 30 órája 0 0 70917

Kicsit reklámoznám őket.

Miskolc, ATInox. 

Kifejezetten rozsdamentessel foglalkoznak. A tulaj a nagyobbik fiam volt osztálytársának a faterja.

Mondjuk 10 megkérdezett emberből 10 őket ajánlotta.

Valóban várakozáson felül teljesítettek. 

Így már szépen befér a garázsba. 

Elküldöm a fotókat a Hollandoknak.

Kíváncsi vagyok, mit reagálnak a kész hajóra. 

Előzmény: killmark (70911)
spapda Creative Commons License 1 napja 0 0 70916

Az még bele kéne férjen, a gyártók között van ekkora szórás. Azt szokták írni, hogy 15" körül kezdődik a rövid, 20" fölött (~50 cm) a hosszú, de 18" (45 cm) még rövidnek számít. A fordulatszámmérés arra nézve praktikus, hogy majd látszik, valós körülmények között meddig tudod forgatni. Célszerű lenne egy fővel és a "referencia" 300 kilóval is kipróbálni, hogy melyik esetben meddig pörög.

Előzmény: Szilrobi_index (70908)
Béci 72 Creative Commons License 1 napja 0 0 70915

Szerintem az átkenés kevés.

Lehet,hogy be kéne áztatni.

Előzmény: killmark (70910)
killmark Creative Commons License 1 napja 0 0 70914

Az enyém is dönthető,a teraszom alatt kell átvinni minden kiálláskor.

🤣

Előzmény: 409 (70912)
Takyka! Creative Commons License 1 napja 0 0 70913

Fordult elő ilyen.

Pár évvel ezelőttig 10Le volt a határ. Ha egy 15 lovas motorra csinált valaki új adattáblát, akkor az bűncselekményt követett el. Ha egy 10-es motrot átépített 15-re, akkor meg nem követett el bűncselekményt...

 

T.

Előzmény: Szilrobi_index (70904)
409 Creative Commons License 1 napja 0 0 70912

 

 Írta már, alacsony a garázs ajtó....  :))

Nekem meg a kapu áthidalója volt útban.

Előzmény: killmark (70911)
killmark Creative Commons License 1 napja 0 0 70911

Komoly munka.

Jó volt a rozsdamentes műhely.

Mihez kell a dönthető rollbar, így akarod szállítani,vagy csak hogy meglegyen az opció?

Előzmény: csipike01 (70890)
killmark Creative Commons License 1 napja 0 0 70910

Glicerinnel átkenni próbáltad már?

Előzmény: Béci 72 (70895)
Béci 72 Creative Commons License 1 napja 0 0 70909

Igen,teljes gáznál mérd a fordulatot!

Szerintem,ha szépen,egyenletesen jár,van normál alapjárat,ki is forog rendesen,azonnal reagál a gázra,akkor jónak tűnik a karbi.

Amúgy van karburátor tisztító spray,szét kell szedni,megfigyelni,hogy mi hol volt,kitisztítani,kompresszorral kifújni(ha van),és összeszerelni.Én akkor nyúlnék hozzá,ha nem úgy járna,ahogy leírtad.

Előzmény: Szilrobi_index (70908)
Szilrobi_index Creative Commons License 1 napja 0 0 70908

Szia! Nem sértődök meg.

Igen, Balatonon és vitorláson volt. Az eladó elmondása szerint igen kényelmetlen helyzetben tudta csak használni.

Nekem is eszembe jutott ma (a leírást nézve volt egy rajz a csónak alja és a kavitációs lemez egymáshoz való elhelyezkedéséről), hogy mi van ha ez a probléma. A csónakra ugyan nem szereltem fel a motorokat, de az állványaikon megmértem a felfogatás és kavitációs lemez távolságát. Nem egzakt így a mérés, de 2-3 cm különbség van a kettő között (43 és 45 cm), ami akár a mérés hibája is lehet.

A karbiba berohadt benya akár lehet is. Most a terv: a fordulatszámmérés után megosztom Veletek az eredményeket (csak full gázállásnál mérjek?) utána legrosszabb esetben irány a szerviz.

A karburátor tisztítás mennyire tudományos?

 

Előzmény: spapda (70907)
spapda Creative Commons License 1 napja 0 0 70907

Nem gondolnám, hogy csere-bere áldozata lenne a motor, inkább az általános egészségi állapota nem stimmel: vagy a porlasztónál nem stimmel valami, vagy a gyújtásnál. Esetleg az elvárttól elmarad a kompressziója. Például rendes veretés után egy gyertyakép is árulkodó lehet, és ha már kiszedted, egy gyertyacserét meg is lehet ejteni, párezer forintos mutatvány, te is meg tudod csinálni, és akkor biztos lehetsz benne, hogy ez a része stimmel a sztorinak.

 

Amúgy jó eséllyel belerohadt a keverékes benzin a karburátorba és csak ki kéne tisztítani. Jól emlékszem, hogy balatoni volt a motor, vitorlásról?

Illetve ne haragudj a kérdésért (hiszen ez nem lett kitárgyalva), de rövidcsizmás a motor? Mert ugye vitorlásokon inkább a hosszú a jellemzőbb, az meg a gumicsónakon nem fog jól szerepelni.

Előzmény: Szilrobi_index (70905)
L_áma Creative Commons License 1 napja 0 0 70906

"A csere-bere átalakításnak mi értelme lett volna?"

 

Én tudok egy pacákot, aki addíg kutyulta otthon a motorjait, míg a tizesbe belevándorolt néhány 15-ös alkatrész. Ebből értelemszerűen következik, hogy a 15-ös meg lebutult tizesre.

 

Hogy ennek mi értelme? Ma már semmi.... 

Előzmény: Szilrobi_index (70904)
Szilrobi_index Creative Commons License 1 napja 0 0 70905

Leszedtem, megnéztem, de semmi nincs az adott helyen. Csak általános matricákat találtam, amik veszélyekre figyelmeztetnek, egy gyári ellenőrzést végző személyre vonatkozót (nincs kitöltve/már nem látszik) illetve egy vonalkódos volt még, de az azon lévő M755 és 17958 jelzések nem hiszem, hogy árulkodóak, inkább az adott alkatrész kódjai lehetnek (ez tartja a berántó szerkezetet).

Ami biztató(?), hogy a csizma oldalán lévő gyáriszámos matrica gyáriszáma megegyezik a kupak alatt, a menetirány szerint a motor jobb oldalán lévő kerek fém (nem fekete) valamibe beütött számmal (a felül lévő henger gyertyával átellenes oldala). Ettől még lehet, hogy másik alkatrészt kell cserélni a visszabutításhoz.

Előzmény: spapda (70903)
Szilrobi_index Creative Commons License 1 napja 0 0 70904

Nem ismerek senkit aki hajózna, nemhogy pont ilyen motorja lenne. :(

A csere-bere átalakításnak mi értelme lett volna? Ettől még persze lehet.

Ha megmondod mit nézzek, vagy fotózzak megteszem.

Fordulatszám mérésen rajta leszek, de előbb jöjjön meg, azután kell alkalom, hogy vízre tudjak menni.

Előzmény: Takyka! (70902)
spapda Creative Commons License 1 napja 0 0 70903

A kupakot levéve a trafók alatt van egy matrica, ha még nem szedték le az évtizedek alatt, amin látszik, hogy mi volt ő lánykorában:

Előzmény: Szilrobi_index (70898)
Takyka! Creative Commons License 1 napja 0 0 70902

Nincs semmi gond, de nem akarok vitatkozni kézikönyvben olvasható dolgokkal. Az én tapasztalataim meg sem közelítik azt amit írtál. Felénk még a 20-as motorok sem tudják azokat a számokat.

 

Visszatérve a te helyzetedre. Elméletileg lehetséges, az is, hogy a te motorodat használta valaki donornak egy 9.9->15 átépítéshez. A tiéd meg közben visszaalakult 9.9-nek. Ennek ellenőrzéséhez megintcsak szükség volna típusismeretre.

 

Nincs a közeledben senki, akinek van 2T 15-ös motorja? Egy keresztpróba sokat mutatna.

Mindenesetre egy fordulatszám mérés valóban jó volna.

 

T.

Előzmény: Szilrobi_index (70898)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!