Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
5.-6. képek: a felvételek inkább a gyár területén készültek, mint az ácsi állomáson.
A 70-es, 80-as években szervezetten vittek jól és kemény valutában fizető osztrák, német, stb. csoportokat többek között a cukorgyárban üzemelő mozdonyokhoz. Én egy osztrák csoporttal a 80-as évek közepén voltam a gyárban mozdonynézőben.
Biztos, hogy ez deszkázat volt? Mivel eléggé gyerek vagyok még, csak a saját ilyen tapasztalataimat tudom, de minden általam ismert vágánygépkocsi garázs előtt beton elem van (Bodán-elem vagy mi a szösznek hívják), olyan, mint a gyalogos átkelőknél.
Az új, nagyjából a mainak megfelelő festési sémát '74-ben dolgozták ki, vezették be; de a mozdonyok oldalán az öntvénytáblák '79-ig megmaradtak, akkortól kezdték az oldalszámokat is feliratozni /matricázni/. Amint már egyszer leírtam, a háttérben egy "matricázott" Szili látható.
Egyébként az, hogy egy gépet selejteznek, nem jelenti azt, hogy a mozdonyt a selejtezés másnapján szétvágják. Gyakran akár 5-10 év is eltelik a selejtezési eljárás lefolytatása és a tényleges kohósitás között.
Igazad lehet, én csak a pályaszámtábla alapján írtam; de az tény, hogy a Kandókat és a BoCo-kat is sokáig alkalmazták még a forgalomból kivonásuk után fékmozdonyként, pl. az M63-asok vagy az M41-esek próbáinál. A kép szempontjából ami a V60,003-as mellett szólhat: a 001-en és a 002-őn eredetileg nem volt a mellgerenda felett a lámpák vonalában kialakított lépcső... A 003-nál ez úgy volt felszegecselve, mint ahogy a mozdonyszekrény többi része is szegecselt.
ez a kép van az Indóház Extra cimlapján, és ott jól olvasható, hogy a Kandó pályaszáma V.60.001
Igazad lehet, én csak a pályaszámtábla alapján írtam; de az tény, hogy a Kandókat és a BoCo-kat is sokáig alkalmazták még a forgalomból kivonásuk után fékmozdonyként, pl. az M63-asok vagy az M41-esek próbáinál. A kép szempontjából ami a V60,003-as mellett szólhat: a 001-en és a 002-őn eredetileg nem volt a mellgerenda felett a lámpák vonalában kialakított lépcső... A 003-nál ez úgy volt felszegecselve, mint ahogy a mozdonyszekrény többi része is szegecselt.
Ez egy igen érdekes dolog! Ugyan is a V60,001-s 1967.12.30-án selejtezték. A V60,003-as gép ugyan ekkor át lett minősítve Villamos Fékmozdonynak. A száma VFK III. lett. Majd ez állították ki a Kandó Főiskola melett. Az 1982-es bemutatón is ez szerepelt. De mindenképpen V60-as!
Nem igen hiszem, hogy a 001-s megérte volna a kép készítésének idejét, ami ugye meg lett határozva, hogy 1979 utáni. (Lásd az új festésű szilit!)
Érdekes! Az biztos, hogy V60-as, de melyik?
Ha valaki tudja a választ, akkor azt szívesen olvasnám!