Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lapar Creative Commons License 2024.04.07 0 0 4286

Nekem valahogy nem "normális" 120 000 km-nél.

Még városi használat mellett sem.

 

Rohadjanak meg ezzel az egész környezetvédelemmel, lasan már nem lesz olyan autó, ami alkalmas rövid távú közlekedésre. (olvasd alant a GDI problémát)

Bezzeg az új autó kezelési utasításába nem írják, hogy csak autópályás közlekedésre javasolt.

Előzmény: longue63 (4285)
longue63 Creative Commons License 2024.03.25 0 0 4285

Mi a probléma a dpf tisztítással?

Előzmény: lapar (4271)
B44 Creative Commons License 2024.03.25 0 0 4284

Szia!

(Most kezdtem keresgélni itt a fórumon, felmerült-e az én problémám is, de csak ezt a kérdést találtam.)

Nekem idén áprilisban jár le a 7 év garanciám. 72000 km van benne. Idén februárban vettem észre először a nagyobb mértékű motorolaj fogyást. Nem ecsetelem, de végül bevittem a szervizbe. Ma van ott negyedik hete, mert motorcserére várok, szerencsére még garanciában.

Szóval az EURO 6 miatt van az egész, mert a kipufogógáz nagy hányadát (nem emlékszem a pontos %-ra) visszavezetik a szívótérbe és a korom olyan kopást eredményez, amitől az olaj elfolyik.

Javaslom, hogy nézesd meg.

Úgy mondta a szervizes, hogy, ha 10.000 km-enként 1 litert fogyaszt, akkor már meg kell nézni. Nekem 7.500 km alatt 1,5 litert fogyasztott.

A legnagyobb "hiba" az, hogy városban használom. Ha turbós lenne, akkor alapból magasabb az üzemi hőmérséklet, de akkor is előjön, de általában 100-120.000 km-nél szokott jelentkezni, de aki sokat autópályázik, annak lehet, hogy sosem.

Előzmény: SportAge (4270)
Roli012 Creative Commons License 2024.03.14 0 0 4283

Sziasztok!

 

Tudja valaki a gyertyacsere intervallumot Kia Sportage IV 2017 1.6GDI ben?

 

G4FD 132 LE.

 

Sehol nem találok infót róla

lapar Creative Commons License 2024.03.09 0 0 4282

C-Hr. Nem hibrid, füstös.

Van, amiben azért gyengébb, mint a Sportage. pl. kicsi :-)

 

Kevesen vagyunk itt, akinek a régi II-es Sportage van.

Azért volt még itt egy két emberke, aki segítőkész volt.

Előzmény: Russian0718 (4281)
Russian0718 Creative Commons License 2024.03.06 0 0 4281

Ezt szomorúan olvasom, Te voltál az, akitől a legtöbb segítség érkezett, ha valaki feltett egy kérdést.

Ettől függetlenül sok sikert a Toyotához, remek autó az is!

Milyenre váltottál, ha nem titok?

Előzmény: lapar (4279)
Russian0718 Creative Commons License 2024.02.27 0 0 4280

Köszi a válaszokat! Tegnap elvittem a szerelőhöz.

Vezérlés csere, szélvédő csere, eddig olyan 240.000-nél tartunk..

A "másik" probléma még fel sincs derítve....

Előzmény: lapar (4278)
lapar Creative Commons License 2024.02.26 0 0 4279

Urak, én valószinüleg elbúcsuzom, Toyotára váltottam. Már sok mindenben hiányolom a Kia tulajdonságait, de 15 éves volt, megváltunk tőle.

Azért néha benézek.

lapar Creative Commons License 2024.02.26 0 0 4278

"ideje egy rendes szerelőnek is megnézni.. AZ előző ledoktorált."

 

Nehéz rendes szerelőt találni, mert ugye a 7 év gari miatt a "mezei" szerelők nem nygyon ismerik.

Mindenki viszi a márkaszervízbe, amíg garis. Nekem mindkettőre volt esetem, amikor a mezei tudta megtalálni a hibát, és olyan is volt, amikor a "mezei" egy napig kereste a hibát, a márkaszervizes meg beült a tabletjével, és megmondta.

Előzmény: Russian0718 (4274)
lapar Creative Commons License 2024.02.26 0 1 4277

Nem,, a Sportage alapból első kerék hajtású, a hátsót kapcsolja a gomb, vag y a ford szám különbség.

Előzmény: Russian0718 (4276)
Russian0718 Creative Commons License 2024.02.06 0 0 4276

Az kapcsolja az első kerekek hajtását? Alapból hátsó kerék hajtás van ugye?

Előzmény: lapar (4275)
lapar Creative Commons License 2024.01.10 0 0 4275

Nem arról a kuplungról beszéltem, hanem az összkerékhajtást kapcsoló többtárcsásról a difi előtt.

Előzmény: Russian0718 (4274)
Russian0718 Creative Commons License 2024.01.10 0 0 4274

Mind a 4 kerekem teljesen egyforma! 

A kuplung tuti bengás, mert már elég nehéz báltani is, konkrétan 1-be reggel alig tudom betenni és érezhetően már nem is ott fog, ahol kellene.

De igen, ahogy írtad is, ez nem feltétlen lehet a ludas az "elengedésben".

Passz, túl sok dolog lehet a felelős. 

Itt az ideje egy rendes szerelőnek is megnézni.. AZ előző ledoktorált..

Előzmény: lapar (4273)
lapar Creative Commons License 2024.01.08 0 0 4273

Automatikusan kapcsol, ha fordulatszám különbséget érzékel. De hogy pontosan hány %-nál, azt nem tudom. Tény, hogy nem teljesen egyforma kerekekkel érezhetően bekapcsol.

A műszerfali kapcsoló a fix összkereket kapcsolja, azaz akkor is, ha nincs fordulat különbség.

Próbáld meg ezt az említett biztit kivenni.

Ez a "gurulás" dolog mindenesetre érdekes gyújtás nélkül, mintha össze lennének tapadva a kuplung lamellák ( a difi előtt az összkerékhajtásé). De akkor 40 felett sem kéne neki elengednie.

Előzmény: Russian0718 (4272)
Russian0718 Creative Commons License 2024.01.08 0 0 4272

Szia, bocsi a kései válaszért!

 

A 4 kerék hajtás nem automatikusan kapcsol ha jól tudom (lehet rosszul). Azt nem külön kell bekapcsolni? Vagy az csak a "difizárat" kapcsolja?

Egyébként a tünet tényleg ilyen, 40 km/h-nál "engedi" el az autót, onnan már szépen fut, de addig, mintha vontatnék valamit.. :)

 

 

Van egy másik érdekes észrevétel!

 

Az udvarom kicsit lejt a hátsó udvar felé, ha beállok az autóval az udvarba, nem gurul az autó a "lejtőn", hanem megáll, ergo valami fogja.

Üresben van a váltó! Ha benyomom a kuplungot, akkor megindul gurulni, ha kiengedem a kuplungot, akkor megáll az autó..!

Na, ez mi???

Előzmény: lapar (4269)
lapar Creative Commons License 2024.01.07 0 0 4271

Írtak itt korábban többen is hasonló problémát.

Ha nem jelentős, és más tünet nincs, akkor én együtt tudnék élni vele.

(mondjuk, nekem dizel van, most szopok épp dpf tisztítás problémával, ami 120 ezer után  nem esik jól)

Előzmény: SportAge (4270)
SportAge Creative Commons License 2024.01.04 0 0 4270

sziasztok.

kia sportage 1.6GDI motor 156.000km, futás évi 13-15.000km.

az a tapasztalatom, hogy ~5.000km-ént után kell töltenem a motorolajat. 

évenként a szokásos rendes szervíz és olajcsere mindig megvolt.

valakinek hasonló tapasztalat?

lapar Creative Commons License 2023.12.27 0 0 4269

Nem tudom, megokosodtál-e már, de van ötletem:

A gumik (guminyomás) renben van?

Megtapasztaltam én is hasonló jelenséget, amikor téli kereket szereltem.

Felszereltem a 2 hátsót, aztán nem tudtam folytatni a munkát, de menni kellett valahová.

Mivel a téli-nyári között van pár % különbség, ( 215/65r16 és 235/55r17,) néha bekapcsolt az összkerék hajtás, és mivel aszfalton voltunk, érezhetően "fogta" az autót. Aztán 40 felett ez elmúlt.

Fostam is kicsit, de lusta voltam megkeresni a 4WD biztosítékot, csak kb. 10 km-t mentem.

Te nem próbáltad kivenni?

Előzmény: Russian0718 (4267)
baani Creative Commons License 2023.12.19 0 0 4268

Üdv Mindenkinek!

 

Régóta foglalkoztat az a kérdés, hogy a 2008-s 2.0 CRDI Kia Sportage-omba motor előmelegítőt szereljek, hogy megelőzzem vagy mérsékeljem a hidegindítás okozta fokozottabb motorkopást, ill. csökkentsem az ü.a. fogyasztást.

A kérdésem az lenne, hogy használ-e valaki utólag beszerelt motormelegítőt (hűtővíz, vagy olaj), ha igen akkor milyet, mik a tapasztalatok?

Russian0718 Creative Commons License 2023.12.07 0 0 4267

Mindig vannak fejlemények... Szóval mivel megjöttek a havak, gondoltam bekapcsolom a 4WD gombot, mégis csak 4 kerék hajtás van, vagy mi van..

Igen ám, de az a hang, amit korábban is hallottam, az még erősebben jelentkezett, a szokásos "valami fogja vissza az autót" jelenséggel párhuzamosan.

Na erre ki varr gombot?

Tudom, vigyem szerelőhöz. Fogom is, csak kíváncsi voltam/vagyok, hátha más is futott már bele ilyen X-aktás jelenségbe.

 

Russian0718 Creative Commons License 2023.11.29 0 0 4266

Köszi a választ, igen elképzelhető, hogy a fék lehet a ludas. De,  ha közlekedek vele mondjuk 10 km-t, megállok és olyan fura égett szag érződik az autó körül. Gyorsan körbeszaladva az autót és megtapogatva a tárcsákat, nem tapasztalok melegedést egyiknél sem.. 

Szóval passz. 

Előzmény: lapar (4265)
lapar Creative Commons License 2023.11.28 0 0 4265

Elvileg a kézifék is lehet az oka.

A fék hiba szintén könnyen ellenőrizhető, mész vagy 5 km-t kevés fékezéssel, és utána megtepgatot a féktárcsákat, fékdobokat.

Előzmény: Russian0718 (4264)
Russian0718 Creative Commons License 2023.11.28 0 0 4264

Nem, itt valami másról lehet szó. Talán a fékek, fékmunkahengerek későn engednek vissza, passz.

Tolatva hallani is egy nyikorgóhangot és úgy is érezni is az ellenállást. Egyesbe meg mielőtt váltanék másodikba olyan szinten fogja valami az autót, hogy visszalassul..

Előzmény: lapar (4263)
lapar Creative Commons License 2023.11.25 0 0 4263

Egyenes úton, egyforma gumikkal nem kéne, hogy megfogja szerintem még a fixre kapcsolt AWD sem. Bár nem tudom, még nem próbáltam.

Előzmény: Russian0718 (4261)
lapar Creative Commons License 2023.11.25 0 0 4262

Ezt könnyen tudod ellenőrizni, vedd ki a 4 WD biztosítékot.

Most fejből meg nem mondom, melyik biztosíték dobozban van, de ott van a doboz tetején belül az ábra.

Én akkor vettem ki, amikor defektes lett a téli gumim, és a pótkerék meg nyári volt, és van átmérőben néhány % eltérés. (235/55R17, és 215/65R16)

Előzmény: Russian0718 (4261)
Russian0718 Creative Commons License 2023.11.25 0 0 4261

2.0 CRDI, de itt más a szitu, ez a hibajelenség nem rég óta van jelen. Korábban semmi ilyen nem volt.

Valaki azt mondta, hogy "lehetséges", hogy ott (40-50km/h) kapcsol ki a 4 kerék hajtás..

Létezhet ilyen? Szerintem nem de a fene sem tudja.

 

Előzmény: lapar (4260)
lapar Creative Commons License 2023.11.24 0 0 4260

Milyen motor ez?

Nekem dizelnél volt olyan, hogy alacsony fordulaton (1300-körül) nem húzott, erőtlen volt, csak kb 1600 körül lódult meg.

Előzmény: Russian0718 (4259)
Russian0718 Creative Commons License 2023.11.24 0 0 4259

Sziasztok!

 

Tudom, nem online javítással foglalkozik az oldal de hátha találkozott már valaki ilyennel, vagy hasonlóval.

Autó beindít, elindulok vele de úgy érzem, hogy fogja valami vissza, mint amikor utána van akasztva egy utánfutó pld.

Majd olyan 40-50 km/ sebességnél mintha kioldana valami és meglódul az autó, vagyis megszűnik ez a "mintha húzna az autó valamit".

Valami fogja az autót ez bizonyos, de mi a bánat lehet, ami viszont kiold bizonyos sebsségnél?

Találkozott már valaki ilyennel?

Elvittem szerelőhöz, nem talált semmit... (lehet nem a megfelelő szerelőhöz vittem..)

 

ozntia Creative Commons License 2023.11.09 0 0 4258

Lehet, hogy igazad van a fejegységgel kapcsolatban. Ebben a topic-ban lejjebb betettem két képet amin látszik egy kábel, ami a kesztyűtartóba van kivezetve. Senki nem tudja mi lehet ez. Ehhez az akcióhoz meg kellett bontani a műszerfalat, és egy 3-4 éves autóban miért tennék ezt? Például ha fejegységet kell javítani. Amúgy a javítás nem sikerült teljesen, mert a CD player nem kap tápot, nem szívja be a CD-t.

 

Én is olvastam a neten, hogy a Kia a TomTom szoftvert használja az autóiban és nem IGo-t.

Előzmény: sbojan (4257)
sbojan Creative Commons License 2023.11.08 0 0 4257

Várj, én más márkákról írtam, KIA-val nincs tapasztalatom - itt akár még sikerülhet is.


Bár csodálkoznék rajta, de tetszene is a dolog, mert nem kedvelem a zárt rendszereket (elismerem az előnyüket itt-ott, de nem kedvelem.)

Az iGO, mint szoftver amúgy a Nav'N'Go cég terméke, így a kiírásokban nincs ellentmondás. Viszton így felmerül a kérdés (mondom, nem ismerem a régebbi Sportage-okat), hogy tényleg gyári fejegység van-e a kocsidban s nem pedig egy utángyártott?

Előzmény: ozntia (4256)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!