Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.12.21 0 0 21
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.05 0 0 20

http://iho.hu/hir/megujitja-eszkozeit-es-mukodesi-modelljet-az-orangeways-170505

 

Átnevezhetnék magukat Csótánywaysre vagy Patkánywaysre. Ugyanolyan kártékony a jelenléte és ugyanúgy kipusztíthatatlan.

Ikaruszki Creative Commons License 2017.04.24 0 0 19

Sziasztok. Nem Orange Ways járatokkal melyik fórum foglalkozik?

csolt Creative Commons License 2016.08.13 0 1 18

Segítség annak aki Prágában ragadt a buszjárat törlése miatt!! Eladó Vonatjegy prágai átvélellel 2016 08. 14.-17. érvényes kirándulójegy 2 fő részére (mellé csak a helyjegyet kell váltani).Prágában személyesen átvehető.

Törölt nick Creative Commons License 2011.04.10 0 0 17

Prágában rekedtek az OrangeWays utasai

Lerobbant az éjszakai budapesti járat, a társaság diszpécsereit nem lehetett elérni. Tovább »

forrás: Index.hu

Törölt nick Creative Commons License 2011.03.19 0 0 16

Árokba hajtott az Orangeways busza

A sofőr a helyszínen elismerte a felelősségét, senki sem sérült meg. Tovább »

forrás: Index.hu

vilagjaro64 Creative Commons License 2008.07.03 0 0 15
tényleg ők a fradi fő szponzorai??:D:D
VDL Creative Commons License 2008.02.11 0 0 14
Sajna csak itt leltem meg, de van kép amin Lipcsei ül a volánnál. Rakoncátlankodott a link :-( jelöljétek ki
Előzmény: VDL (13)
VDL Creative Commons License 2008.02.11 0 0 13
http://www.blikk.hu/cikk.php?cikk=90794
Scaniás Creative Commons License 2008.02.11 0 0 12
De az tudomásom szerint valamivel szerényebb felszereltségű Magiq;)
Előzmény: VDL (10)
lildiko Creative Commons License 2008.02.11 0 0 11
És akkor Green(-white-)ways is lesz? :-)
Előzmény: VDL (10)
VDL Creative Commons License 2008.02.10 0 0 10
Az FTC kapott a cégtől egy Bovát, hogy azzal járjanak a meccsekre nemsoká átfestik majd zöldre is nem semmi.
lildiko Creative Commons License 2008.02.05 0 0 9
Azóta felkerült a honlapra egy "megállók" menűpont és ott szerepel a Praterstern megállóhely Bécsben. Más kérdés, hogy igy is csak az tudhatja, hogy pontosan hol van, aki mindkét irányban igénybe veszi a járatot.
Előzmény: lildiko (3)
freyya Creative Commons License 2007.12.30 0 0 8
Hogyan lehet az Eurolinest túlszárnyalni "fapadosságban"? Az ülőhelyek szűkek, és közel vannak egymáshoz, még a 165 cm-emmel is alig fért el a lábam, nulla kiszolgálás van a buszon, na jó, pénzért lehet inni venni, de semmi több, és a wc-re is többnyire megkérnek, hogy ha nem muszáj, ne használjuk.
Nemrég utaztam Thaiföldön egy éjszaka közlekedő távolsági busszal. Az ülés kényelmes fotelszélesség volt. Lábtartója volt, ami ha az ülést hátradöntöttem, emelkedett, és így a végén egy teljesen vízszintes ágyikóm lett. Párnát, takarót, innivalót adtak, vacsorát szolgáltak fel, reggel reggelit kaptunk, a pihenőmegállónál a jegyünkre meleg kaját kaptunk ingyen, ébresztés után (ami halk zenével történt) mindig kávét-teát, és lehűtött nedves frottírkendőt osztogattak.
Szóval maradjunk abban, hogy Magyarországon kizárólag fapados busztársaságok működnek.
jujuju123 Creative Commons License 2007.12.23 0 0 7

Pfff... remek. Nem értem, miért nem lehet fél percre kinyitni az ajtót egy piroslámpánál pl Kelenföld központban... Eltanulták az eurolinestól? Mert ott sem engedtek leszállni

Előzmény: lildiko (3)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.21 0 0 6
nem tudom értelmezni a "fapados busztársaság" fogalmát.
biztos velem van a gond.
Előzmény: kalambo (-)
*911* Creative Commons License 2007.12.21 0 0 5
Színvonalban azt hiszem van még mit fejlődni. :-/ De lehet ez csak a magyar virtus egész egyszerűen, és így marad.... kár lenne... :-(
Előzmény: lildiko (3)
lildiko Creative Commons License 2007.12.18 0 0 3

Legfrissebb tapasztalat. Fél órája érkeztünk haza Bécsből. A jegyen az van feltüntetve, hogy a Bécsi Központi Buszpályaudvarról indul a busz. Ehhez képest a pályaudvaron még csak nem is hallottak ilyen buszról. Azért odamentünk este is, hátha csak az az alkalmazott nem tudott a társaságról. Este fél hétkor kaptam egy telefont, hogy a busz a Praterstern metróállomásnál veszi fel az utasokat. Jó, még időben átmentünk oda. Majd jött az sms, hogy a busz késik, mert a vasúti sztrájk miatt érinti a Westbahnhofot is  Kissé fáztunk a nyílt utcán. 8 előtt néhány perccel megérkezett a busz, majd közölték, hogy 20.40-kor indul csak, mert a sofőrnek az előírás szerinti pihenőt be kell tartania. Amikor végre elindultunk, előbb visszamentünk a Westbahnhofra, hátha van ott még utas. (Normál körülmények között a busz nem érinti a vasúti pályaudvart.)

Útközben A per c. - amúgy színvonalas - de egy buszúton kissé nyomasztó filmet vetítették, majd amikor vége lett, a Sláger rádió "szórakoztatta" a talán aludni vágyókat is. Kávéról vagy teáról szó sem volt.

Miután ekkora késéssel indult a busz, indulás előtt megkérdeztem, van-e rá mód, hogy még Budán leszálljunk a buszról. Nem volt :-((

 

Vencelhaver Creative Commons License 2007.11.26 0 0 2
Ezek nem fapados buszok ! EZ hülyeség ! Hiszen mitől fapados egy repülőjárat ?
Nincsenek fedélzeti szolgáltatások és nem a központi repülőtéren tesz le és lehet olcsó a jegy.
Az Orangeways buszokon - utaskisérő - ingyenes kávé, forró csoli stb.. Napi sajtó, saját media center ....stb stb. Ezek KOMFORT BUSZOK - KOMFORT BUSZTÁRSASÁG ! JAJ !
siófok35 Creative Commons License 2007.11.25 0 0 1
Eddig is fapadosak voltak  a buszok nem??? :D :D
Előzmény: kalambo (-)
kalambo Creative Commons License 2007.11.25 0 0 0

Vélemények? Tapasztalatok?

Szerintetek fog akkorát robbantani a dolog, mint a fapados légitársaság a hagyományosokkal szemben?

kalambo Creative Commons License 2007.11.25 0 0 topiknyitó

Piacot robbanthat az új fapados buszcég


 

November 26-án, hétfőn indul útjára az új magyar fapados busztársaság, az OrangeWays első járata, amely kezdetben rögzített áron, később pedig a légitársaságoknál ismert foglalási rendszerrel értékesíti majd jegyeit a szomszédos országok és a régió nagyobb városaiba. A cég az új kezdeményezéssel a Volán és az Eurolines komoly versenytársa lehet.

 

 


A fapados busztársaság kezdetben Bécsbe, Prágába, Kolozsvárra, Munkácsra és Krakkóba közlekedtet járatokat, jövő tavasszal pedig további célállomások kerülhetnek az útvonalhálózatba. Az első járatok jövő hétfőn indulnak Prágába és Kolozsvárra. Kezdetben az egy útra szóló jegyeket rögzített áron, 3700 forintért vásárolhatják meg az utasok - tudta meg az [origo] Kovács Miklóstól, az OrangeWays vezérigazgatójától.

 

A cég szándékai szerint később a fapados légitársaságoknál ismert modell szerint működik majd a jegyfoglalás, azaz minél korábban foglaljuk le a jegyeket, annál kedvezőbb áron juthatunk hozzájuk. Az utazás időpontjához közeledve a jegyek vételára is magasabb lesz. A rögzített árak február végéig lesznek érvényben, ettől kezdve a jegyfoglalás időpontjának függvényében változik a jegyár, de például Kolozsvár és Munkács esetében nem lesz magasabb 3700, Prága esetében pedig 4500 forintnál. Szintén különlegesség, hogy a jegyeket nemcsak az interneten és a kiemelt viszonteladóknál, hanem az OTP Bank fiókjaiban is lehet majd foglalni nemcsak Magyarországon, hanem külföldi fiókokban is, ahol a pénzintézethez tartozó utazási iroda munkatársai segítenek az utasoknak.

 

A busztársaságoknál eddig szokatlan értékesítési módszer mellett az OrangeWays más újításokkal is szolgál - mondta a vezérigazgató. Az útvonalakon először nyolc vadonatúj Bova típusú busz közlekedik majd (ezeket a társaság fő befektetője, Kedves Ferenc lízingcégén keresztül szerezték be), s a kellemes utazást több kényelmi berendezés is elősegíti, tehát ilyen tekintetben nagyon is különböznek a fapados légitársaságoktól. A fedélzeten a repülőgépekhez hasonlóan lesznek egyenruhás utaskísérők, akik az utazás alatt ingyenes kávét és üdítőt szolgálnak fel az utasoknak, de térítés ellenében szendvicseket és rágcsálnivalót is vásárolhatnak az utasok. A társaság tájékoztatása szerint a buszokon kényelmes bőrülések, sőt még internet hozzáférés is lesz.

 

A kényelmi szolgáltatások mellett a társaság vezetői arra törekedtek, hogy egyedi arculatú, jól felismerhető járműparkkal kezdjék meg a működést. Ezek mellett Kovács Miklós szerint a minőségi szolgáltatás lehet az, amivel versenyezni tudnak a hazai piacon, amit a komfort busz megjelöléssel próbálnak érzékeltetni. A buszok egyébként biztonságosabbak is lesznek a korábbi típusoknál, például olyan elektronikus rendszerrel is felszerelik őket, amelyek bizonyos vezetői hibákat is korrigálni tudnak.  

 

Az [origo] kérdésére a társaság egyik viszonteladó irodájánál elmondták, hogy az iroda elérhetősége ugyan csak kedd óta van fent az Orange Ways honlapján, de azóta szinte folyamatosan érdeklődnek az utasok. A kezdeti népszerűség oka nem kis részben a cég által kínált árak és a hasonló célállomásokra közlekedő Volán és Eurolines társaságok árai közötti, akár 40-50 százalékos különbség is lehet.

 

 

600 kilométer a határ

Az újszerű bustársaság ötlete alig több mint egy évvel ezelőtt született meg, s a megfelelő befektetők és a stratégiai terv elkészítése után idén ősszel érkeztek meg az első buszok Magyarországra. A koncepció alapja alapja az volt, hogy lehetőleg 600 kilométeren belüli célállomásokat válasszanak, mégpedig azért, mert ez az a távolság, ahová még gyorsabban ellehet jutni autóbusszal mint repülővel, így ezen a területen versenyképesek lehetnek a légitársaságokkal. A repülőgépek esetében az indulás előtt néhány órával már ki kell érni a repülőtérre, ami az utazás időtartamát jelentősen növeli. Ez a buszok esetében nem áll fenn. A vezérigazgató elmondta, hogy egy piackutatás eredményeként hosszú távú útvonalakat is bevezetnek a közeljövőben: az első két célállomás Milánó és Amszterdam lesz, de ukrajnai városok is szóba jöhetnek.

 

Az Orange Ways egyébként további lehetőségeket keres a bővülésere és tárgyalásokat folytat a pozsonyi repülőtérrel, valamint a Sky Europe diszkont légitársasággal, hogy a narancsszínű buszok a légikikötőt is útba ejtsék. Ez nemcsak a buszcégnek jöhet jól, hanem a Budapestről nemrégiben kivonult Sky Europe-nak is, amely pozsonyi és bécsi indulással üzemelteti a járatait, de így a budapesti utasokról sem kellene lemondania.

 

 

Konkurenciaharc egyes vonalakon

Szakértők szerint a busztársaság azt a jogi lehetőséget használja ki, amely szerint az Európai Unióban a nemzetközi buszjáratok liberalizáltak, a jelenlegi magyarországi gyakorlat ugyanakkor nem ennek megfelelően működik. A piac két legfőbb szereplője, a Volán és az angol tulajdonú Eurolines a fontosabb útvonalakon gyakorlatilag monopolhelyzetben van, de az Orange Ways ezeken a már évek óta sikeresen működő járatokon is komoly konkurenciát jelenthet.

A narancsos busztársaság egyébként már össze is különbözött a Volánnal, mégpedig a járatokat indító buszpályaudvar kérdésében, ugyanis a Volán egyelőre nem engedélyezi, hogy az Orange Ways buszai a népligeti Volán-pályaudvarról induljanak. Ehelyett a pályaudvarral szemközti trolibusz végállomásnál kell majd felszállniuk az utasoknak a buszokra. A vezérigazgató ehhez kapcsolódóan annyit mondott, hogy szeretnék nyugodt körülmények között végezni a munkájukat, amihez a Volán eddig nem volt partner.

 

László György, a Volán autóbusz-közlekedési igazgatóságának helyettes igazgatója az [origo]-nak elmondta, hogy a népligeti pályaudvar használatáért a belföldi- és a külföldi járatok üzemeltetői is fizetnek, egyébként így van ez külföldön is. Az igazgatóhelyettes elmondta: reménykedik benne, hogy az Orange Ways a nemzetközi buszjáratok müködtetéséhez szükséges összes engedélyt beszerezte, ahogy a Volán is rendelkezik ezekkel az engedélyekkel. Az Orange Ways járatai egyébként elsősorban a Budapest Volánbusz számára jelenthetnek konkurenciát, hiszen e társaság buszai közlekednek hasonló útvonalakon.    


[origo]

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!