Szeretném,ha itt vitatnánk meg az összes erősítővel kapcsolatos témákat a lemjátszó erősitők-től a végfokig, csövest,vagy tranzistorost,fetest, együteműt ill.push-pullt,hogy melyiket és miért pont azt.
Igen, tényleg ugyanazt csinálja mint a hangerő szabályzó, de épp az a pláne benne, hogy nem kell a hangerő szabályzóhoz nyúlni, ha pld csörög a telod!:)))
"ki kellene már találni valami nemzetközi standard mértékegységet és módszert, amit a gyártók kötelesek feltüntetni (persze a valós értéket)."
Ki van az jól találva. A mérése szabványos, reprodukálható. Azt mondod, nincs köze a realitáshoz? Melyikhez? Régóta nem a tiszta emberi szellem mutatja meg a tömegek számára, hogy mit gondoljanak a realitásról...
Benyomásával előre meghatározott mértékben (általában 20dB körüli érték) csökkenti a kimenő jel jel nagyságát a hangerő szabályzón beállított értékhez képest - nagyon elhalkul, adott esetben annyira, hogy egyáltalán nem hallható.
Igazából csak annyi volt az ok, hogy tranzisztorokból (bár természetesen kicsit bonyolultabb kapcsolástechnikával) nyugodtabb hangú erősítőt lehet építeni. Nekem a meleg, nyugodt, sima hang az etalon.
Megnéztem a szekrény aljában, egy dupla LM3886 IC-s szubbasszus erősítő még ott hever a mai napig. Azért lett ilyen, mert addig kisérleteztem a hangjával, amíg annyira lebutítottam a frekiátvitelét, hogy basszuserősítő lett belőle. Ettől felvidámodva a két meglévő LM3886-ból építettem egy szub erősítőt :-)
Ezt sajnos nem építettem meg, LM3886-ból többféle kapcsolással is raktam már össze erősítőt, egy időben nagyon hittem benne. Még A osztályú kapcsolásban is kipróbáltam :-)) Aztán nagyon kiszerettem belőle :-((
Ha a próbák során tetszett a hangja, akkor minek bekötni az eq-t? Sajnos minden elektronika jobban vagy kevésbé, de belemalackodik a hangba! Minek most ezt újabbal tetézni? Aminél ráadásul valami illesztés probléma is van! Sztem felejtsd el nyugodtan az eq-t és próbáld meg minél jobb áron eladni! Az audio-nirvánába biztos, hogy nem azon keresztül vezet az út!
Nem, más gond van ott. Olyan kábel kell, ami a 3-as és 5-ös pontján kapja a jelet, a 2-es az árnyékolás és a többi nincs bekötve. Ez megfelel kb. a vonalszintű jelhez.
Nem DIM, hanem DIN-tipusú és ezért az Eq-nál valószínűleg illesztési probléma lehet, ha beiktatva az erősítő elé az bezajosodik és halkabb lesz. Feltételezve, hogy az Equalizer az jó, tessék ellenőrizni mindent.
15-ezerért még alkatrészeket sem tudsz venni egy erősítőhöz, akármilyen egyszerű is az.
Akkor az ár kicsit magas volt, de tény hogy tetszik. Időközben felmerült az a probléma hogy 5 tűs DIM csatlakozóval kötöm össze az erősítő és az equalizer egységét. viszont ha összekötöm (nem hagyom ki az equalizert), lehalkul és erős a háttérzaj. Több kábellel is megpróbáltam. Azt gyanítom, hogy nem 5 tűs hanem esetleg más típusú DIM kábellel kellene használni. Előfordulhat ez?
Vettem egy Metz ax 4970 erősítőt, az itthoni két hangfalamhoz. A próba során szépen szólt, de fogalmam sincs, megérte-e 15e-ért. Zenét hallgatni/filmet nézni két 4 ohmos hangfallal (Richard Atkins) szeretnék vele. Egy ismerősöm rettenesen szidta a német erősítőket, a fenti célra használva tűnődtem el, jó vétel volt-e. Mi a véleményetek?
Nem teljesen ezt értettem az alatt, amit írtam, nem arra gondoltam, hogy ez most egy csúcs hangszóró, hanem az élvezhetetlenből átlépett egy olyan kategóriába, amit most így másikat hallatlanban, jónak értékelek. Az előző felállásban nem kellett másikat hallanom ahhoz, hogy azt mondjam rá, hogy valami nagyon nincs a helyén. Pont azon gondolkoztam, hogy a magasból kellene valami jobb, mert abból viszont hallottam olyat, ami sokkal jobb volt ennél. Mit ajánlanál kipróbálásra?
"tompa a hangfal, aztán a régi sal kicseréltem az egyikben videotonra, és teljes döbbenettel hallgattam, hogy milyen jól szól ezzel."
Tehát szerinted a rossz minőségű mélynyomó miatt volt tompa. A jó minőségűvel rögtön helyre került a -prezensz, ha nem mindjárt a magastartomány. Mesélj még..;)