Erre is gondoltam! De a legfiatalabbak is 10 évesek. Sőt bontóba inkább 20 évesek vannak. Valamiért ez is tönkrement, pedig zárt, elvileg mi baja lehet elektronikai alaktrész. Az enyém 2010- es, bő 220e km, a bontóba ami van, az jó eséllyel használtabb ennél is. Vagy már cserélték, amíg ment az autó.
Alapvetően azt gondolom, hogy van az a pont, amikor a sokat kritizált utángyártott alkatrész jobb, mint az agyonhasznált gyári.
Segétségre szorulok egy Citroen c8 2.2 HDI jármű kapcsán(2006). Egyik nap reggeli indítás után kikelzőn megjelent abgasystem defekt hiba üzenet, illetve a motor hiba lámpa is megjelent. Pár km megtétele után a motor hiba megszűnt. Ezt követően eltelt két hét hiba nélkül, egyik napon indításkor ismét abgasystem defekt, motor hiba. Ekkor már vészüzemben lehetett közlekedni a kocsival. Gondoltam nem tud regenarálni a részecskeszűrű a FAP tartályban kevés a folyadék. Teli raktam a FAP tartályt kb. 1.5 l ment bele. A kocsi nem javult meg, hibakód olvasás után P00C2 hibat jelez a műszer. Ezt követően a kipufogónyomás érzékelőt cserélte ki (egy bontott autóból vettem ki elvileg jó volt). A hiba ez után is fenn állt, így kicseréltem a turbónyomas vakum szelepet, illetve a AGR vákum szelepet is. A hiba természetesen nem szűnt meg a kocsi vészüzemben maradt a hiba kóddal. Ekkor vettem egy utángyártott új részecskeszűrőt amit be is raktam, de a jármű még mindig rossz. Elnézésta sok írás miatt de aki ért hozzá annak át kell látni az egészet. Előre is köszöm ha valki érden tunda segíteni.
Egyébként néha az ember elcsodálkozik, hogy az olcsó mennyore jó tud lenni, néha jobb, mint a márkásabb. Ma szereltem kicsit a másik Citroent (Xsara 1,9 td) mert a hengerfejtől a vízcső T elosztóig fut egy gumicső, ami repedezett. (Már cseréltem egyszer, eredetileg formára hajtott cső, belül talán 8mm, de én sima méterben kapható szövetesre cseréltem) Szóval feltűmt, hogy a szelepfedél könnyezik. Gondoltam, akkor tömítés csere. Szerintem Te ismered, ez egy alakos, U profilú tömítés, asszem BGA márka volt itthon. És a tengely csészék sarkainál (ahol az új is szivárogni szokott, ezért megvis szokás pasztázni) kis plussz anyag van, hogy jobban odaszoruljon! Nekem ez tetszett. Hogy jobb-e nem tudom, a korábbin ilyen nem volt. Igaz, azért pasztát is használtam, mert az a 3 db M6 os csavarral leszorított fedél így biztosabban nem könnyezik.
Kb bő egy hónapja a C8 közölte, hogy "pakhilfe defekt" azaz parkolást segítő rendszer tönkrement. Azonnal deaktiválta is a rendszert, rükvercbe rakáskor nem történt semmi, mintha nem lenne benn. (Ez csak hátul szenzoros). A diagnoszika szerint jobb hátsó belső erzékelő rossz. Hiba kiüthető, persze visszajön. A szenzorokat felcserélve a hiba "vándorol" tehát vélhetően a szenzor a hibás. Valeo az eredeti. Kovács Autóból rendeltem, de mot vegyek, 3e től lehet kapni, a legdrágább talán hella. Valeo nincs is. Megvettem a legolcsóbban, Abacus. Megérkezett, a dobozon Loro felirat. Berakom, a rendszer szeint minden rendben, szerintem nem annyira. Kb össze-vossza csipog. Ha van ott valami tuti csipog de ha csipog, az nem jelenti azt, hogy van ott valami. Akkor mit vegyek? Hella 13? Ha jó, megéri, de ha az se? Akkorra már hellát is csak 20- ert lehetett kapni. Van a Kovács Autónál olyan, hogy minőségi találatok elől. Erre kidobott egy Magneti Marellit, meg a Hellát. Kipróbáltam a Magneti Marellit 4500(+posta)ért.. és most olyan, mint volt. Remélem tartós is lesz :)
Egy ideje küzdök a 2007-es Lancia Phedrám 2.0 jtd, hdi ki minek nevezi RHK 120 le motorral. A motor jár teszi a dolgát de furcsa kerregő hang hallható a szalonban, olyan, mintha a levegő mennyiséghez nem kapna elég naftát. Buzgó módra kicseréltem a maf és map szenzorokat, majd az egr szelepet (lehúztam az egr csatlakozót és abba hagyta a kerregést), de továbbra is hallható a kerregés. Az a bosszantó, hogy időközönként jól működik, majd egy gázfröccs után ismét alacsony légmennyiséget mutat. 12-14 s/sec mellett eltűnik a kerregés és szebben jár a motor, gázfröccs után leesik 7-8 g/sec-re az érték alapjáraton, változatlan fordulatszám mellett, majd nagyjából egy perc járás után hirtelen vissza megy az érték a normálisra.
Ha valakinek van használható ötlete erre a nyomozó munkára azt megköszönném, mert 2 szerelő eddig nem tudta megoldani, csatolom a folyamatábrákat.
Valaki esetleg tudja, hogy hova szokták ezt a webasto modult "gyárilag" beépíteni ezekbe az autókba? Vagy esetleg a sima távirányítós modult? (T60/T70)
(Osztrák autó volt, szélvédőcserés, a bal oldali A oszlop mögött megtaláltuk begyűrve ezt az antennát, gondolom az új szélvédőre már nem tudták/akarták visszaragasztani, amúgy az állófűtés működik a műszerfali ovális távirányítóról)
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni. 2012-es navigáviós C8-am van. A középső display elsötétült és így nem mutat semmit. Meg tudná mondani vaki, hogy vissza lehet-e kapcsolni vagy valami meghibásodás lehet? A rádió egyébként szól.
Egy kérdésem lenne. Fiat Ulysse 2006, 2.0 diesel, RHR, 136le
Gyújtás ráadása után műkődni kéne az utastér ventillátornak? A klíma kijelző világít, tekerem a ventillátor kezelőjét, látom a kijelzőn is, hogy állítom, de nem megy a ventillátor....az autó indítása után már működik a ventillátor (Rádió megy a gyújtás ráadása után)
(Másik autóm egy 2004es Megane, ott megy a ventillátor gyújtásnál)
Az gyári webasto állófűtés miatt kérdezem, mert az előre beprogramozott időpontra a hűtővizet rendesen felfűti, de az utastér nem lesz meleg, mert nem kapcsolja be a webasto az utastér ventillátort. Az autó indítása után már rögtön jön a meleg levegő ilyenkor.
Tavaly vettem az autót, akkor rendesen bemelegítette az utasteret is a webasto, idén most programoztam be először, és most nem akar menni a ventillátor.
Ha lesz valamikor egy kis időd, légyszi hívj fel, és visszahívlak.Vagy írj whatsappon. Hetven 61kilenc 8van nyolc0. Berlingó ügyben kellene egy kis segíség. Köszi.
Egy 2009 -es 2.0 v16 Citroen C8 AUtomata váltóval, a beteg. A hiba a következő, hidegen alacsony fordulatszámról indulva fuldoklik, ha lassan adom a gázt akkor indul, ha nem akkor képes lefulladni.
Van egykis problémám bsi javításhoz keresek valakit aki ért hozzá . Van egy c8-asom amiben a bsi elkezdett szórakozni forrasztási hibára gyanakszom mert például hidegben csak úgy hajlandó járatni a fütő motort ha melegítem a kesztyütartót .időnként elinditja a hátsóablak mosást és azelektromos ablak is időnként szórakozik!
A segítségeteket szeretném kérni, (2007-es Peugeot 807), RT3ev (RT4) fejegység nem akar betölteni, olyan mintha bootolás közben megállna, csak a Peugeot logo van a kijelzőn, nincs rádió, nincs navi, nem jelzi ki az esetleges hibákat sem (pl: keréknyomás stb)
A hibajelenség nem mindig jön elő, de nagyon bosszantó tud lenni, általában a rövid utakon van ez, "nagyobb" távolságoknál (kb 100km) az út felénél egyszer csak magához tér, ma is ez volt.
Korábban az alábbiakkal próbálkoztam:
Sikerült beszereznem a 8.31-es frissítő lemezt, amit egy alkalommal amikor betöltött a rendszer sikeresen feltettem, de nem hozta meg a várt eredményt. (8.20 volt rajta)
Cseréltem kábelt, ami a fejegységet köti össze a kijelzővel, semmi.
Kivettem a fejegységből az akksit, egy idő után visszatettem, semmi. (ennek az aksinak a töltöttségével egyébként nincs gond, azt jelzi, hogy fel van töltve)
Kivettem csak próbaképpen a vinyót belőle, semmi.
A "Dark" vagyis reset gombra reagál, újraindul, de ugyanúgy csak a logo-ig megy a folyamat.
Amit észrevettem, hogy amikor nem tölt be a rendszer, akkor a fejegységen található SOS gomb fölött folyamatosan világít a piros led. (amikor véletlenül betöltődik, akkor nem szokott pirosan világítani)
Nagyon sok kérdést-választ elolvastam már itt a fórumon ilyen témában a legtöbbnél az volt a végkifejlet, hogy Zolysys oldotta meg, de mégis megkérdezem, hogy van-e esetleg még valami bármi, amit meg lehetne próbálni ezzel kapcsolatban, mielőtt Tőle időpontot kérek?
Az mitől van, hogy nyitáskor-záráskor a bal oldalajtóból kb. egy mp-ig valami berregés hallatszik? A nyitott-zárt állapotot nem befolyásolja, csak eddig nem volt, és nem szeretném, ha valami komolyabb baj előjele lenne.
Akkor egy topickba vágó téma: Vasárnap este elindultunk haza a bálnával, bekapcsoltam a CD-t, kiírta, hogy lejátszás van. Hang viszont nem volt, és a hangerőt se lehetett állítani. A rádiónál pedig nem jelzett ki állomást. Aztán olyan 15-20 perc után elkezdte a zenét, ott, ahol éppen járt a CD. Egy 200+ km-es útba ez belefért, csak furcsa volt.
Ma ugyanezt csinálta, amikor elindultam, de most csak ~20 km-re mentem, és félúton jött be a hang. Hazafelé viszont már azonnal, induláskor. Mi lehet ez?
Ja, és amikor van hang, lehet állítani a hangerőt, illetve bejön az aktuális rádióadó is, azt is lehet váltani.
Teljesen off téma, de hátha tud valaki segíteni. A feleségem szeptemberben megy egy hétre a horvát tengerpartra, és szeretne ehhez egy SUP-ot. Venni nem akarunk, mert amúgy nem járunk víz mellé, és a bérlés is, amiket találtam, nagyon drága. Tud esetleg valaki Bp-en heti 25-35 eFt-nál olcsóbb kölcsönzőt? Ja, és felfújható kellene.
2008 évjáratú Citroen C8-asomon elektromos kormányszervó hibát ír ki a műszer, de nem teljesen szűnt meg a rásegítés, tehát csak néha, és kis sebességnél jelentkezik a probléma, a műszerfalon viszont megjelent a STOP felirat. Esetleg javítássa, vagy bontott alkatrész is érdekelne.