Keresés

Részletes keresés

diginewl Creative Commons License 26 órája 0 0 2445

Ok, köszönöm!

Előzmény: György barát (2442)
róbertke Creative Commons License 1 napja -1 1 2444

Elnézést kérek itt mindenkitől, de a Deutsche Bundesbahn (DB) 1949. szeptember 7.-én alakult meg. 

szovjet megszállási övezetben 1949.04.01.-én alakult meg a Deutsche Reichsbahn (DR). 

róbertke Creative Commons License 1 napja 0 0 2443

Ez a négy mozdony került a DR-hez: BR 24 002, 004, 009 és 021. 

Nem olvastam róla, hogy foglalkoztak volna az átépítésükkel. 

 

Nekem ez a Märklin HAMO DB BR24 058 van meg, Wagner füstterelővel, három lámpás homlokjellel. 

Gőzöm nincs, hogy pontosan mikori lemodellezése a valódinak.

Előzmény: diginewl (2441)
György barát Creative Commons License 1 napja -1 0 2442

Nem. (De a baki az előző válaszban van.) 

 

A háború kitörése után a gépeket Lengyelországba állomásították. Így a gyözelem napjáig jelentős számú mozdony maradt ott, és lett belőlük PKP, SZD. A DR-nek meg kellett elégednie öt járművel. Ezek közül négyet tudtak használni. 

A Witte féle szélterelőket a DB 1945 után tette a masinákra, és "irígy" lévén nem adott a szomszédnak. 

 

Előzmény: diginewl (2441)
diginewl Creative Commons License 2 napja 0 0 2441

Köszönöm! "DR -hez 4 darab került."

Ezek szerint lehet akár DR-es "kisfüles" BR24-es? :)

Előzmény: róbertke (2440)
róbertke Creative Commons License 2 napja 0 0 2440

Annyit tudok segíteni, hogy mind a 95 gép eredetileg a nagyméretű Wagner füstterelővel készült, míg a WWII után a DB -hez kerültek Witte füstterelőket ("kicsi füleket") kaptak. 

 A megmaradt gépekből a DB 42 darabot használt, +5 darabot azonnal leállított. DR -hez 4 darab került.

Előzmény: diginewl (2439)
diginewl Creative Commons License 2 napja 0 0 2439

Tiszteletem!

Érdeklődöm, hogy az alábbi BR 24-es-ek közül elképzelhető, hogy valamelyik még a DR/DRG érában ilyen füstterelő "fülekkel" rendelkezett? Vagy inkább az volt, hogy egységesen, amikor a DB-hez kerültek akkor kapták ezeket a kisebb füleket?

042-068-058

 

Köszönöm előre is a segítséget!

tumikas Creative Commons License 3 napja -1 0 2438

Azért az is elképzelhető hogy az egyéb állományba soroláskor a pályaszám is változott.

Előzmény: alkotasu (2434)
György barát Creative Commons License 3 napja -1 0 2437

De ... azt nem tudom. 

 

"a gugli meg papír alapon nem működik..." 

Dehogynem. Én mindig egy újságra teszem a telefont és úgy pötyögök. 😎 

Előzmény: alkotasu (2434)
róbertke Creative Commons License 3 napja -1 0 2436

Szerinted én hogy olvastam a Transpress kiadó 30-40 éve vett könyveit? 

Szótár segítségével fordítottam ami a könyvekből érdekelt. 

Előzmény: alkotasu (2435)
alkotasu Creative Commons License 3 napja -1 0 2435

Az I. kötet beszerzése van folyamatban. A II-est majd meglátom az I-es alapján, a III-as jelen ismereteim szerint nem érdekes számomra. Annyira nem olcsóak, hogy mind megvegyem - ráadásul a szöveg is németül van, németül nem tudok, a gugli meg papír alapon nem működik... :-)

Előzmény: róbertke (2431)
alkotasu Creative Commons License 3 napja -1 0 2434

Kösz!

De akkor miért csak a feliratok helyén friss a ződ festék? Meg nézegetve ezt az oldalt, nem sok régi kocsi látszik - beleértve ezeket a régi kocsikat is.

https://eisenbahnstiftung.de/bildergalerie/Deutsche%20Reichsbahn%20(DDR)

Előzmény: György barát (2433)
György barát Creative Commons License 3 napja -1 0 2433

A típusokkal teljes mértékben igazad van. 

 

A Modernizált kocsik mintapéldányait a Schürzen- és a Schürzeneilzugwagenekből barkácsolták. Ezek a 20-25 éves járművek voltak korszerűrr átépíthetőek. Az 1928 és 1936/7 közöttiek már öregnek számítottak. Tehát életben maradtak. 

 

Előzmény: alkotasu (2430)
alkotasu Creative Commons License 3 napja -1 0 2432

Igaz, modell, de nem találtam az eredetiről más színes képet:

https://www.tt-board.de/forum/threads/einzelstueck-vt-12-14-der-dr.2974/

Előzmény: róbertke (2423)
róbertke Creative Commons License 3 napja -1 0 2431

Megvetted már ezt a trilógiát?  

 

Deutsches Wagen Archiv Reichsbahn Reisezugwagen I II III Sitz- und Gepäckwagen! 

 

Előzmény: alkotasu (2430)
alkotasu Creative Commons License 3 napja -1 0 2430

Félreértettél. Nem az '50-es évekre gondolok, hanem 1979-re, majd 30 évvel későbbre. A DR-nél a Modwagenekkel erősen lecsökkent a régi kocsik száma. 1979-re nem tudom mennyi maradhatott, de nem sok - ellentétben a DB-nél, ahol akkortájt selejtezték ezeket a régi járműveket. Namármos nem tudván mire vélni a csak kocsi közepén az ablak alatti részre terjedő átfestést, arra gondoltam, hogy ezeket a kocsikat saját - DR-es - hiányában a DB-től vették át (vagy vették meg).

A kérdésem erre vonatkozott, hogy tényleg így történt vajon?

Előzmény: róbertke (2420)
alkotasu Creative Commons License 3 napja -1 0 2429

A szöveget olvastam, guglifordítottam, de ebből semmi nem derül ki.

Előzmény: róbertke (2423)
alkotasu Creative Commons License 3 napja -1 1 2428

"(De az öreg kocsik DR járművek. Bi-29, D-21, BCi-30, Bi-30.) "

 

Nem egészen, inkább így: Bi-29, D-21, BC4i-30, C4i-30.

Előzmény: György barát (2426)
M63,012 Creative Commons License 3 napja -1 0 2427

Jah, utána meg visszaszámozták 18,201-nek. ;-)

Előzmény: György barát (2424)
György barát Creative Commons License 3 napja -1 0 2426

Változott a leányzó fekvése. (Miután megnéztem a másik képet.) 

A zöld szörnyre (a parádéhoz) visszarakták a régi számát. 

 

(De az öreg kocsik DR járművek. Bi-29, D-21, BCi-30, Bi-30.) 

 

Előzmény: György barát (2424)
róbertke Creative Commons License 3 napja -1 0 2425

Előzmény: alkotasu (2418)
György barát Creative Commons License 3 napja -1 0 2424

"Minden nagyon szép, minden nagyon jó", mégsem vagyok elégedett. 

A zöld mozdonyt 1967-ben építették át olajosra, és legkésőbb 1970-ben átszámozták 02,201-nek. 

A vagonok 1966-tól kaptak UIC számot (azért friss a szövegmező). A fotó tehát a fenti intervallumban készült, a képaláírás ... máskor. 

 

Előzmény: alkotasu (2418)
róbertke Creative Commons License 3 napja -1 0 2423

 

Ez meg valahogyan nem az eredeti lilának néz ki:

https://eisenbahnstiftung.de/images/bildergalerie/85120.jpg

https://eisenbahnstiftung.de/images/bildergalerie/67273.jpg 

 

Segítek, hogy miért nem: 

M63,012 Creative Commons License 3 napja -1 0 2422

Nagyon jó kép!

Előzmény: róbertke (2421)
róbertke Creative Commons License 3 napja -1 1 2421

Fotó: Klaus-Jürgen Wohllebe 

Dátum: 1974.12.22. 

Kettő "Pannónia-Expressz" találkozik a nyílt vonalon. 

Balról a Drezda 01 2120 a D 371-es Szófia felé, jobbról az Ostbahnhofer 01 2084 a D 370-essel Berlin felé. 

róbertke Creative Commons License 3 napja -1 0 2420

Már a DRG vasút kettéosztása (1949) után elkezdődött a DB és a DR között a teherkocsiknál egy kisebb csere-bere, ami később fojtatódott a személykocsik szintjén. 

Előzmény: alkotasu (2419)
alkotasu Creative Commons License 4 napja -1 1 2419

A különvonathoz tartozó gugli fordítás lemaradt:

 

"A 8. belzigi Flämingschau és a Berlinből Belzigen át Blankenheimbe vezető útvonal – az úgynevezett „ágyúvasút” – 100. évfordulója alkalmából a DMV két különleges útjára is sor került. Különleges utazás a 01 2137-es mozdonyral Brandenburgból/Havelből a Brandenburgi városi vasúton keresztül Belzigbe (háttérben) és egy másik különleges utazás a 03 2235-ös és 18201-es mozdonyokkal Magdeburgból Belzigbe."

 

(Az eredeti szöveg: "Anlässlich der 8. Flämingschau in Belzig und des 100-jährigen Jubiläums der Strecke von Berlin über Belzig nach Blankenheim - der sogenannten "Kanonenbahn" - fanden zwei Sonderfahrten des DMV statt. Eine Sonderfahrt mit der Lok 01 2137 führte von Brandenburg/Havel über die Brandenburger Städtebahn nach Belzig (im Hintergrund) und eine weitere Sonderfahrt mit den Loks 03 2235 und 18 201 von Magdeburg nach Belzig")

 

 

 

Szóval a DB-től vettek volna át régi kocsikat?

Előzmény: alkotasu (2418)
alkotasu Creative Commons License 4 napja -1 0 2418

Pár érdekes kép.

 

A háttérben mindenféle régi kocsi van - 1980 körül. Ekkorra a DR-nél nem sok régi kocsi volt elvileg. Viszont feltűnő, hogy a régi kocsikon a vasút betűjele, pályaszáma, kocsijele frissen van festve a forgóvázas kocsiknál. Lehet, hogy a DB-től vették át (meg) ezeket a kocsikat a különvonat céljára (esetleg későbbi múzeumi célra)? Van ezzel kapcsolatban valakinek információja?

https://eisenbahnstiftung.de/images/bildergalerie/24151.jpg

 

 

 

 

Ez meg valahogyan nem az eredeti lilának néz ki:

https://eisenbahnstiftung.de/images/bildergalerie/85120.jpg

https://eisenbahnstiftung.de/images/bildergalerie/67273.jpg

 

Színes kép a V240-esről:

https://eisenbahnstiftung.de/images/bildergalerie/82521.jpg

Tamás Gerencsér Creative Commons License 2024.04.11 -1 0 2417

PANTOGRÁFOSAT!

 

Egy nyári - nagy (21 napos) "NDK-s RETRO kiránduláshoz szeretnék segítséget kérni V 180 (DR 118) mozdony témában:

 

Érdekelne, régi állaglista, típusismeret, becenevek, jelenleg még működő mozdony, etc.

 

Nem gond, ha csak német, vagy angol nyelven van!

 

Esetleg ha van a Hungária vonatról régi menetrend ( 1960, 1964, 1970, 1974, 1980, 1984) azt is megköszönném!

 

Üdv

gertam

 

alkotasu Creative Commons License 2024.04.11 -1 0 2416

Van-e valakinek pontos(abb) információja arról, hogy az NDK-ban a háború után ('50-es években hogyan néztek ki az osztályjelzések?

A DRG-s időszakban zománc táblán fekete alapon fehér szám volt "divatban":

 

1955-ös rev dátummal a PIKO, majd a Hruska a fentiekhez képest inverzben csinálta a modelleket: fehér alapon fekete szám:

 

 

Majd 1956-ban a PIKO módosított, és a tábla sokkal laposabb lett (vagy el is akarták tüntetni, csak az akkori megmunkálás miatt nem sikerült), nem lett külön alapszín, hanem a kocsi zöldjére egy fehér szám került.

 

Tehát a DRG-s időszakhoz képest inverzre váltottak, vagy csak a modellezők nem voltak annyira precízek (pont a Hruska?), és valamiért jobb volt fehér alapra fekete számot festeni - félrevezetendő a gaz imperialistákat?

 

Nem tudom, hogy mi az igazság, mert az '50-es évek közepéről nem nagyon találtam olyan képet, ahol a kocsi biztosan DR-es, és még látszik is az osztályjelzés.

 

(Később aztán alumínium számot kaptak, ami az ablak mellé került.)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!