2008-as Jetta 1.4 TSI kocsim van.DSG automata, váltós 260 000 km-el. Jelenleg olyan probléma van a kocsival, hogy időnként berángat. Főleg ha gázt jobban nyomom neki. Volt szerelőnél a kocsi. Minden hibalehetőséget megnéztek. Annyit mondtak. Lehet, váltó softer gyári frissítés nem árta neki. Váltó olaj nemrég volt cserélve. Váltó hibát nem is ír ki. A váltó és feltöltő kompresszor közti elektronikus szinkron problémára utalt a szerelő. Frissítették is a softert .Valamivel jobb lett most. De még mindég van időnként, hogy be rángat. Már mindent átnéztek! Gyertyacsre, gyujtás, üzemanyag rendszer, vezérlés rendszer rendben van. Elég bosszantó rejtett hiba lehet. Szerelő sem tud 100%-ban mit mondani, mi lehet a gond pontosan
Vol-e már valakinek hasonló gond a kocsijánál és hogyan oldódott meg a probléma?
Ja az autó egy újonnan 2009 tavaszán vásárolt magas felszereltségű Skoda Superb volt. Nagyon kényelmes, csendes, jó utazókomforttal és kis fogyasztással (6,5-7,5 l) rendelkező kocsi. Néhány éve már ~210 ekm-el eladtuk.
netes naplóbejegyzésemben én azért eléggé alaposan és racionálisan írok a TSI motorról. Egyszerűen beleraktak és tervezetten egy gyenge láncszemet. Ami miatt legkésőbb 120-170 eKm-nél feldobja a pacskert. Az adott olajos láncfeszítőt tehát vagy jobbra kellett volna tervezni, vagy előírni a 100 e km-kénti cserét.
Seat Leon 1,4 TSI CZCA motorkód 2017-es évjárat most 98.000 km , jelzett szervízt, ilyenkor mi várható, mit kell cserélni? Milyen összegre számíthatok! előre is köszönöm a segítségeteket
Vezérlés szett-et fogok hamarosan cserélni Golf 6 CAXA motorban. Komplett szett okoskerékkel mindennel, egyetlen helyen és egyetlen gyártónál sem találok olyan szett-et, amiben olajpumpa lánc is lenne. Olajpumpa láncot nem kell cserélni? Ha igen akkor mikor ajánlott, érdemes?
Skoda 2011 1.4 tsi caxa. Megint előjött a csörgés, most már állandóan melegen is. Tudtok valakit Komárom környékén aki megbízhatóan cseréli a láncot, feszítőt stb..? Előre is köszönöm.
A kevésbé fogyó olajtól én mindig fázom, az nekem alapesetben azt jelenti, hogy nincs ott azokon a pontokon az olaj (és így a kenés sem), ahová az addigi olaj bekúszott és elfogyott.
Nekem az a véleményem, hogy ha egy kopott motornál egy kevésbé fogyó olajra állsz át, az az esetek döntő részében egy olyan tüneti kezelés, amelyik a háttérben felgyorsítja a kezdődő kopást, én maradnék a megbízható prémium olajnál és töltögetném utána.
Megpróbálok egy másik olajmárkát hátha picit jobban alakul a dolog.
Addinol 5w40 ről olvastam misztikus csodákat német fórumokon hogy fele annyit eszik belőle mint bármi más fajta olajból.
Itthon a tsi facebook fórumon ahogy néztem sokan használják a Valvoline maxlife 5w40 et.
Nem megyünk vele annyit hogy megérje szétborítani. Amúgy új kora óta 14-15 ezer km-enként volt olajcsere a könyve szerint, nem longlife üzemben volt hajtva mégis nekiállt csipkelődni, ez van, 2.ik tulajként nem tudhatom hogy milyen pofonokat kapott az első gazditól.
Ha a 160 lovas az a turbós-kompresszoros verzió, azt messze kerüld el. A sima 1.4 TSI akkor már erősített vezérlésű volt, 2011-es modellévtől már a láncos is bátrabban vehető.
Városi használatnál az 1 liter/3.000 km szerintem még pont az a határeset, amikor nem nyúlnék hozzá, kivéve azt az esetet, ha nagyon sokat kell menni az autóval vagy még sokáig meg fogod tartani. Annak nyilván semmi értelme, hogy locsolod rá az olajat és később pár év múlva mégis felújítod, de ha kibírja addig rátöltögetva amíg nálad marad, akkor szerintem hagyd így. A motorhoz nyúlás sosem rizikómentes, ill. talán van az a hely, ahol szinte az, de annyit meg nem ér ennél az autónál :)
Ha még ez is aktuális, nekem hasonló volt a problémám (Passat 1.4 TSI CAXA), azzal a különbséggel, hogy menet közben nem állt le. Vezérműtengely csere. Elkopott, és hiányosan hajtotta a nagynyomású szivattyút.
Hát, szerintem számold ki, hogy a felújítás mennyibe kerülne és hogy az éves futásteljesítményetek mellett mennyibe kerül a fogyás miatti olaj utántöltés. A felújításra szánt összegből szerintem hosszú évekig elmenne az autó, sőt maradna is elég sok a zsebedben...
Vért szállítassz "A"-ból "B"-be? Jól átgondoltad ezt? Városban, rövid távon, kell a min. 160 LE? Remélem komolyan gondolod, mert viccnek erős volna.
Álmodozásnak jó, de ah megvalósul, sz.póágra kerülsz. Az 1.4-et max. ellenségemnek ajánlanám. (Mondom mindezt úgy, hogy nekünk is van SUV-nk, de teljesen más alkalmazási célra.)