Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Don Carada Creative Commons License 2024.01.31 0 0 33746

"Na most van gáz", illetve: "Hát, ez probléma."

 

Két hete időpontra vittem a kocsit a szervizbe. Jól futott az autópályán, az érdi emelkedőn is szépen felment. Aztán az első lámpánál kiderült, hogy alapjárat nincs, és a motor is harmatgyenge. Vagyis semmi látványos hang- vagy fényjelenség nem kísérte a katasztrófát. Nah, akkor kezdődött a gépészkedés, mert az automata váltót D-ben hagyva, féken állva a motor leállt. Váltó üresbe; bal láb a féken, jobbal kicsi gáz, hogy legalább 1300 legyen a fordulatszám, induláskor 2000, váltót D-be, padlógáz, csigaverseny... Izgalmas volt.

Elvittem a kocsit a szervizhez (néhányszor újra kellett indítani, mert mégis megállt; az sem volt egyszerű), de másnap reggel, és azóta sem tudták beindítani. Azóta is ott áll az utcán.

A szerelő megesküszik rá, hogy nem csak az üzemanyag-ellátással van baj, hanem legalább egy hengerben nincs kompresszió, és visszaböfög. De némi hímezés-hámozás után az is kiderült, hogy ő nem tudja vállalni a javítást.

 

Mármost nekem nincs kapásból B tervem. Mindenkit megkérdezek, akit ismerek, így benneteket is, hátha valaki ismer valakit, aki elvállalná a munkát.

 

Nem vagyok az a fillérbaszó típus. Tudom, hogy sokba kerül, ha egy mozdíthatatlan kocsi elfoglal egy szerelőállást. De szeretem az XM-et, és ésszerű (mondom: tudom, hogy sokba fog kerülni...) határok között szeretném életben tartani.

 

Ha bárki tud segíteni, megköszönöm.

Don Carada Creative Commons License 2023.12.12 0 0 33745

Szervusztok!

Új műsorszámmal lepett meg az öreglány: egy ideje nem kéri indítás után a féklámpák ellenőrzését. Stabilan hibásnak jelzi a bal és/vagy a jobb hátsó lámpákat (nem azok, minden működik), de a féklámpákról nem szól semmit. Nincs üzenet az egérmozin, és magától elalszik a fék hibajelzés is.

A tempomat viszont működik, szóval nem gondolom, hogy a fékpedálban lévő kapcsoló romlott el.

Valakinek van tapasztalata, hogy ez most mitől van, és hova fajulhat, ha nem foglalkozom vele?

 

Don Carada Creative Commons License 2023.08.26 0 0 33744

Köszönöm a tippet. Végül rávettem magamat, és szétborítottam a gyújtáskapcsolót. Az elektromos érintkezők meg voltak feketedve, megtisztítottam őket. Ha valaki még beleállna egy ilyen munkába: nagyon vigyázzon az öreg műanyagokra, törnek, mint a ropi. Nekem is az volt a szerencsém, hogy volt egy tartalék kapcsolóm. (Ezért is mertem belevágni a dologba.) A kis laprugókat pedig a műanyag ház figyelmes összepattintása után elölről, a kis réseken keresztül kell a helyükre tuszkolni.

Azóta teljesen rendben indul a kocsi. Sajnos, a generátor ettől nem javult meg, azt még cserélni kell.

Előzmény: ZC (33742)
raider Creative Commons License 2023.06.16 0 0 33743

Az "engine running" az a motorjárás-érzékelő relé, pl. ha automata klímád van, akkor az csak akkor működik, ha ez a relé zár.

Előzmény: Don Carada (33741)
ZC Creative Commons License 2023.06.16 0 0 33742

Nekem is volt hasonló tapasztalatom indítási nehézségekkel, S2 2.0i 16V. Gondoltam, hogy az indítómotor az ok, így gyorsan vettem -jó áron- egy újat, aztán beépítést követően nem javult a helyzet. Ekkor elkezdtem méricskélni, bár ezt inkább az elején kellett volna megtenni, és azt tapasztaltam, hogy indítózáskor az indítómotor behúzó tekercsén rettenetesen leesett a feszültség. Aztán visszafelé tovább haladva kiderült, hogy már a gyújtáskapcsoló kimenetén is leesik olyankor a feszültség. Ekkor szétszedtem és láttam, hogy a régi 'kenő/kontakt zsír' meg van feketedve, keményedve és emiatt rossz volt a kontaktus. Jól megtisztítottam, majd összeraktam (ez utóbbi nem volt egy egyszerű dolog), és láss csodát, azóta tökéletesen működik az indítás, ráadásul még az USB-s töltőben lévő akkufesz mérő is jóval magasabb (normálisabb) értéket mutat.

Előzmény: Don Carada (33741)
Don Carada Creative Commons License 2023.06.15 0 0 33741

Köszönöm az ötleteket! A kocsi ORGA-száma 6358, szóval baromi öreg. Automata, 2.1 TDI, Bosch adagolóval.

Amit én kiolvasni véltem a kapcsolási rajzból: van az autobox relé, ez a rajzon a 801-es számot viseli, és vannak azok a relék, amik a klímát, a fűthető üléseket és a szélvédő fűtését kapcsolják (gondolom "ki" állásba) indításkor, ezek a 817, 820, 821 és 824 számúak. Van még egy, a 848-as, ehhez annyi van odaírva, hogy "engine running". Ezt nem tudom, mit csinál. Mást nem találtam a rajzon, de az elektromos kapcsolási rajzok nem az erősségem...

A legnagyobb rejtély, hogy a nyomógombbal rövidre zárt indítómotor esetében még mi tilthatja magát az indítómotort? Vagy mégis a legkézenfekfőbb válasz lehet az igaz, hogy a behúzómágnes vacakol? Korábban nem volt ilyen öreg autóm, de még soha nem tapasztaltam vagy hallottam mástól ilyen jellegű indítási problémákról, úgy tűnik, az XM-nek viszont stabil öregkori betegsége... Sajnos, az elektromossághoz abban a műhelyben sem kimondottan értenek, ahova vinni szoktam a járgányt, ott  is csak annyit tudott mondani a szerelő, hogy már több ilyet látott.

Új foglalatokat vettem a hozzájuk való relékkel, 80A kapcsolt áramra vannak méretezve, remélem, erre a kis időre már bírni fogják.

raider Creative Commons License 2023.06.14 0 0 33740

Elvileg a műszerfal alatti biztosítékdobozban lehet (1030-as relé), ha benzines a kocsi. Ha dízel, akkor nem tudom. Mondjuk nekem is pont ez a problémám, úgyhogy ez egy jó tipp, bár én a gyújtáskapcsolóra gyanakszom ilyenkor először.

Előzmény: Don Carada (33738)
FeZ_ Creative Commons License 2023.06.13 0 0 33739

Az automataváltósnál én úgy emlékszem van indítómotor relé.

Persze orga szám alapján kapcsolási rajzot lehet nézni, de ez az emlék elég határozott. 

(javítottam már hasonló problémával 1-2 XM-et és ebből volt automata is, de csak ez utóbbi emléke van meg, hogy relézve van)

 

Ha cserélsz majd reléfoglalataot, ajánlom, hogy vegyél egy tubus akkumulátor saru zsírt (pl. A Liqui Moly gyárt ilyet) és az anya sarukat a csatlakozókban jól tömd meg ezzel a zsírral. Ez vezeti az áramot a kontaktokban amennyire kell és véd a korróziótól. Jól megnöveli a csatlakozók élettartamát.  ;-)

Előzmény: Don Carada (33738)
Don Carada Creative Commons License 2023.06.13 0 0 33738

Jó napot mindenkinek!

Nagyon leült a fórum... Vagy az összes Xm-mel minden rendben van, vagy kihaltak mind...

Az enyém, lekopogom, remekül működik. A múlt héten vett részt harmadik alkalommal a Crosshungary rendezvényen, most egyben, öt nap alatt autóztunk ezer mérföldet Szobról Visegrádra. (Igen, a hosszabb úton mentünk. a határ mentén. :-) A hűtőventilátor reléinek makacskodásán kívül nem volt semmi baja. Mondjuk pH03N1xM már évekkel ezelőtt megmondta, hogy cseréljem ki az összes relét a zárhídon. Most kiszedtem és megpucováltam a lábaikat, aj, mi volt ott... A csere már nem odázható tovább, bár inkább a foglalatok látszanak tropának.

 

Viszont, mivel az összes relét pucolgattam, más, kellemes változást is tapasztaltam, igaz, csak ideiglenesen. Alapból az van, hogy a kocsi csak vonakodva indul be a gyújtáskulcs elfordítására. Főleg hidegen, a műszerfal elsötétedik, és se kép, se hang. Már régen be van szerelve egy indítógomb, ami rövidre zárva ad áramot az indítómotornak, de az az érdekes, hogy gyakran azzal sem indul elsőre. Egy határozott kattanást lehet hallani (és a műszerfalon élve maradnak a jelzések!), de ennyi. A második-harmadik (...ötödik...) gombnyomásra aztán beindul. Most úgy másfél napig pöccre indult a kulccsal is. :-)

 

Mármost úgy tudom, ez a kattogás klasszikusan az indítórelé hibája lehet, ellenben az XM-ben gyárilag nincs relézve az indítómotor, ha jól tudom. A gyújtáskapcsolót nemrég cseréltem, igaz, bontottra. A zárhídon bal oldalon elöl levő egyik relé az automata váltó üres vagy park állását ellenőrzi; ez nem kattanhat, amikor a gombot nyomom, mert amúgy sebességben is indul a motor. (Keserű tapasztalat, de szerencsém volt...) Az indítómotor és a behúzómágnes pár éve lett cserélve, nem bontottra, újra. Van esetleg valakinek tippje, melyik relé kattanhat, és miért nem indul azonnal a nyomógombbal? Mi maradhat még a rendszerben, ami akadályozza az amperek szabad áramlását?

Nozomi700 Creative Commons License 2022.11.19 0 0 33737

No mégiscsak sikerült kontaktolni,köszi!

Nozomi700 Creative Commons License 2022.11.18 0 0 33736

Írtam neki,de szerintem vagy a cím nem jó,vagy menekül a CX-ek elől.:))

Előzmény: hatablak (33734)
Nozomi700 Creative Commons License 2022.11.18 0 0 33735

Köszönöm!:)

Előzmény: hatablak (33734)
hatablak Creative Commons License 2022.11.17 0 0 33734

próbáld ezt: citroenfez@   és a legnépszerűbb g betűs levelezőrendszer

Előzmény: Nozomi700 (33733)
Nozomi700 Creative Commons License 2022.11.16 0 0 33733

Persze tudom,csak vicceltem.Az jó,mert én is érdi vagyok.Tudsz adni FEZhez privátban elérhetőséget?

Előzmény: hatablak (33732)
hatablak Creative Commons License 2022.11.16 0 0 33732

Hello!

 

Hát elég kevés a hasonlóság a két gépmadár között. Pl a Diravi tök, szintszabályz, a fékszelep és a kerékcsvarakok, no és az ablakemelő kapcsolók (S2 CX) stimmelnek....

 

Fez talán érden szerel mostanság, de ezt nem mondom biztosra, kérdezd meg tőle.

 

 

Előzmény: Nozomi700 (33731)
Nozomi700 Creative Commons License 2022.11.16 0 0 33731

Szia!

Gondoltam madár madár,majd' ugyanaz a kettő!:)

A kérdés az,hogyha megvennék egy VX-et,akkor képes lenne-e valaki vizsgára felkészíteni az autót,mert már 1 éve áll.Amúgy beindul,emel-süllyeszt,és egy csomó új alkatrész vár beépítésre,amit adnak az autóhoz,pl. gömbök,lègszűrő+a háza,hengerfej tömítés,stb.

FEZ helyileg hol praktizál?

Előzmény: hatablak (33730)
hatablak Creative Commons License 2022.11.15 0 0 33730

Hello!

 

Xm fórumon CX es??  :)

 

Én láttam már CX et, kérdezz hátha tudok rá mondani valamit...

 

B verzió, hogy FEZ. Keress vissza a nevére akár ezen a fórumon is.

 

Előzmény: Nozomi700 (33729)
Nozomi700 Creative Commons License 2022.11.15 0 0 33729

Sziasztok!Tudtok ajánlani olyan szerelőt/gurut Érden,vagy Budapesten, aki képben van a Citroen CX-ekkel?

mrqb Creative Commons License 2022.09.09 0 0 33728

Pont ma hoztam haza a kocsit a szerelőtől. Úgy néz ki akkor nekem szerencsém volt, mert "csak" a vezérműszíjat, ékszíjat, görgő feszítőjét és vezetőjét cserélték ki, valamint beállították a vezérlést. Bajánsenyétől Sopronig jöttem, szóval talán ennyi tesztelés után már kijött volna, ha más is tönkrement. Én mondtam a szerelőnek, hogy nem sürgős, nem napi használatú az autóm.

Előzmény: FeZ_ (33727)
FeZ_ Creative Commons License 2022.09.03 0 0 33727

Azért az ritka, és rendkívül szerencsés eset, hogy csak egy fogat ugrik el és elég csak a helyére tenni a vezérlést. Jellemzően többet ugrik és olyankor 1-2 himbát el is tör. (plusz hidrotőke)

Volt olyan szerencsétlen esetem is, amikor mind a 12 himbát eltörte. 

 

Előzmény: kari56 (33726)
kari56 Creative Commons License 2022.08.21 0 0 33726

A szakadt hosszbordás nekem is tolta már el a vezérlést, de túlélte. Csak vissza kellett rakni a helyére. Még szerencse, hogy csak pár száz méterre történt otthonról.

A fb-on lehetne újra listát csinálni.

 

Előzmény: mrqb (33725)
mrqb Creative Commons License 2022.08.21 0 0 33725

Hosszbordásszíj elszakadt. Valószínűleg a vezérlés is elugrott, mert le is állt. Alig találtam szerelőt, aki elvállalta, mert mindenki nyaral, meg tele van munkával.

Szóval a rengeteg holminkkal vonattal jöttünk haza és várom a szerelő első diagnózisát jövő héten...

Előzmény: raider (33724)
raider Creative Commons License 2022.08.21 0 1 33724

Mi történt?

Előzmény: mrqb (33723)
mrqb Creative Commons License 2022.08.21 0 0 33723

Igen, viszonylag ritkán keveredek erre. Pedig még BXThomas féle topikos matrica is fenn van az autómon! Kíváncsi lennék hány van még belőle.
Múlt héten előjöttek a fejemben a régi dolgok, mikor még volt egy segítő listánk, ha valaki elakad az országban kit tud a környéken segítségül hívni. Sajna Zalában most nekem kellett segítség...

Előzmény: kari56 (33722)
kari56 Creative Commons License 2022.08.09 0 0 33722

Húú, de régen láttam ezt a niket:))))

Előzmény: mrqb (33721)
mrqb Creative Commons License 2022.08.08 0 0 33721

Hello!

Nem tudom mennyire figyeled a topicot és hogy állsz a beszerzéssel. Én soproni vagyok, és 2.1TD automata Xm-em van.

Hozzáértő szerelő Győrben van, Varga Ferenc. Google a név + Győr + citroen keresőszavak beírása után első találatnak hozza. Ha megvetted és lenne kedved összefutni, keress meg. Emailem publikus!

Előzmény: én83 (33718)
raider Creative Commons License 2022.07.31 0 0 33720

Bár nem GYMS-megye hanem Vas, de Körmenden van egy topictag, Xmbela nick alatt megtalálod, vele vedd fel a kapcsolatot, alkatrészben biztosan tud segíteni, szerelésben esetleg (főleg klímával foglalkozik).

Előzmény: én83 (33718)
Lilaman Creative Commons License 2022.07.20 0 0 33719

Üdv!

 

A vége felé már átszakadásbiztos toronyszilenttel gyártották az XM-eket. Illetve ezek már nem nyitnak motorháztetőt. Hátha ezt már érintette e módosítás! Egy hozzáértő meg tudja állapítani kézrátétellel.

A sarkalatos pont az egészen jó hidraulikarendszer szakszerű karbantartása. Sajnos ebben nem vagyunk túl jók... Ennyi idősen - főképp ha alapvetően nem garázsban tartották - már számítani lehet elrozsdásodott hidraulika csövekre. Például a bal hátsó ülés alatti részen, nem feltétlen látható helyen.

Amíg nem sérül a kasztni, addig nem igazán hajlamos a rozsdásodásra. Az első emelési pontokat talán pont azért csinálták selejtesnek, hogy előbb-utóbb ott kezdjen sérülni és aztán kezdjen rohadni az alja!? Amennyiben a küszöbök cserések, akkor szegény már kapott az élettől rendesen!

 

Sok sikert!

Előzmény: én83 (33718)
én83 Creative Commons License 2022.07.19 0 0 33718

Üdv mindenkinek!

 

A közeljövőben szeretnék venni egy XM-et. A kinézett példány 1998-as, 2,1 TD motoros. Azt tudom, hogy sarkalatos pontjuk a hidraulika rendszer, valamint típushibájuk a kiszakadó első toronycsapágy. Meg persze a korból eredően a rozsdásodás. A hidraulika rendszert működőképesnek mondják. Toronycsapágyról nincs infó, küszöbök cserések. Ezeken kívül (tehát hidraulika, toronycsapágy, rozsda) van-e még valami, amire feltétlenül figyeljek oda és nézzem meg vásárláskor?

 

Jelenleg manuális váltó van benne, de én szeretném átalakíttatni automatára. Mekkora macera egy ilyen ilyen művelet, kb. milyen költséggel jár és ki vállalná ezt el?

 

Illetve tudnátok-e javasolni GYMS megyében Citroen szakértőt/szerelőt?

 

Köszönöm, ha segítetek!

Lilaman Creative Commons License 2022.06.28 0 0 33717

Köszi a hozzászólásokat!

Egyelőre úgy tűnik, hogy most nem kell jobban beleásnom magam a témába.

A leülésgátló szelep és a szintszabályzó kiszerelése/kitakarítása után - igazából nem találtam egyértelmű okot - úgy tűnik, hogy használható az autó, tehát van rugózás.

Mosófolyadékot már vettem, tehát ha mostanság nem lesz különösebb probléma, megkapja.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!