Sőt, inkább így, van többféle verzió is. Ja tudom itt 1000 évig csak egy vágány lehet, aminek mindenáron át kell mennie Polgárdi-Ipartelepek meg Balatonfőkajár vagy Csajág Cityken.
És myen hosszú az a "csomó" szakasz az ívek között, mekkora lenne a ténylegesen elérhető sebesség és az ebből elérhető menetidő csökkenés? Nem lenne tán egy perc sem.
Miért ne ? Moszkva és Leningrád között (állítólag), amikor tervezték - kijelölték az új vasúti pálya nyom-vonalát, maga a hatalmas Sztálin húzta a két várost összekötő nyílegyenes vonalat a tárgyalóasztalra fektetett térképre. Mégis egy helyen (nagyjából a féltávnál) a ceruzája megbicsaklott egy, a tárgyaláson résztvevő és a rajzot tanulmányozgató delikvens véletlenül ott felejtett egyik kezeujján. És mi történt ?
A megvalósult vonal azon pontján valóban épült egy un. szerelvényfordító állomás. A nagyság dolgozik...
Gondolkodtam, hogy elmondjam e neki, hogy semmivel se mentek gyorsabban mint a Csörgős + Bhv-s korszakban.
A két jármű menetdinamikája igencsak különböző. A Flirt jóval hamarabb éri el a az engedélyezett sebességet. És talán pár perccel rövidebb is a menetidő.
Nem. Ha pl.megnyeri a FOMTERV vagy a Kontur Csoport Kft vagy az Utiber (kiragadott példák), akkor ő tervez, mert vannak neki tervezői. (Azaz munkavallaloi)
De mivel egy pálya tervezés sok szakágból áll, az is lehet hogy lesz olyan szakág, amire vagy nincs tervezője, vagy más projektek miatt nincs szabad kapacitása, akkor akár tervezTEThet is további alvallalkozokkal.
"Létezik még egyáltalában, a MÁVTI, vagy annak valmilyen utód cége ?"
Nem pontosan fogalmaztam. Ugy kellett volna, hogy a MÁV PM zrt. saját tervezési osztálya.
A MÁVTI beolvadt a MÁV-ba, es mint Műszaki Tervezési Osztály van jelenleg. De létezik.
Mindegy, hogy mi az a 80, akkor is tetűlassú ott a puszta közepén. Olyan értelemben nem lenne akadálya, hogy nincs ott semmi, ami az útjába ütközne egy nyomvonalkorrekciónak.
Még a Fehérvár-Balatonfüred szakaszon sem szűnt meg semmilyen sebességkorlátozás, ugyanúgy 40-60-80-nal zötyögnek a vonatok. Egy örökkévalóság, mire a Balatonhoz érsz egyáltalán, semmi akadálya nem lenne, hogy ne lehessen Akarattyáig 120-szal menni. Ez veszi el az ember kedvét az észak-balatoni vonatozástól.
"Aki megnyeri, az tervezhet, azzal kötnek szerződést)"
Illetve : Aki megnyeri az tervezhet /azaz terveztethet/, azzal kötnek szerződést /azaz ő köthet tervezésre szerzpdést (abban az esetben, ha nincs tervező szakegységge). Valamikor, így működött ez és működött.
"Másik megoldás, hogy a MÁV PM Zrt. saját tervező cége készíti a terveket..."
Létezik még egyáltalában, a MÁVTI, vagy annak valmilyen utód cége ?
"novemberben várható a tervezési szerződések megkötése, a megvalósíthatósági tanulmányok 2026 tavaszára készülnek el.
Ezt követően indulnak az engedélyezési és kiviteli tervek, a szükséges engedélyek beszerzése, valamint a kivitelezéshez szükséges tenderdokumentáció összeállítása."
Ezek közül melyik amit közbeszereznek és nem közben szereznek? ;-)
"A körvasútról azt mondta, hogy a tó körüli borászatok és vendéglátó helyek közvetlenül elérhetőek lesznek átszállás, közlekedési eszközök váltása nélkül."
Egyelőre beérnénk a korábban a nyugati végen már működő egy átszállással is, ha az nem jár 50 perc értelmetlen dekkolással. A borászatokhoz kiépülő iparvágány hálózatot nyilván a helyi tartalék fogja kiszolgálni a közvetlen kocsik kisorozása után...
"A fejlesztések részeként a Balatonfüred-Tapolca-Keszthely vasútvonal villamosítása is elindulhat. Ezzel 77 kilométeren szűnne meg a sebességkorlátozás. Emellett 9 kilométeres villamosított vonalszakaszt építenek Lepsény és Balatonakarattya között."