Ezüstnyílnak annyi minden járművet neveztek már (a Mercedes versenyautóktól kezdve az ezüst csíkkal arculatosított BKV buszokig), hogy a szürke lidércet javasolnám névként :-)
Felénk [46-os vasútvonal-on] ilyen 'mini' tehervonatok járnak. Tavaly Április eleje óta ez a hangtalan: ezüst szellem - szürke lidérc avagy tényleges nevén: Ezüstnyíl volt az ami háttérbe vonultatva kiszorította az errefelé járó Szergej-eket:
M62 116 - M62 210 - M62 215 - M62 228 - M62 235 - 8 hónap után 2024 vége felé volt újra öreg vas [628] a vonalon.
De félek megszalad majd a szekér az illetékesekkel.
Itt lesz x db bérgép, a sajátokat meg el lehet kezdeni leállítani, kannibalizálni.
És akkor majd milyen szépen fog mutatni hogy micsoda megtakarításokat sikerült eszközölni a karban(nem)tartáson... Aztán jön a prémium, dicséret stb a nemzeti vagyon tönkretételéért. A személykocsiknál elég jól működik, ott a fecske mindenre is jó. Itt meg a bérlemények jóindulatúan ápolnak és eltakarnak
Tudom hogy nem ez az oka, csak így meg végképp bosszantó, hogy még mindig járatni kell az ezeréves szar sziliket, holott már típusismereti akadályok sem igazán volnának a kiebrudalásukhoz. Ide tartozik, hogy az elmúlt 1-2 évben többször is lehetett hallani, hogy 182-es (azelőtt meg 470-es) fordákat is terveznének ide - bár tudom hogy a típusolások tekintetében itt más lenne a helyzet, mindössze néhány mozdonyvezetővel - de természetesen ezekből sem lett semmi.. Azért a tavaszi pár napig tartó bemutatkozás/beetetés (kinek mi) bizonyára jól sikerült az 573-mal.